Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2369324 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

tpapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7725 Dátum: 2011.08.08 12:56:19 »
Sziasztok! Itt nagy a pörgés, feltennék egy kérdést:  2009-es Hibrid Toyota Camry-m műszerfalának jobb alsó sarkában szép csendben kigyulladt egy CHECK (ENGINE) sárga felirat, és nem akart eltűnni. (amúgy szinte közvetlenül egy névtelen kúton történt teletankolás után). A toyota szervizben rádugták a műszert és oxigén szenzor hibát jelzett. Kiütötték 2x, de visszajött a hibajel, közben tankoltam rá SHELL Vpower 95-öst, de ennyi még nem segített. Kérdezem, hogy valaki járt-e így? A szenzor nyekkenhetett meg 17000mérföld után, vagy katalizátor hiba, esetleg kábelhiba is lehet? Azóta mégegy teletankolásom volt, de hiába ütötték ki, szinte azonnal visszajött a hiba. A szerviz nem tudja, hogy az 1., vagy a 2. szenzor ad hibát, sőt sajna mivel amerikai az autó, még a szenzor típusa is probléma. Köszönöm, ha tudtok segíteni, hogy házilag mit érdemes próbálni vele, vagy honnét, mennyiért lehet ilyen szenzort szerezni.

Szia!

A kábelt mindenképp megéri ellenőrizni, de ha nem az a hibás, és szükséged lesz egy új szenzorra, akkor tudok tippet adni, honnan vegyed? Nekem egy korábbi USA gyártású Mazdámon volt az a gondom, hogy az üzemanyagtól eléggé hamar elkoszolódott az EGR szelep utáni áramlásmérő szenzorom, 6 év alatt kétszer is kellett cserélnem. (Állítólag annál a típusnál ez nem szokatlan. Innen van a hely-ismeret. Többször is vettem azóta tőlük alkatrészt USA-ban gyártott kocsikhoz, nagyon korrekt on-line cég.)  ::)

Az univerzális oxigén szenzorok 40-75 USD között vannak náluk a Camry-dhoz, a típus-azonosak 100-150 USD. (Mármint a katalizátor utáni, 2. oxigén szenzorok. A katalizátor előttiek drágábbak, ezért jó lenne tudni, hogy melyik is jelez?) Erre jön kb. 40 USD szállítás, +vám+áfa itthon, ha lekapcsolják a szállítmányt. Nekem sokszor átjöttek rendelések úgy, hogy nem róttak ki rá semmit. Elvileg van ennek egy egzakt határa a vámosoknál (~100 USD), de nem tartják be túl szigorúan.  :tt2:

Összehasonlítás: a Bárdinál az univerzális lambda szonda, LEXUS-hoz való, legolcsóbb 35800Ft lenne, ha lenne, de  csak drágább van raktáron. Általános Toyotához való, ami egy BOSCH 43356Ft-ért. Ha úgy döntesz, az USA-ból rendeled, akkor az legalább 1-másfél hét késés a szállítás miatt. Ha jól értem, a kocsi ettől még vígan megy...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7726 Dátum: 2011.08.08 12:56:51 »
Sziasztok! Itt nagy a pörgés, feltennék egy kérdést:  2009-es Hibrid Toyota Camry-m műszerfalának jobb alsó sarkában szép csendben kigyulladt egy CHECK (ENGINE) sárga felirat, és nem akart eltűnni. (amúgy szinte közvetlenül egy névtelen kúton történt teletankolás után). A toyota szervizben rádugták a műszert és oxigén szenzor hibát jelzett. Kiütötték 2x, de visszajött a hibajel, közben tankoltam rá SHELL Vpower 95-öst, de ennyi még nem segített. Kérdezem, hogy valaki járt-e így? A szenzor nyekkenhetett meg 17000mérföld után, vagy katalizátor hiba, esetleg kábelhiba is lehet? Azóta mégegy teletankolásom volt, de hiába ütötték ki, szinte azonnal visszajött a hiba. A szerviz nem tudja, hogy az 1., vagy a 2. szenzor ad hibát, sőt sajna mivel amerikai az autó, még a szenzor típusa is probléma. Köszönöm, ha tudtok segíteni, hogy házilag mit érdemes próbálni vele, vagy honnét, mennyiért lehet ilyen szenzort szerezni.

Elvileg ugyanúgy ODB II csatija van, ami a toyotánál ugyanazokat az adatokat adja, minden típusnál, telefonálj egy pár szerviznek, hogy a típusodhoz van-e megfelelő adatbázisuk, mert valószínüleg annak a szerviznek csak az europai gépekhez volt.
Nekem a Corollámnál volt gariba szenzorcsere, mert gyárilag rosszul tekerték bele, és kb 15e km után elkezdett hibásan mérni.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Constantine666

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
  • E12 1.4 d-4d HB Corolla 2005-ös
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7727 Dátum: 2011.08.08 13:06:38 »
Na, tehát találtam egy nagyon kíváló bőröző műhelyt, ahol a kormányt és a váltót is újra fogják bőrözni, sőt ők az üléseket is gyönyörűen meg tudnák csinálni ha kérném:)

Másik kérdés. hogy egy ideje nyikorog a vezetőülés, főleg nagyobb gázadáskor amikor belesüppedek az ülésbe, illetve amikor mocorgok benne nagyonn lendülettel. Valahol a deréktájékon jön, kezd zavarni... nyilván a 6 év alatt a 100 kilómmal kiültem, külcsínre nem látszik semmi, az ülés sem lett puhább szerencsére. Az ülés mechanikája nem nyikorog, jól működik.

Mit lehet ezzel kezdeni? Talán vázat kellene cserélni benne? a gyári szervíz fog ezzel foglalkozni?

evyke76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Én
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7728 Dátum: 2011.08.08 13:10:02 »
De mégis mi csöröghet?
Figyelmen kívül hagyni rendellenes zajokat elég megkérdőjelezhető dolog.  :nonono:
A kis zajokból nagy problémák eredhetnek, mindenképpen érdemes foglalkozni vele!
Evyke

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7729 Dátum: 2011.08.08 13:48:04 »
De mégis mi csöröghet?
Nagyon elképzelhető, hogy a fék csinálja, az enyémnél legalábbis teljesen hasonló a jelenség, és ha "kissé" megrugdalom a kereket, álló helyzetben is elő lehet csalni belőle. Konkrétabban a féknyereg, meg minden benne, ahonnan jön a hang nálam. Év elején volt műszakin, rázták, stb., minden érték jó volt, nem foglalkozom vele. Szerintem valamilyen szinten ez természetes is, ott holtjátéknak kell lenni, hogy ne fogjon állandóan a fék (nem mint a Volgáknál, ahol alapból ütött a féktárcsa, hogy lökdösse már vissza a fékpofákat fékezés után  :D )

aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7730 Dátum: 2011.08.08 16:46:39 »

A kábelt mindenképp megéri ellenőrizni, de ha nem az a hibás, és szükséged lesz egy új szenzorra, akkor tudok tippet adni, honnan vegyed. Összehasonlítás: a Bárdinál az univerzális lambda szonda, LEXUS-hoz való, legolcsóbb 35800Ft lenne, ha lenne, de  csak drágább van raktáron. Általános Toyotához való, ami egy BOSCH 43356Ft-ért. Ha úgy döntesz, az USA-ból rendeled, akkor az legalább 1-másfél hét késés a szállítás miatt. Ha jól értem, a kocsi ettől még vígan megy...

Kösz a válaszokat! Tehát először ki kellene deríteni, hogy a 2 szenzor közül melyik járt pórul. Mivel úgysincs garancia itthon az autóra, elvileg bárki kicserélheti, csak utána ki kell üttetni a rendszerből a hibát? Az EBAY-en néztem az oxygen sensor-okat, tényleg már 40usd-től vannak univerzálisak, csak nekem még "kínai" az EBAY. Bár jobb, ha hozzászokok, hogy ehez az autóhoz csak onnét lehet alkatrészt szerezni épeszű áron  :eek:
Azért még megvárom a toyota szerviz árajánlatát, mert addig mondtak 45kHUF-t, amíg nem tudták, hogy nincs is a rendszerükben az autó... ha jól emlékezek, mintha azt mondták volna, hogy párban jön a szenzor??  :hmmmm:

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7731 Dátum: 2011.08.08 17:10:41 »
De mégis mi csöröghet?
Nagyon elképzelhető, hogy a fék csinálja, az enyémnél legalábbis teljesen hasonló a jelenség, és ha "kissé" megrugdalom a kereket, álló helyzetben is elő lehet csalni belőle. Konkrétabban a féknyereg, meg minden benne, ahonnan jön a hang nálam. Év elején volt műszakin, rázták, stb., minden érték jó volt, nem foglalkozom vele. Szerintem valamilyen szinten ez természetes is, ott holtjátéknak kell lenni, hogy ne fogjon állandóan a fék (nem mint a Volgáknál, ahol alapból ütött a féktárcsa, hogy lökdösse már vissza a fékpofákat fékezés után  :D )
Hát én még féket "csörögni" nem hallottam, el sem tudom képzelni. Az kattogni, ciripelni, sípolni, nyikorogni szokott. Nem lehet, hogy a kipufogó dobban váltak el lamellák, és azt hallod?
 Nekem volt egyszer egy érdekes hangjelenség, igaz a jobb első keréktől. Napok kellettek hozzá, hogy megfejtsem: a kerékagy rögzítő anyát biztosító sasszeg zörgött. Kis hajlítás segített rajta.

kardos81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7732 Dátum: 2011.08.08 19:08:45 »
Sziasztok kezdek lemondani arrol hogy meglesz a hiba.Ma beszéltem egy olyan Toyota szerelövel akit sokan ajánlottak de azt mondta hogy ilyen nincs hogy minden jo és mégis csinálja a hibát ugyhogy max csak imátkozni tudok mert akkor nincs semmi baja az avensisemnek.Kissé felment a gyomorsavam a stilusán de szerencsére dolgoztam ugyhogy nem tudtam elmenni hozzá személyesen de valamelyik nap elmegyek hozzá megmutatom a kocsit hogy mit csinál és megnézem hogy akkor is ilyen stilusban beszél-e vagy csak a telefonban volt ilyen kis mokás.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7733 Dátum: 2011.08.08 19:42:00 »
Annyiban ne hagyd, mert többen is várják a megoldást!  ;)
Főleg te!

kardos81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7734 Dátum: 2011.08.08 21:03:33 »
Most is mentem vele és besürüsödött az indulási zavar.Mintha nehezen épitené fel a rendszernyomást.De ez csak feltételezés. :no:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7735 Dátum: 2011.08.08 21:39:08 »
Nyomást mértél? Hirtelen gázadásra mit reagál?

kardos81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7736 Dátum: 2011.08.09 07:45:31 »
Nyomást még nem mértem de hirtelen gázadásra elindul még alaprol is csak most nem olyan dinamikus és néha mintha bizonytalan lenne.Amugy rendesen kipörög lassan már hülyének néznek meg azt mondják hogy semmi baja de ezt nem csak én érzem mert ahogy bemelegszik alapjáraton és 2200-es fordulaton érzed hogy kihagy.

evyke76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Én
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7737 Dátum: 2011.08.09 10:57:56 »
Köszönöm Fiúk a válaszokat,lehet a kipufogó dob lessz,majd megrázogatom aztán meglátjuk:)irok ha kiderült,sziasztok:)
De mégis mi csöröghet?
Nagyon elképzelhető, hogy a fék csinálja, az enyémnél legalábbis teljesen hasonló a jelenség, és ha "kissé" megrugdalom a kereket, álló helyzetben is elő lehet csalni belőle. Konkrétabban a féknyereg, meg minden benne, ahonnan jön a hang nálam. Év elején volt műszakin, rázták, stb., minden érték jó volt, nem foglalkozom vele. Szerintem valamilyen szinten ez természetes is, ott holtjátéknak kell lenni, hogy ne fogjon állandóan a fék (nem mint a Volgáknál, ahol alapból ütött a féktárcsa, hogy lökdösse már vissza a fékpofákat fékezés után  :D )
Hát én még féket "csörögni" nem hallottam, el sem tudom képzelni. Az kattogni, ciripelni, sípolni, nyikorogni szokott. Nem lehet, hogy a kipufogó dobban váltak el lamellák, és azt hallod?
 Nekem volt egyszer egy érdekes hangjelenség, igaz a jobb első keréktől. Napok kellettek hozzá, hogy megfejtsem: a kerékagy rögzítő anyát biztosító sasszeg zörgött. Kis hajlítás segített rajta.
Evyke

Constantine666

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
  • E12 1.4 d-4d HB Corolla 2005-ös
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7738 Dátum: 2011.08.09 13:06:00 »
Csak kíváncsiságból felhívtam az egyik Toyota márkaszervízt, hogy mennyibe is kerülene egy új bőr kormány, váltógomb és szoknya. Kaptam választ, a számok nem elírások, én is visszakérdeztem:

"A váltógomb ára: 45.000,- ft és 2 munkanap a rendelési ideje , aváltószoknya 17.500,- ft és szintén 2 munkanap a rendelési idő.
A bőr kormány 574.000,- ft és ez egy hét mire megérkezik."

a teljes cucc gyárinál szebb kivitelezésben megvan 20 körül...nincs miről beszélni.

Sima egyfunkciós bőrkormány 574 ropi...nem tudom melyik dimenzióban élnek...a kuplungra is szereléssel 300-et mondtak és gyári anyagból szereléssel megvolt 110-ből és csodálkoznak hogy kevés a szervíz bevétel...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7739 Dátum: 2011.08.09 13:23:11 »
Szervízbe olyan alkatrészért kell CSAK menni, amit nem lehet utángyártottban / bontottban kapni!  ;)