Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2341959 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
kérés
« Válasz #5235 Dátum: 2007.09.12 10:02:26 »
Segítségeteket szeretném kérni:
Toyota Camrym van 93-as 2,2-es, 2 éve van nálam, még nem cseréltem akkumlátort, viszont aggasztó jelek kezdtek mutatkozni, elõször csak 5 nap állás után merült le az akku most már max 1 napot bír utána lemerül.
Normál esetben ez akku csere, de rámértem az akku negatív sarujára és álló helyzetben terheletlenül 0,14Amper az áramfelvétel.
Érdeklõdnék nálatok ez mekkora?
Szerelõm szerint ez normál esetben a fele kellene hogy legyen..
Azt már tudom, hogy a Doom biztosítékot kivéve 0,04 re esik vissza, de ha a 0,14 elfogadható akkor nem játszo vele csak veszek egy másik akkut. :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5236 Dátum: 2007.09.12 10:26:33 »
"DOME" inkább az a biztosíték, nem? Vajon milyen funkciója lehetne egy autóban a "DOOM" feliratú biztosítéknak? :nagymosoly:

Egyébként ahogy mondtam, én ma ezt majd megkérdezem az autóvillamosságisoktól, de hátha valaki addig is tud valami okosat, hogy ez az alaphelyzetben 0.14 amper áramfelvétel sok-e, vagy kevés?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5237 Dátum: 2007.09.12 15:56:00 »
Na, megkérdeztem az autóvillanyász szerelõt ahova menni szoktam, megvan a válasz a kérdésre. Szóval: szerinte a nyugalmi áramfelvétel legfeljebb 0.03-0.04 amper lehet, tehát a 0.14 egyértelmûen túl sok. Az, hogy ha kihúzod a Dome biztosítékot, marad 0.04, pontosan arra utal, hogy a Dome biztosíték körén van valami fogyasztó, aminek nem kellene ott lennie, méghozzá kb. 1 W teljesítménynek megfelelõ.

Egyébként ez a Dome, ez nem az utastér-lámpa köre véletlenül? A villanyász srác tippje szerint pl. elképzelhetõ, hogy a gyújtáskapcsoló világítása folyamatosan megy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5238 Dátum: 2007.09.12 17:24:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na, megkérdeztem az autóvillanyász szerelõt ahova menni szoktam, megvan a válasz a kérdésre. Szóval: szerinte a nyugalmi áramfelvétel legfeljebb 0.03-0.04 amper lehet, tehát a 0.14 egyértelmûen túl sok. Az, hogy ha kihúzod a Dome biztosítékot, marad 0.04, pontosan arra utal, hogy a Dome biztosíték körén van valami fogyasztó, aminek nem kellene ott lennie, méghozzá kb. 1 W teljesítménynek megfelelõ.

Egyébként ez a Dome, ez nem az utastér-lámpa köre véletlenül? A villanyász srác tippje szerint pl. elképzelhetõ, hogy a gyújtáskapcsoló világítása folyamatosan megy.


De az utastér lámpájé (ill. csomagtérlámpa)
Amúgy gyakran ezen a körön van a rádió is.
Xanyi

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5239 Dátum: 2007.09.12 22:59:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"

...
Egyébként ez a Dome, ez nem az utastér-lámpa köre véletlenül? A villanyász srác tippje szerint pl. elképzelhetõ, hogy a gyújtáskapcsoló világítása folyamatosan megy.
,

Ez lenne a legegyszerûbb megoldás, sajna a kor elõrehaladtával lehetnek egyéb hibák is, amik okozzák ezt a fogyasztást a rádiótól kezdve a beázott ajtókapcsolóig, a túlfogyasztó riasztóig.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5240 Dátum: 2007.09.13 08:15:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na, megkérdeztem az autóvillanyász szerelõt ahova menni szoktam, megvan a válasz a kérdésre. Szóval: szerinte a nyugalmi áramfelvétel legfeljebb 0.03-0.04 amper lehet, tehát a 0.14 egyértelmûen túl sok. Az, hogy ha kihúzod a Dome biztosítékot, marad 0.04, pontosan arra utal, hogy a Dome biztosíték körén van valami fogyasztó, aminek nem kellene ott lennie, méghozzá kb. 1 W teljesítménynek megfelelõ.

Egyébként ez a Dome, ez nem az utastér-lámpa köre véletlenül? A villanyász srác tippje szerint pl. elképzelhetõ, hogy a gyújtáskapcsoló világítása folyamatosan megy.


Kösszi szépen, tegnap este már neki álltam bontani, de a belsõ villágítás csomagtér és utastér nincs gond, gyujtáskapcsolóra nem is gondoltam pedig az tényleg világítani szokott, ma még megnézem, és írok.

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5241 Dátum: 2007.09.14 15:42:21 »
Idézetet írta: "golya32"
Idézetet írta: "Palaczk"
Na, megkérdeztem az autóvillanyász szerelõt ahova menni szoktam, megvan a válasz a kérdésre. Szóval: szerinte a nyugalmi áramfelvétel legfeljebb 0.03-0.04 amper lehet, tehát a 0.14 egyértelmûen túl sok. Az, hogy ha kihúzod a Dome biztosítékot, marad 0.04, pontosan arra utal, hogy a Dome biztosíték körén van valami fogyasztó, aminek nem kellene ott lennie, méghozzá kb. 1 W teljesítménynek megfelelõ.

Egyébként ez a Dome, ez nem az utastér-lámpa köre véletlenül? A villanyász srác tippje szerint pl. elképzelhetõ, hogy a gyújtáskapcsoló világítása folyamatosan megy.


Kösszi szépen, tegnap este már neki álltam bontani, de a belsõ villágítás csomagtér és utastér nincs gond, gyujtáskapcsolóra nem is gondoltam pedig az tényleg világítani szokott, ma még megnézem, és írok.


Meg van a hiba, rossz a cd lejátszó, most cserélhetem ki a magnót is :szomoru:
A többi alkatrész most ok. Köszönöm a segítséget. :10:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5242 Dátum: 2007.09.14 23:40:44 »
Örülök, hogy megoldódott :) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gs400

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5243 Dátum: 2007.09.16 07:29:20 »
Sziasztok! Tudnátok-e segíteni abban, hogy a Lexus GS400 '98-hoz szerenték mûszaki leírást. (robbantott rajzok meg cikkszámok) Természetesen fiztnék is érte valami korrekt árat. Szeretem bütykölni az autókat, meg ha rendelek alkatrészeket, akkor nincsenek félreértések. Elõre is köszönöm.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #5244 Dátum: 2007.09.24 08:55:10 »
Hát ez az Ariane5 úgy itt hagyott felaljzva....
Itt vagyok tudatlanul.

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5245 Dátum: 2007.09.26 18:47:32 »
Múlt héten cseréltem le az olajat (eredeti Toyota szûrõvel együtt) a Starletemben.
Egyébként Fuchs CFE 10W40 került bele.

Elsõ hosszabb utamon észrevettem, hogy mikor a kocsit D-ben fékezem a lámpánál vagy hosszabb ideig jár egy helyben (üresben), akkor elkezd villogni néha az olajnyomást jelzõ lámpa. Haladás közben nem csinálja. :hmm:

Az olaj leeresztõ csavar alatti alátét eltört, mikor leszedtem, ezért úgy hagytam a kocsit egy éjszakára csepegni, mert nem volt itthon hirtelen másik. Nem tudom ez okozhatott e valami problémát.
Szûrõnél nem ereszt, teljesen hideg motornál az olaj a nívó recés részét picit túl lépve, de az F betû alatt van, elképzelhetõ, hogy egy picit túltöltöttem volna?
Mi okozhatja még a jelenséget? (Most szerelõnél van a kocsi, már mutattam neki, de érdekelne a véleményetek.)
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

TZoli

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5246 Dátum: 2007.09.26 20:33:06 »
Idézetet írta: "Machado"
Múlt héten cseréltem le az olajat (eredeti Toyota szûrõvel együtt) a Starletemben.
Egyébként Fuchs CFE 10W40 került bele.

Elsõ hosszabb utamon észrevettem, hogy mikor a kocsit D-ben fékezem a lámpánál vagy hosszabb ideig jár egy helyben (üresben), akkor elkezd villogni néha az olajnyomást jelzõ lámpa. Haladás közben nem csinálja. :hmm:

Az olaj leeresztõ csavar alatti alátét eltört, mikor leszedtem, ezért úgy hagytam a kocsit egy éjszakára csepegni, mert nem volt itthon hirtelen másik. Nem tudom ez okozhatott e valami problémát.
Szûrõnél nem ereszt, teljesen hideg motornál az olaj a nívó recés részét picit túl lépve, de az F betû alatt van, elképzelhetõ, hogy egy picit túltöltöttem volna?
Mi okozhatja még a jelenséget? (Most szerelõnél van a kocsi, már mutattam neki, de érdekelne a véleményetek.)


Attól hogy egy picit túltöltöd, nem villog az olajnyomásjelzõ lámpa.
Elõtte milyen olaj volt benne?
Én megmérném az olajnyomást forró motornál alapjáraton egy mechanikus órával, nem nagy a valószínûsége, de az olajnyomásgomba is szórakozhat

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5247 Dátum: 2007.09.26 20:50:27 »
Hát passz, nem tudom milyen olaj volt benne, most cseréltem elõször, mióta megvettem a kocsit. Korábban nem csinálta ezt, az biztos.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

TZoli

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5248 Dátum: 2007.09.26 21:31:41 »
Idézetet írta: "Machado"
Hát passz, nem tudom milyen olaj volt benne, most cseréltem elõször, mióta megvettem a kocsit. Korábban nem csinálta ezt, az biztos.


Ettõl féltem, akkor tegyél 15w-40-es olajat bele.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5249 Dátum: 2007.09.26 21:51:14 »
Idézetet írta: "Machado"
Hát passz, nem tudom milyen olaj volt benne, most cseréltem elõször, mióta megvettem a kocsit. Korábban nem csinálta ezt, az biztos.


Nézd ha 2E a motorkódod akkor ugyanaz a motor van a tiedben is mint az enyimben. Én mindig 10w40-est használtam uszkve csak ezért nem fog villogni a lámpád. Sem azért mert túltöltötted egy kicsit. Mivel a gomba nyomást érzékel. Le kell ellenõrizni a gombádat nem e most dobta be a törülközõt.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.