Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2341865 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5115 Dátum: 2007.07.09 20:25:51 »
És mit lehet vele csinálni? Vegyek valami oldószert bele?
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5116 Dátum: 2007.07.09 22:25:27 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Machado"
A hûtéssel még mindig gondom van.

Szóval akkor is melegszik a motor, ha alapjáraton áll, 6-7 perc alatt a mutató a 3/4-es állásra is felkúszik, ja és nem kapcsol be a ventillátor se, bár gondolom, ha be is kapcsolna, akkor se kéne ennyire melegednie sztem. Leengedtem a hûtõ vizet, rozsda színû volt, slaggal kiöblítettem az egészet, míg tiszta víz nem jött ki belõle, de nem javult a helyzet.
Azt is észrevettem, hogy mikor felmelegedett a motor már rendesen, akkor nem jár olyan szépen, mint normál hõmérsékleten, bár ez lehet minden autónál így van, nem tudom. Kipufogóból víz nem jön.
Termosztát lenne vagy vízpumpa hiba? A ventillátorral mit lehetne kezdeni?

Köszönöm a válaszokat elõre is.

Szerintem inkább el van vízkövesedve a hûtõd.
Ha nem kapcsol be a ventillátor, akkor az biztosan probléma! Ezt egy szerelõ viszonylag egyszerûen kideríti, megnézi hogy a ventillátor jó-e, majd hogy a jeladó mûködik-e + kontakthibák.
A termosztát hibát is meg lehet találni, csak a csöveket kell figyelni, hogy mikor melyik melegedik, kinyit-e idõben.
A vízpumpa mindíg hajtja a vizet, az nem lehet ludas! (Kivéve ha ereszt, de azt észreveszed.)
Ha valamivel kimosod a hûtõt, akkor arra számíts, hogy esetleg valahol elkezd gyöngyözni.

Szerintem keress egy szerelõt, aki az elsõ két hibát kizárja ránéz a vízpumpára. Ha ott minden tökéletes, csak akkor kezd el szétbontani a rendszert és a hûtõt mosogatni. Nálam az Ave-ban nagyon gyorsan kapcsol a ventillátor, nem tudom ez nálad hogyan kellene hogy mûködjön.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5117 Dátum: 2007.07.09 23:31:54 »
Idézetet írta: "Machado"
A hûtéssel még mindig gondom van.

Szóval akkor is melegszik a motor, ha alapjáraton áll, 6-7 perc alatt a mutató a 3/4-es állásra is felkúszik, ja és nem kapcsol be a ventillátor se, bár gondolom, ha be is kapcsolna, akkor se kéne ennyire melegednie sztem. Leengedtem a hûtõ vizet, rozsda színû volt, slaggal kiöblítettem az egészet, míg tiszta víz nem jött ki belõle, de nem javult a helyzet.
Azt is észrevettem, hogy mikor felmelegedett a motor már rendesen, akkor nem jár olyan szépen, mint normál hõmérsékleten, bár ez lehet minden autónál így van, nem tudom. Kipufogóból víz nem jön.
Termosztát lenne vagy vízpumpa hiba? A ventillátorral mit lehetne kezdeni?

Köszönöm a válaszokat elõre is.


Nézd meg hogy a hûtõ kilépõ csöve mennyire meleg. Ha túl hideg, a termosztát valószínûleg nem nyit ki. Ha hasonló mint a belépõ, akkor a hûtõ körül kell keresni a problémát(vízkõ, ventillátor, hõkapcsoló)
Amikor túlmelegszik a víz, próbáld meg bekapcsolni a fûtést 100%-osan.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #5118 Dátum: 2007.07.10 08:50:13 »
én termosztát hibára gyanakszom, nem nyit rendesen.
Amikor szét volt szedve megérte volna azt is kivenni és egy tálkában megnézni, hogy mutat e hajlandságot melegítés hatására.
A ventit mindenkép le kell próbálni.
Egyszerûen lehúzod a csatiját ott az aksi és ki léehet próbálni, hogy egymaga minden cullang nélkül forog-e.
aztán ha igen akkor a reléket érdemes megnézni, majd a hõkapcsolóját.
szerintem mindenkép a hûtást hiányolja, mert ált. alapjáraton szokott bekapcsolgatni a venti, amikor nincs menetszél.
ennek oka lehet az elõzõleg leírt elektromos gikszer, illetve azért gondoltam a termosztátra,mert a venti kapcsoló hõgombája ált a visszafolyó ágban van, és ha kicsi a visszafolyó mennyiség lehet, hogy hül annyit, hogy nem kapcsolja a ventit.
Dilemma! :hmm:
mégis inkább a ventit és a kapcsolását nézd meg elõbb!

Cker

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5119 Dátum: 2007.07.20 08:15:15 »
Sziasztok. Lehet, hogy már kérdeztem, de a mai napig nem tudok rájönni, hogy a motortól hallható ciripelõ hangot mi adhatja ki, melyet minden sebességben egy fix fordulatszámnál hallani (béka Corolla). Vezérmûszíj, levegõ szívás, stb??? Van valakinek netán ötlete? Köszi.

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5120 Dátum: 2007.07.20 08:49:35 »
Idézetet írta: "Cker"
Sziasztok. Lehet, hogy már kérdeztem, de a mai napig nem tudok rájönni, hogy a motortól hallható ciripelõ hangot mi adhatja ki, melyet minden sebességben egy fix fordulatszámnál hallani (béka Corolla). Vezérmûszíj, levegõ szívás, stb??? Van valakinek netán ötlete? Köszi.
Elsõ körben nyitott géptetõnél meg kéne hallgatni, hogy honnan jön.

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5121 Dátum: 2007.07.20 08:59:54 »
Idézetet írta: "Machado"
És mit lehet vele csinálni? Vegyek valami oldószert bele?
Van kimondottan hûtõ tisztító folyadék.
(Asszem a Wynns is gyárt ilyet.)
Arra rá van írva a mikéntje.
De csinálhatod citromsavval is (én azzal csináltam), a Tercel topikban leírtam anno a mikéntjét.
http://forum.toyotaclub.hu/viewtopic.php?p=110347#110347
Ne tudd meg mit hozott ki!
Viszont fontos, hogy utána amikor feltöltöd újra a renszert egyrészt desztvizet (vagy ioncserélt) használj (5 liter ~200Ft.), másrészt tegyél hozzá glikolt is, mert a vízpumpa csapágyát az keni!
Ellenkezõ esetben nagyon hamar meghal.
Mégegy: a tágulásit és a hozzá vezetõ gumicsövet is ki kell pucevászni, ezekben is döbbenetes mennyiségû dzsuva van! Maga a dzsuva leginkább vörös agyaghoz hasonlatos, szóval viselj valami kesztût!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5122 Dátum: 2007.07.20 12:44:15 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "Machado"
És mit lehet vele csinálni? Vegyek valami oldószert bele?
Van kimondottan hûtõ tisztító folyadék.
(Asszem a Wynns is gyárt ilyet.)
Arra rá van írva a mikéntje.
De csinálhatod citromsavval is (én azzal csináltam), a Tercel topikban leírtam anno a mikéntjét.
http://forum.toyotaclub.hu/viewtopic.php?p=110347#110347
Ne tudd meg mit hozott ki!
Viszont fontos, hogy utána amikor feltöltöd újra a renszert egyrészt desztvizet (vagy ioncserélt) használj (5 liter ~200Ft.), másrészt tegyél hozzá glikolt is, mert a vízpumpa csapágyát az keni!
Ellenkezõ esetben nagyon hamar meghal.
Mégegy: a tágulásit és a hozzá vezetõ gumicsövet is ki kell pucevászni, ezekben is döbbenetes mennyiségû dzsuva van! Maga a dzsuva leginkább vörös agyaghoz hasonlatos, szóval viselj valami kesztût!

A tömítést keni, nem a csapágyat!!!
De a lényeg ugyanaz.

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5123 Dátum: 2007.07.20 12:55:41 »
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "Machado"
És mit lehet vele csinálni? Vegyek valami oldószert bele?
Van kimondottan hûtõ tisztító folyadék.
(Asszem a Wynns is gyárt ilyet.)
Arra rá van írva a mikéntje.
De csinálhatod citromsavval is (én azzal csináltam), a Tercel topikban leírtam anno a mikéntjét.
http://forum.toyotaclub.hu/viewtopic.php?p=110347#110347
Ne tudd meg mit hozott ki!
Viszont fontos, hogy utána amikor feltöltöd újra a renszert egyrészt desztvizet (vagy ioncserélt) használj (5 liter ~200Ft.), másrészt tegyél hozzá glikolt is, mert a vízpumpa csapágyát az keni!
Ellenkezõ esetben nagyon hamar meghal.
Mégegy: a tágulásit és a hozzá vezetõ gumicsövet is ki kell pucevászni, ezekben is döbbenetes mennyiségû dzsuva van! Maga a dzsuva leginkább vörös agyaghoz hasonlatos, szóval viselj valami kesztût!

A tömítést keni, nem a csapágyat!!!
De a lényeg ugyanaz.
Botor módon (nyár lévén) csak sima ics vízzel töltöttem fel, meg is lett az eredménye:  egyre erõsödõ sivító-daráló CSAPÁGY hang. Ki is kellett cserélnem a pumpát, nem volt ócsó!
Klikk here!

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5124 Dátum: 2007.07.20 17:16:01 »
Hát a ventillátor tuti kontakthibás, megy szerelõhöz, de nem hiszem, hogy csak ez lenne a gond, majd remélem megmondja.
A termosztát is olyan mintha nyitna rendesen. Azt hiszem meg fogom próbálni ezt a citromsavas mosást. Amúgy most nekem csak csapvíz van benne, igaz csak áll a garázsban, majd javítás után feltöltöm rendesen. :nagymosoly:
Még annyit szeretnék megkérdezni, hogy mennyire szükséges és miként kell a hûtõrendszert légteleníteni?
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5125 Dátum: 2007.07.20 17:27:36 »
Idézetet írta: "Machado"
Hát a ventillátor tuti kontakthibás, megy szerelõhöz, de nem hiszem, hogy csak ez lenne a gond, majd remélem megmondja.
A termosztát is olyan mintha nyitna rendesen. Azt hiszem meg fogom próbálni ezt a citromsavas mosást. Amúgy most nekem csak csapvíz van benne, igaz csak áll a garázsban, majd javítás után feltöltöm rendesen. :nagymosoly:
Még annyit szeretnék megkérdezni, hogy mennyire szükséges és miként kell a hûtõrendszert légteleníteni?


Nagyon szüxséges, mert a hûtõközeg (nem csapvíz) a nevébõl is kifolyólag végzi a hûtést a motortesten. Ha levegõs, akkor nem tudja ellátni feladatát, mivel a levegõ inkább hõszigetel, mint hõt közvetít. Ilyenkor termikus feszültségek is keletkezhetnek, ami ugye motorkárosodáshoz is vezethet.

Feltöltöd a rendszert megfelelõ folyadékkal, aztán beindítod alapjáraton a motort, majd szépen a felsõ vastag hûtõcsövet nyomkodod óvatosan, amig bugyog ki a levegõ. A fûtés csapot teljesen ki kell nyitni, hogy fûtés üzemmódban legyen.

A kiegyenlítõtartályba is legyen jó sok folyadék, szépen lassan kitermeli magából a levegõt. Meg kell várni, hogy a termosztát is kinyisson, akkor már biztosan kinyílt, ha amúgy mûxik, amikor a ventilátor beindul. Utolsó ellenõrzés, hogy nem folyik sehol sem a rendszer, majd a kiegyenlítõtartályt fel kell tölteni a max jelzésig. Jöhet a próbakör - szemed sarka a vízhõmérõn, vigyél magaddal egy kicsi folyadékot, hátha mozgás után kér egy kicsit ismét.
Pár alkalommal még nézz rá, és ha kér pótold. Ennyi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5126 Dátum: 2007.07.27 12:08:06 »
Ha tudtok olyan kipufogóst, aki tud cserélni lambdaszondát, meg univerzális katit beszerelni, és nem mellesleg megbízható, és szépen, és olcsón dolgozik, és netán még a 17ker közelében is van, akkor ne tartsátok magatokban léci.
Laco 73 :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5127 Dátum: 2007.07.27 12:10:14 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ha tudtok olyan kipufogóst, aki tud cserélni lambdaszondát, meg univerzális katit beszerelni, és nem mellesleg megbízható, és szépen, és olcsón dolgozik, és netán még a 17ker közelében is van, akkor ne tartsátok magatokban léci.


Gyömrõ, Jókai utca, Horváth kipufogó. Horváth Sanyit keresd.  Ha nekem és schillerasz kollégának is bevált, talán jó lesz Neked is... :kacsint:  :nyelv:  :nagymosoly:  :vag2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5128 Dátum: 2007.07.27 14:30:22 »
Köszi, ez elég közel van, most tesztelem, hogy mennyi idõ alatt válaszolnak az email-re, ha nem jön válasz, hétfõn telcsizek.
Laco 73 :D

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5129 Dátum: 2007.08.04 11:31:52 »
Jó a hûtésem!  :)

Elvittem szerelõhöz a kocsit, megállapította, hogy termosztát probléma, kicserélte, és azóta megy a ventillátorom is, amikor kell neki, és max feléig megy fel a hõfok átlagos használatban.   :vag2:
Termosztáttal együtt 6000Ft-ba került az egész, szerintem teljesen korrekt összeg.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995