ha 4-5 napig áll kinn az autó és x időpontban tuti indulnia kell akkor jó ha félórával előtte beinditom és járatom egyhelyben pár percet?
vagy az gyengiti az akksit? úgy emlékszem a generátor csak folyamatos 40-50kmes haladáskor tölt. ![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
apropó, öninditózás... nekem az tűnt fel, hogy az 1. generációs Avensis (4AFE motor) önindítója lassan forog, nem teker olyan gyorsan mint pl egy német autóé és kell neki 2-4mp amíg beindul, ezalatt folyamatosan tekeri az öninditót. ( pl. a vócvágen és az astra indítózását ismerem jobban, azok gyorsabban forognak ez meg csak a fele-harmadával fülre)
Ez igy teljesen normális vagy kezd elfáradni valami alkatrész benne?
Üdv!
Ha az akksi jó, és a kontaktusok is az önindítóig, akkor egy régebbi önindítónál több dolog miatt is lehet, hogy lassabban teker, mint új korában (ha jól értem, ez lehet Nálad). Ezek (a teljesség igénye nélkül):
1. A behúzótekercs által működtetett kontaktus koszos, beégett
2. Kopott szénkefe
3. A kommutátor koszos, beégett
4. A szabadonfutó befeszül
5. a csapágyaknál sok a kosz/nincs elég kenőanyag
6. Zárlat/szakadás az állórész tekercsében
7. Zárlat/szakadás a forgórész tekercsében
8. Kefét nyomó rugó elfáradt
Egyébként szvsz ez természetes (bár ne lenne az), ha sokat használják, hogy legalább valamelyik előjön. Általában legvalószínűbb az 1,2,3,5,8 pont szerintem: sokszor elég egy alapos pucolás és kenés neki
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)