Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2380926 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5325 Dátum: 2007.11.24 19:23:26 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Ma szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam az önindítómat, mert ragadt a bendix, viszont a bendixben elég kopott az egyik réz éeintkezõ, ami a motorhoz viszi az áramot, olyantat hol lehet venni, vki tudja :hipnozis:


Nemtom. Ugye az én önindítóm is xaraxik (néha csak búg ahelyett, hogy megforgatná a motort), valszeg jövõ héten el is viszem autóvillanyász törzshelyemre, ott nagyságrendileg egy 10-esért komplett felújítják :nana:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5326 Dátum: 2007.11.24 19:47:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ma szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam az önindítómat, mert ragadt a bendix, viszont a bendixben elég kopott az egyik réz éeintkezõ, ami a motorhoz viszi az áramot, olyantat hol lehet venni, vki tudja :hipnozis:


Nemtom. Ugye az én önindítóm is xaraxik (néha csak búg ahelyett, hogy megforgatná a motort), valszeg jövõ héten el is viszem autóvillanyász törzshelyemre, ott nagyságrendileg egy 10-esért komplett felújítják :nana:

Eyg 10esért kipucolja oszt kész, esetleg a szénkeféket kicseréli, valszeg nekem emiatt az érintkezõ miatt csinálja ezt a búgást néha, mert a szénkefék rendben vannak, sok egy olyan munkáért a 10es, amit lazán megcsinálok én is, csak hát ugyi az idõ, azaz ami nincs, meg az alkatrészbeszerzési források, ha lenne idõ haverrak kiesztergáltatnám :kacsint:
De lahet, h így kipolva nem fog ragadni, s teljes erõvel, ha behúzza a mágnes az érintkezõt, akkor jó lesz, mert a búgást is csak hidegen csinálta
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5327 Dátum: 2007.11.24 19:51:57 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ma szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam az önindítómat, mert ragadt a bendix, viszont a bendixben elég kopott az egyik réz éeintkezõ, ami a motorhoz viszi az áramot, olyantat hol lehet venni, vki tudja :hipnozis:


Nemtom. Ugye az én önindítóm is xaraxik (néha csak búg ahelyett, hogy megforgatná a motort), valszeg jövõ héten el is viszem autóvillanyász törzshelyemre, ott nagyságrendileg egy 10-esért komplett felújítják :nana:

Eyg 10esért kipucolja oszt kész, esetleg a szénkeféket kicseréli, valszeg nekem emiatt az érintkezõ miatt csinálja ezt a búgást néha, mert a szénkefék rendben vannak, sok egy olyan munkáért a 10es, amit lazán megcsinálok én is, csak ház ugyi az idõ, azaz ami nincs, meg az alkatrészbeszerzési források, ha lenne idõ haverrak kiesztergáltatnám :kacsint:


Nézd, nemtom mit csinál pontosan a 10-esért (ami egyébként valszeg inkább csak 7-8 ), de azt tudom, hogy ad rá egy év garanciát. Ez nekem ennyit megér. (Meg egyébként sem merek hozzányúlni semmilyen elektromos alkatrészhez, fogalmam sincs, mi mire való benne és hogyan mûködik...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5328 Dátum: 2007.11.24 19:55:42 »
Bár off Suzukiról van szó, de az mitõl lehet, hogy ha lemerült csutkára az akksi, betoltuk, beindul, aztán megáll. Pörgettem a mocit másodszorra, de így is leállt 1 idõ után. Benya van elvben :kacsint: Öltönyben nem álltam neki autót szerelni sötétben, szal szegény srác buszozhatott  :szomoru:
Laco 73 :D

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5329 Dátum: 2007.11.24 20:04:59 »
Idézetet írta: "KLaco"
Bár off Suzukiról van szó, de az mitõl lehet, hogy ha lemerült csutkára az akksi, betoltuk, beindul, aztán megáll. Pörgettem a mocit másodszorra, de így is leállt 1 idõ után. Benya van elvben :kacsint: Öltönyben nem álltam neki autót szerelni sötétben, szal szegény srác buszozhatott  :szomoru:

Mitõl merült le az aksi, rajtahagyott vmit, v csak magától, mert ha az utóbbi, akkó lehet generátor-feszszab tengekyen vmi bibi, s nincs elég töltés (az, h betolva beindul feltételezi, h kicsi van, v az aksiban van kevés élet még :hmm: )
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5330 Dátum: 2007.11.24 20:13:18 »
Az akksi az csúnyán döglött volt, még az elektromos ablakot se húzta fel, de nem volt rajta semmi fogyasztó véletlen bekapcsolva. Szal teljesen fel kell tölteni, vagy új akksi, és menni fog? Magyarul annyi töltés sincs benne, hogy szikrára fussa? Az gáz.  :szomoru:
Laco 73 :D

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5331 Dátum: 2007.11.24 20:46:27 »
Idézetet írta: "KLaco"
Az akksi az csúnyán döglött volt, még az elektromos ablakot se húzta fel, de nem volt rajta semmi fogyasztó véletlen bekapcsolva. Szal teljesen fel kell tölteni, vagy új akksi, és menni fog? Magyarul annyi töltés sincs benne, hogy szikrára fussa? Az gáz.  :szomoru:

Ha nem volt rajtahagyva fogyasztó, akkor nincs töltés, mármint a generátor nem tölti az aksit >> generátor v feszültségszabályzó hiba v kitudja, de ezek lehetnek gyakoriak (legalábbis trabimban gyakran volt ilyan probléma :kacsint: )
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5332 Dátum: 2007.11.25 00:52:17 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Ma szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam az önindítómat, mert ragadt a bendix, viszont a bendixben elég kopott az egyik réz éeintkezõ, ami a motorhoz viszi az áramot, olyantat hol lehet venni, vki tudja :hipnozis:


Simán autóalkatrész boltban nem nézted? Szerintem érintkezõt kéne tudni rendelni mert az kopó alkatrész. Még ha ritkábban is kell pótolni mint a keféket.

De akár mágneskapcsolót komplettban is biztos lehet rendelni. Jó kérdés az ára. Végülis rájöttél miért ragadt? Mechanikus a hiba? Vagy a tartó tekercs kap továbbra is áramot?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5333 Dátum: 2007.11.25 13:34:32 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ma szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam az önindítómat, mert ragadt a bendix, viszont a bendixben elég kopott az egyik réz éeintkezõ, ami a motorhoz viszi az áramot, olyantat hol lehet venni, vki tudja :hipnozis:


Simán autóalkatrész boltban nem nézted? Szerintem érintkezõt kéne tudni rendelni mert az kopó alkatrész. Még ha ritkábban is kell pótolni mint a keféket.

De akár mágneskapcsolót komplettban is biztos lehet rendelni. Jó kérdés az ára. Végülis rájöttél miért ragadt? Mechanikus a hiba? Vagy a tartó tekercs kap továbbra is áramot?

Nem nézten még sehol, csak neten, de nem találtam. Nem mértem ki az áramokat, de szétszedve a relé mozgó része elég száraz volt + koszos, most adtam neki tisztítás után zsírt, eddig jó, de majd egy igazám hideg reggel után tudok nyilatkozni :rolleyes:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5334 Dátum: 2007.11.26 08:00:09 »
az ablakomon a riaszto márka matrica belülröl van ráragasztva. ha lehuzom az ablakot beleakad a gumitömitésbe és nem tudom lehuzni az ablakot :szemez:
mivel szedjem le? köröm kevés? csavarhuzoval összekarcolom az ablakot , a vegyszer nyomot hagy.
mivel szedjem le? :elkeseredett:

a rendszámtábla égõim sem égnek :turelmetlen:
multkor szállitottam vmit és asszem a pokot véletlenül a vezetékbe akasztottam be :vag2:
azóta szevasz mindkettõ..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Corolla szegeny keverekkel
« Válasz #5335 Dátum: 2007.11.26 11:29:31 »
Idézetet írta: "Lorand"
Sziasztok

 Problemam a kovetkezo: Zoldkartyat nem kapta meg a Corollam mert alapjaraton nagyon magas volt a lambda ertek (1.3-1.4),  emelt fordulaton pedig alacsony. Ez egy 94-es, Liftback Corolla 4E-FE motorral. Az alapjarata mar regota ugral egy kicsit (700-900 kozott) de egy par hete olyat is tud, hogy lassu gazadasnal nem tortenik semmi. Ezutan ha padlogazt nyomok neki akkor felebred es utana megint megy rendesen. Ezt nagyon ritkan csinalja (200km-enkent). Viszont azt szinte mindig (ha mar bemelegedett), hogy kis gazelvetelre elkezd rangatni.
Egyszoval szegeny kevereket kap csak azt nem tudom, hogy miert. Egy honapja kiolvastam a szamitogepet. 21-es hibakod volt benne tarolva. Vettem egy lambdaszondat (bontobol), beszereltem es azota nem ir hibat a szamitogep. Viszont az auto egyre romlo allapotot mutat.
A fojtoszelep hazat megkerulo csovon (ami az alapjaratot szabalyozza) a magnesszelep folyamatosan  kattog. Ez nem tudom, hogy normalis e. emelt fordulaton megszunik a kattogas.

Ha valakinek van valami otlete orulnek ha megosztana velem.


A pontosan ezt a motortípust nem ismerem, de a sok érzékelõ között van hõmérséklet érzékelõ is, ami a befecskebóndezési pont körnékét fûtõ vizet méri, ha ez hibás, vagy a fûtõvíz ott nem mozog rendesen, akkor nagyon meg tudja bolondítani a rndszert, és alapjáraton túldúsítja  az üzemanyagot. A magas fordulati sovány keveréknél pedig üzemanyagszûrõre tippelnék, ki kellene mérni, az üzemanyagnyomást, és a szállítási mennyiséget.

-Sokszor elõfordul, hogy egy félig rosz értéket a többi érzékelõvel kikompenzál a rendszer, de egy következõ meghibásodás már túl van  a tûréshatáron.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Lorand

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Corolla szegeny keverekkel
« Válasz #5336 Dátum: 2007.11.26 14:21:12 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Lorand"
Sziasztok

 Problemam a kovetkezo: Zoldkartyat nem kapta meg a Corollam mert alapjaraton nagyon magas volt a lambda ertek (1.3-1.4),  emelt fordulaton pedig alacsony. Ez egy 94-es, Liftback Corolla 4E-FE motorral. Az alapjarata mar regota ugral egy kicsit (700-900 kozott) de egy par hete olyat is tud, hogy lassu gazadasnal nem tortenik semmi. Ezutan ha padlogazt nyomok neki akkor felebred es utana megint megy rendesen. Ezt nagyon ritkan csinalja (200km-enkent). Viszont azt szinte mindig (ha mar bemelegedett), hogy kis gazelvetelre elkezd rangatni.
Egyszoval szegeny kevereket kap csak azt nem tudom, hogy miert. Egy honapja kiolvastam a szamitogepet. 21-es hibakod volt benne tarolva. Vettem egy lambdaszondat (bontobol), beszereltem es azota nem ir hibat a szamitogep. Viszont az auto egyre romlo allapotot mutat.
A fojtoszelep hazat megkerulo csovon (ami az alapjaratot szabalyozza) a magnesszelep folyamatosan  kattog. Ez nem tudom, hogy normalis e. emelt fordulaton megszunik a kattogas.

Ha valakinek van valami otlete orulnek ha megosztana velem.


A pontosan ezt a motortípust nem ismerem, de a sok érzékelõ között van hõmérséklet érzékelõ is, ami a befecskebóndezési pont körnékét fûtõ vizet méri, ha ez hibás, vagy a fûtõvíz ott nem mozog rendesen, akkor nagyon meg tudja bolondítani a rndszert, és alapjáraton túldúsítja  az üzemanyagot. A magas fordulati sovány keveréknél pedig üzemanyagszûrõre tippelnék, ki kellene mérni, az üzemanyagnyomást, és a szállítási mennyiséget.

-Sokszor elõfordul, hogy egy félig rosz értéket a többi érzékelõvel kikompenzál a rendszer, de egy következõ meghibásodás már túl van  a tûréshatáron.


 Koszi az informaciot. A fojtoszelephaznal tenyleg van egy vizes resz (thermoviasz), ami hidegen plusz levegot ad a motornak. Furcsa is volt, hogy amikor szetszedtem nem nagyon volt benne viz. Mondjuk magasabban van mint a motor legfelso pontja, de azt hittem, hogy azert folyni fog egy kicsit. A vezetekben azert volt viz amikor egy kicsit lejebb vittem. Allitolag ennek ugy kell mukodnie, hogy hideg motornal tobb mint 100 ford/min-el kell lejebb esnie a fordulatnak ha befogom a lyukat es melegen pedig kevesebb mint 100-al kell csokkenie, mert ekkor mar majdnem zarva van amugy is. Ezt meg nem neztem meg.
 Viszont pont forditva mukodik, mint ahogy irtad, mert alapjaraton szegeny a keverek es magas fordulaton dus.
 En is azt sejtem, hogy igazad lehet abban, hogy valami elromlott es mar nem tudja a rendszer kompenzalni es vegul a lambda szonda lett a hibas. Pedig lehet, hogy neki semmi baja. Hetvegen kiprobaltam a regi szondat. Beletettem gazlangba (gaztuzhelyen). Egy fel perc utan elkezdett felkuszni es hamar beallt olyan 0.8V-ra. Kivettem es hamar visszaesett aztan vissza es ujra 0.8V-ot mutatott a multimeter. Szoval szerintem telejesen rossz nem lehet.
 A mostani szondaval (bontobol) viszont az Ox1 es E1 kozott 1.3V-ot mertem aztan egy ido utan (1-2 perc) lement 0.6V-ra. Tudtommal az 1.3V nem is lehetne.
 Valakinek volt mar 21-es hibakodja? A konyv szerint ez azt jelenti, hogy 0.35-0.7V-ra csokkent a szonda jele min. 1 percen at vagy szakadt futeskor. Szoval ez azt jelenti, hogy elfaradt a szonda es kicsi a jel amplitudo?
 De ha valakinek van ilyen motorja (4E-FE, 89LE, 94-es) sokat segitene, ha meghallgatna alapjaraton, hogy kattog e a fojtoszelephaz bal felen levo kis szurke henger (ISC szelep) ugy masodpercenkent 2-3-szor.
a Toyota jó autó,
a régi Toyota még jobb...

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5337 Dátum: 2007.11.26 15:17:52 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ma szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam az önindítómat, mert ragadt a bendix, viszont a bendixben elég kopott az egyik réz éeintkezõ, ami a motorhoz viszi az áramot, olyantat hol lehet venni, vki tudja :hipnozis:


Simán autóalkatrész boltban nem nézted? Szerintem érintkezõt kéne tudni rendelni mert az kopó alkatrész. Még ha ritkábban is kell pótolni mint a keféket.

De akár mágneskapcsolót komplettban is biztos lehet rendelni. Jó kérdés az ára. Végülis rájöttél miért ragadt? Mechanikus a hiba? Vagy a tartó tekercs kap továbbra is áramot?


Olyan fém érintkezõt nekem is cseréltek a Supratrendnél, asszem az anyag 12volt, 3pénzért meg kicserélték (4A-FE) valszeg olcsóbban is lehet, de elég buta helyen van nekik meg van spéci görbe csavarhúzójuk :)
és kedvesek is ...
csak a miért nem megy a kocsimra nem tudtak válaszolni ...
 :hmm:
Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5338 Dátum: 2007.11.26 16:23:47 »
Idézetet írta: "murray"
az ablakomon a riaszto márka matrica belülröl van ráragasztva. ha lehuzom az ablakot beleakad a gumitömitésbe és nem tudom lehuzni az ablakot :szemez:
mivel szedjem le? köröm kevés? csavarhuzoval összekarcolom az ablakot , a vegyszer nyomot hagy.
mivel szedjem le? :elkeseredett:


Szokott lenni üvegeseknek kifejezett kaparója ilyen dolgokra. Valami hasonlóm nekem is van. Ha találkozunk és még nem találtál majd viszem.

Idézetet írta: "murray"

a rendszámtábla égõim sem égnek :turelmetlen:
multkor szállitottam vmit és asszem a pokot véletlenül a vezetékbe akasztottam be :vag2:
azóta szevasz mindkettõ..


Szedd már szét azt a rendszámvilágítást. Ugyanis legtöbbször a vezetéket egy csúszósaruval kötik be a lámpába. Lehet csak meghúztad a vezetéket és lecsúszott a saru.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5339 Dátum: 2007.11.26 18:25:17 »
Idézetet írta: "GuMiSZu"

Olyan fém érintkezõt nekem is cseréltek a Supratrendnél, asszem az anyag 12volt, 3pénzért meg kicserélték (4A-FE) valszeg olcsóbban is lehet, de elég buta helyen van nekik meg van spéci görbe csavarhúzójuk :)
és kedvesek is ...
csak a miért nem megy a kocsimra nem tudtak válaszolni ...
 :hmm:

Supratrend nem játszik nálam, azóta, hogy mikor nem ment azt mondták, h mit akarok, ez egy 20 éves autó, és nem vették észre az elállított alõgyújtást :sir:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)