Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2372573 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8970 Dátum: 2013.06.17 17:40:01 »
Ez érdekes, mert Kresz csomag nélkül nem is adhatnak át autót. EÜ doboz, háromszög, izzókézslet, stb.

Te ezeket vitted? Nem is rossz ötlet, mert jósok pénzt számolnak fel érte.

;D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8971 Dátum: 2013.06.17 18:39:03 »
Nem is rossz ötlet, mert jósok pénzt számolnak fel érte.
Nekem legutóbb nem jött össze. Az érvényes,plombás eü csomagot, elekadásjelző hszöget, vontatókötelet, bikakábelt, izzó valamint biztosítékkészletemet a márkaker. elutasította, csak a saját maguk által -jópénzért- forgalmazott eü csomag (fóliába vasalt, és az enyémnél korábbi lejáratú) és gyengébb kivitelű hszöggel voltak hajlandók átadni.:-( 

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8972 Dátum: 2013.06.17 19:58:30 »
Úgy látom, nemcsak nekem béna a tapatalk. :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8973 Dátum: 2013.06.17 21:38:18 »
Egyébként a 2. képen nagyjából látni egy téglalap alakú alkatrészt jobb oldalt a motortérben barna csövek jönnek mennek ki belőle, fekete műanyag borítás van rajta, az pontosan mi lenne? Az is megvan kicsit hajolva... Most nem akarok hülyeséget írni de az az injektor vezérlő?? Ha injektronak baja volna nem is járna a moci nemde?
Ránézésre az egyértelműen az ABS vezérlőegysége. Elég hülye helyre tették, szó se róla  :ph34r: ... A főfékhenger környékén szokott inkább lenni jellemzően, menetirány szerinti bal oldalon, hátul, a tűzfalnál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8974 Dátum: 2013.06.17 21:49:50 »
Ránézésre az egyértelműen az ABS vezérlőegysége. Elég hülye helyre tették, szó se róla  :ph34r: ... A főfékhenger környékén szokott inkább lenni jellemzően, menetirány szerinti bal oldalon, hátul, a tűzfalnál.
Épp ezt feltételeztem én is, mint látszik, ez esetben helytelenül.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8975 Dátum: 2013.06.17 22:13:12 »
...az a tervem hogy a karosszérián lévő elemeket cserélni érdemes bontott-használt elemekből, hogy minél kevesebb lakatos munka legyen...
Nézd, ez nem így megy  :) ... amit cserélni kell, azt cserélni kell - ami pedig javítható, azt javítani. Ami már így külső fotó alapján is biztosan cserés a kocsidon, az a fényszóró, szélvédő, külső tükör, sárvédő, motorháztető, lökhárító, zárhíd. Továbbá minden bizonnyal a sárvédő és a motortér között lévő lemez is (így kapásból nem tudom, azt hogy is hívják szabatosan).

Plusz, ami xarrá ment ott jobboldalt a motortérben.

És ehhez jöhet még, ami a felsorolt dolgok alatt van, és nem látszik. Pl. a homlokfal minden bizonnyal érintett. A jobb első ajtó is kérdéses... nem látni a képen.

Huzatás is szükséges lehet, ha pl. elment kicsit az A-oszlop, és/vagy a jobb első váznyúlvány.

Szerintem csak a felsorolt karosszéria-elemek belekerülhetnek, bontottan, nagyságrendileg 250-be. Ehhez jön még a lakatosmunka és a fényezés; az esetleges huzatás; a közben "előkerülő", cserélendő-javítandó dolgok; és a motortérben lévő, cserélendő-javítandó alkatrészek ára és munkadíja. Villamossági munkára is szükség lehet, mert írod, hogy világítanak lámpák, amiknek nem kéne.

Szvsz legalsó hangon 5-600 ezerrel számolj. De ha 7-800 lesz, azon se lepődj meg túlságosan.

Hadd említsem neked még egyszer a lakatosomat. Fényező is van. 100-as nagyságrendű összeget foghatsz meg, ha "vidéki" árakon csináltatod.

És hívd fel a számot, amit megadtam; kérj tőlük is árajánlatot az alkatrészekre!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8976 Dátum: 2013.06.17 22:15:54 »
Épp ezt feltételeztem én is, mint látszik, ez esetben helytelenül.
Az egy dolog, hogy hol szokott lenni :) ... dehát a képen látni, hogy ezen az autón nem ott van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8977 Dátum: 2013.06.17 22:18:50 »
Sajnos, a "megnézés" nem lesz elég ahhoz, a kárt becsülhetőre felmérjék.
De, egy hozzáértő szakember esetében elég. Ő a külső sérülések jellegéből és mértékéből azért elég jó következtetéseket tud levonni a becsléshez. Persze sosem árt legalább 1.2-1.3-al beszorozni az így meghatározott összeget.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8978 Dátum: 2013.06.18 00:30:10 »
Jólvan, egyre jobb... kellett ez még elalvás előtt...  :wacko:

Japker korrekt volt amúgy már ma délután küldött is árajánlatot, összesen 12 dolgot írtam fel a papírra 200körül van idáig amik tuti kellenek dolgok, bár a féltengely és lengéscsillapítót csak én gondoltam cserére de felírtam és a 200-ba ez is benne van. Várok még más cégektől is választ...

Palaczk te most azt mondod vitessük le Pécsre a kocsit? Mi pénz az egy autómentőn...? Marha sok nem?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8979 Dátum: 2013.06.18 06:59:52 »
Akkor a 250-nel nagyon nem is lőttem mellé  :) ... szélvédő is benne van a 200-ban? Mert nyilván az az egyik leghúzósabb tétel.

Trélerezés: ha béreltek egy autószállító utánfutót, és tudsz szerezni egy kocsit, ami vontatni tudja, akkor üzemanyagból plusz kábé egy tízesből kijön. Nem drága egy ilyennek a bérlése.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8980 Dátum: 2013.06.19 14:19:57 »
Kicsit elkiabáltam a múltkor a csörgés megszűnését, ugyanis most más csörgést hallani. Most nem nyomatékon, hanem fordulaton csörög. 3000 körül már hallani, bár Avia kúton tankoltam bele, lehet amiatt van, nem tudom. Az viszont biztos, hogy jobban megy, mint gyújtás állítás előtt és kevesebbet is fogyaszt. Ki érti ezt?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8981 Dátum: 2013.06.19 14:45:45 »
Kicsit elkiabáltam a múltkor a csörgés megszűnését, ugyanis most más csörgést hallani. Most nem nyomatékon, hanem fordulaton csörög. 3000 körül már hallani, bár Avia kúton tankoltam bele, lehet amiatt van, nem tudom. Az viszont biztos, hogy jobban megy, mint gyújtás állítás előtt és kevesebbet is fogyaszt. Ki érti ezt?
Biztos, hogy csörgés az? Öcsém is jött, hogy csörög a motorja, alig hallottam valamit, azt a vájt fületeket  ;) :D  :flowers:
Nagy előgyújtásnál a felfelé haladó dugattyút forgásirányban szembe nyomja a gáz, amíg el nem éri a felső holtpontot, vagyis önmaga ellen dolgozik  motor, ezért csörög, kevésbé megy és többet fogyaszt a gép. Ha beállítják, akkor ezek eltűnnek nagyjából. Nálad is bejött hála Istennek  :clap:
Arra tudok még gondolni, mint szintén Öcsémnél volt, hogy elmászott az előgyújtása állandó jellegel, és az volt az oka, hogy az elosztó tengelyén eltörött a jeladó tartója, és mindig máshol adta a jelet  :wacko: Esetleg rá lehet mérni, hogy most is jó-e még az előgyújtásod, és ha igen, akkor meg nem amiatt csörög.
Reméljük, hogy nem azért, mert a visszafelé dolgozás miatti terhelés betett volna egy-két csapágynak, talán olyan sokat nem mentél vele így.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.19 14:47:16 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8982 Dátum: 2013.06.19 14:55:04 »
Biztos, hogy csörgés az? Öcsém is jött, hogy csörög a motorja, alig hallottam valamit, azt a vájt fületeket  ;) :D  :flowers:
Nagy előgyújtásnál a felfelé haladó dugattyút forgásirányban szembe nyomja a gáz, amíg el nem éri a felső holtpontot, vagyis önmaga ellen dolgozik  motor, ezért csörög, kevésbé megy és többet fogyaszt a gép. Ha beállítják, akkor ezek eltűnnek nagyjából. Nálad is bejött hála Istennek  :clap:
Arra tudok még gondolni, mint szintén Öcsémnél volt, hogy elmászott az előgyújtása állandó jellegel, és az volt az oka, hogy az elosztó tengelyén eltörött a jeladó tartója, és mindig máshol adta a jelet  :wacko: Esetleg rá lehet mérni, hogy most is jó-e még az előgyújtásod, és ha igen, akkor meg nem amiatt csörög.
Reméljük, hogy nem azért, mert a visszafelé dolgozás miatti terhelés betett volna egy-két csapágynak, talán olyan sokat nem mentél vele így.
A túl nagy előgyújtás okozta csörgésnél magát a hangot a rendellenes (túl korai) időpontban bekövetkező "robbanás" okozza. Ez adja ki azt a jellegzetes hangot.

És nem a csapágyak vannak ilyenkor veszélyben, hanem az a fő gond, hogy átéghet a dugattyú teteje. De ehhez persze sok idő kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8983 Dátum: 2013.06.19 15:03:55 »
A túl nagy előgyújtás okozta csörgésnél magát a hangot a rendellenes (túl korai) időpontban bekövetkező "robbanás" okozza. Ez adja ki azt a jellegzetes hangot.

És nem a csapágyak vannak ilyenkor veszélyben, hanem az a fő gond, hogy átéghet a dugattyú teteje. De ehhez persze sok idő kell.

...
Nagy előgyújtásnál a felfelé haladó dugattyút forgásirányban szembe nyomja a gáz, amíg el nem éri a felső holtpontot, vagyis önmaga ellen dolgozik  motor, ezért csörög, kevésbé megy és többet fogyaszt a gép. ...

Igen, ahogy írod, de a félkövér rész alapján ha végiggondoljuk (amiben gondolom nincs vita), akkor a dugattyú és a hengerfej magasabb mechanikai és hőterhelése okozza a dugattú tetejének átégését is (ami most nem gondolom, hogy van, meg akkor nem csörgés lenne...), valamint a hajtókar és főtengelycsapágyak nagyobb terhelését is. Ezek ha megkopnak, attól már lehet csörgés, és főleg magasabb fordulaton, szerintem. Főleg, ha adott esetben már csak ennyi kellett nekik hozzá.
De nem zárható ki az sem, hogy a szelepek is kaptak kicsit, és azoktól van valami "új" zörej. Mondom, hogy szerintem, és csak akkor, ha az előgyújtás továbbra is jó még.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.19 15:05:59 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8984 Dátum: 2013.06.19 15:06:54 »
Igen, egyetértek  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )