Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2312851 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11190 Dátum: 2019.06.07 13:44:44 »
Azt mondta, hogy szétszedni, megkeresni, mi romlott el, aztán összerakni, az kb. 18-20 munkaóra. Egy munkaóra az nettó 10.000, azaz 20 munkaóra, az már eleve bruttó 254ezer. Ehhez képest aprópénz, de márkaszervizben a váltóolaj is lehet legalább egy 25ezres tétel, tehát már 280-nál járunk, és még alkatrész nem került bele.
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11191 Dátum: 2019.06.07 14:01:21 »
Azt mondta, hogy szétszedni, megkeresni, mi romlott el, aztán összerakni, az kb. 18-20 munkaóra. Egy munkaóra az nettó 10.000, azaz 20 munkaóra, az már eleve bruttó 254ezer. Ehhez képest aprópénz, de márkaszervizben a váltóolaj is lehet legalább egy 25ezres tétel, tehát már 280-nál járunk, és még alkatrész nem került bele.
TTG-t nem akartad megkérdezni? Egy bontott, de jó állapotú váltó 75k, a beépítése mondjuk 6hx7000ft. De lehet náluk a munkadíj is fele. A milliós költség nekem nagyon meredek.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11192 Dátum: 2019.06.07 17:39:53 »
hát én egy darabig raknám négyből hatba aztán adios az autó.  :flowers:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11193 Dátum: 2019.06.07 18:19:42 »
hát én egy darabig raknám négyből hatba aztán adios az autó.  :flowers:
Megadtam nekik a TTG elérhetőségét, aztán lemeccselik. Szerintem nem annyira egyszerű a dolog, mivel közben az autó is kéne nekik, nyáron meg a szerelők is néha szabadságon vannak.
Az ötös kihagyását én is javasoltam, a Prius+-szal erősen kacérkodnak, majd lesz valahogy.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11194 Dátum: 2019.06.08 07:40:06 »
én nem állnék ennek neki, mi a garancia hogy a drágán berakott bontott váltó jó lesz? semmi
nekem a cseremotorom is kuka már.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Bmiki78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Toyota Auris
« Válasz #11195 Dátum: 2019.06.08 16:35:22 »
Kérdésem a következő. Toyota Auris 1,6 2008évj nem rég vásároltam és csak akkor indul ha a kuplung be van nyomva egyébként nem fordul a kulcs. Ez így helyes ennél a típusnál?

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11196 Dátum: 2019.06.08 16:46:01 »
A kulcs elfordul, de amíg nincs benyomva a kuplung addig nem indul el az önindító. Ez normális.

Bassreflex

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11197 Dátum: 2019.06.19 08:29:00 »
Hali !
E15 Corollám van már jó pár éve, és most vettem észre, hogy ha egy toyotás kerékfújtató kompresszort üzemeltetek a szivargyújtórol, akkor a kompresszor bedugójának az a pici, befele rugó ellenében mozgő közepe melegszik, de piszkosul. Használat után kihúztam, tekerem össze és akkor vettem észre. Ha kamerát, vagy gps-t használaok, azok végei hidegek működés után. Kérdésem az lenne, hogy a nagyobb áramvelvétel miatt van e, vagy a kompresszornak (gyári) hibás a bedugója, vagy ez így természetes. Szerintetek ?

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11198 Dátum: 2019.06.19 09:15:38 »
Szia!

A csatlakozók azért szoktak melegedni, mert rossz a kontaktus! A kompresszor esetén viszonylag nagy áram folyik, ezért az átmeneti ellenálláson akkora teljesítmény keletkezik, amitől felmelegszik! A kamera, gps ehhez képest SOKKAL kisebb áramot vesz fel, ahol nem keletkezik nagy teljesítmény, ezét azoknál nem melegszik észrevehetően. :yes:
Megoldás: javítani a kontaktust. Megtisztítani, esetleg az érintkező(ke)t kicsit "megigazítani". Vagy csak nem volt eléggé a helyén a csatlakozó... :innocent:

p.s.: Kontakt hiba lehet a kompresszor csatlakozójában belül is, a rugós érintkezőnél...  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.19 09:22:43 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11199 Dátum: 2019.06.19 09:46:29 »
Szia!

A csatlakozók azért szoktak melegedni, mert rossz a kontaktus! A kompresszor esetén viszonylag nagy áram folyik, ezért az átmeneti ellenálláson akkora teljesítmény keletkezik, amitől felmelegszik! A kamera, gps ehhez képest SOKKAL kisebb áramot vesz fel, ahol nem keletkezik nagy teljesítmény, ezét azoknál nem melegszik észrevehetően. :yes:
Megoldás: javítani a kontaktust. Megtisztítani, esetleg az érintkező(ke)t kicsit "megigazítani". Vagy csak nem volt eléggé a helyén a csatlakozó... :innocent:

p.s.: Kontakt hiba lehet a kompresszor csatlakozójában belül is, a rugós érintkezőnél...  :otlet:
Az adott keresztmetszeten átfolyó áram okozza a keletkező hőt, a felületek megtisztítása ezen nem fog segíteni. Egyébként pont erre lett kitalálva. Lásd a szivargyujtót benyomás után a kikattanásakor.

Bassreflex

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11200 Dátum: 2019.06.19 13:15:57 »
Köszönöm, mindkettőtök válaszát .

Arató Dániel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11201 Dátum: 2019.07.01 21:23:45 »
Sziasztok!
Két éve használunk egy 2003-as 1.4 vvti corollát nem sok hibát produkál, a fogyasztása 6 l körül mozog.
Kénytelen voltam venni még egy autót vettem egy ugyanilyet. Minden jól működik, de a fogyasztása némi aggodalomra ad okot: 7,2-7,5 között van függetlenül a vezetési stílustól. Nem vagyok szakember, de sajnos jelenleg nem ismerek jó szerelőt, pláne nem toyotás szakit. Tudnátok e valakit ajánlani, vagy találkoztatok-e már hasonló hibával. Miket kéne kicserélni, barátom az injektort mondta, másvalaki az egr-t. Nem értek nagyon hozzá.
Köszi a segítséget!


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11202 Dátum: 2019.07.03 12:00:06 »
A COV jobb első ülés előtti kárpit vizesedik, kifejezetten csak az aljánál (vízszintes részen). Először azt hittem, hogy a vizeskulacs teteje nem volt jól rátekerve, és kifolyt belőle valamennyi, de aztán pár nappal később megint rosszabb lett. Laikusként két lehetőség jut eszembe kapásból: vagy alulról átjut a víz, vagy a klímából csöpög oda. Próbáltam kitapogatni a kesztyűtartó alatt, ahol vége van a padlókárpitnak, hogy vizes-e - nem tudom, hogyha a klímából jön, a szellőzőnyílásokon kívül van-e más összeköttetése az utastérrel - de ott száraz volt, csak a padlónál vizes. Sajnos mindkét hosszabb út alkalmával, amely után vizes lett, klímáztunk is, és egy zivatarom is átmentünk, tehát egyelőre nyitva van az ok kérdése. Szerintetek mi lehet az ok (jól okoskodtam-e); hogy lehet felszedni a padlókárpitot; és mihez értő szakember tudja megszüntetni a problémát?
Nyilván ha viszonylag megszáradt, megyek egyet klímával, hogy kiderülhessen, emiatt van-e.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.03 12:02:34 írta music »
music     

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11203 Dátum: 2019.07.03 15:07:36 »
Valószínűleg eltömődött a klíma kondenzvíz kivezető csöve.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11204 Dátum: 2019.07.03 22:04:42 »
A COV jobb első ülés előtti kárpit vizesedik, kifejezetten csak az aljánál (vízszintes részen). Először azt hittem, hogy a vizeskulacs teteje nem volt jól rátekerve, és kifolyt belőle valamennyi, de aztán pár nappal később megint rosszabb lett. Laikusként két lehetőség jut eszembe kapásból: vagy alulról átjut a víz, vagy a klímából csöpög oda. Próbáltam kitapogatni a kesztyűtartó alatt, ahol vége van a padlókárpitnak, hogy vizes-e - nem tudom, hogyha a klímából jön, a szellőzőnyílásokon kívül van-e más összeköttetése az utastérrel - de ott száraz volt, csak a padlónál vizes. Sajnos mindkét hosszabb út alkalmával, amely után vizes lett, klímáztunk is, és egy zivatarom is átmentünk, tehát egyelőre nyitva van az ok kérdése. Szerintetek mi lehet az ok (jól okoskodtam-e); hogy lehet felszedni a padlókárpitot; és mihez értő szakember tudja megszüntetni a problémát?
Nyilván ha viszonylag megszáradt, megyek egyet klímával, hogy kiderülhessen, emiatt van-e.
Én jártam úgy, hogy a klíma kivezető csöve valamiért kijött a padlón lévő lyukból, és a kárpitra vezette a kondenzvizet. Szedd fel a kárpitot az anyós oldalon, ki fog derülni a szitu. Az ajtónál lévő műanyag küszöböt felpattintod, a középső konzol lefogató csavarjait kitekered, ez elég, hogy a tűzfal felől a kárpitot visszahajtsd, és hozzáférj a csőhöz. De alulról is ellenőrizheted, hogy a helyén van-e a cső.