ha 4-5 napig áll kinn az autó és x időpontban tuti indulnia kell akkor jó ha félórával előtte beinditom és járatom egyhelyben pár percet?
vagy az gyengiti az akksit? úgy emlékszem a generátor csak folyamatos 40-50kmes haladáskor tölt.
apropó, öninditózás... nekem az tűnt fel, hogy az 1. generációs Avensis (4AFE motor) önindítója lassan forog, nem teker olyan gyorsan mint pl egy német autóé és kell neki 2-4mp amíg beindul, ezalatt folyamatosan tekeri az öninditót. ( pl. a vócvágen és az astra indítózását ismerem jobban, azok gyorsabban forognak ez meg csak a fele-harmadával fülre)
Ez igy teljesen normális vagy kezd elfáradni valami alkatrész benne?
Üdv!
Ha az akksi jó, és a kontaktusok is az önindítóig, akkor egy régebbi önindítónál több dolog miatt is lehet, hogy lassabban teker, mint új korában (ha jól értem, ez lehet Nálad). Ezek (a teljesség igénye nélkül):
1. A behúzótekercs által működtetett kontaktus koszos, beégett
2. Kopott szénkefe
3. A kommutátor koszos, beégett
4. A szabadonfutó befeszül
5. a csapágyaknál sok a kosz/nincs elég kenőanyag
6. Zárlat/szakadás az állórész tekercsében
7. Zárlat/szakadás a forgórész tekercsében
8. Kefét nyomó rugó elfáradt
Egyébként szvsz ez természetes (bár ne lenne az), ha sokat használják, hogy legalább valamelyik előjön. Általában legvalószínűbb az 1,2,3,5,8 pont szerintem: sokszor elég egy alapos pucolás és kenés neki