Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2313297 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10890 Dátum: 2017.09.01 19:27:11 »
Nem egyről írogatunk itt.   Az általam említett szűrő a tanknál van, nemrég visszahívásban cserélték a P3-ban.  Ezt szokták a full-full telitankkal (agyigtankolva) megáztatni, utána meg megy a hümmögés, amikor a márkaszervizben a pénztár kerül sorra, ugyanis bontott nem megoldás.
jah,én arrol nem sokat tudok.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10891 Dátum: 2017.09.23 22:24:04 »
Sziasztok,

Miként lehet eldönteni egy (20 pin-es bemenetelü) Yatour MP3 adaptorrol, hogy el van-e romolva?

Ha csatlakoztatva van az autoràdiomhoz, akkor rendesen megzavarja annak mülödését (söt egyszerüen nem is müködik a ràdio, hanem sokszor csak a fogyasztàsmérö).
Azt nem tudom, hogy csupàn a csatlakozo kàbellel lehet a gond (mert eléggé meg van csavarodva és gyanùsan meg is van helyenként törve), vagy magàval a Yatour egységgel (dobozkàval)?
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.23 22:38:58 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10892 Dátum: 2017.09.23 23:17:25 »
Sziasztok,

Miként lehet eldönteni egy (20 pin-es bemenetelü) Yatour MP3 adaptorrol, hogy el van-e romolva?

Ha csatlakoztatva van az autoràdiomhoz, akkor rendesen megzavarja annak mülödését (söt egyszerüen nem is müködik a ràdio, hanem sokszor csak a fogyasztàsmérö).
Azt nem tudom, hogy csupàn a csatlakozo kàbellel lehet a gond (mert eléggé meg van csavarodva és gyanùsan meg is van helyenként törve), vagy magàval a Yatour egységgel (dobozkàval)?
sehogy,kuka.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

czukker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10893 Dátum: 2017.09.26 09:39:52 »
Sziasztok!

Van egy 2005 év végi corolla kombi 1.4 D-4D.
A fordulatszámmérőm hidegebb, párásabb időben, menet közben visszaesik kb 800/1000 fordulatot (a motor szerencsére nem :)), és úgy működik tovább.
Már vagy 2 éve szórakozik velem, általában ősztől tavaszig.
Kivettem, és elvittem még az elején a Haudekhez, ahol egy hét után visszaadták, hogy semmi baja, szerintük valami letesteli a műszert.
Megkérdeztem, hogy miért nem csinálja nyáron (talán 2-szer fordult elő), nem tudtak rá válaszolni.
A szerelőm (toyotás) műszercsoport cserét javasol.
Találkozott már valaki hasonló problémával?

Bassreflex

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10894 Dátum: 2017.09.27 15:43:24 »
Valamelyik nap láttam a tv.-ben hogy egy "mester" a kocsi beázását úgy derítette fel, hogy teli nyomta füstgéppel az utasteret füsttel, aztán nézte, hogy hol szökik ki. Szerintetek ilyen van, és ha igen alkalmazzák ezt magyar szervizek is?

D.Zsolti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10895 Dátum: 2017.10.12 05:56:52 »
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi okozza azt, ha a műszerfal kontroll-lámpái amik indítás után el szoktak aludni, most folyamatosan világítanak?
Egyszerre az összes, először csak bevillantak párszor majd úgy is maradt. Ez egy 99-es Toyota HIACE. Hiba szerintem az autóval nincs, mert megy szépen és indul is rendesen, csak a kontroll lámpák nem alszanak el.

Üdv: Zsolti

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10896 Dátum: 2017.10.12 10:06:32 »
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi okozza azt, ha a műszerfal kontroll-lámpái amik indítás után el szoktak aludni, most folyamatosan világítanak?
Egyszerre az összes, először csak bevillantak párszor majd úgy is maradt. Ez egy 99-es Toyota HIACE. Hiba szerintem az autóval nincs, mert megy szépen és indul is rendesen, csak a kontroll lámpák nem alszanak el.

Üdv: Zsolti
A kontroll lámpák feladata valamilyen információ közlése a felhasználó felé. Bizonyos esetekben ez visszajelzés valaminek a helyes működéséről (pl behúzott kézifék, felkapcsolt világítás vagy irányjelző, alacsony üzemanyagszint), mások valami rendellenes működést jeleznek, pl motor kontroll lámpa (alias check engine), légzsák visszajelző, ABS lámpa, olajnyomás lámpa.
Ez utóbbiakat többféle hiba miatt adhatnak jelzést. Legegyszerűbb esetben valamelyik csatlakozó lazult-korrodált és fals hibajelzést ad. Kicsit bonyolultabb esetben maga a szenzor hibásodott meg és ad fals visszajelzést.
Legrosszabb esetben valamelyik egység meghibásodását, vagy közelgő meghibásodását jelzi, vagy alacsony olajszintet. A jelzés a felhasználó felé bináris, vagy jelez vagy nem. Szerencsére az ipar fejlődésével a jármű bizonyos pontossággal képes behatárolni az általa hibásnak vélt részegységet és ezt egy írható-olvasható memóriában tárolni. Ezeket az adatokat többé kevésbé szabványos csatlakozókon (pl ODB) keresztül csatlakoztatott elektronikus eszközzel le lehet kérni (hibakód olvasás) és elindulni a hiba feltárás-javítás rögös útján.
Ilyet erre szakosodott/felszerelt szakműhelyek végeznek, de megfelelő felszereléssel nyilván otthon is elvégezhető a diagnosztika.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10897 Dátum: 2017.10.12 10:38:06 »
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi okozza azt, ha a műszerfal kontroll-lámpái amik indítás után el szoktak aludni, most folyamatosan világítanak?
Egyszerre az összes, először csak bevillantak párszor majd úgy is maradt. Ez egy 99-es Toyota HIACE. Hiba szerintem az autóval nincs, mert megy szépen és indul is rendesen, csak a kontroll lámpák nem alszanak el.

Üdv: Zsolti

Én valami testelési problémára gyanakodnék. Nézd meg az akku, illetve a generátor körül, hogy minden csatlakozó, negatív testelés rendben van-e, nincs e meglazulva, korrodálva.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10898 Dátum: 2017.10.12 11:03:23 »
A kontroll lámpák feladata valamilyen információ közlése a felhasználó felé. Bizonyos esetekben ez visszajelzés valaminek a helyes működéséről (pl behúzott kézifék, felkapcsolt világítás vagy irányjelző, alacsony üzemanyagszint), mások valami rendellenes működést jeleznek, pl motor kontroll lámpa (alias check engine), légzsák visszajelző, ABS lámpa, olajnyomás lámpa.
Ez utóbbiakat többféle hiba miatt adhatnak jelzést. Legegyszerűbb esetben valamelyik csatlakozó lazult-korrodált és fals hibajelzést ad. Kicsit bonyolultabb esetben maga a szenzor hibásodott meg és ad fals visszajelzést.
Legrosszabb esetben valamelyik egység meghibásodását, vagy közelgő meghibásodását jelzi, vagy alacsony olajszintet. A jelzés a felhasználó felé bináris, vagy jelez vagy nem. Szerencsére az ipar fejlődésével a jármű bizonyos pontossággal képes behatárolni az általa hibásnak vélt részegységet és ezt egy írható-olvasható memóriában tárolni. Ezeket az adatokat többé kevésbé szabványos csatlakozókon (pl ODB) keresztül csatlakoztatott elektronikus eszközzel le lehet kérni (hibakód olvasás) és elindulni a hiba feltárás-javítás rögös útján.
Ilyet erre szakosodott/felszerelt szakműhelyek végeznek, de megfelelő felszereléssel nyilván otthon is elvégezhető a diagnosztika.

Tutti erre (ODB) gondoltál :hmmmm: :clap:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10899 Dátum: 2017.10.12 11:21:19 »
Tutti erre (ODB) gondoltál :hmmmm: :clap:
Persze, mi másra? :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10900 Dátum: 2017.10.12 11:22:58 »
Én valami testelési problémára gyanakodnék. Nézd meg az akku, illetve a generátor körül, hogy minden csatlakozó, negatív testelés rendben van-e, nincs e meglazulva, korrodálva.
Szerintem be kéne tolni egy szakihoz, vagy legalább szerezni egy olvasót hogy mi a nyűgje.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

D.Zsolti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10901 Dátum: 2017.10.12 12:03:43 »
A kontroll lámpák feladata valamilyen információ közlése a felhasználó felé. Bizonyos esetekben ez visszajelzés valaminek a helyes működéséről (pl behúzott kézifék, felkapcsolt világítás vagy irányjelző, alacsony üzemanyagszint), mások valami rendellenes működést jeleznek, pl motor kontroll lámpa (alias check engine), légzsák visszajelző, ABS lámpa, olajnyomás lámpa.
Ez utóbbiakat többféle hiba miatt adhatnak jelzést. Legegyszerűbb esetben valamelyik csatlakozó lazult-korrodált és fals hibajelzést ad. Kicsit bonyolultabb esetben maga a szenzor hibásodott meg és ad fals visszajelzést.
Legrosszabb esetben valamelyik egység meghibásodását, vagy közelgő meghibásodását jelzi, vagy alacsony olajszintet. A jelzés a felhasználó felé bináris, vagy jelez vagy nem. Szerencsére az ipar fejlődésével a jármű bizonyos pontossággal képes behatárolni az általa hibásnak vélt részegységet és ezt egy írható-olvasható memóriában tárolni. Ezeket az adatokat többé kevésbé szabványos csatlakozókon (pl ODB) keresztül csatlakoztatott elektronikus eszközzel le lehet kérni (hibakód olvasás) és elindulni a hiba feltárás-javítás rögös útján.
Ilyet erre szakosodott/felszerelt szakműhelyek végeznek, de megfelelő felszereléssel nyilván otthon is elvégezhető a diagnosztika.

Szia! Szerintem valamit félreértettél, itt az összes kontroll lámpa egyszerre világit. Amikor gyújtást adsz akkor minden lámpa felkapcsol, majd amikor beindítod az autót akkor elalszik, na ez nem történik meg.

D.Zsolti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10902 Dátum: 2017.10.12 12:06:46 »
Én valami testelési problémára gyanakodnék. Nézd meg az akku, illetve a generátor körül, hogy minden csatlakozó, negatív testelés rendben van-e, nincs e meglazulva, korrodálva.

Délután átnézem köszi! Lehet kiveszem a műszerfalat(kijelzőt) is hátha valami kontakt ott hibás...... :hmmmm:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10903 Dátum: 2017.10.12 12:18:37 »
Szia! Szerintem valamit félreértettél, itt az összes kontroll lámpa egyszerre világit. Amikor gyújtást adsz akkor minden lámpa felkapcsol, majd amikor beindítod az autót akkor elalszik, na ez nem történik meg.
Értelek. Ettől függetlenül ha már most sem tudod hol kezd, viszont megy az autó, inkább vidd el szakemberhez. Elkezdesz otthon szerelni, lehet lesz egy nem induló autód, meg egy csomó magyarázni valód hogy mikkel próbálkoztál

Tapatalkkal küldve az én ONEPLUS A3003 eszközömről

Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10904 Dátum: 2017.10.12 14:05:29 »
Sziasztok,

Miként lehet eldönteni egy (20 pin-es bemenetelü) Yatour MP3 adaptorrol, hogy el van-e romolva?

Ha csatlakoztatva van az autoràdiomhoz, akkor rendesen megzavarja annak mülödését (söt egyszerüen nem is müködik a ràdio, hanem sokszor csak a fogyasztàsmérö).
Azt nem tudom, hogy csupàn a csatlakozo kàbellel lehet a gond (mert eléggé meg van csavarodva és gyanùsan meg is van helyenként törve), vagy magàval a Yatour egységgel (dobozkàval)?
Biztosan a Te autórádiódhoz való, korábban működött vele? Mert egy dolog a csatlakozó, más dolog a kompatibilitás. Van vagy 20 féle, szabvány kék mini isoval szerelt, de mindegyiknek más az elektronikája, és csak adott típushoz jó.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.12 14:08:33 írta MFerenc »