Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2341891 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5205 Dátum: 2007.08.29 18:54:33 »
Idézetet írta: "hnorbi"
Hi mindenki!
Egyszer biztos leszedték a kormány alsó burkolatot. Egyik helyen le van törve a mûanyag.

Egyáltalán hol kezdenek hozzá? A mûszerfalat le kell lebontani?

Köszi.


A kormány alsó burkolatának spec nincs sok köze a km órádhoz, amúgy simán kiszedik az óracsoportot, 1-2 csavar tartja és aztán megbütykölik...

ariane5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5206 Dátum: 2007.08.29 19:03:23 »
Köszi.[/quote]

A kormány alsó burkolatának spec nincs sok köze a km órádhoz, amúgy simán kiszedik az óracsoportot, 1-2 csavar tartja és aztán megbütykölik...[/quote]

Bizony, egyetértek az elõttem szólóval.
Sõt, itt a progi, amivel otthon Te is meg tudod csinálni...:)

http://www.tachosoft.com/pics/toyotaraum.htm
oyota forever..:)

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5207 Dátum: 2007.08.29 19:05:20 »
Idézetet írta: "murray"

két dolog:
1.az autonk szelephézaga más melegen vagy hidegen. lehet h ettõl van.
2. kit érdekel?  :hmm:  
ezek már huszéves motorok induljon, ne rángasson, menjen és kész.
felesleges ezen agyalni. majd ha eltörik leszakad elfolyik vmi akkor törpöljünk ilyeneken.


Sajnos hipochonder vagyok ha mûszaki cikkrõl van szó. És ha hallok valamit azonnal kitüntetett figyelmet szentelek neki.  :nagymosoly: Mindenesetre köszi a nyuktatgatást.  :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5208 Dátum: 2007.08.29 20:39:28 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"

két dolog:
1.az autonk szelephézaga más melegen vagy hidegen. lehet h ettõl van.
2. kit érdekel?  :hmm:  
ezek már huszéves motorok induljon, ne rángasson, menjen és kész.
felesleges ezen agyalni. majd ha eltörik leszakad elfolyik vmi akkor törpöljünk ilyeneken.


Sajnos hipochonder vagyok ha mûszaki cikkrõl van szó. És ha hallok valamit azonnal kitüntetett figyelmet szentelek neki.  :nagymosoly: Mindenesetre köszi a nyuktatgatást.  :)


Jól is teszed. Megvárni, míg törik/szakad/elfolyik valami? Aha :| ... Aztán fizethetsz sokkal többet, nem beszélve arról, hogy lerobbanni milyen klassz dolog.

Hidrotõkés ennek a motornak a szelepvezérlése? Ha igen, akkor jó eséllyel az okozza a hangot. Ha nem, akkor valszeg tényleg meg kéne nézni a szelephézagot.

Olaj mikor volt utoljára cserélve? És milyen fajta?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5209 Dátum: 2007.08.29 20:43:07 »
Idézetet írta: "hnorbi"
Hi mindenki!

Nem tudom, melyik topikban van válasz a kérdésemre , ezért fordulok ide.  A gondom az, hogy honnan lehet azt tudni (milyen árulkodó jelei lehetnek annak), ha visszatekerték a km órát. Gyanús kicsit az autóm.

Egyszer biztos leszedték a kormány alsó burkolatot. Egyik helyen le van törve a mûanyag.

Egyáltalán hol kezdenek hozzá? A mûszerfalat le kell lebontani?

Köszi.


Alapvetõen nem jó jel, ha már bontották a kocsi belsejében a mûanyagokat, pláne ilyen barbár módon; ez utalhat korábbi törésre is. De lehet, hogy csak volt valamilyen kis villamossági probléma, aztán ügyes kezû volt a szerelõ. Mindenesetre km-számláló visszatekeréshez tényleg nem kell levenni a kormányoszlop burkolatát.

Hogy mik a jelek? Úgy általában: az óra állásával nem összhangban lévõ kopás. Ennek van azonnal látható része is: kormánykerék, pedálok stb. Persze viszonyítási alap és tapasztalat nélkül ezeket nehéz belõni, ezért is megy ilyen prímán ez a visszatekergetõs biznisz :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5210 Dátum: 2007.08.29 21:20:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Jól is teszed. Megvárni, míg törik/szakad/elfolyik valami? Aha :| ... Aztán fizethetsz sokkal többet, nem beszélve arról, hogy lerobbanni milyen klassz dolog.

Hidrotõkés ennek a motornak a szelepvezérlése? Ha igen, akkor jó eséllyel az okozza a hangot. Ha nem, akkor valszeg tényleg meg kéne nézni a szelephézagot.

Olaj mikor volt utoljára cserélve? És milyen fajta?


OLajat 7000km-el ezelött 2007 III.-hón volt cserélve. Valvoline topgard 10w-40-es. A motor nem hidrotõkés. Én is szelephézagra gyanakszom.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5211 Dátum: 2007.08.30 01:39:26 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Jól is teszed. Megvárni, míg törik/szakad/elfolyik valami? Aha :| ... Aztán fizethetsz sokkal többet, nem beszélve arról, hogy lerobbanni milyen klassz dolog.

Hidrotõkés ennek a motornak a szelepvezérlése? Ha igen, akkor jó eséllyel az okozza a hangot. Ha nem, akkor valszeg tényleg meg kéne nézni a szelephézagot.

Olaj mikor volt utoljára cserélve? És milyen fajta?


OLajat 7000km-el ezelött 2007 III.-hón volt cserélve. Valvoline topgard 10w-40-es. A motor nem hidrotõkés. Én is szelephézagra gyanakszom.


Sanszos. Méghozzá, ha most így éjjel jól képzelem el a dolgot, akkor a hézag valszeg túl nagy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5212 Dátum: 2007.08.30 01:43:25 »
Gyerekek, a kérdésem ugyan veteránautós, de ide írom a nagyobb olvasottság miatt.

Szóval, van nekem ugye a felújításra váró Coronám. Ami az utóbbi idõben leginkább csak áll a garázsában. Na mármost, az autót kb. havonta be szoktam indítani, aztán egy darabig járatom, megyek vele pár km-t, hogy minden mozogjon, kuplung, fékek stb.

Kérdés: a motor szempontjából ezt jól teszem-e?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5213 Dátum: 2007.08.30 08:19:05 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Jól is teszed. Megvárni, míg törik/szakad/elfolyik valami? Aha :| ... Aztán fizethetsz sokkal többet, nem beszélve arról, hogy lerobbanni milyen klassz dolog.

Hidrotõkés ennek a motornak a szelepvezérlése? Ha igen, akkor jó eséllyel az okozza a hangot. Ha nem, akkor valszeg tényleg meg kéne nézni a szelephézagot.

Olaj mikor volt utoljára cserélve? És milyen fajta?


OLajat 7000km-el ezelött 2007 III.-hón volt cserélve. Valvoline topgard 10w-40-es. A motor nem hidrotõkés. Én is szelephézagra gyanakszom.


én is ilyen olajjal járok. a szelephézag beálltás nem nagy meló. akkor csináltasd meg.
csak el ne baffák !!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5214 Dátum: 2007.08.30 08:22:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Gyerekek, a kérdésem ugyan veteránautós, de ide írom a nagyobb olvasottság miatt.

Szóval, van nekem ugye a felújításra váró Coronám. Ami az utóbbi idõben leginkább csak áll a garázsában. Na mármost, az autót kb. havonta be szoktam indítani, aztán egy darabig járatom, megyek vele pár km-t, hogy minden mozogjon, kuplung, fékek stb.

Kérdés: a motor szempontjából ezt jól teszem-e?


egyértelmü sztem legalább hetente meg kéne járatni, fõleg télen. 10-20 km szép kimélös tempoban
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: elveszett kulcs
« Válasz #5215 Dátum: 2007.08.30 09:46:14 »
Idézetet írta: "ariane5"
Meg tudnád adni az ECU cikkszámát és a vonalkód felett található számot?
Csak azért, mert az utolsó Carina majdnem ugyanaz, mint az elsõ Avensis....

Laci

.........


Atya Isten!
Azért kössz az infót.Nagyon hasznos.
Még át kell olvasni párszor.[/quote]
Elõreis kösz, igyekszem minél hamarabb hozzájutni a kért adatokhoz.

Márész azt néztem ,hogy potom 800 ft am29f010 es EEPROM
hasznos lenne esteleg egy újjal barkácsolni, ha sérülne akkor még mindíg visszatehetõ az eredeti nem?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: _
« Válasz #5216 Dátum: 2007.08.30 10:03:06 »
Idézetet írta: "ariane5"
Idézetet írta: "b.c."
jut eszembe errõl az EEPROM módosításról.

Foglalatban van az az EEPROM, vagy be van forrasztva?

Esetleg nem lehet a diagcsatiról kiolvasni, muszáj szétszedni?

Milyen progi kell ehhez?

Szal vannak kérdések....


Be van  forrasztva, de nem nehéz kiszedni, mert PLCC tokozású. Így aztán könnyen be lehet tenni foglalatba.
Diagnosztikai csatin is lehet tölteni, de kell hozzá egy spéci progi, aminek Launch X431 a neve. Viszont elmebeteg árat kérnek érte.
megtalálod itt: http://www.launch-techs.com/
Találtam néhány pdf-et a protokolról, de marha bonyolult. http://en.wikipedia.org/wiki/On_Board_Diagnostics#Signal_protocols

Amúgy nem nehéz szétszedni és kiszedni az EEPROM-ot. Ponyprog-gal lehet olvasgatni.

Laci

Átfutottam kicsit a ponyprog-gal foglalkozó részt és akkor jól látom, ezzel csak olvasni lehet, írni nem ?

Mivel fordítod vissza a kiolvasott gondolom gépi kódot?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5217 Dátum: 2007.08.30 10:21:17 »
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "Palaczk"
Gyerekek, a kérdésem ugyan veteránautós, de ide írom a nagyobb olvasottság miatt.

Szóval, van nekem ugye a felújításra váró Coronám. Ami az utóbbi idõben leginkább csak áll a garázsában. Na mármost, az autót kb. havonta be szoktam indítani, aztán egy darabig járatom, megyek vele pár km-t, hogy minden mozogjon, kuplung, fékek stb.

Kérdés: a motor szempontjából ezt jól teszem-e?


egyértelmü sztem legalább hetente meg kéne járatni, fõleg télen. 10-20 km szép kimélös tempoban


A bökkenõ az, hogy 10-20 km-t nem tudok menni vele. Ugye a kocsi ki van vonva a forgalomból (ideiglenesen), se vizsgája, se zöldkártyája, se biztosítása. Tehát csak itt a kis utcánkban fel-alá tudok vele autózni, max. 40-50-el, 3-4 km-t. Magyarul a motor nem melegszik igazán be, az olajból nem párolog el a benzin, a kipufogóból a kondenzvíz, stb. Azaz ez igazából hidegen járatás, ami ugye nem a legkímélõbb a motornak. Csak azt nem tudom, hogy ezzel ártok-e jobban, vagy azzal, ha sok-sok hónapon át áll minden, ami ugye nem tesz jót a tömítéseknek, beragadnak-beszorulnak dolgok (a gáz-mechanizmusban már be is szorult valami, a motor fordulatszáma nem esik le gázelvételkor, a gázpedál nem jön vissza, kézzel meg kell fogni és visszahúzni), és vannak ugye korróziós jelenségek is, gondolok itt elsõsorban a motor belsejére.

Szóval: mivel ártok kevesebbet?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5218 Dátum: 2007.08.30 21:46:03 »
Esetleg ezekre a menetekre beszerezhetnél egy próbarendszámot... :hmm:
Gabe 254.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5219 Dátum: 2007.08.30 23:24:23 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Esetleg ezekre a menetekre beszerezhetnél egy próbarendszámot... :hmm:
Asszem csinált már ilyet más útra, de nem olcsó mulatság  :kacsint:
Laco 73 :D