Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2312462 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11070 Dátum: 2018.11.03 00:52:34 »
Sajnos a Yaris akksiját lemerítettem az égve maradt belső lámpákkal. Nem teljesen: műszerfali lámpák még égnek, a belső lámpa is, de a távirányítós riasztó már nem (jól) látta el feladatát, és az indítómotort természetesen már letiltja a bc. A lámpákat leoltottam, de legalább 18 órát égtek egyrészt, másrészt, meg amikor az egész kiderült, azután pár órával elutaztunk 5 napra, tehát nem volt mód feltölteni, így, majdnem kipurcanva volt még 5 napig. Most töltöm éjjel, de nem tudom, van-e értelme, lesz-e még belőle "énekes halott", vagy ezekkel a körülményekkel már kuka, és kezdjek nézelődni új akksit, de mi légyen az? Hozzá kell tennem, hogy ez még a gyári akksi (tehát már 7,5 éves, Varta 45Ah és 390 A az indítóárama), de amióta mi használjuk az autót, elég sokszor megyünk vele legalább egy órás városon kívüli utat, szóval a töltése viszonylag jól karban van tartva a használattal.
Nincs voltmérőm, még mielőtt...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.03 00:54:57 írta music »
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11071 Dátum: 2018.11.03 06:24:13 »
Mennyi a belső világítás áramfelvétele? Ha max. 2A (azért 24W csak nincs az összteljesítmény belül), akkor kimehetett olyan 36Ah az akkuból, ez még nem a teljes kisülés, elvileg még 10,8V felett kellene lennie ekkor az akkumulátor feszültségének.
Egy töltést megpróbálnék azért (aldis töltő mutatja a feszültséget, bár az pontosan nem tudom, melyiket, a felhasználó számára az akkufeszültség kijelzésének van értelme), hátha. Főleg, ha ezek az új automata töltők elindulnak vele.
Viszont elég régi az akku (bár gyáriak sokáig szokták bírni, egy ismerősöm az OFF Peugeot-jában 9 év felett cserélte), így felkészülnék a cserére.
Ha van a piacon olyan, ami combosabb akku a jelenleginél és fizikailag belefér, akkor a lehető legerősebbet javaslom (ha  magasabb, az sem biztosan baj, akkor ütközéspróba). Meg a belső világítás energiatakarékosabbra vételét (pl. LED).

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11072 Dátum: 2018.11.03 07:42:13 »
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, ahogy olvasgattam, nagyon sokan nagyon hasznos tanáccsal tudnak itt szolgálni.
2010-es Yaris - most vettük - pár napja indítanám, de a kocsi nem indul. A műszerfalon minden világít - sokkal több, mint amikor el is indul. :( 2-3 próbálkozás, semmi.. majd indul. Távirányító időnként csak kinyit, bezárni már csak kulccsal, majd meggondolja magát, és működik. Teljesen váratlanul és kiszámíthatatlanul nem indul. Tegnap egyszer nem indult, ma minden működik. Van valami ötletetek? (A szőnyeg nem ér a kuplunghoz.)  :nono:
Szia! Kontakthibát kellene kiszűrni pl. akkusarunál, testkábeleknél.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11073 Dátum: 2018.11.03 19:32:18 »
Sajnos a Yaris akksiját lemerítettem az égve maradt belső lámpákkal. Nem teljesen: műszerfali lámpák még égnek, a belső lámpa is, de a távirányítós riasztó már nem (jól) látta el feladatát, és az indítómotort természetesen már letiltja a bc. A lámpákat leoltottam, de legalább 18 órát égtek egyrészt, másrészt, meg amikor az egész kiderült, azután pár órával elutaztunk 5 napra, tehát nem volt mód feltölteni, így, majdnem kipurcanva volt még 5 napig. Most töltöm éjjel, de nem tudom, van-e értelme, lesz-e még belőle "énekes halott", vagy ezekkel a körülményekkel már kuka, és kezdjek nézelődni új akksit, de mi légyen az? Hozzá kell tennem, hogy ez még a gyári akksi (tehát már 7,5 éves, Varta 45Ah és 390 A az indítóárama), de amióta mi használjuk az autót, elég sokszor megyünk vele legalább egy órás városon kívüli utat, szóval a töltése viszonylag jól karban van tartva a használattal.
Nincs voltmérőm, még mielőtt...

Töltsd fel, jó lesz az. Nem került mélymerülésbe, ha még égett a fogyasztó.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11074 Dátum: 2018.11.04 01:24:35 »
Egyelőre még él, holnap megyek vele egy kicsit, hogy így is maradjon.  :D
music     

nz/x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11075 Dátum: 2018.11.04 09:46:33 »
Szia! Kontakthibát kellene kiszűrni pl. akkusarunál, testkábeleknél.


Köszönöm, átnézzük mindenképp!

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 900
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11076 Dátum: 2018.11.04 16:49:48 »
Éppen úton vagyunk itthonról, haza Brüsszelbe és kaptunk egy követ a bal alsó saroktól kb egy nagy araszra 10 cm-re az A oszloptól, keckiásan kezd felkonyulni, illetve kifelé elérte a szélvédő szélét a repedés. Ez alighanem csere lesz. Nem tudom, fejből a Totoya biztosítást. Van erre valami tapasztalat, eljárásrend? Köszi!☹️😥

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11077 Dátum: 2018.11.05 09:43:57 »
Sziasztok,

Amint màr néhàny nappal ezelött irtam, eröteljesebb gàzadàskor picit jobban felmegy a fordulatszàm az E12-es Corollàmban, kicsit felbög a motor, viszont egyenletesebb gàzadàskor egyelöre türhetöen veszi fel az iramot.
A szerelömmel mentünk egy rövid probakört. Szerinte tül erösen adok gàzt kigyorsitàskor és ezért van ez a jelenség, amire minden auto igy reagàlna, mert nem tudja olyan mértékben àtadni a tàrcsa a fordulatot... Ez szöget ütött a fejembe, mert pàr nap alatt azért nem hiszem, hogy alapavetöen vàltozott volna a vezetési stilusom, ezért egy màsik autoval is tettem egy probàt. Nos, abban bàrmiféle erös gàzadàsra jol reagàlt az auto, és szépen, egyenletesen gyorsult...
Szoval, ahogy javasoltàtok is, lassan meg fogom rendelni az alkatrészeket, mert biztosra veszem, hogy hamarosan cserélni kell a kuplungszettet.

A kérdés az, hogy vajon a kuplungpedàlon (kérésemre) történt àllitàs ronthatott-e a helyzeten, mert csak ez utàn éreztem ezt a vàltozàst/csùszàst? A szerelö szerint bàrmiféle hasonlo àllitàs a pedàlon nem okozhat ilyesmit...

Na, ez az a szerelő, ahova soha többé nem mennék, még kerékcserére se...

Legközelebb a lapos gumira azt mondja majd, hogy túl magas a légköri nyomás, azért lapos?  [rohog]

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11078 Dátum: 2018.11.05 12:06:49 »
Egyelőre még él, holnap megyek vele egy kicsit, hogy így is maradjon.  :D
Ha netán mégsem élné túl ezek után a telet, akkor egy kis infó itt van neked.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11079 Dátum: 2018.11.05 15:08:49 »
Legközelebb a lapos gumira azt mondja majd, hogy túl magas a légköri nyomás, azért lapos?  [rohog]
Hàt ezek utàn nem kizàrt az sem ;-)
Azért most még lenne értelme àllitatni a kuplungpedàlon (àllitolag maximumon van), vagy ha most csùszik a kuplung, akkor az àllitàs utàn is csùszni fog?
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.05 15:30:44 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11080 Dátum: 2018.11.05 17:37:13 »
Hàt ezek utàn nem kizàrt az sem ;-)
Azért most még lenne értelme àllitatni a kuplungpedàlon (àllitolag maximumon van), vagy ha most csùszik a kuplung, akkor az àllitàs utàn is csùszni fog?

Igen.  Azon csak a holtjátékon állítasz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

placi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11081 Dátum: 2018.11.08 07:19:17 »
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek.A gyári fejegységem (58805) egy két gombja nem működik,mint pl a manuális csatorna kereső gomb.A hátulján van egy csatlakozó amibe az avc lan+ és avc lan- van bekötve.Ha ezt a csatlakozót kihúzom akkor egyik gombra sem reagál.A kérdésem az hogy a két dolog összefügg vagy csak simán elromlott a fejegység?

Emmzeh

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11082 Dátum: 2018.11.18 21:32:30 »
Sziasztok! Tud valaki esetleg megbízható, lelkiismeretes, jó szaktudású, budapesti Toyota autószerelőt ajánlani?
Sajnos párszor már befürödtem az autószerelő témában, ezért gondoltam itt is érdemes lehet rákérdeznem?!...
A gépállat egy '98-as 2.0 TD Avensis.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11083 Dátum: 2018.11.19 12:58:24 »
Sziasztok,

Elképzelhetö lehet az, hogy a kuplung csùszàsa csak hosszabb hasznàlat utàn vàlik inkàbb érezhetövé? Példàul reggeli indulàskor egy bizonyos ideig szinte egyàltalàn nem érzékelem, viszont fél oràs dugoban valo araszolàs utàn màr hangsùlyosabb...

E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11084 Dátum: 2018.11.20 19:18:02 »
Sziasztok! Tud valaki esetleg megbízható, lelkiismeretes, jó szaktudású, budapesti Toyota autószerelőt ajánlani?
Sajnos párszor már befürödtem az autószerelő témában, ezért gondoltam itt is érdemes lehet rákérdeznem?!...
A gépállat egy '98-as 2.0 TD Avensis.

ToyoTeamGarage, Újpest.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.