Egyszer ültem gyerekként Csajkában - a fiatalabbaknak mondom: nagy fekete állami autó, hatalmas lámpákkal, az egyik amcsi kocsi koppintása volt, de valamelyik nagyon régi Opel Rekord is így nézett ki kicsiben. Azon nem volt sebváltó, hanem gombokat kellett ki/betologatni. A rükvercet nagyon nem szerette, sokszor, csak 9-10.-re vette be - váltótörés nélkül is...
Óóóó igen , amiről beszélsz , az a GAZ-M-13 "Csajka" , a SZU második legnagyobb reprezentációs autója (a legmagasabb rangúaknak ZIL járt) ! Hadd ejtsek róla pár szót , talán lesz , aki érdekesnek találja
Szóval ebből a csodás gépből 59 és 81 (!) között 3179 darabot gyártottak - kizárólag állami célokra , magánszemélyek nem vehették meg (legalábbis újonnan) . A kocsi 5.6 méter hosszú volt , 2.0 méter széles és 1.58 magas ; üres súlya 2100 kg . Egy 5526 köbcentis V8-as , 195 lóerős motor hajtotta háromsebességes (ahogy írod : nyomógombokkal kapcsolható) automata váltón keresztül , 160 kmh végsebességgel ; 60 kmh sebességgel 15 , 100 kmh-val 21 litert fogyasztott
Itt egy igazi ritkaság : az "Universal" nevű kombi változat , melyből összesen csak kábé 20 darab készült ! A képen látható kocsi Brezsnyev szolgálatában állt , mint mentőautó .
Ez meg itt , ugye , az alapkivitel ...
A fönti autót egyébként Andropov használta , KGB-főnöki beosztásában .
Ami a karosszéria designját illeti : nem volt a koppintása egyetlen konkrét amerikai típusnak sem (ez afféle legenda , amit a Pobedáról és a Volgáról is állítanak , de téves) - egész egyszerűen csak az ötvenes évek második felének amerikai stílusában tervezték meg . Egyébként valóban hasonlít a Rekord P2-esre , nomeg a korabeli Kapitänre is
Próbáltam kis méretű képeket keresni , remélem , OK ez így ...