Hát a ventillátor tuti kontakthibás, megy szerelõhöz, de nem hiszem, hogy csak ez lenne a gond, majd remélem megmondja.
A termosztát is olyan mintha nyitna rendesen. Azt hiszem meg fogom próbálni ezt a citromsavas mosást. Amúgy most nekem csak csapvíz van benne, igaz csak áll a garázsban, majd javítás után feltöltöm rendesen. :nagymosoly:
Még annyit szeretnék megkérdezni, hogy mennyire szükséges és miként kell a hûtõrendszert légteleníteni?
Nagyon szüxséges, mert a hûtõközeg (nem csapvíz) a nevébõl is kifolyólag végzi a hûtést a motortesten. Ha levegõs, akkor nem tudja ellátni feladatát, mivel a levegõ inkább hõszigetel, mint hõt közvetít. Ilyenkor termikus feszültségek is keletkezhetnek, ami ugye motorkárosodáshoz is vezethet.
Feltöltöd a rendszert megfelelõ folyadékkal, aztán beindítod alapjáraton a motort, majd szépen a felsõ vastag hûtõcsövet nyomkodod óvatosan, amig bugyog ki a levegõ. A fûtés csapot teljesen ki kell nyitni, hogy fûtés üzemmódban legyen.
A kiegyenlítõtartályba is legyen jó sok folyadék, szépen lassan kitermeli magából a levegõt. Meg kell várni, hogy a termosztát is kinyisson, akkor már biztosan kinyílt, ha amúgy mûxik, amikor a ventilátor beindul. Utolsó ellenõrzés, hogy nem folyik sehol sem a rendszer, majd a kiegyenlítõtartályt fel kell tölteni a max jelzésig. Jöhet a próbakör - szemed sarka a vízhõmérõn, vigyél magaddal egy kicsi folyadékot, hátha mozgás után kér egy kicsit ismét.
Pár alkalommal még nézz rá, és ha kér pótold. Ennyi.