Hosszú leszek, és lehet, hogy sűrű is
Panaszkodtam régebben a „P0420 – katalizátor hatásfok alacsony” hibára. Volt 0,5 liter/1000 km-es olajfogyasztásom. Utána egy gyertyatörésem.
Szeptember végén MINDEN orvosolva lett, legalábbis én ebben reménykedtem. Új gyűrű-szett, jó olaj, új Denso-gyertyák, második tank benzinhez kapott OxyCat-et. Az októberi talin is csak sétálni volt a járgány, oda-vissza úton bejáratódni.
2000 km-t követően kapott még jobb olajat, Eneos Sustina, olaj és levegőszűrőt. Azóta még egy 1000 belement és még mindig világít a „check engine”.
Gondoltam jobban előveszem most már a problémát.
Van saját bluetooth-os (gagyi) OBD II olvasom, Windowsos telefonon „Car Scanner Pro” alkalmazással. Amit észrevettem, bármikor törlöm a hibajelet, ~35 km után újra visszaadja. Utána azt is néztem, hogy ha hosszabb útra megyek, >100km, az elején törlöm, az út végéig nem adja vissza, viszont leállás után visszaút elején igen. Újabban fennhagytam a csatlakozón és olyat vettem észre, hogy a műszerfali lámpa nem világít, de újbóli kiolvasáskor már listázza az app a „P0420 threshold” hibát. Ezt ráadásul országúton adja, törlés után városi 8-10 km-es poroszkálás közben nem. Ráadásul megkülönböztet 3 féle hibát: threshold, pending, permanent (küszöb, pillanatnyi és állandó) Amikor a műszerfali lámpa is világít „pending”. Néha, ha nem ülnek mögöttem a gyerekek, szoktam online jeleket nézni a két oxygen-sensor feszültségszintjeit leginkább.
Elhatároztam egy kipufogógáz mérést, ennek az alábbiak lettek az eredményei:
Alapjárat, 85 C-os motorhőmérséklet mellet:
λ 1,009;
CO 0,00;
CO2 15,1;
O2 0,24;
HC 44ppm
Ugyanezek 3000 fordulatnál:
λ 1,012;
CO 0,00;
CO2 15,1;
O2 0,32;
HC 55ppm
Személygépkocsikra vonatkozó európai kibocsátási normák, g/km
λ 0,97 – 1,03;
CO<1,0;
HC<0,1;
NOx<0,08
from:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1kOlvasgattam az injektor.hu cikkeit, melyekből arra következtettem, hogy ezek teljesen rendben lévő értékek.
http://injektor.hu/13-alapok/33-a-lambdaszondahttp://injektor.hu/13-alapok/34-a-kipufogo-gazok-vizsgalatahttp://injektor.hu/13-alapok/31-az-ecu-alapinformacioiA gyanúm inkább a lambdaszonda hiba, és egyéb hibák felé (koszolódás, fűtés vagy egyéb villamos hiba, ECU probléma, kipufogó tömítetlenség, stb.) terelődött.
Aki végezte a mérést javasolt egy villamos és diagnosztikai szakit, akihez elmentem (de hiába). 20 perc motorjáratás és hibakód lesés után katalizátor-cserét javasol. Lobogtattam neki a gázértékeket tartalmazó fecnit, amire annyit mondott „a 2. szonda dolgozik a katalizátor helyett, azért jók az értékek” Megkérdeztem mivel tartozom és elhúztam volna, de még fizetnem is kellett ezért az okosságért, én naív arra számítottam nem mer kérni semmit.
Felhívtam egy másikat is, azt mondta autókázni kell és közben figyelni a különböző jelszinteket (de erre idén már biztos nem ér rá). Javaslata azonban: Alapból a japán autók nem hazudósak, ha ezt írta valószínű tényleg katalizátor. Ki kell szerelni és megnézni. Őz-barna színűnek kell lennie és teljesen átláthatónak. Amúgy meg 1 spuri + 10 liter benzinbe és 10-15 km 4000-4500 fordulaton.
Akinek volt türelme, érdeklődése végigolvasni mi az első benyomás-javaslat?
Bocs a terjedelemért. Addig nem nyugszom, míg a végére nem érek, de titkon számítok tőletek is segítségre.