Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2341932 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

aksamac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5250 Dátum: 2007.09.27 19:05:15 »
Hello,

Gondban vagyok mert a hétvégén cca. 400 km-t kellene menjek, de a Carinám fura dolgot csinál: üzemmeleg motornál is van egy fura, kattogó hangja, mintha dízel volna. Alapjáraton ha kinyomom a kuplungot szépen kisimul, elt?nik. Forgalomban nem hallom már 30-nál sem. Felnyitott motorháztetôvel a motor hátsó-közepe felôl hallom, tehát nem a szíjak oldaláról. Viszont este amikor hallgattam a feleségem leszólt a harmadik emeleti ablakból, hogy "nincs túl jó hangja..."
Akinek ismerôs a jelenség, segítsen.

Köszi

áksa


Sürgôs lenne, a hétvégig 400 km miatt.
Carina E XLI 1.6 Liftback 1997

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5251 Dátum: 2007.09.27 19:11:20 »
Idézetet írta: "aksamac"
Hello,

Gondban vagyok mert a hétvégén cca. 400 km-t kellene menjek, de a Carinám fura dolgot csinál: üzemmeleg motornál is van egy fura, kattogó hangja, mintha dízel volna. Alapjáraton ha kinyomom a kuplungot szépen kisimul, elt?nik. Forgalomban nem hallom már 30-nál sem. Felnyitott motorháztetôvel a motor hátsó-közepe felôl hallom, tehát nem a szíjak oldaláról. Viszont este amikor hallgattam a feleségem leszólt a harmadik emeleti ablakból, hogy "nincs túl jó hangja..."
Akinek ismerôs a jelenség, segítsen.
Köszi
áksa
Sürgôs lenne, a hétvégig 400 km miatt.


Háát, amit leírtál, ez bizony valami kuplunghibára utal. Ha motor probléma lenne, akkor ha kinyomod a kuplungot akkor is megmaradna...
Ez támasztja alá a hang eredésének általad meghatározott, de vélelmezett helye is.  Innen messzirõl igazán nem lehet diagnosztizálni, csak találgatni. Ha valóban kuplung, akkor necces a 7végi túra... :hmm:  Tudod mit? Ne legyen igazam.

Ha a kuplungon belül kellene tippelni, hogy mi okozza, akkor én a kinyomócsapágyra szavaznék....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

aksamac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5252 Dátum: 2007.09.27 19:56:34 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Háát, amit leírtál, ez bizony valami kuplunghibára utal. Ha motor probléma lenne, akkor ha kinyomod a kuplungot akkor is megmaradna...
Ez támasztja alá a hang eredésének általad meghatározott, de vélelmezett helye is.  Innen messzirõl igazán nem lehet diagnosztizálni, csak találgatni. Ha valóban kuplung, akkor necces a 7végi túra... :hmm:  Tudod mit? Ne legyen igazam.

Ha a kuplungon belül kellene tippelni, hogy mi okozza, akkor én a kinyomócsapágyra szavaznék....


Köszi a gyors választ, sajnos 2:0 a kuplungnak, én is erre tippeltem. Elég sokat araszoltam mostanában, eddig is fent fogott. Mi fog történni ha megadja magát? Nem fog kapcsolni, vagy bentmarad sebességben...? Muszáj lenne menni.

áksa
Carina E XLI 1.6 Liftback 1997

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5253 Dátum: 2007.09.27 23:03:23 »
A kinyomócsapágy széthullása esetén bentmarad sebességben, és ha szerencséd van rendesen összezárva.

- Egyszer eljátszottam ezt a Kerepesi úttól kispestig, 1. indítózás, szépen fordulaton váltani kuplung nélkül.-mindezt délután 1/2 5 kor a legnagyobb csúcsban. - egész jól viselte az Astra a megpróbáltatásokat.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5254 Dátum: 2007.10.01 20:22:23 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Machado"
Hát passz, nem tudom milyen olaj volt benne, most cseréltem elõször, mióta megvettem a kocsit. Korábban nem csinálta ezt, az biztos.


Nézd ha 2E a motorkódod akkor ugyanaz a motor van a tiedben is mint az enyimben. Én mindig 10w40-est használtam uszkve csak ezért nem fog villogni a lámpád. Sem azért mert túltöltötted egy kicsit. Mivel a gomba nyomást érzékel. Le kell ellenõrizni a gombádat nem e most dobta be a törülközõt.


Szerintem is a gomba vagy a vízpumpa lesz a ludas.

Vízpumpa azért lehet, mert elklépzelhetõ, hogy eddig 15W40-es olajjal használták az autót, és most 10W40-est bele téve melegen (csak meleg motornál csinálja, lámpánál D-ben, féket nyomva) nem tudja az olajpumpa felkapni az üzemmeleg hígabb olajat, mert pl. kopott.

Áhh, nem tudom mennyire sürgõs az ilyesmit megjavítani, most volt az olaj is lecserélve, a pumpa cseréhez meg gondolom le kell ereszteni megint az egészet.  :(
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5255 Dátum: 2007.10.01 21:42:12 »
Idézetet írta: "Machado"

Szerintem is a gomba vagy a vízpumpa lesz a ludas.

Vízpumpa azért lehet, mert elklépzelhetõ, hogy eddig 15W40-es olajjal használták az autót, és most 10W40-est bele téve melegen (csak meleg motornál csinálja, lámpánál D-ben, féket nyomva) nem tudja az olajpumpa felkapni az üzemmeleg hígabb olajat, mert pl. kopott.

Áhh, nem tudom mennyire sürgõs az ilyesmit megjavítani, most volt az olaj is lecserélve, a pumpa cseréhez meg gondolom le kell ereszteni megint az egészet.  :(


Állj meg állj!!!!!! Most, hogy jön ide a vízpumpa. Az a hûtõvizet keringteti a rendszerben. Van külön olajpumpa ami az olajat keringteti. DE ne a pumpa cseréjében gondolkodj. A gomba sokkal hamarabb döglik be és sokkal olcsóbb a cseréje. Uszkve 1000-2000 ft -ért kapsz gombát. És a leghülyébb autószerelõ is kicseréli neked egy negyedóra alatt. Ha nem válik be még mindig elgondolkodhatsz mi legyen.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5256 Dátum: 2007.10.01 22:41:23 »
Olajpumpa lesz az, nem is tudom miért írtam vízpumpát, pesze, hogy olaj.   :rolleyes:
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

aksamac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5257 Dátum: 2007.10.02 12:35:44 »
Idézetet írta: "Trotter66"


Háát, amit leírtál, ez bizony valami kuplunghibára utal. Ha motor probléma lenne, akkor ha kinyomod a kuplungot akkor is megmaradna...
Ez támasztja alá a hang eredésének általad meghatározott, de vélelmezett helye is.  Innen messzirõl igazán nem lehet diagnosztizálni, csak találgatni. Ha valóban kuplung, akkor necces a 7végi túra... :hmm:  Tudod mit? Ne legyen igazam.

Ha a kuplungon belül kellene tippelni, hogy mi okozza, akkor én a kinyomócsapágyra szavaznék....


Trotter!
Hát nem lett igazad szerencsére!  :pofa:   Ha csak ennyi kell mindig írok hszt  :nagymosoly:
Szerencsésen abszolváltam a távot, Gyôrben egy barátom meghallgatta, azt mondta párszáz km még van benne...

Ehhez kapcsolódna a kérdésem is: Bp-n tud valaki 13. ker v. 3. ker környékén jó szerelôt? Ha nem tudni az autó elôéletét célszerû-e komplett kuplungot cserélni? Kb. mennyibe fájna mindez?

Elôre is köszi

á
Carina E XLI 1.6 Liftback 1997

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5258 Dátum: 2007.10.02 18:05:12 »
Idézetet írta: "Machado"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Machado"
Hát passz, nem tudom milyen olaj volt benne, most cseréltem elõször, mióta megvettem a kocsit. Korábban nem csinálta ezt, az biztos.


Nézd ha 2E a motorkódod akkor ugyanaz a motor van a tiedben is mint az enyimben. Én mindig 10w40-est használtam uszkve csak ezért nem fog villogni a lámpád. Sem azért mert túltöltötted egy kicsit. Mivel a gomba nyomást érzékel. Le kell ellenõrizni a gombádat nem e most dobta be a törülközõt.


Szerintem is a gomba vagy a vízpumpa lesz a ludas.

Vízpumpa azért lehet, mert elklépzelhetõ, hogy eddig 15W40-es olajjal használták az autót, és most 10W40-est bele téve melegen (csak meleg motornál csinálja, lámpánál D-ben, féket nyomva) nem tudja az olajpumpa felkapni az üzemmeleg hígabb olajat, mert pl. kopott.

Áhh, nem tudom mennyire sürgõs az ilyesmit megjavítani, most volt az olaj is lecserélve, a pumpa cseréhez meg gondolom le kell ereszteni megint az egészet.  :(


Melegen a minõségi 10 W 40-es rész-szint olaj nemhogy nem hígabb az ásványi 15 W 40-nél, hanem épp ellenkezõleg, tovább megtartja az elõírt tulajdonságait, magyarul kevésbé vékonyodik el a hõ hatására, ezáltal magasabb hõmérsékletig biztosít megfelelõ kenést.

Hidegen persze csakugyan hígabb a 10 W 40, viszont ez megintcsak elõny, lévén gyorsabb átolajozást tesz lehetõvé a hamarabb besûrûsödõ 15 W 40-el szemben.

Akárhogy is, baja attól a motorodnak tutira nem lehet, hogy ilyen olajra váltottál - sõt. Akármennyire is villog az az olajnyomás-jelzõ. Én tényleg vagy kicserélném a gombát, vagy megpróbálnám az alapjáratot feljebb tekerni (a Camrynél nekem is pislákolt az olajnyomás-lámpa 750-es alapjáratnál - föltekertem 850-re, azóta nem pislákol). Vagy hagynám a fenébe, mert a lényeg, hogy fordulaton ne világítson az a lámpa. Ezen túlmenõen, azt úgyis hallanád alapjáraton (is) a motor hangján, ha nem kapna megfelelõ kenést. Csörögne. Anno az ex-Audinkban egyszer tényleg elment az olajnyomás (bexart az olajpumpa), pár mp-el késõbb el is kezdett úgy csörögni alapjáraton, hogy rossz volt hallgatni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5259 Dátum: 2007.10.02 20:37:49 »
Idézetet írta: "Machado"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Machado"
Hát passz, nem tudom milyen olaj volt benne, most cseréltem elõször, mióta megvettem a kocsit. Korábban nem csinálta ezt, az biztos.


Nézd ha 2E a motorkódod akkor ugyanaz a motor van a tiedben is mint az enyimben. Én mindig 10w40-est használtam uszkve csak ezért nem fog villogni a lámpád. Sem azért mert túltöltötted egy kicsit. Mivel a gomba nyomást érzékel. Le kell ellenõrizni a gombádat nem e most dobta be a törülközõt.


Szerintem is a gomba vagy a vízpumpa lesz a ludas.

Vízpumpa azért lehet, mert elklépzelhetõ, hogy eddig 15W40-es olajjal használták az autót, és most 10W40-est bele téve melegen (csak meleg motornál csinálja, lámpánál D-ben, féket nyomva) nem tudja az olajpumpa felkapni az üzemmeleg hígabb olajat, mert pl. kopott.

Áhh, nem tudom mennyire sürgõs az ilyesmit megjavítani, most volt az olaj is lecserélve, a pumpa cseréhez meg gondolom le kell ereszteni megint az egészet.  :(

Amíg azon a fordulaton használod az autót, ahol még nem jelez az olajnyomás visszajelzõ lámpa, addig szerintem nyugodtan lehet használni. Azért érdemes megmérni a valós olajnyomást, ami 2,5-5 bar-nak kell lenni 3000-es fordulaton. Ha ezt az értéket nem éri el, akkor azért érdemes megkeresni azt, hogy hol veszik el az olajnyomás.

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5260 Dátum: 2007.10.25 20:00:40 »
Hello!

Elsõsorban azoktól kérdeznék, akiknek van váltózár a kocsijukban: Természetes jelenség az, hogy a váltózár beszerelése után az 1,3,5 (fõleg 3) fokozatokat ugyanolyan pontosan, de nehezebben, valahogy "feszesebben" veszi be a váltó? Yarisról van szó, és Defend Lock zárról. Kell-e aggódnom, vagy ez természetes jelenség, és csak azért van, mert feljebb került az egész váltó?

Greg

England

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5261 Dátum: 2007.10.25 20:07:12 »
Helló!
Egy váltózár beszerelés nem befolyásolhatja a váltót.Ott valami nem sikerült.Én reklamálnék

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5262 Dátum: 2007.10.25 20:13:14 »
Nekem is van egy ilyen érzésem...
Utólag lehet valamit kezdeni a váltózárral? Persze a csavarok lefúrásán kívül...

Peti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5263 Dátum: 2007.10.25 20:15:02 »
Idézetet írta: "Greg"
Hello!

Elsõsorban azoktól kérdeznék, akiknek van váltózár a kocsijukban: Természetes jelenség az, hogy a váltózár beszerelése után az 1,3,5 (fõleg 3) fokozatokat ugyanolyan pontosan, de nehezebben, valahogy "feszesebben" veszi be a váltó? Yarisról van szó, és Defend Lock zárról. Kell-e aggódnom, vagy ez természetes jelenség, és csak azért van, mert feljebb került az egész váltó?

Greg


Nem változhat a váltó karakterisztikája, amúgy a Defend Lock-nál és a többinél is aminél nem kivehetõ a tüske, hibajelenség lehet a szorulás...

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5264 Dátum: 2007.10.25 20:17:18 »
Peti500: És mit lehet tenni? Egyáltalán mi okozhatja a szorulást?