Sziasztok
Problemam a kovetkezo: Zoldkartyat nem kapta meg a Corollam mert alapjaraton nagyon magas volt a lambda ertek (1.3-1.4), emelt fordulaton pedig alacsony. Ez egy 94-es, Liftback Corolla 4E-FE motorral. Az alapjarata mar regota ugral egy kicsit (700-900 kozott) de egy par hete olyat is tud, hogy lassu gazadasnal nem tortenik semmi. Ezutan ha padlogazt nyomok neki akkor felebred es utana megint megy rendesen. Ezt nagyon ritkan csinalja (200km-enkent). Viszont azt szinte mindig (ha mar bemelegedett), hogy kis gazelvetelre elkezd rangatni.
Egyszoval szegeny kevereket kap csak azt nem tudom, hogy miert. Egy honapja kiolvastam a szamitogepet. 21-es hibakod volt benne tarolva. Vettem egy lambdaszondat (bontobol), beszereltem es azota nem ir hibat a szamitogep. Viszont az auto egyre romlo allapotot mutat.
A fojtoszelep hazat megkerulo csovon (ami az alapjaratot szabalyozza) a magnesszelep folyamatosan kattog. Ez nem tudom, hogy normalis e. emelt fordulaton megszunik a kattogas.
Ha valakinek van valami otlete orulnek ha megosztana velem.
A pontosan ezt a motortípust nem ismerem, de a sok érzékelõ között van hõmérséklet érzékelõ is, ami a befecskebóndezési pont körnékét fûtõ vizet méri, ha ez hibás, vagy a fûtõvíz ott nem mozog rendesen, akkor nagyon meg tudja bolondítani a rndszert, és alapjáraton túldúsítja az üzemanyagot. A magas fordulati sovány keveréknél pedig üzemanyagszûrõre tippelnék, ki kellene mérni, az üzemanyagnyomást, és a szállítási mennyiséget.
-Sokszor elõfordul, hogy egy félig rosz értéket a többi érzékelõvel kikompenzál a rendszer, de egy következõ meghibásodás már túl van a tûréshatáron.
Koszi az informaciot. A fojtoszelephaznal tenyleg van egy vizes resz (thermoviasz), ami hidegen plusz levegot ad a motornak. Furcsa is volt, hogy amikor szetszedtem nem nagyon volt benne viz. Mondjuk magasabban van mint a motor legfelso pontja, de azt hittem, hogy azert folyni fog egy kicsit. A vezetekben azert volt viz amikor egy kicsit lejebb vittem. Allitolag ennek ugy kell mukodnie, hogy hideg motornal tobb mint 100 ford/min-el kell lejebb esnie a fordulatnak ha befogom a lyukat es melegen pedig kevesebb mint 100-al kell csokkenie, mert ekkor mar majdnem zarva van amugy is. Ezt meg nem neztem meg.
Viszont pont forditva mukodik, mint ahogy irtad, mert alapjaraton szegeny a keverek es magas fordulaton dus.
En is azt sejtem, hogy igazad lehet abban, hogy valami elromlott es mar nem tudja a rendszer kompenzalni es vegul a lambda szonda lett a hibas. Pedig lehet, hogy neki semmi baja. Hetvegen kiprobaltam a regi szondat. Beletettem gazlangba (gaztuzhelyen). Egy fel perc utan elkezdett felkuszni es hamar beallt olyan 0.8V-ra. Kivettem es hamar visszaesett aztan vissza es ujra 0.8V-ot mutatott a multimeter. Szoval szerintem telejesen rossz nem lehet.
A mostani szondaval (bontobol) viszont az Ox1 es E1 kozott 1.3V-ot mertem aztan egy ido utan (1-2 perc) lement 0.6V-ra. Tudtommal az 1.3V nem is lehetne.
Valakinek volt mar 21-es hibakodja? A konyv szerint ez azt jelenti, hogy 0.35-0.7V-ra csokkent a szonda jele min. 1 percen at vagy szakadt futeskor. Szoval ez azt jelenti, hogy elfaradt a szonda es kicsi a jel amplitudo?
De ha valakinek van ilyen motorja (4E-FE, 89LE, 94-es) sokat segitene, ha meghallgatna alapjaraton, hogy kattog e a fojtoszelephaz bal felen levo kis szurke henger (ISC szelep) ugy masodpercenkent 2-3-szor.