Vennék 1 avensis 2.0d soul 2003/10 havit 127000km-el ami a napokban lesz leellenöürizve hogy valós e... Merjek belevágni? Eddig vw volt és unom hogy havonta elromlott rajta vmi.... Ezért gondoltam erre a kocsira na meg ez lesz az első dieselem is segitsetek tippekkel tanácsokkal... köszönöm
Ha valós a kilométer, akkor bátran. Erre viszont nagyon nagy hangsúlyt fektess, mindenképpen vedd föl a kapcsolatot az előző tulajjal és a szervízzel is, ahol korábban karbantartották a kocsit - oda akár menj el személyesen is és érdeklődj utána. Mert nem mondom, hogy lehetetlen, hogy egy dízelben csak ennyi kilométer van - lévén magyar forgalomba helyezésű és első tulajos, ezért akár még az is lehet, hogy igaz
... De simán lehet dupla ennyi is (sőt), hisz azért eléggé jellemző, hogy ha valaki megvesz egy ilyen autót újonnan, akkor sokat megy vele - márpedig ha mondjuk javarészt autópályán meg országúton tett bele teszem azt 254 ezer km-t, akkor sem a kormányon, sem a pedálokon stb. nem lehet majd észrevenni a futást. Ezért tényleg ennek a leellenőrzése legyen az elsődleges!
A képeken (jó, hogy ki lehet őket nagyítani) amúgy rendben lévőnek látszik az autó, de mondanom sem kell, hogy vétel előtt egy teljes átvizsgálás, beleértve a karosszéria leellenőrzését festékvastagság-mérővel,
kötelező!
Ha minden rendben találtatik, akkor ez az autó, ezzel a motorral, ennyi kilométerrel egy elég hosszú életű, megbízható konstrukció. 200 ezer km fölött viszont lehet gond a kettős tömegű lendkerékkel, aminek a cseréje 2-300 ezres tétel, szóval ezért is fontos checkolni a futást.
Emellett amire külön figyelmet kell fordítani, azok a fényszórók. Ez az Ave II típushibája, megvakul a fényszórók foncsora (ennek hatására nagyban lecsökken a fényerejük) ill. szétmállik a műanyag foglalat az izzó körül a hő hatására. Ezt mindenképp ellenőrizd le - ha a fényszórók hátulján a műanyag zárófedél fehér, akkor már cserélték őket (az eredetieké, illetve az utángyártottaké fekete). Ha valami gond van velük, akkor úgy számolj, hogy egy új gyári halogén fényszóró ára kb. 60-70 ezer, ezt akkor célszerű lenne lealkudni az árból.
Más nem nagyon van. Az autó maga csendes, kényelmes, stabil, nagyon biztonságos, és ezzel a motorral simán elmegy 6.5 liter körüli fogyasztással akkor is, ha nem vezetsz különösebben takarékosan.