Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2341845 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5265 Dátum: 2007.10.25 20:23:45 »
Idézetet írta: "Greg"
Peti500: És mit lehet tenni? Egyáltalán mi okozhatja a szorulást?


A technikai hátterét nem tudom :hmm:  meg hogy hogyan orvosolható, nekem a beszerelõ mûhelybe (is) mondták, de az egyik ok ez volt ami miatt inkább kivehetõ tüskést vettem.

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5266 Dátum: 2007.10.25 20:27:19 »
Idézetet írta: "Peti500"

A technikai hátterét nem tudom :hmm:  meg hogy hogyan orvosolható, nekem a beszerelõ mûhelybe (is) mondták, de az egyik ok ez volt ami miatt inkább kivehetõ tüskést vettem.


Kár... :sir:  Mindenesetre beigazolódni látszik az aggodalmam. Valahogy nem természetes, hogy egy addig tökéletesen mûködõ váltó hirtelen akadozóvá váljon

leszilaci

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5267 Dátum: 2007.10.26 14:06:00 »
nekünk a yars versonál szerelték be nem túl jól, mondjuk ki: xarul.
hibajelenség az volt,h sebességbõl kivetted és nem állt középre a kar. pl: 1-bõl kivetted akkor balra állt a kar.
elsõ körben leszedtük a mûanyag boxot a váltókar körül és befújtuk wd40-nel. most jó...akarom mondani jobb :turelmetlen:

johnny

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5268 Dátum: 2007.10.26 20:22:19 »
Sziasztok!

94 novemberi 1,6-os Carina-m van.
Hirtelen gázelvételnél rángat és újra gyorsításnál megint megtorpan egy pillanatra. Minél hidegebb a motor annál jobban csinálja.
Elõször a gyújtókábelek lettek kicserélve, azóta tovább marad zöld az ECO led.
A héten pedig kipucolta a szerelõm a szívócsonkot, azóta sokkal jobban megy a gép. Megnézte az elosztófedelet ás a rotort is, azokkal nincs probléma szerinte.
Zalaegerszeghez legközelebb hol tudtok Carina-hoz tényleg értõ szerelõt/szervízt, aki ki tudná deríteni, hogy mi az oka ennek? Elhatároztam, hogy most már mindenképpen a végére járok ennek és megcsináltatom.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5269 Dátum: 2007.10.27 18:55:18 »
Idézetet írta: "johnny"
Sziasztok!

94 novemberi 1,6-os Carina-m van.
Hirtelen gázelvételnél rángat és újra gyorsításnál megint megtorpan egy pillanatra. Minél hidegebb a motor annál jobban csinálja.
Elõször a gyújtókábelek lettek kicserélve, azóta tovább marad zöld az ECO led.
A héten pedig kipucolta a szerelõm a szívócsonkot, azóta sokkal jobban megy a gép. Megnézte az elosztófedelet ás a rotort is, azokkal nincs probléma szerinte.
Zalaegerszeghez legközelebb hol tudtok Carina-hoz tényleg értõ szerelõt/szervízt, aki ki tudná deríteni, hogy mi az oka ennek? Elhatároztam, hogy most már mindenképpen a végére járok ennek és megcsináltatom.


Véleményem szerint ennek oka lehet a Carina fórumban többször emlegetett TPS (Throttle Position Sensor, fojtószelep-állás érzékelõ), ill. annak a hibája is. A motorféken rángatásról legalábbis nekem az jut eszembe, hogy alkalmasint azért rángat, mert a rendszer továbbra is ad üzemanyagot a motornak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akosk

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5270 Dátum: 2007.10.29 12:41:07 »
Idézetet írta: "Wartburg311"
Kavarc, Toygli003!

Szét ne szedjétek, ez nem hiba!  :D Ez gyárilag ilyen, de nem csak a Carinára, hanem a Corollára is jellemzõ, ha gulur, 1000-1200, ha áll 7-800 az alapjárat, de csak azokban a modellekben, amelyben van ABS, de más tipusoknál is van ilyen fõleg Japóknál. Állítólag azért csinálja, hogy a generátor több áramot termeljen az ABS-nek. Megfigyeltem hogy a mostani autóm nem csinálja ezt, holott ugyanolyan tipus mint az elõzõ, csak nincs benne ABS, innentõl kezdett el érdekelni a dolog, aztán valahol olvastam a fentebb leírtakat.

Szabolcs


Sziasztok!

A fenti hozzászólás még anno 2004-ben jelent meg a Carina topic-ban. Nálam is hasonló a jelenség egy '99-es 4A-FE motoros Corollánál, azzal a különbséggel, hogy álló helyzetben csak olyan 20-30 mp múlva ejti vissza 7-800-ra a fordulatot. Ez normális? Mert ha igen nem piszkáltatom:)

Köszi!

(egyébként van ABS a kocsiban)
Ákos (E11 Corolla HB 1.6 Linea Terra) 295.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5271 Dátum: 2007.10.29 17:12:21 »
Idézetet írta: "akosk"
Idézetet írta: "Wartburg311"
Kavarc, Toygli003!

Szét ne szedjétek, ez nem hiba!  :D Ez gyárilag ilyen, de nem csak a Carinára, hanem a Corollára is jellemzõ, ha gulur, 1000-1200, ha áll 7-800 az alapjárat, de csak azokban a modellekben, amelyben van ABS, de más tipusoknál is van ilyen fõleg Japóknál. Állítólag azért csinálja, hogy a generátor több áramot termeljen az ABS-nek. Megfigyeltem hogy a mostani autóm nem csinálja ezt, holott ugyanolyan tipus mint az elõzõ, csak nincs benne ABS, innentõl kezdett el érdekelni a dolog, aztán valahol olvastam a fentebb leírtakat.

Szabolcs


Sziasztok!

A fenti hozzászólás még anno 2004-ben jelent meg a Carina topic-ban. Nálam is hasonló a jelenség egy '99-es 4A-FE motoros Corollánál, azzal a különbséggel, hogy álló helyzetben csak olyan 20-30 mp múlva ejti vissza 7-800-ra a fordulatot. Ez normális? Mert ha igen nem piszkáltatom:)

Köszi!

(egyébként van ABS a kocsiban)


Sztem ne piszkáltasd.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5272 Dátum: 2007.10.29 17:26:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Sztem ne piszkáltasd.


Nekem is ilyent produkál, de nem állandó jelleggel és én is osztom Palaczk kolléga véleményét és nem piszkáltatok bele, mert esetleg csak rontanak rajta! Neked is ezt javaslom!
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

akosk

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5273 Dátum: 2007.10.29 17:49:50 »
Idézetet írta: "cujethu"
Idézetet írta: "Palaczk"
Sztem ne piszkáltasd.


Nekem is ilyent produkál, de nem állandó jelleggel és én is osztom Palaczk kolléga véleményét és nem piszkáltatok bele, mert esetleg csak rontanak rajta! Neked is ezt javaslom!


Köszi. Megfogadom! Mégha talán minimálisan növeli is a fogyasztást..
Ákos (E11 Corolla HB 1.6 Linea Terra) 295.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5274 Dátum: 2007.10.30 09:17:50 »
Idézetet írta: "akosk"
Idézetet írta: "Wartburg311"
Kavarc, Toygli003!

Szét ne szedjétek, ez nem hiba!  :D Ez gyárilag ilyen, de nem csak a Carinára, hanem a Corollára is jellemzõ, ha gulur, 1000-1200, ha áll 7-800 az alapjárat, de csak azokban a modellekben, amelyben van ABS, de más tipusoknál is van ilyen fõleg Japóknál. Állítólag azért csinálja, hogy a generátor több áramot termeljen az ABS-nek. Megfigyeltem hogy a mostani autóm nem csinálja ezt, holott ugyanolyan tipus mint az elõzõ, csak nincs benne ABS, innentõl kezdett el érdekelni a dolog, aztán valahol olvastam a fentebb leírtakat.

Szabolcs


Sziasztok!

A fenti hozzászólás még anno 2004-ben jelent meg a Carina topic-ban. Nálam is hasonló a jelenség egy '99-es 4A-FE motoros Corollánál, azzal a különbséggel, hogy álló helyzetben csak olyan 20-30 mp múlva ejti vissza 7-800-ra a fordulatot. Ez normális? Mert ha igen nem piszkáltatom:)

Köszi!

(egyébként van ABS a kocsiban)


kicsit sok az a 20-30mp, 5-10mp után vissza lkellene ejteni, de ha más baj nincs, ne piszkáld!

-Ha ez a külön alapjárati motoros verzió, akkor annak a tisztítása segíthet ezen.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

akosk

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5275 Dátum: 2007.10.30 13:11:51 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "akosk"
Idézetet írta: "Wartburg311"
Kavarc, Toygli003!

Szét ne szedjétek, ez nem hiba!  :D Ez gyárilag ilyen, de nem csak a Carinára, hanem a Corollára is jellemzõ, ha gulur, 1000-1200, ha áll 7-800 az alapjárat, de csak azokban a modellekben, amelyben van ABS, de más tipusoknál is van ilyen fõleg Japóknál. Állítólag azért csinálja, hogy a generátor több áramot termeljen az ABS-nek. Megfigyeltem hogy a mostani autóm nem csinálja ezt, holott ugyanolyan tipus mint az elõzõ, csak nincs benne ABS, innentõl kezdett el érdekelni a dolog, aztán valahol olvastam a fentebb leírtakat.

Szabolcs


Sziasztok!

A fenti hozzászólás még anno 2004-ben jelent meg a Carina topic-ban. Nálam is hasonló a jelenség egy '99-es 4A-FE motoros Corollánál, azzal a különbséggel, hogy álló helyzetben csak olyan 20-30 mp múlva ejti vissza 7-800-ra a fordulatot. Ez normális? Mert ha igen nem piszkáltatom:)

Köszi!

(egyébként van ABS a kocsiban)


kicsit sok az a 20-30mp, 5-10mp után vissza lkellene ejteni, de ha más baj nincs, ne piszkáld!

-Ha ez a külön alapjárati motoros verzió, akkor annak a tisztítása segíthet ezen.


Köszi Tamás! De honnan tudhatom meg hogy ez melyik verzió?
Ákos (E11 Corolla HB 1.6 Linea Terra) 295.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5276 Dátum: 2007.10.30 22:31:30 »
Idézetet írta: "akosk"


Köszi Tamás! De honnan tudhatom meg hogy ez melyik verzió?


Ha ez még nem a VVTi, hanem az elõdje, akkor alapjárati motorral vezérlõdik. - szerintem az.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

4Runner 2.4 td

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5277 Dátum: 2007.11.09 09:33:29 »
Sziasztok!
Van egy 4Runner 2.4 td autóm.200E km van az órában.Az utóbbi idõben ezzeket a hibákat jönnek elõ:
melegen alapjáraton egyenetlen járás,füstölés(szürkés),olaj evés.
Turbóra gyanakszom,mert kitisztítottam a turbó és a pillangószelep közt ,és elég sok olaj volt ezzen a részen.
Szerintetek mitõl lehet?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5278 Dátum: 2007.11.09 12:35:19 »
Idézetet írta: "4Runner 2.4 td"
Sziasztok!
Van egy 4Runner 2.4 td autóm.200E km van az órában.Az utóbbi idõben ezzeket a hibákat jönnek elõ:
melegen alapjáraton egyenetlen járás,füstölés(szürkés),olaj evés.
Turbóra gyanakszom,mert kitisztítottam a turbó és a pillangószelep közt ,és elég sok olaj volt ezzen a részen.
Szerintetek mitõl lehet?


Az off road topicban válaszoltam rá!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5279 Dátum: 2007.11.10 16:48:22 »
Szomorú esemény történt kedd du. Leengedtem a bal hátsó ablakom, és nem jött vissza. Volt már ilyen, de akkor lefelé nem ment. Szal nem volt mit tenni este 8kor tök sötétben 2 fok, csepegõ esõ, ajtó szétszedés, kis telefonos segítséggel sikerült is. Érintkezési hiba volt, de nem merem megkockáztatni, hogy megint megtörténik, szal nem fogom a kapcsolót visszakötni, az a tuti  :szomoru: Amiben kellene segítség, hogy mivel ragasszam vissza a nejlont,  mert teljesen le kellett szedni. Sima széles cellux jó, vagy van valami spéci megoldás? Most úgy járok, mint a tuningosok szétszedett ajtóval  :sir:
Laco 73 :D