Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2341046 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11235 Dátum: 2019.12.22 12:43:56 »
Megnezem őket köszi.  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11236 Dátum: 2019.12.22 16:12:20 »
A toyodiy-en megadott ár a feszítőre kb. 36 EUR, ezért tényleg érdemes lenne betelefonálni a legközelebbi márkaszervizbe, ott alvázszám alapján megmondják, mennyiért hozzák meg, és valószínűleg olcsóbb lesz, mint ebay-ről. Meg hamarabb is.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11237 Dátum: 2019.12.22 19:42:01 »
Toyota Sakura webshop ár:  7671 Ft :)

mezott

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11238 Dátum: 2020.01.02 12:18:23 »
Sziasztok! A toyodiy a szabványos kötőelemekre nem hoz leírást csak a gyári cikkszámot és az általános :helpsmilie: "std. part" megnevezést. Van ötletetek, hogy hogyan tudom meg melyik csavar milyen? Köszönöm!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11239 Dátum: 2020.01.02 12:38:39 »
Sziasztok! A toyodiy a szabványos kötőelemekre nem hoz leírást csak a gyári cikkszámot és az általános :helpsmilie: "std. part" megnevezést. Van ötletetek, hogy hogyan tudom meg melyik csavar milyen? Köszönöm!

A régiről nem derül ki?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mezott

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11240 Dátum: 2020.01.03 01:49:19 »
Biztos kiderülne, ha benne volna...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11241 Dátum: 2020.01.03 07:08:00 »
Sziasztok! A toyodiy a szabványos kötőelemekre nem hoz leírást csak a gyári cikkszámot és az általános :helpsmilie: "std. part" megnevezést. Van ötletetek, hogy hogyan tudom meg melyik csavar milyen? Köszönöm!
Szia! Próbálj meg rákeresni a gyári cikkszámra. Bolhákat, csavart be tudtam azonosítani így.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11242 Dátum: 2020.01.20 19:52:33 »
Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 1,4-es benzines Corolla, 140.000 futott km. Hibajelenség: hidegindításkor (teljesen lehűlt motor esetén), 10 fok körül vagy az alatt felpörög kb. 2700-2900-as fordulatszámra, majd kb. 4-5 mp múlva elkezd lassan visszaesni a fordulat 1200-ra. Íme egy videó a jelenségről (az a halk síró hang most irreleváns, a hosszbordás szíj cseréje óta jelentkezik hidegen):

Videó: https://1drv.ms/v/s!At1eh-msAOwOi-lY_1YOsGjuvN384Q?e=Z2L1UB

A hiba először kb. 70.000 km körül jelentkezett, 10 fok vagy az alatti külső hőmérsékleten, hidegindításkor felpörgött kb. 2500-2600-as fodulatszámra, majd 3-4 mp elteltével szépen visszaállít 1200-ra, azonban ez a hiba nem minden esetben jelentkezett. Néha kemény mínuszokban se pörgött fel 2000 fölé, máskor pedig 10 fokban is nagyon felpörgött, számomra teljesen random módon. Mint írtam, most már mindig így indul 10 fok alatt, teljesen hidegen.
Az autó újonnan vásárolt, soha nem volt törve, teljesen gyári, csak kopó alkatrészek voltak cserélve rajta, első tulaj vagyok, sárga check engine lámpa soha nem jelzett. Megjegyzem, tisztában vagyok vele, hogy 2000-2200-ig simán felpörögnek hidegen ezek a Corollák, ami normálisnak tetkinthető, de 2700 rpm már semmiképpen.

Ami eddig történt: 70.000 km környékén fojtószelepház cserét javasoltak szervizben, bontottat vettem, de sajnos nem lett jó (továbbra is felpörgött, de nem mindig!). Ezt követően csak az alapjárati léptetőmotort cseréltettem (szintén bontottat vettem), de ennek se volt semmi értelme.
Egyre inkább zavar a dolog, és most már végelgesen pontot akarok tenni az ügy végére. Sajnos azonban nem tudom kihez forduljak, aki ért is hozzá. Olyat nem akarok, hogy cserélgetjük az alaktrészeket, azátn előbb-utóbb úgyis megtaláljuk a hibás elemet, nem akarok sok 10 és 100 ezer Ft-ot kiadni a semmiért. A fojtószelepes történet is sok 10 ezer Ft-ba került, teljesen haszontalanul.

Van valami ötletetek esetleg, hogy milyen irányban kellene elindulni? Vagy tudtok-e a Dél-Alföldön olyan szakit ajánlani, aki szereti a szakmai kihívásokat és elvállalná egy ilyen hiba felderítését és javítását?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11243 Dátum: 2020.01.21 14:14:40 »
sajnos megoldást nem tudok de az biztos hogy az első 10 mp-ben még nem épült fel a kenés a motorban úgyhogy a pörgetés nem tesz jót.. de ne így legyen..  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11244 Dátum: 2020.01.21 14:20:11 »
sajnos megoldást nem tudok de az biztos hogy az első 10 mp-ben még nem épült fel a kenés a motorban úgyhogy a pörgetés nem tesz jót.. de ne így legyen..  :surrender:
Ezzel én abszolút tisztában vagyok, ezért keresek rá megoldást. Egyelőre sikertelenül.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11245 Dátum: 2020.01.21 15:59:22 »
Ezzel én abszolút tisztában vagyok, ezért keresek rá megoldást. Egyelőre sikertelenül.

Szia!

Fals levegő esetleg? Vagy próbáltad már megkeresni pl. féktisztítóval?

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11246 Dátum: 2020.01.21 20:05:58 »
Szia!

Fals levegő esetleg? Vagy próbáltad már megkeresni pl. féktisztítóval?

Most a következő lépés az lesz, hogy szívósor-tömítést cseréltetek. Neki: https://www.youtube.com/watch?v=gbZpfu8pCTg és neki: https://www.youtube.com/watch?v=3G7SFCzeZA0 ez okozta a problémát. Azonban, nem egészen ugyanaz a tönet. Nálam indítás után szinte azonnal felpörög, majd marad is, nem ingadozik, csak 10 mp után szépen lemegyek 1200-ra. A most belinkelt két videóban pedig folyamatosan ingadozik. Én ilyet nem tapasztaltam. Azért ennyit mindenképp megér a dolog, nem nagy összeg a tömítés csere. Persze sok helyen szívhat falsot... Egy másik fórumon valakinek a fékrásegítő volt a fals elvegő forrása, de ott is össze-vissza ingadozott a fordulat, nálam pedig csak indításkor pörög fel, utána szépen jár a motor hidegen-melegen.

Féktisztítóval hogyan lehet megkeresni?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11247 Dátum: 2020.01.21 20:27:39 »
Most a következő lépés az lesz, hogy szívósor-tömítést cseréltetek. Neki: https://www.youtube.com/watch?v=gbZpfu8pCTg és neki: https://www.youtube.com/watch?v=3G7SFCzeZA0 ez okozta a problémát. Azonban, nem egészen ugyanaz a tönet. Nálam indítás után szinte azonnal felpörög, majd marad is, nem ingadozik, csak 10 mp után szépen lemegyek 1200-ra. A most belinkelt két videóban pedig folyamatosan ingadozik. Én ilyet nem tapasztaltam. Azért ennyit mindenképp megér a dolog, nem nagy összeg a tömítés csere. Persze sok helyen szívhat falsot... Egy másik fórumon valakinek a fékrásegítő volt a fals elvegő forrása, de ott is össze-vissza ingadozott a fordulat, nálam pedig csak indításkor pörög fel, utána szépen jár a motor hidegen-melegen.

Féktisztítóval hogyan lehet megkeresni?
Lásd pl. itt. Járatás közben körbefújod, ahol felpörög/dadog a motor, ott van lik.
De szerintem is más lesz, mert fals levegőnél valóban ingadozna az alapjárat. A fura még az, hogy ha -  normálisan -  csak az alapjárati szelep lenne nyitva indításkor, az nem járhatna együtt ennyi többlet levegővel, ami ezt a fordulatot indokolná. Valóban túl sok levegő jut be egy rövid ideig, és ha nincs fals levegő, ez csak a fojtószelep rossz állása miatt lehet.  Meg kellene lesni indítózáskor a fojtószelep állását, hiszen olyan, mintha gázt adnál - nyitva van valamiért? Nem tudom, nálatok van-e gázpedál érzékelő pl. mert a TPS szenzor csak érzékeli a fojtószelep nyílását, de nem avatkozik közbe.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11248 Dátum: 2020.01.21 20:31:29 »
Most a következő lépés az lesz, hogy szívósor-tömítést cseréltetek. Neki: https://www.youtube.com/watch?v=gbZpfu8pCTg és neki: https://www.youtube.com/watch?v=3G7SFCzeZA0 ez okozta a problémát. Azonban, nem egészen ugyanaz a tönet. Nálam indítás után szinte azonnal felpörög, majd marad is, nem ingadozik, csak 10 mp után szépen lemegyek 1200-ra. A most belinkelt két videóban pedig folyamatosan ingadozik. Én ilyet nem tapasztaltam. Azért ennyit mindenképp megér a dolog, nem nagy összeg a tömítés csere. Persze sok helyen szívhat falsot... Egy másik fórumon valakinek a fékrásegítő volt a fals elvegő forrása, de ott is össze-vissza ingadozott a fordulat, nálam pedig csak indításkor pörög fel, utána szépen jár a motor hidegen-melegen.

Féktisztítóval hogyan lehet megkeresni?

A motortérbe kell kifúni járó motornál, de ne legyen forró minden, kipufogóra fújva esetleg gond lehet. Szóval ahol falsot szív, oda beszív ebből is és megemeli a fordulatszámot. Elég jól be lehet szűkíteni, hol kell keresgélni a problémát.
Ötleteket lehet venni ehhez hasonló anyagokból, ennek a 21. oldalán kezdődik a használhatónak tűnő rész.

Carinán is van, hogy az alapjárat nem áll be, ott többször az alapjárati léptetőmotort kell kitisztítani. De pl. az enyém a legnagyobb olajfogyasztása mellett is mindig szépen beállt.
Ilyen, hogy légszűrőcsere, gyertyacsere, üzemanyagszűrő csere gondolom rendben megvolt mindig. Ír még a fojtószelepállás jeladóról is, az is van gondolom a tiéden.
Jó lenne, ha lenne ilyen a tiédhez is: ezeken szépen végig kell menni, és mindenféle találom cserélgetés helyett meg lehet találni, mi a bánata. Lehet szenzornál kontakthiba is  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11249 Dátum: 2020.01.21 20:35:10 »
Köszi Kalapos, de azért már elküldtem :)  :flowers: