Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2329891 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11055 Dátum: 2018.10.19 08:30:09 »
Tegnap elkezdett világítani a rettegett check engine, kiolvastam, P0420 hibakód.
Számíthatok a legrosszabbra, hogy cserélni kell a 4 éves, 60e km-t futott katalizátort, vagy van rá esély, hogy csak valami szenzor rakoncátlankodik?
Gyári a katalizátor, vagy utángyártott? Milyen volt a használati arány? Ennyi idő után az utángyártottak hatásfoka szokott annyira leromlani, hogy bejelezzen. Ha lambda szonda öregszik, az okozhatja még a jelenséget, azt műszerre téve látod. Ilyenkor szoktak betekerni elé egy szondakiemelőt, vagy forrasztani a kábelre némi házi elektronikát, ami kisimítja a rapid értékeket.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11056 Dátum: 2018.10.19 08:50:55 »
A Toyota M5 tette bele jótállásban, amikor megvettem az autót, gyanítom, hogy utángyártott.
Használati arány minimum 90%-ban országút és autópálya, nagyon kevés lakott területen.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11057 Dátum: 2018.10.19 09:23:38 »
A Toyota M5 tette bele jótállásban, amikor megvettem az autót, gyanítom, hogy utángyártott.
Használati arány minimum 90%-ban országút és autópálya, nagyon kevés lakott területen.
Pedig ez a használat a katalizátor mennyország. Sajnos csak a gyárival tud 10-14 évet kihúzni. Utángyártottakra más is panaszkodott már, 3-5 éves periódusban hozzák a hibajelzést amit te is tapasztalsz. Érdekes lenne tudni, hogy miért? Kevesebb nemesfém használat pl.? :hmmmm:
Avensishez nemrég 240-et mondtak nekem a márkaszervízben munkadíjjal, gondolom neked is hasonló nagyságrend lehet. Szerencsére még nem jelzett be, csak kiváncsiskodtam, hogy ne akkor érjen a sokk amikor majd kell.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11058 Dátum: 2018.10.24 09:19:27 »
...

ToyoTeam-es Tomival beszéltem telefonon, azt mondta, hogy gyengébb minőségű benzin miatt is produkálhatja.
Az Ő javaslatára kiütöttem a hibakódot OBD-n, azóta beletettem 400+ km-t, eddig nem jött vissza.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11059 Dátum: 2018.10.24 18:28:37 »
ToyoTeam-es Tomival beszéltem telefonon, azt mondta, hogy gyengébb minőségű benzin miatt is produkálhatja.
Az Ő javaslatára kiütöttem a hibakódot OBD-n, azóta beletettem 400+ km-t, eddig nem jött vissza.
Ez jó hír. A gyengébb benzinről nem mondta, hogy mire gondol? Kevés adalék? Túl sok szennyezés? Mik azok a kutak amiktől óvakodni kell?

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11060 Dátum: 2018.10.24 21:58:04 »
Ebbe már nem mentünk bele, nem akartam sokáig zavarni.
Szinte mindig a dabasi MOL kúton tankolok, rég tankoltam máshol. Havi 40-50e Ft-ot hagyok náluk.
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.24 22:00:22 írta TCr »

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11061 Dátum: 2018.10.28 00:02:14 »
Sziasztok,

Szerintetek ha àllitva volt a kuplungpedàlon, hogy egy kicsivel feljebb fogjon, az okozhat esetleg olyan jeleket, mintha csùszna a kuplung?

Azota ugyanis azt vettem észre, hogy eröteljesebb gàzadàskor picit jobban felmegy a fordulatszàm, kicsit felbög a motor, viszont egyenletesebb gàzadàskor egyelöre türhetöen veszi fel az iramot.
 
Egyébként 112ezer km van màr ebben a még eredeti kuplungban (E12-es Corolla), és a szerelö szerint màr a pedàl is kezd felkeményedni.

Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11062 Dátum: 2018.10.28 06:00:25 »
Sziasztok,

Szerintetek ha àllitva volt a kuplungpedàlon, hogy egy kicsivel feljebb fogjon, az okozhat esetleg olyan jeleket, mintha csùszna a kuplung?

Azota ugyanis azt vettem észre, hogy eröteljesebb gàzadàskor picit jobban felmegy a fordulatszàm, kicsit felbög a motor, viszont egyenletesebb gàzadàskor egyelöre türhetöen veszi fel az iramot.
 
Egyébként 112ezer km van màr ebben a még eredeti kuplungban (E12-es Corolla), és a szerelö szerint màr a pedàl is kezd felkeményedni.

Elöre is köszönöm.
Szia! Röviden: hamarosan kuplung csere várható. A helyzet pont fordítva áll, mint ahogy kérdezted. Azért.kellett állítani a száron, mert kopik a tárcsa. Anno nálam még pár ezer km-t elment így, de amint  éreztem a csúszást, utána gyorsan romlott a helyzet. Javaslom, hogy ne várj vele, nem biztonságos így használni.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11063 Dátum: 2018.10.28 08:20:37 »
Köszönöm a vàlaszt. Egy autodoc-os cikk zavart meg, amely ezt irja:

"Ellenőrizze a pedál útjának helyes beállítását: a nem megfelelő pedálút megakadályozza a kuplung teljes kioldását. Ez a súrlódó betétek kopásának felgyorsulását okozza, és a kuplungtárcsa túlmelegedésének és megcsavarodásának is oka lehet."

Sajnos akkor fel kell készüljek lassan a kuplungcserére. Nézegettem különbözö gyàrtoknàl, de a Toyota cikkszàmok alapjàn leginkàbb valami Blue Print màrkàjù jött ki... ez mennyire jo? Pl. LUK vagy Sachs esetében nem mindig passzol a gyàri kod, igy meg azért picit lutri megvenni.
Egyébként ilyenkor a hàrom összetevön kivül (tàrcsa, tànyérrugo, csapàgy) ajànlott valamit még cserélni (pl. lendkereket, szimmeringet vagy tömitést stb.)?
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.28 08:32:50 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11064 Dátum: 2018.10.28 08:44:47 »
Pár napon belül kicserélik/visszaveszik, ha kiderül, hogy nem jó bele. Sajnos nem ismerem ezt a fajta kuplungot. Blue Printben eddig csak légszűrőt, olajszűrőt vettem, azok általában jók voltak. Nálam a Szakálos oldalon hoz Sachs-ot meg LUK-ot is, utóbbinál ott van a beépíthetőségben a tiéd is szerintem, de akkor 100%, ha már lehet látni a régit. Ennek a listaára egyébként 47619 pénz , kedvezménnyel 28571.
Ilyenkor jó kicserélni a főtengely hátsó szimmeringet, és a váltó nyelestengely szimmeringet is. Lendkereket ellenőrzik, ha kell, akkor szabályozzák, csere csak ritkán kellhet.
Az fontos még, hogy a megfelelő helyeken a kenést elvégezzék. Ha ez elmarad, akkor összerakva már nagyon körülményes pótolni. Van olyan szett, amiben a kenőzsírt is adják.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11065 Dátum: 2018.10.28 11:19:22 »
Köszönöm a vàlaszt. Egy autodoc-os cikk zavart meg, amely ezt irja:

"Ellenőrizze a pedál útjának helyes beállítását: a nem megfelelő pedálút megakadályozza a kuplung teljes kioldását. Ez a súrlódó betétek kopásának felgyorsulását okozza, és a kuplungtárcsa túlmelegedésének és megcsavarodásának is oka lehet."

Sajnos akkor fel kell készüljek lassan a kuplungcserére. Nézegettem különbözö gyàrtoknàl, de a Toyota cikkszàmok alapjàn leginkàbb valami Blue Print màrkàjù jött ki... ez mennyire jo? Pl. LUK vagy Sachs esetében nem mindig passzol a gyàri kod, igy meg azért picit lutri megvenni.
Egyébként ilyenkor a hàrom összetevön kivül (tàrcsa, tànyérrugo, csapàgy) ajànlott valamit még cserélni (pl. lendkereket, szimmeringet vagy tömitést stb.)?
Ahogy vd1234 is írta, a szimmeringeket érdemes cseréltetni, de időnként nem baj, ha ránéz az ember a váltóolaj szintjére. Az én szerelőmnek sikerült a tengely visszatételekor elnyomnia a tömítést, ezért az olaj jó része elfolyt, sokáig csak fél töltettel jártam....Másrészt szólni kell a szervizben a kuplungszár hosszának változtatásáról, mert az új tárcsa ezzel a nyomórúd beállítással nem fog tudni kiemelni, ahogy idézted.
Ha jól van beállítva a kuplung, és nem kopott szegecsig a tárcsa, akkor a lendkeréknek örökös darabnak kell lenni.
Kovács alkatrésznél többféle szett is van, úgy látom pont 2005-ben volt valami változtatás, erre kell figyelni, de valóban visszacserélik, ha nem passzol.

nz/x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11066 Dátum: 2018.11.01 17:55:40 »
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, ahogy olvasgattam, nagyon sokan nagyon hasznos tanáccsal tudnak itt szolgálni.
2010-es Yaris - most vettük - pár napja indítanám, de a kocsi nem indul. A műszerfalon minden világít - sokkal több, mint amikor el is indul. :( 2-3 próbálkozás, semmi.. majd indul. Távirányító időnként csak kinyit, bezárni már csak kulccsal, majd meggondolja magát, és működik. Teljesen váratlanul és kiszámíthatatlanul nem indul. Tegnap egyszer nem indult, ma minden működik. Van valami ötletetek? (A szőnyeg nem ér a kuplunghoz.)  :nono:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11067 Dátum: 2018.11.02 14:50:08 »
Gondolom még gyári az akksi, megérne egy mérést, hogy milyen állapotban van. Simán lehet kezdődő cellazárlat miatti feszültségingadozás miatt is.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11068 Dátum: 2018.11.02 15:04:02 »
Szia! Röviden: hamarosan kuplung csere várható. A helyzet pont fordítva áll, mint ahogy kérdezted. Azért.kellett állítani a száron, mert kopik a tárcsa. Anno nálam még pár ezer km-t elment így, de amint  éreztem a csúszást, utána gyorsan romlott a helyzet. Javaslom, hogy ne várj vele, nem biztonságos így használni.
Sziasztok,

Amint màr néhàny nappal ezelött irtam, eröteljesebb gàzadàskor picit jobban felmegy a fordulatszàm az E12-es Corollàmban, kicsit felbög a motor, viszont egyenletesebb gàzadàskor egyelöre türhetöen veszi fel az iramot.
A szerelömmel mentünk egy rövid probakört. Szerinte tül erösen adok gàzt kigyorsitàskor és ezért van ez a jelenség, amire minden auto igy reagàlna, mert nem tudja olyan mértékben àtadni a tàrcsa a fordulatot... Ez szöget ütött a fejembe, mert pàr nap alatt azért nem hiszem, hogy alapavetöen vàltozott volna a vezetési stilusom, ezért egy màsik autoval is tettem egy probàt. Nos, abban bàrmiféle erös gàzadàsra jol reagàlt az auto, és szépen, egyenletesen gyorsult...
Szoval, ahogy javasoltàtok is, lassan meg fogom rendelni az alkatrészeket, mert biztosra veszem, hogy hamarosan cserélni kell a kuplungszettet.

A kérdés az, hogy vajon a kuplungpedàlon (kérésemre) történt àllitàs ronthatott-e a helyzeten, mert csak ez utàn éreztem ezt a vàltozàst/csùszàst? A szerelö szerint bàrmiféle hasonlo àllitàs a pedàlon nem okozhat ilyesmit...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.02 15:08:19 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

nz/x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11069 Dátum: 2018.11.02 16:17:22 »

Köszönöm szépen, Peti! Remélem, csak ennyi. A kereskedő állította, hogy "nahát, még új akksit is tettünk bele".... na de hát... no comment  :lol:


Gondolom még gyári az akksi, megérne egy mérést, hogy milyen állapotban van. Simán lehet kezdődő cellazárlat miatti feszültségingadozás miatt is.