Az általad említett dolgokat nem tanítják meg az autósiskolában, és nehogy azt mondd már, hogy elvárható bárkitől, hogy emiatt extra vezetéstechnikai tréningekre fizessen be.
Az lenne elvarhato, hogy az ilyen dolgokat tanitsak. Elvegre a 21. szazadban elunk. Szerintem kivitelezheto lenne, hogy a diakok 1 alkalommal a varosi vegen kotelezoen elmenjenek a tanpalyara, ahol nem csak a sarga bolyakat kell kerulgetni. Regen volt muszaki is, akkor volt arra is ido, meg kellett azokat a dolgokat is tanulni.
En beepitenem az oktatasba, kotelezo jelleggel. Igy messze nem lenne olyan draga, hiszen nagy tomegeket erintene es tobben be is fektetnenek ilyen palyakba, ami szinten olcsobba tenne (a piaci verseny altal) a szolgaltatast. Ha EU-re el tudnak menni tobbszor, akkor erre is egyszer.
A nagy többség csak autózni szeretne, extremitások nélkül. Az autógyáraknak pedig az a dolga, hogy nekik megfelelő autókat tervezzenek - ne ínyenceknek való játékszereket. Illetve, persze - aki ilyet akar, megkaphatja, kifizetheti. De egy tömegautó ne ilyen legyen.
Az nem extremitas szerintem, ha egy kocsi semleges vagy ha tulkormanyzott. Regen a Lada is dobta a farat, megsem sipoltak ennyien, hogy "jaaaj, tulkormanyzott a kocsi". Nem mondom, hogy egy rutintalannak ez nem veszelyesebb picit, de szerintem aki megszokta, annak meg biztonsagosabb is, mint egy alulkormanyzott kocsi, mert ha baj van, akkor megy a drifteles es nem elore sodrodik a kocsi neki a fanak/villanyoszlopnak.
A te autód futóműve ebből a szempontból egyértelműen rossz konstrukció, ezt anno megállapította az összes szakember is, nincs mit ragozni rajta. És ha ez valóban igaz, hogy a Yaris is hajlamos a felülkormányzottságra (ráadásul, mint az én esetemben, minden előjel nélkül), akkor bizony ebből a szempontból a Yarist is elrontották.
Ha a tulkormanyzottsagot hibak tekintjuk, akkor rossz a futomuvem. Ha nem ebbol indulunk ki, akkor azt mondom, hogy nekem ez jobban tetszik, en ezzel vagyok kibekulve. Es ez csak a karakterisztika. Ha muszakilag es egyeb szempontbol nezzuk, akkor nagyon is jo ez a teljesen fuggetlen hatso futomu.
Amugy nem tudok rola, hogy barmilyen szakember is nyilatkozott volna az en futomuvemrol.
A Yaris is szereti kidobni a farat, csak ugye ezzel az a baj csak, hogy a kis tengelytav miatt az nagyon gyorsan meg tud pordulni. Oda tenyleg jobb lett volna sztem egy alulkormanyzottabb karakterisztika, hiszen az ilyen kis kocsikat tenyleg nagyon nehez megfogni, ha megindul. Az enyem egesz komotosan dobja ki a segget, ha nem tetlenkedsz, konnyen meg lehet fogni.
Az alulkormányzott viselkedés JÓ dolog. Kezelhetőbb, kiszámíthatóbb, biztonságosabb. Az, hogy te -a leírásod alapján- egy konkrét esetben nem tudtad kezelni, egy dolog. De alapvetően könnyebben megfogható egy alulkormányzott autó, mint egy olyan, amelyik a seggét dobálja.
Neked lehet, hogy jo, meg sok mas embernek is, nekem nem jo. En felek tole, hogy tehetetlenul egyenesen kisodrodok a kanyarban, inkabb a drift, mint a satufekhez hasonlatos egyenes csuszas, ahol nem tehetsz semmit sem.
Plane telen gaz, hogy mesz lassan a jeges uton, jon egy kanyar, kiderul, hogy meg a lussu sebesseg is tul gyors volt. Azt ekkor egyenesen csuszol a jobbos kanyarban a balos oldal szalagkorlatja fele. nah, ettol felek en. Multkor ez volt egy masik kocsival (civic). Ekkor ha nem huztam volna egy kezifeket es driftelek, akkor egyenesen a szembesav korlatjanak csusztam volna.
Te meg tudtad volna fogni az autót, az én helyemben? Lehet hogy igen, lehet hogy nem. Nehogy abba a hibába ess, hogy magabiztosan hátradőlve azt képzeled: "hah, ez vele megtörténhetett, de velem soha"...
Nem tudom, hogy mit csinaltal, azt sem tudtam, hogy osszetorted a kocsidat, a szituaciot nem ismerem. Most akkor mit jossz nekem azzal, hogy meg tudtam volna-e fogni? Mit tudom en... Senki sem a Te malorodrol beszel, de mindegy.
En nem gondolok sosem olyat, hogy velem nem tortenhet baj. Nem ertem, most ezt miert is irod nekem. Te korabban igy gondoltad?