Hogy hozzátegyek én is: én ellenőrizném a vákumcsövek állapotát is. Épp ma sz@ptam vele, eltűnt a turbónyomásom, nem ment fel hatodikban a gép a lejtőn. Skandallum.
Látszólag minden rendben volt, de a diag kihozta, hogy elekromos gázpedál+EGR szelep. Na jó, gázpedál ki egy másik be, agyhalott. Vákuumszelep ki, másik be (vadiúj), próba: agyhalott. Már kezdtem vizionálni, hogy turbó meghallt, Dagobert bácsi szeme előtt is így ugráltak a dollárjelek, csak az én szemeim előtt a százezres forinttételek. Aztán a vákuumcsövek ellenőrzésekor kijött, hogy az egyik cső, hiába van a helyén, nem tömít, elengedi a vákuumot. Nosza, kiszed, ledugóz, mindjárt összeterelődött a szétszaladt ménes.
Kiszedtem a 10 centis csövet, az egyik oldala felpuhult, megette az olajpára, nem sprőden ment fel a helyére és enegedte a vákuumonyomást.
Mivel más nem volt, ablakmosó szilikoncső ment fel a helyére, a pacik a helyükön, a turbó szépen követi a fordulatszám-növekedést. Havaj és dizsi.
Írnom se kell ugye, hogy holnap indulunk nyaralni...
Na a tanmesének itt a vége, szerint nem árt ellenőrizni a csövek állapotát is, egy-egy pillantást, tapogatást megér.