Kedves Toyotások!
2007-es Toyota Corollában Bosch szervízben akkumulátort cseréltek. A csere után azonnal jelentkező problémaként az autó lefullad, gyakorlatilag nincs alapgáz. Lassításkor leáll, forgalomban közlekedni vele nem lehet. A Bosch szervíz elküldött márkaszervízbe, a márkaszervíz viszont azt mondta, hogy erre nincs szoftver, program. stb. - az autó újra fogja "tanulni" a beállításait. 4 nap telt el, de a helyzet változatlan, gyakorlatilag az autóval közlekedni nem lehet, lassításnál lefullad. Több interneten olvasható "tanítási" trükköt is kipróbáltunk, hasztalan. Valakinek hasonló tapasztalata, esetleg ötlete? Előre is köszönöm!
Szia!
Ez egy meglehetősen bosszantó dolog...
Elsőnek mindenképpen az akku megfelelő csatlakozását nézném meg, remélhetőleg ez rendben van, ahogy később említed. Testpontokat is érdemes lenne megnézni, rámérni a kábelekre, és mekkora feszültség mérhető a negatív akku saru és a motor/kaszni között?
Ez az újratanulás dolog elég furcsa nekem. Előrebocsátom, hogy ezt a típust nem ismerem, csak hangosan gondolkodok, hátha.
Carinákon is van ECU, akku lecsatolással szoktuk is resetelni, akku visszarakás után ez is megtanul a vezetés közben dolgokat, de van egy olyan része, ami ún. hosszabb távú adatokat tartogat, ezt nem felejti el. Vagyis nonszensznek gondolom, hogy 2007-re ezt annyira másképp csinálta a Toyota, hogy akkucserénél az ECU elfelejt létfontosságú dolgokat, pl. hogy egy alapjáratot tartani kellene, még ha mondjuk magasabb fordulaton is. Szerintem ez a hiba nem az újratanulással jön helyre.
Hirtelen találtam egy kis szöveges (!) összefoglalót:
https://www.youtube.com/watch?v=Z6WDsZcbEKMEzeket javasolja megnézni:
1. Water and debris in the fuel system and/or fuel filter clogged
2. Ignition components defective or damp
3. Malfunctioning emission system components
4. Incorrectly gapped or damaged spark plugs
5. Vacuum leak in the vacuum hoses, intake manifold or in the fuel injection system
6. Valve clearance incorrectly adjusted
7. Dirty throttle body (stalls when coming to a stop or braking hard)
A fentiekből azt tartom valószínűleg, amit egy nem körültekintő (értsd barbár) akkucsere alatt el tudtak (valószínűleg akaratlanul) barmolni. Mire gondolok? Az első például nem valószínű, mert ez a baj most hirtelen jelentkezett. De ugye akkut kivettek és beraktak, az nehezebb egység, szűk helyre, neki lehet verni több dolognak. Csatlakozók rendben vannak a környékén (illetve az útvonalon, ahol beemelték), nem állnak furcsán, nem törött valami, stb.? Szívórészen valami sérülés, repedés/törés, akár a légtömegmérő sérülése? Esetleg vákuumcsőnél valamelyik lecsúszott, elszakadt, ilyesmi...?
A motor simán indul, indulás után leáll? Ha gázpedállal emeled a fordulatot, akkor felpörög és nem áll le, jól értem? Ha tudod tartani a fordulatot a pedállal, akkor ha valaki óvatosan féktisztítóval befúj a szívórészhez/vákuumcsövekhez, akkor tömítetlenség esetén emelkedni fog a fordulat.
Persze lehet, hogy tényleg újratanul és helyrerázódik, de ennyi úton már azért ez jórészt megtörténhetne szerintem.