Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2329785 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5190 Dátum: 2007.08.26 16:36:55 »
Idézetet írta: "ariane5"
Tegnapi hozzászólás update.

Vettem ma kulcskészletet, zárat stb. kormányzár, gyújtáskapcsoló le, új fel.  Kocsi nem indul. Telefon mindenfele, kiderül ECU beszélget az immobiliser elektronikával, aztán ha a kulcs kódja a "nem nyert" cimkét tartalmazza, akkor nem indul. Most ott tartok, hogy ezt tényleg be kell tanítani, nincs mese. Ha esetleg valaki járt már így, mint én, örömmel venném, ha megosztaná a tapasztalatait, mennyire vámolták le a szervízben stb stb.
Esetleg ha létezik valami hipertitkos beanítási mód és ennek valaki a birtokában van, azt is nagyon megköszönném, ha megosztaná velem.
T:
Laci
Nem akarlak megbántani, de butaságot csináltál. Már az elõzõ válaszban is benne volt, hogy kulcskód és a tulajdonjog igazolása után rendelnek neked új kulcsot a zservízben és nem kell semmit cserélned. Ez a kulcs "szûz", hiába illik a zárba, rá kell tanítani az immobiliserre különben nem indul az autó.
Ha ez a megoldás neked nem elég, nem tartod biztonságosnak, akkor vegyél teljes zárgarnitúrát új kulcsokkal. Ez annyival több, hogy a régi kulcs ha elõkerül, akkor a zárba sem illik, tehát még az ajtót sem lehet vele kinyitni. A biztosítók kulcs elvesztése esetén ezért is szoktak teljes zárcserét elõírni. Természetesen ebben az esetben sem elég a mechanikus alkatrészek cseréje, hanem a kulcsokat ismét rá kell tanítani az immobiliserre. Ezt csak márkaszervíz tudja rendesen megcsinálni, szerintem.
Most nem jó neked, mert van egy autód, amit semmilyen módon nem tudsz beindítani. Javaslatom hogy rakd trélerre és vidd vissza oda, ahol vetted a zárgarnitúrát, mert lehet hogy másutt gyanakvással fognak rádnézni.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

ariane5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5191 Dátum: 2007.08.26 16:53:25 »
Köszönöm válaszod.
A "butaság" rövid oka a következõ:
amikor a szervízt felhívtam az adott helyzettel és kértem megoldást, valamint árat, az elsõ összeg 470.000,- HUF volt. Aztán lett belõle késõbb 200.000,- HUF, utoljára már csak 100.000,- HUF volt megjelölve. Tudod, innentõl lehúzás-szagot éreztem....
Furcsán senki sem fog rám nézni, mert a kocsi a nevemen van, errõl van egy forgalmi és egy törzskönyv a birtokomban.

Egy valamit hadd pontosítsak: soha nem a kulcsot tanítod rá a kocsira, hanem fordítva. A megoldás jelen esetben az lett volna, ha a kulcsokhoz veszek egy ECU-t. Annak, hogy ezt nem tettem meg, annak oka, hogy egyrészt nem akartam feleslegesen pénzt kidobni, másrészt az ECU, amit meg tudtam volna venni, nyomokban sem hasonlított az enyémre. Az enyém Bosch, viszont a piacon csak Denso-t találtam, más konnektorral.
Csupán egy megoldást kerestem, hogy a transpondert hogyan lehet rátanítani az ECUra masterkey nélkül, de otthon ez nem lehetséges. Marad a szervíz.
Végignéztem minden fórumot, leveleztem néhány angol nyelvû levlistán, sajnos látom, hogy ez pedig szervíz lesz....

Zárakat már lecseréltem tegnapelõtt. Ennek csak csupán annyi oka van, hogy 2 teljes napra nem hagyhatom magára az autóm úgy, hogy valaki elvitte a kulcsaim.
Viszont nézzük a dolog elõnyét: letöltöttem az Avensis (AT220/4A-FE) szervízkönyvét. ha valakit érdekel, szívesen megosztom, csak tárhelyet adjon. 556MByte.
Laci

Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "ariane5"
Tegnapi hozzászólás update.

Vettem ma kulcskészletet, zárat stb. kormányzár, gyújtáskapcsoló le, új fel.  Kocsi nem indul. Telefon mindenfele, kiderül ECU beszélget az immobiliser elektronikával, aztán ha a kulcs kódja a "nem nyert" cimkét tartalmazza, akkor nem indul. Most ott tartok, hogy ezt tényleg be kell tanítani, nincs mese. Ha esetleg valaki járt már így, mint én, örömmel venném, ha megosztaná a tapasztalatait, mennyire vámolták le a szervízben stb stb.
Esetleg ha létezik valami hipertitkos beanítási mód és ennek valaki a birtokában van, azt is nagyon megköszönném, ha megosztaná velem.
T:
Laci
Nem akarlak megbántani, de butaságot csináltál. Már az elõzõ válaszban is benne volt, hogy kulcskód és a tulajdonjog igazolása után rendelnek neked új kulcsot a zservízben és nem kell semmit cserélned. Ez a kulcs "szûz", hiába illik a zárba, rá kell tanítani az immobiliserre különben nem indul az autó.
Ha ez a megoldás neked nem elég, nem tartod biztonságosnak, akkor vegyél teljes zárgarnitúrát új kulcsokkal. Ez annyival több, hogy a régi kulcs ha elõkerül, akkor a zárba sem illik, tehát még az ajtót sem lehet vele kinyitni. A biztosítók kulcs elvesztése esetén ezért is szoktak teljes zárcserét elõírni. Természetesen ebben az esetben sem elég a mechanikus alkatrészek cseréje, hanem a kulcsokat ismét rá kell tanítani az immobiliserre. Ezt csak márkaszervíz tudja rendesen megcsinálni, szerintem.
Most nem jó neked, mert van egy autód, amit semmilyen módon nem tudsz beindítani. Javaslatom hogy rakd trélerre és vidd vissza oda, ahol vetted a zárgarnitúrát, mert lehet hogy másutt gyanakvással fognak rádnézni.
oyota forever..:)

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5192 Dátum: 2007.08.26 17:11:39 »
Nem tudom milyen párbeszéd után születtek ezek a számok, de amit írsz az alapján lehet egyszerûbb lett volna elmondani a problémát, otthagyni az õrzött szervízben az autót 2 napra és rájuk bízni a megoldást. Persze ha az adott szervíz nem tetszik, akkor fel kell hívni még párat és a végén tisztul a kép.
Hogy mit mire tanítasz, azon most ne vitázzunk. A lényeg, hogy a kulcs jeladóját kell elfogadtatni az autóval. Ha veszel egy motorvezérlõt és egy marék kulcsot/zárat, azokat is pont ugyanígy össze kell tanítani egymáshoz. Teljesen fölösleges motorvezérlõt venni, mert ha rátanítasz 3 új kulcsot a régire, a régi kulcsokat elfelejti!
A kulcs rátanítás a régi típusoknál nem volt ördögûzés, csak bonyolult volt és szerencsére az infó nem közkincs (gyújtás ráad, ajtó kinyit, becsap, gyújtás le föl le ... és ezek hosszú variációja). Az újabbaknál nem tudom változtattak-e valamit.


Idézetet írta: "ariane5"
Köszönöm válaszod.
A "butaság" rövid oka a következõ:
amikor a szervízt felhívtam az adott helyzettel és kértem megoldást, valamint árat, az elsõ összeg 470.000,- HUF volt. Aztán lett belõle késõbb 200.000,- HUF, utoljára már csak 100.000,- HUF volt megjelölve. Tudod, innentõl lehúzás-szagot éreztem....
Furcsán senki sem fog rám nézni, mert a kocsi a nevemen van, errõl van egy forgalmi és egy törzskönyv a birtokomban.

Egy valamit hadd pontosítsak: soha nem a kulcsot tanítod rá a kocsira, hanem fordítva. A megoldás jelen esetben az lett volna, ha a kulcsokhoz veszek egy ECU-t. Annak, hogy ezt nem tettem meg, annak oka, hogy egyrészt nem akartam feleslegesen pénzt kidobni, másrészt az ECU, amit meg tudtam volna venni, nyomokban sem hasonlított az enyémre. Az enyém Bosch, viszont a piacon csak Denso-t találtam, más konnektorral.
Csupán egy megoldást kerestem, hogy a transpondert hogyan lehet rátanítani az ECUra masterkey nélkül, de otthon ez nem lehetséges. Marad a szervíz.
Végignéztem minden fórumot, leveleztem néhány angol nyelvû levlistán, sajnos látom, hogy ez pedig szervíz lesz....

Zárakat már lecseréltem tegnapelõtt. Ennek csak csupán annyi oka van, hogy 2 teljes napra nem hagyhatom magára az autóm úgy, hogy valaki elvitte a kulcsaim.
Viszont nézzük a dolog elõnyét: letöltöttem az Avensis (AT220/4A-FE) szervízkönyvét. ha valakit érdekel, szívesen megosztom, csak tárhelyet adjon. 556MByte.
Laci
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

ariane5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5193 Dátum: 2007.08.26 17:17:30 »
Hétvégén nem tudom hova vinni...
Annyiban lett volna egyszerûbb ahelyzet, ha veszek egy ECU-t, azt a saját zárjaival és kulcsaival veszem meg. És máris semmit se kell tanítanom.
A távvezérlõ betanítási procedurája is megvan, de sajnos az nem megy elfogadott kulcs nélkül. Kulcs betanítása nem igazán van közkézen, talán ez nem is baj.
Holnap reggel bepróbálok egy másik szervízt. nem látok más megoldást.


Idézetet írta: "u_istvan"
Nem tudom milyen párbeszéd után születtek ezek a számok, de amit írsz az alapján lehet egyszerûbb lett volna elmondani a problémát, otthagyni az õrzött szervízben az autót 2 napra és rájuk bízni a megoldást. Persze ha az adott szervíz nem tetszik, akkor fel kell hívni még párat és a végén tisztul a kép.
Hogy mit mire tanítasz, azon most ne vitázzunk. A lényeg, hogy a kulcs jeladóját kell elfogadtatni az autóval. Ha veszel egy motorvezérlõt és egy marék kulcsot/zárat, azokat is pont ugyanígy össze kell tanítani egymáshoz. Teljesen fölösleges motorvezérlõt venni, mert ha rátanítasz 3 új kulcsot a régire, a régi kulcsokat elfelejti!
A kulcs rátanítás a régi típusoknál nem volt ördögûzés, csak bonyolult volt és szerencsére az infó nem közkincs (gyújtás ráad, ajtó kinyit, becsap, gyújtás le föl le ... és ezek hosszú variációja). Az újabbaknál nem tudom változtattak-e valamit.


Légyszi figyeljetek oda, hogy ne maradjanak hosszú idézet-láncok a hozzászólásokban! Bõven elég a közvetlen elõzmény, fõleg, ha az sem csak egy-két sor. A fölösleges elõzményeket kiszerkesztettem. Palaczk
oyota forever..:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5194 Dátum: 2007.08.28 12:20:23 »
Idézetet írta: "ariane5"
Telefon mindenfele, kiderül ECU beszélget az immobiliser elektronikával, aztán ha a kulcs kódja a "nem nyert" cimkét tartalmazza, akkor nem indul. Most ott tartok, hogy ezt tényleg be kell tanítani, nincs mese.


Ez én már az elején írtam neked, hogy így kell csinálni :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ariane5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5195 Dátum: 2007.08.28 21:40:33 »
Egy kis információ, ha valaki esetleg elveszíti a kulcsokat. Hétvégén kimûveltem magam Avensisbõl, megosztom, hátha valakinek jól jön.

A 4A-FE kódjelû engine-ekhez a védelem a következõképpen épül fel:
A kulcsnak van egy egyedi azonosítója, amely egy proximity chipben van eltárolva, valamint a rádiófrekis adónak egy kódja, ami meg az adóban van tárolva.
Amikor a kulcsot beteszed a zárba, a zárat körülvevõ tekercs, mint antenna veszi ezeket a jeleket és továbbítja a transmitter ECU-ba. Ott történik az összehasonlítás, azaz a kulcs beazonosítása. Ha megfelelõ, akkor a transponder ECU nyitókódot küld az engine ECU-nak, innentõl engedélyezett az indítás.
Ha nem, akkor egy blokkoló kód kerül elküldésre. A kódcsere a két ECU között úgy történik, hogy engine ECU küld egy algoritmus szerinti kódot a transponder ECU-nak, aki a saját algoritmuskulcsával kódolva válaszol.
Rádiófrekis ajtónyitáskor a gomb lenyomásával egy 24 bites ugrókódos kulccsal szerkesztett kódot kap a transmitter ECU, ezt küldi el az immobilisernek. (transponder ECU).
Mi történik, ha elveszik a kulcs?
Hát annyi, hogy többé nem fog indulni az autó, mert ha nincs transponder kulcs vagy van de nem megfelelõ, akkor az engine ECU nem kap engedélyt az indításra. Ilyenkor az a jelenség, hogy motor nem indul vagy pár másodperc múlva leáll. Ez attól függ, hogy hány ponton blokkol az immo. (befecskendezés, gyújtás, üzemanyag-szivattyú)
Ilyenkor jöhet az, hogy bontóba el kell menni és venni egy zárszerkezetet a hozzá tartozó kulcsokkal és a transponder ECU-val. Ez utóbbi normális esetben rajta van a zárszerkezeten. Miután lecserélted a gyújtáskapcsoló szerkezetet és az ajtózárat (utóbbi egy nagy élmény), összedugod a vezetékeket beteszed a kulcsot és próbálsz indítani, azt tapasztalod, hogy a kocsi most sem indul. Pedig kellene, hiszen a kulcskódok a transponder ECU-ban vannak, azt meg éppen most cserélted le.
Nagyon sok oldalt végignéztem a neten, mindenhol azt írták, hogy csak a Toyota szakszervíz tud segíteni, mert a transponder ECU-t és az engine ECU-t össze kell tanítani. Volt, ahol azt írták, hogy új engine ECU kell. Ez mind hülyeség, bár az új engine ECU-t úgy adják, hogy az tanulási módban van gyárilag, tehát 20 másodpercen belül betanulja a transponder ECU-t és a kulcsot.
Szétszedtem a saját engine ECU-mat és letöltöttem a flash-bõl a szoftvert. (ennyit már megért a mûszaki fõiskola...  :D ) Ez egy BOSCH ECU, 0 261 204 580 kóddal és 89661-05231 cikkszámmal. Szerencsém volt, mert a lelke egy SAF-509 processzor, ami meg egy hétköznapi 80c52 magra épül. Szoftvert visszafordítva és kikeresve ezt a részt, kiderült, hogy az engine ECU 700 millió gépi ciklus után kódot cserél a transponder ECU-val. Ez 4.5 MHZ-es kristály esetében  úgy 1900 másodperc, azaz kb 32 perc. 32 perc után akkor tárolja el az új kódot, ha megszûnik a kulcs-jel, azaz kivetted a kulcsot a zárból.
Tehát zárcsere után nincs más dolgod, mint gyújtáson hagyni az autót, aztán 32 perc után kulcs ki majd indítás és tádám! Ketyeg a motor.
Ezután lehet betanítani a kulcs rádiófrekis vezérlõjét. Ezt már a neten találtam, de megosztom, hátha valakinek kell:
1. ajtó legyen nyitva, kulcs a kezedben.
2. ülj be, kulcsot tedd be a gyújtáskapcsolóba, majd 5 másodpercen belül vedd ki
3. ajtót csukd be, nyisd ki, csukd be, nyisd ki, 40 másodpercen belül. Minden mûvelet között legalább 1 másodpercet várj.
4. kulcsot tedd be a zárba és vedd ki újra. 5 másodpercen belül végezd el a mûveletet.
5. ajtót csukd be, nyisd ki, csukd be, nyisd ki, 40 másodpercen belül. Minden mûvelet között legalább 1 másodpercet várj.
6. ajtót csukd be.
7. kulcsot tedd be
8. tedd gyújtásra majd vissza OFF-ba n alkalommal, ahol n:
    a) 1X ADD mode, új adó hozzáadása
    b) 2X Rewrite mode: kulcsok (adók) újraírása (elõzõek törlése) - ezt válaszd
    c) 3X Confirm mode (hány kulcs van hozzáadva?)
    d) 4X Prohibit mode (törli az összes adó kódját és kikapcsolja a rádiófrekis nyitás lehetõségét)
9. vedd ki a kulcsot.
10. a központi zár annyiszor fog nyitni és zárni, amelyik módot választottad (mivel a kettes módot választottad, 2-szer)
11. nyomd le a távvezérlõn a Lock gombot és tarts lenyomva folyamatosan. Eközben az Unlock gombot nyomd le ötször, minden lenyomás 3 másodpercig tartson.
12. ha mindent jól csináltál, a központi zár egyszer nyitni majd zárni fog.

Innentõl használhatod az adót.

Egy másik érdekesség, az 1.6-os Avensis ECU-ra gond nélkül rá lehet tölteni az 1.8-as szoftvert, az ECU amúgy teljesen ugyanaz. A kocsi jobban fog menni, viszont a CO paraméterek le fognak romlani, zöldkártyát tuti nem fogsz kapni hozzá. Viszont csodálkoztam, de a fogyasztása nem lett rosszabb...
EEPROM kód 1.6-hoz: 1037359477 chksum: 1A2A
EEPROM kód 1.8-hoz: 1037356482 chksum: ?
EEPROM típus 29F010 (5V-os, 1 Megabites, párhuzamos portos flashmemória)

Chiptuning:
http://www.cth.be/shop/tuning_tabel.php?brand=52&fuel=benzine

Remélem, hasznos infók és alkalom adtán segíthet.

Üdv:

Laci
oyota forever..:)

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5196 Dátum: 2007.08.28 21:51:43 »
Volna egy kérdésem. Mostanában figyelgetem a motor hidegindításkor kissé ciripelve mondjuk úgy csörögve indul és amikor gázt adok a hideg motornál akkor is ciripelget mintha nem lenne hidegen jól belõve a szelephézag. Ez tart kábé addig míg meg nem mozdul a hõfokmutató. Hát ez most még olyan max 0,5-1km-et jelent. (Nyár van.) Utána bemelegszik a motor és semmi ilyen hangot nem ad. Megy, húz probléma mentesen. Régen valahogy alacsony fordulaton csörgött még meleg motornál is ha gázt adtam most ilyet nem tapasztalok. Viszont régen meg hidegen nem emlékszem csörgésre. Most nyáron volt ez a karbipucolásom. Ahol elvileg ilyesmiket is néztek és állítottak. (Szelephézag,Gyujtás) Hogy aztán a gyakorlatban is azt nem tudom.
NA most érdemes ezen agyalni vagy fölöslegesen húzom magam emiatt? Némi ciripelés még belefér?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5197 Dátum: 2007.08.29 09:40:46 »
Idézetet írta: "ATIS"
Volna egy kérdésem. Mostanában figyelgetem a motor hidegindításkor kissé ciripelve mondjuk úgy csörögve indul és amikor gázt adok a hideg motornál akkor is ciripelget mintha nem lenne hidegen jól belõve a szelephézag. Ez tart kábé addig míg meg nem mozdul a hõfokmutató. Hát ez most még olyan max 0,5-1km-et jelent. (Nyár van.) Utána bemelegszik a motor és semmi ilyen hangot nem ad. Megy, húz probléma mentesen. Régen valahogy alacsony fordulaton csörgött még meleg motornál is ha gázt adtam most ilyet nem tapasztalok. Viszont régen meg hidegen nem emlékszem csörgésre. Most nyáron volt ez a karbipucolásom. Ahol elvileg ilyesmiket is néztek és állítottak. (Szelephézag,Gyujtás) Hogy aztán a gyakorlatban is azt nem tudom.
NA most érdemes ezen agyalni vagy fölöslegesen húzom magam emiatt? Némi ciripelés még belefér?


két dolog:
1.az autonk szelephézaga más melegen vagy hidegen. lehet h ettõl van.
2. kit érdekel?  :hmm:  
ezek már huszéves motorok induljon, ne rángasson, menjen és kész.
felesleges ezen agyalni. majd ha eltörik leszakad elfolyik vmi akkor törpöljünk ilyeneken.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5198 Dátum: 2007.08.29 10:05:37 »
Idézetet írta: "ariane5"
Egy kis információ, ha valaki esetleg elveszíti a kulcsokat. Hétvégén kimûveltem magam Avensisbõl, megosztom, hátha valakinek jól jön.

A 4A-FE kódjelû engine-ekhez a védelem a következõképpen épül fel:
A kulcsnak van egy egyedi azonosítója, amely egy proximity chipben van eltárolva, valamint a rádiófrekis adónak egy kódja, ami meg az adóban van tárolva.
.........


Atya Isten!
Azért kössz az infót.Nagyon hasznos.
Még át kell olvasni párszor.

Visszatérve a mocivezérlés részére, ezek szerint itt lehetne visszaadni (carina) esetében az elvett lóerõket, ami a 99-115 közt van?
Nekem is BOSCH vezérlõm van, de még nem bontottam, de nagyon örülnék, ha nem csak a forgalmim tudná a 115 LE-t, hanem az autó is, hamár fizetek érte.
Ebben, ha esetleg tudnál segíteni igen jó lenne.
a félreértés elkerülése végett nem vagyok egy autógyilkos, két dolog miatt érdekel a történet: egyik amit az elõbb is írtam, hogy valami aktakukac hülyesége miatt több adót fizetek és valójában már az én gépem az utolsó havi, sajnos visszavett változat. A másik, hogy azóta amióta tudom keresem lehetõségét, hogy visszategyem azokat a lovakat a motorba ami bele való, nem többet, csak ami volt gyárilag a butitás elõtt!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5199 Dátum: 2007.08.29 10:07:19 »
ariane5:
Ez igen!  :10: Nem kis munka lehetett ezt összevadászni!

hnorbi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5200 Dátum: 2007.08.29 15:06:00 »
Hi mindenki!

Nem tudom, melyik topikban van válasz a kérdésemre , ezért fordulok ide.  A gondom az, hogy honnan lehet azt tudni (milyen árulkodó jelei lehetnek annak), ha visszatekerték a km órát. Gyanús kicsit az autóm.

Egyszer biztos leszedték a kormány alsó burkolatot. Egyik helyen le van törve a mûanyag.

Egyáltalán hol kezdenek hozzá? A mûszerfalat le kell lebontani?

Köszi.
Avensis 1.6 VVti Tinea Terra

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #5201 Dátum: 2007.08.29 15:10:47 »
jut eszembe errõl az EEPROM módosításról.

Foglalatban van az az EEPROM, vagy be van forrasztva?

Esetleg nem lehet a diagcsatiról kiolvasni, muszáj szétszedni?

Milyen progi kell ehhez?

Szal vannak kérdések....

ariane5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5202 Dátum: 2007.08.29 18:35:24 »
Meg tudnád adni az ECU cikkszámát és a vonalkód felett található számot?
Csak azért, mert az utolsó Carina majdnem ugyanaz, mint az elsõ Avensis....

Laci

.........[/quote]

Atya Isten!
Azért kössz az infót.Nagyon hasznos.
Még át kell olvasni párszor.
oyota forever..:)

ariane5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5203 Dátum: 2007.08.29 18:37:30 »
Idézetet írta: "squiddy"
ariane5:
Ez igen!  :10: Nem kis munka lehetett ezt összevadászni!


:) köszönöm! :)
oyota forever..:)

ariane5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: _
« Válasz #5204 Dátum: 2007.08.29 18:45:13 »
Idézetet írta: "b.c."
jut eszembe errõl az EEPROM módosításról.

Foglalatban van az az EEPROM, vagy be van forrasztva?

Esetleg nem lehet a diagcsatiról kiolvasni, muszáj szétszedni?

Milyen progi kell ehhez?

Szal vannak kérdések....


Be van  forrasztva, de nem nehéz kiszedni, mert PLCC tokozású. Így aztán könnyen be lehet tenni foglalatba.
Diagnosztikai csatin is lehet tölteni, de kell hozzá egy spéci progi, aminek Launch X431 a neve. Viszont elmebeteg árat kérnek érte.
megtalálod itt: http://www.launch-techs.com/
Találtam néhány pdf-et a protokolról, de marha bonyolult. http://en.wikipedia.org/wiki/On_Board_Diagnostics#Signal_protocols

Amúgy nem nehéz szétszedni és kiszedni az EEPROM-ot. Ponyprog-gal lehet olvasgatni.

Laci
oyota forever..:)