Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2883374 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11940 Dátum: 2011.01.03 14:43:25 »
értem :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11941 Dátum: 2011.01.03 15:11:52 »
ABS: Lehet, hogy az ABS-es féktáv hosszabb, mint amilyen száraz úton lenne ABS nélkül. Csak az ABS-t általában olyankor használjuk, amikor nincs lehetőség száraz úton való sima fékezésre. Szóval a fékutat azonos körülmények között hasonlítsuk össze ABS-el vagy nélküle. Csak, mert úgy korrekt...

Egyébként pedig mi a jobb? ABS-el lassulni és megállni úgy, hogy közben irányítható az autó, akár hosszabb úton, mint blokkolva csúszni? Nem az érdekel, hogy elméletileg mennyi lenne a fékút...
Számomra mindazok ellenére az ABS a jobb, hogy rávilágítottam az adott esetben jelentkező hátrányára is, mert leszámítva a mostani kis Corimat, minden autónkban volt, így volt időm, és érdeklődésem megtanulni a használatát, kitapasztalni, hogy hol, mit, hogyan kell vele csinálni.  :hug:
És, ha jól emlékszem, az egész 3 betűs kütyükről szóló hsz-ek elején pont azt mondtam, hogy nagyon jó ez mind, csak tudni kell használni őket, önmagukban a meglétük nem elegendő.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11942 Dátum: 2011.01.03 15:52:35 »
Az alulkormányzott autót azért fogja meg -jó eséllyel- a rutintalan sofőr is, mert amit ösztönösen elsőre tesz (gázelvétel), azzal már meg is fogja. Ez a lényeg.
Áhhá.  ;)
Feltételezem, mit jelent a kacsintós szmájli  ;) ... De ettől még így van. Nem véletlenül nevezik jóindulatúnak az alulkormányzott viselkedésű autókat - mivel semmi extra vezetéstechnikai tudás (ellenkormányzás vagy bármi egyéb) nem szükséges a stabilizálásukhoz. Elég hozzá a gázelvétel, lassítás ösztönös reflexe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11943 Dátum: 2011.01.03 15:55:41 »
Nem, nem jól feltételezed, nem úgy gondoltam, hogy "jól, van, mondjad csak...... :whistling: "
Belegondoltam csak, amit írtál, és elfogadtam, hogy az alulkormányzottság jo(bb) indulatú viselkedés, jobban kezelhető viselkedés egy autó esetében.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11944 Dátum: 2011.01.03 16:12:36 »
Az alulkormányzott autót azért fogja meg -jó eséllyel- a rutintalan sofőr is, mert amit ösztönösen elsőre tesz (gázelvétel), azzal már meg is fogja. Ez a lényeg.
Áhhá.  ;)
Csak egyet nem ertek. Miert kell mindent a rutintalanokra, meg a hulyekre tervezni?! Azt miert nem lehet, hogy tanulnak az emberek es elsajatitjak az elethez szukseges alapveto ismereteket. Es most nem csak a vezetesre gondolok.

Ugyanis ha mindig bele van kalkulalva mindenbe az, hogy vannak hulyek is, meg kezdok is, akkor a vegen mar semmit sem fog tudni az ember es abszolut ki lesz mindennek szolgaltatva. Csak en latom ugy, hogy minden egyre inkabb a hulyekre/nemtorodom-emberekre van tervezve?

Nem kotelezo autot vezetni, meg azt sem buntetik, ha valaki megtanulja a dolgot es odafigyel menet kozben, ne adja az Isten es beiratkozik egy extra vezetestechnikai trainingre. Miert mindig a tanult/rutinosabb embereket buntetik mindennel, csak hogy a benaknak jo legyen?!  :hmmmm:
Akiket te lazán lehülyézel, lebénázol, azok az autóvezetők nagy többsége. Az általad említett dolgokat nem tanítják meg az autósiskolában, és nehogy azt mondd már, hogy elvárható bárkitől, hogy emiatt extra vezetéstechnikai tréningekre fizessen be. A nagy többség csak autózni szeretne, extremitások nélkül. Az autógyáraknak pedig az a dolga, hogy nekik megfelelő autókat tervezzenek - ne ínyenceknek való játékszereket. Illetve, persze - aki ilyet akar, megkaphatja, kifizetheti. De egy tömegautó ne ilyen legyen. A te autód futóműve ebből a szempontból egyértelműen rossz konstrukció, ezt anno megállapította az összes szakember is, nincs mit ragozni rajta. És ha ez valóban igaz, hogy a Yaris is hajlamos a felülkormányzottságra (ráadásul, mint az én esetemben, minden előjel nélkül), akkor bizony ebből a szempontból a Yarist is elrontották.

Az alulkormányzott viselkedés JÓ dolog. Kezelhetőbb, kiszámíthatóbb, biztonságosabb. Az, hogy te -a leírásod alapján- egy konkrét esetben nem tudtad kezelni, egy dolog. De alapvetően könnyebben megfogható egy alulkormányzott autó, mint egy olyan, amelyik a seggét dobálja.

Egyébként pedig miről beszélünk? Te meg tudtad volna fogni az autót, az én helyemben? Lehet hogy igen, lehet hogy nem. Nehogy abba a hibába ess, hogy magabiztosan hátradőlve azt képzeled: "hah, ez vele megtörténhetett, de velem soha"... Azt ugye itt kb. mindenki tudja, hogy én szeretek gyorsan menni szerpentineken. Sokszor leírtam. Van húsz évnyi rutinom, ebből nyolc év mindenféle hátsókerekes, rosszindulatú csotrogányokon. Tudok kezelni ilyen-olyan túlkormányzottsági reakciókat, volt is szerencsém számtalanhoz. Mindennek ellenére, ezt, itt, most, nem tudtam kezelni. Pedig, egészen a kritikus pillanatig, nem is volt olyan érzésem, hogy bármi gond lehetne. Úgyhogy azt tudnám javasolni mindenkinek, hogy vonja le a tanulságot: bármelyikünket érhetnek meglepetések.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11945 Dátum: 2011.01.03 16:13:22 »
Nem, nem jól feltételezed, nem úgy gondoltam, hogy "jól, van, mondjad csak...... :whistling: "
Belegondoltam csak, amit írtál, és elfogadtam, hogy az alulkormányzottság jo(bb) indulatú viselkedés, jobban kezelhető viselkedés egy autó esetében.
:flowers: :yes: korrekt  :) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11946 Dátum: 2011.01.03 16:26:32 »
Ezzel csak az a bibi, hogy tudtommal a pörgés nem a Yaris-al, hanem a Camry-val történt, annak meg nem rövid a tengelytávja..... :whistling:
:eek: ... dehogy. Az kellett volna még  ::) ... Dehát írtam is, hogy emiatt kellett most legutóbb a Camryvel mennem Erdélybe. Meg aztán, a Camryn nyilván nincs casco sem - nem lenne értelme.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11947 Dátum: 2011.01.03 16:31:23 »
Ezen már én is gondolkoztam, hogy oké, ez a sok hárombetűs kütyü mind-mind nagyon szép és jó, csak nem tanítja meg az embereket jól vezetni, hanem inkább megbocsájtja a hülyeségeik nagy részét, ezzel, pedig elhiszi a "hülye" hogy Ő milyen qva jól vezet... :whistling:
Van benne egy ilyen faktor is, igen. Ezzel együtt nincs mit vitatni a tényen, hogy az aktív és passzív biztonsági rendszerek elterjedésével arányosan csökken a balesetek száma ill. súlyossága. Csak meg kell nézni azokat az országokat (németek, svédek), ahol a legnagyobb arányban elterjedtek ezek. Innentől fogva pedig, kijelenthetjük, hogy a mérleg nagyon is pozitív? Ki hát.

Amúgy meggyőződésem, hogy ha lett volna ESP (VSC) a Yarisban, akkor ez az eset nem történik meg. Többek közt pont az ilyen hirtelen bekövetkező (és emiatt szinte kivédhetetlen), rosszindulatú megpörgések elkerülésére való.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11948 Dátum: 2011.01.03 16:38:13 »
ABS ről én úgy tudom, hogy nedves aszfalton minden esetben jobb mint nelkule. Laza talajon egyertelmuen hosszabb nehany %al a fekut, szaraz aszfalton viszont nem olyan egyertelmu a helyzet.
Mindent egybevetve viszont tobb a pozitiv tulajdonsaga mint a negativ, emiatt hasznos dolog.
Az nem egeszen igaz, hogy ir anyithato marad az auto egy abs-es veszfekezeskor, maradjunk annyiban, hogy reszlegesen iranyithato marad. :flowers:


barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11949 Dátum: 2011.01.03 16:49:39 »
Az általad említett dolgokat nem tanítják meg az autósiskolában, és nehogy azt mondd már, hogy elvárható bárkitől, hogy emiatt extra vezetéstechnikai tréningekre fizessen be.
Az lenne elvarhato, hogy az ilyen dolgokat tanitsak. Elvegre a 21. szazadban elunk. Szerintem kivitelezheto lenne, hogy a diakok 1 alkalommal a varosi vegen kotelezoen elmenjenek a tanpalyara, ahol nem csak a sarga bolyakat kell kerulgetni. Regen volt muszaki is, akkor volt arra is ido, meg kellett azokat a dolgokat is tanulni.

En beepitenem az oktatasba, kotelezo jelleggel. Igy messze nem lenne olyan draga, hiszen nagy tomegeket erintene es tobben be is fektetnenek ilyen palyakba, ami szinten olcsobba tenne (a piaci verseny altal) a szolgaltatast. Ha EU-re el tudnak menni tobbszor, akkor erre is egyszer.


A nagy többség csak autózni szeretne, extremitások nélkül. Az autógyáraknak pedig az a dolga, hogy nekik megfelelő autókat tervezzenek - ne ínyenceknek való játékszereket. Illetve, persze - aki ilyet akar, megkaphatja, kifizetheti. De egy tömegautó ne ilyen legyen.
Az nem extremitas szerintem, ha egy kocsi semleges vagy ha tulkormanyzott. Regen a Lada is dobta a farat, megsem sipoltak ennyien, hogy "jaaaj, tulkormanyzott a kocsi". Nem mondom, hogy egy rutintalannak ez nem veszelyesebb picit, de szerintem aki megszokta, annak meg biztonsagosabb is, mint egy alulkormanyzott kocsi, mert ha baj van, akkor megy a drifteles es nem elore sodrodik a kocsi neki a fanak/villanyoszlopnak.

A te autód futóműve ebből a szempontból egyértelműen rossz konstrukció, ezt anno megállapította az összes szakember is, nincs mit ragozni rajta. És ha ez valóban igaz, hogy a Yaris is hajlamos a felülkormányzottságra (ráadásul, mint az én esetemben, minden előjel nélkül), akkor bizony ebből a szempontból a Yarist is elrontották.
Ha a tulkormanyzottsagot hibak tekintjuk, akkor rossz a futomuvem. Ha nem ebbol indulunk ki, akkor azt mondom, hogy nekem ez jobban tetszik, en ezzel vagyok kibekulve. Es ez csak a karakterisztika. Ha muszakilag es egyeb szempontbol nezzuk, akkor nagyon is jo ez a teljesen fuggetlen hatso futomu.

Amugy nem tudok rola, hogy barmilyen szakember is nyilatkozott volna az en futomuvemrol.

A Yaris is szereti kidobni a farat, csak ugye ezzel az a baj csak, hogy a kis tengelytav miatt az nagyon gyorsan meg tud pordulni. Oda tenyleg jobb lett volna sztem egy alulkormanyzottabb karakterisztika, hiszen az ilyen kis kocsikat tenyleg nagyon nehez megfogni, ha megindul. Az enyem egesz komotosan dobja ki a segget, ha nem tetlenkedsz, konnyen meg lehet fogni.

Az alulkormányzott viselkedés JÓ dolog. Kezelhetőbb, kiszámíthatóbb, biztonságosabb. Az, hogy te -a leírásod alapján- egy konkrét esetben nem tudtad kezelni, egy dolog. De alapvetően könnyebben megfogható egy alulkormányzott autó, mint egy olyan, amelyik a seggét dobálja.
Neked lehet, hogy jo, meg sok mas embernek is, nekem nem jo. En felek tole, hogy tehetetlenul egyenesen kisodrodok a kanyarban, inkabb a drift, mint a satufekhez hasonlatos egyenes csuszas, ahol nem tehetsz semmit sem.

Plane telen gaz, hogy mesz lassan a jeges uton, jon egy kanyar, kiderul, hogy meg a lussu sebesseg is tul gyors volt. Azt ekkor egyenesen csuszol a jobbos kanyarban a balos oldal szalagkorlatja fele. nah, ettol felek en. Multkor ez volt egy masik kocsival (civic). Ekkor ha nem huztam volna egy kezifeket es driftelek, akkor egyenesen a szembesav korlatjanak csusztam volna.
Te meg tudtad volna fogni az autót, az én helyemben? Lehet hogy igen, lehet hogy nem. Nehogy abba a hibába ess, hogy magabiztosan hátradőlve azt képzeled: "hah, ez vele megtörténhetett, de velem soha"...
Nem tudom, hogy mit csinaltal, azt sem tudtam, hogy osszetorted a kocsidat, a szituaciot nem ismerem. Most akkor mit jossz nekem azzal, hogy meg tudtam volna-e fogni? Mit tudom en... Senki sem a Te malorodrol beszel, de mindegy.

En nem gondolok sosem olyat, hogy velem nem tortenhet baj. Nem ertem, most ezt miert is irod nekem. Te korabban igy gondoltad?

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11950 Dátum: 2011.01.03 18:02:45 »
Ezt hogy erted? Nalam a Yaris gyari allapotban alapbol tulkormanyoztt volt. Nalad nem?  :ph34r:
Jelenleg enyem is alulkormanyzott, de jo lenne valahogy semlegesse tenni...   :hmmmm: (igazabol tudom a megoldast, de egy vagyonba kerul...)

Szinte ingyen megoldható. Pumpáld az első kerekeket néhány tized barral nagyobb nyomásra, mint a hátsókat. Ha már eddig is így volt, akkor kicsit növeld a különbséget.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11951 Dátum: 2011.01.03 18:30:17 »
ABS ről én úgy tudom, hogy nedves aszfalton minden esetben jobb mint nelkule. Laza talajon egyertelmuen hosszabb nehany %al a fekut, szaraz aszfalton viszont nem olyan egyertelmu a helyzet.
Mindent egybevetve viszont tobb a pozitiv tulajdonsaga mint a negativ, emiatt hasznos dolog.
Az nem egeszen igaz, hogy ir anyithato marad az auto egy abs-es veszfekezeskor, maradjunk annyiban, hogy reszlegesen iranyithato marad. :flowers:


Az én tapasztalatom is ez, teljesen igaz van Zénóka! Egyetértek azzal, amit leírtál!

Hiába no, a kilóméterek és az évek tapasztalata....  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11952 Dátum: 2011.01.03 18:32:59 »
Szinte ingyen megoldható. Pumpáld az első kerekeket néhány tized barral nagyobb nyomásra, mint a hátsókat. Ha már eddig is így volt, akkor kicsit növeld a különbséget.

Na ezt kifejtenéd, ha kérhetem, részletesebben?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11953 Dátum: 2011.01.03 19:03:00 »
31-én Szilveszterezni mentünk, autópálya felhajtón sikerült driftelve kanarodni, valószínüleg a homokkal kevert síkosságmentesítő vacakból kialakuló sár okán. Szerintem nálad is valami hasonló lehetett.
És sajna kevés ideig tudtam Rangerezni, ezért kérdezem, hogy Te mit csinálnál, vagyis, mit lehet csinálni, ha megcsúszik a pic-up hátulja, és nem elég az ellenkormányzás a megcsúszás hirtelen mivolta miatt... vissza lehet valahogyan hozni a kocsit ilyenkor? Pl. egy elsőkerekes kocsinál rátaposol a gázra és vissza húzza az elejét, de mi a teendő hátsó hajtásnál ilyen helyzetben?  :?:

Gázelvétel, de nem teljesen, és ellenkormányzás. persze a gázt is finoman kell adagolni, mert hirtelen kigyorsításra előbb előz meg a hátulja, mint hogy reagálni tudj.

A lényeg, hogy az első havas-jeges alkalommal gyakorolni legalább félórát, hogy tudd, merre, hogy mozdul. Rengeteg különbség van akkor is, ha egy másik gumi van a gépen, vagy kicsit kopottabb, mint az előző évben. -Különböző hátsókerekes gépek pedig csak egy dologban közöseg, túl nagy gázra elindúlhat a hátuljuk, de hogy utána mit, hogyan tudsz vele kezdeni, az mindegyiknél más.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #11954 Dátum: 2011.01.03 19:28:46 »
Szinte ingyen megoldható. Pumpáld az első kerekeket néhány tized barral nagyobb nyomásra, mint a hátsókat. Ha már eddig is így volt, akkor kicsit növeld a különbséget.

Na ezt kifejtenéd, ha kérhetem, részletesebben?

Valoban ez igy mukodik. Ha az elso kerekekben a gyarihoz kepest noveled a nyomast/ a hatsoban csokkented, akkor tulkormanyzott jelenseg fele valtozik az auto. Ha hatul noveled/ elol csokkented akkor alulkormanyzottabba valik.

Persze ez a gyari kereknyomas ertek korul jelentkezik, nem extrem nyomasokrol beszelunk.
3-4 tized mar eszreveheto.
A tulkormanyzottsag fele elmenni, azt probalgatni csak nagyon ovatosan!!!!  Komoly gyakorlat kell hozza, nem veletlenul alapbol minden auto alulkormanyzott.