Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2330153 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11370 Dátum: 2021.04.03 21:25:57 »
Főtengely jeladó?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11371 Dátum: 2021.04.03 21:53:12 »
Sebességben áll le, vagy üresben? Vagy független?
Kuplungnál a kapcsoló biztos jó? Váltóban az üresjárati kapcsoló is?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11372 Dátum: 2021.04.03 23:55:23 »
Kuplungnál a kapcsoló biztos jó?
Jaaaj ezzel mekkorát szívtunk egyszer... becsúszott a gumiszőnyeg előre a kuplungpedál alá bakker. Nem indult a kocsi.
Fél órát szívtunk míg valaki telefonon adott egy tippet...

szaboka

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11373 Dátum: 2021.05.17 22:12:26 »
Üdv.
Van egy Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D , 2000. évjáratú gépkocsim. 14 éve van nálam, eddig semmi baja nem volt, a kopó alkatrészeket cseréltem.  Előjött egy olyan probléma, hogy nem lehet első sebességből kivenni, míg mozog a jármű. Álló helyzetben simán veszi a sebességeket. Sőt kettessel indulva a többi sebességet is veszi oda- vissza. Kuplung frissen cserélve. Olajszint jó. Nincs recsegés és semmi más gyanús hang. Van e ötletetek vagy esetleg tapasztalatotok erre a problémára?
Köszi!

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11374 Dátum: 2021.05.18 09:28:59 »
Van a váltóban egy csúszó fogaskerék, amely hátramenetet blokkolja hogy mozgás közben ne lehessen abba tenni. Valszeg ez elkopott vagy letörött belőle/mellőle egy rész, ezért átcsúszik az első fokozatra is. Valszeg le kell szerelni teljesen a váltót és bele kell nézni.

Hasonló hibám volt egyszer egy Mitsubishi Space Starral (Renault váltós), ott az 1. és a hátramenet "közé" ragadt be a váltóbot, az áttétel pedig 1. fokozat volt, nem lehetett kivenni belőle. Kétszer is megtörtént. Először leszerelték a váltót, nem láttak semmi hibát, visszarakták, "megjavult". Mikor másodjára megtörtént, tüzetesebben megnézték és a kallantyúból, ami a váltóba levezeti a hátramenet-gyűrű mozgását, le volt kopva úgy 2,5mm. Az extrém kopás oka: az előző tulaj csak annyira húzta fel mindig a gyűrűt a váltóboton amikor hátramenetbe tette, hogy csak éppen átpattanjon, miközben minden esetben tökig fel kellett volna húzni. 6 évnyi téves használat eredménye.
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.18 09:32:20 írta robi (Robi) »

T_Auris

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11375 Dátum: 2021.05.18 09:37:54 »
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni: Auris Hybridem van. Egyik pillanatról a másikra lenullázódott a napi km számlálója. Csak a 2 lenullázható, a rendes km számláló nem. Mi lehet az oka? Előre is köszönöm!

csapszi01

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11376 Dátum: 2021.05.18 11:43:19 »
Sziasztok,

egy Corolla Verso D4D 2002-es tulaja  vagyok,

leállt a klíma kompresszorom és 21-es hibakódot ír "napfény érzékelő" találkozott már valaki ilyen típusú hibával?

Szerintetek mi a megoldás?

Gábor 

szaboka

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11377 Dátum: 2021.05.18 13:39:00 »
Van a váltóban egy csúszó fogaskerék, amely hátramenetet blokkolja hogy mozgás közben ne lehessen abba tenni. Valszeg ez elkopott vagy letörött belőle/mellőle egy rész, ezért átcsúszik az első fokozatra is. Valszeg le kell szerelni teljesen a váltót és bele kell nézni.

Hasonló hibám volt egyszer egy Mitsubishi Space Starral (Renault váltós), ott az 1. és a hátramenet "közé" ragadt be a váltóbot, az áttétel pedig 1. fokozat volt, nem lehetett kivenni belőle. Kétszer is megtörtént. Először leszerelték a váltót, nem láttak semmi hibát, visszarakták, "megjavult". Mikor másodjára megtörtént, tüzetesebben megnézték és a kallantyúból, ami a váltóba levezeti a hátramenet-gyűrű mozgását, le volt kopva úgy 2,5mm. Az extrém kopás oka: az előző tulaj csak annyira húzta fel mindig a gyűrűt a váltóboton amikor hátramenetbe tette, hogy csak éppen átpattanjon, miközben minden esetben tökig fel kellett volna húzni. 6 évnyi téves használat eredménye.


Köszönöm a válaszodat. Csak mozgó járműnél nem lehet kivenni az egyes sebességből, amint megáll az autó egyből ki lehet venni.  Járó motornál és álló járműnél símán lehet váltani az egyes sebességet ki-be.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11378 Dátum: 2021.05.18 17:34:07 »
Csak mozgó járműnél nem lehet kivenni az egyes sebességből, amint megáll az autó egyből ki lehet venni.  Járó motornál és álló járműnél símán lehet váltani az egyes sebességet ki-be.
Stimmel, rükibe se tudod amúgy tenni a váltót csak ha áll az autó.

szaboka

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11379 Dátum: 2021.05.19 09:09:39 »
Stimmel, rükibe se tudod amúgy tenni a váltót csak ha áll az autó.
Mozgó járműnél nem szoktam hátra menetet kapcsolni.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11380 Dátum: 2021.05.19 09:29:48 »
Attól még a védelem, mechanikailag, benne van a váltóban, hogy ezt még véletlenül se lehessen megtenni.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11381 Dátum: 2021.05.19 11:57:57 »
Jaaaj ezzel mekkorát szívtunk egyszer... becsúszott a gumiszőnyeg előre a kuplungpedál alá bakker. Nem indult a kocsi.
Fél órát szívtunk míg valaki telefonon adott egy tippet...
Újonnan, a szalonból hoztam el az Avensis-t. Sosem volt előtte Toyotám, nem tudtam, nem mondták. Győrben, pár száz méterre a szalontól egy gyalogátkelő előtt lefulladtam vele és az istennek nem indult. Mögöttem álltak, gáz volt a zsír új autóval  :lol:
Idegességembe nyomhattam ki tövig a kuplungot mert egyszer csak elindult (egyébként kinyomott kuplunggal indítozok mindig, csak hiányzott az a 4 mm.
Napokkal később itt írta valaki és akkor állt össze a kép bennem, hogy ott mi történt  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11382 Dátum: 2021.05.19 13:07:23 »
(...)
Idegességembe nyomhattam ki tövig a kuplungot mert egyszer csak elindult (egyébként kinyomott kuplunggal indítozok mindig, csak hiányzott az a 4 mm.
Napokkal később itt írta valaki és akkor állt össze a kép bennem, hogy ott mi történt  :D
Ilyenkor nincs semmi figyelmeztetés, hogy emiatt nem indul? Szöveg a fedcompnál, esetleg felvillanó ikon, hangjelzés, stb.?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11383 Dátum: 2021.05.19 15:00:56 »
Hát a 2008-as Yarisban, meg a 2016-os Verso-ban nincs.

Bandido

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11384 Dátum: 2021.06.05 18:52:09 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Corolla wagon 1.4 D4D autóm van.

Az alábbi hibajelenséget tapasztalom, most már egyre sűrűbben.
Lassításkor, lassítás után, -Eddig minden esetben lassításkor jött elő (pl. kanyarodás, körforgalom).- nem reagál a gázadásra. A motor jár továbbra is de ugyan azzal a sebességgel halad tovább az autó mint amivel éppen haladtam a hiba felbukkanásakor 20/30 km/h kb. Félreállok, üresbe teszem és jól megtúráztatom a motort, ekkor a kipufogóból jön a füst rendesen. Majd eztután ha elindulok mintha mi sem történt volna a hiba megszűnik létezni.
A másik hiba ami talán ezzel összefügg:
Város táblát elhagyva 50km/h ról gyorsítok 90 ig és az autó darabosan gyorsul. Tehát gyorsul, "megtorpan", gyorsul, "megtorpan". A gázpedált természetesen egyenletesen tartom lenyomva.

Van 5letetek, hogy mi okozhatja ezeket a hibákat?