Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2330605 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #180 Dátum: 2004.04.30 00:01:57 »
Hát a váltó kényes dolog, én jobban bíznék egy komplett cserében, még ha drágább is - ami 1általán nem biztos! Anno az 5 sebességes Daciával történt ilyen: az 1-esben rekedt , és csak a váltócsere volt megoldás. Mondjuk jobb nem lett az újtól se. De az nem Toyota volt :weedman:
music     

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #181 Dátum: 2004.04.30 00:07:08 »
Mercivel volt, igaz autómata váltóval, hogy bedarálta a gyűrűt. Mivel kuplunk nem volt, nagyon próbálkozni sem lehetett. Viszont előremenet nem létezett csak rükverc.
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #182 Dátum: 2004.04.30 00:11:00 »
Idézetet írta: "music"
Hát a váltó kényes dolog, én jobban bíznék egy komplett cserében, még ha drágább is - ami 1általán nem biztos! Anno az 5 sebességes Daciával történt ilyen: az 1-esben rekedt , és csak a váltócsere volt megoldás. Mondjuk jobb nem lett az újtól se. De az nem Toyota volt :weedman:


Hát ez az , bakker ... Azt hittem mostanáig , hogy egy Toyota nem űz ilyen tréfákat az emberrel  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #183 Dátum: 2004.04.30 00:22:19 »
Egyszer ültem gyerekként Csajkában - a fiatalabbaknak mondom: nagy fekete állami autó, hatalmas lámpákkal, az egyik amcsi kocsi koppintása volt,  de valamelyik nagyon régi Opel Rekord is így nézett ki kicsiben. Azon nem volt sebváltó, hanem gombokat kellett ki/betologatni. A rükvercet nagyon nem szerette, sokszor, csak 9-10.-re vette be - váltótörés nélkül is...
music     

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #184 Dátum: 2004.04.30 09:35:41 »
Palaczk:
EZ bizony tényleg az, amit egy Toyotától nem várunk el...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #185 Dátum: 2004.04.30 10:09:55 »
Idézetet írta: "squiddy"
Palaczk:
EZ bizony tényleg az, amit egy Toyotától nem várunk el...


Közben gondolkodtam a dolgon ... Talán ez a hozzáállás az , amiről le kéne szoktatni magunkat . Én is mondtam már másnak érvként , hogy a Toyota nem a soha-el-nem-romló autó , hanem "csak" a-legritkábban-elromló autó - ezt tudomásul kell venni . Más márkák tulajai csak röhögnek azon , hogy Toyotások körében mekkora traumát vált ki , ha mégis elromlik valami - ők képesek szeretni az autóikat a hibáikkal együtt is . Nekünk is ezt kell tennünk - basszuskulcs , a barátnőjétől sem azt várja el az ember , hogy valamiféle mesebeli tökéletes lény legyen , hibák nélkül  :wink:  ... Legalábbis józan ésszel nem ezt várja el  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #186 Dátum: 2004.04.30 10:43:10 »
Idézetet írta: "music"
Egyszer ültem gyerekként Csajkában - a fiatalabbaknak mondom: nagy fekete állami autó, hatalmas lámpákkal, az egyik amcsi kocsi koppintása volt,  de valamelyik nagyon régi Opel Rekord is így nézett ki kicsiben. Azon nem volt sebváltó, hanem gombokat kellett ki/betologatni. A rükvercet nagyon nem szerette, sokszor, csak 9-10.-re vette be - váltótörés nélkül is...


Óóóó igen , amiről beszélsz , az a GAZ-M-13 "Csajka" , a SZU második legnagyobb reprezentációs autója (a legmagasabb rangúaknak ZIL járt) ! Hadd ejtsek róla pár szót , talán lesz , aki érdekesnek találja :)

Szóval ebből a csodás gépből 59 és 81 (!) között 3179 darabot gyártottak - kizárólag állami célokra , magánszemélyek nem vehették meg (legalábbis újonnan) . A kocsi 5.6 méter hosszú volt , 2.0 méter széles és 1.58 magas ; üres súlya 2100 kg . Egy 5526 köbcentis V8-as , 195 lóerős motor hajtotta háromsebességes (ahogy írod : nyomógombokkal kapcsolható) automata váltón keresztül , 160 kmh végsebességgel ; 60 kmh sebességgel 15 , 100 kmh-val 21 litert fogyasztott :D

Itt egy igazi ritkaság : az "Universal" nevű kombi változat , melyből összesen csak kábé 20 darab készült ! A képen látható kocsi Brezsnyev szolgálatában állt , mint mentőautó .



Ez meg itt , ugye , az alapkivitel ...





A fönti autót egyébként Andropov használta , KGB-főnöki beosztásában .





Ami a karosszéria designját illeti : nem volt a koppintása egyetlen konkrét amerikai típusnak sem (ez afféle legenda , amit a Pobedáról és a Volgáról is állítanak , de téves) - egész egyszerűen csak az ötvenes évek második felének amerikai stílusában tervezték meg . Egyébként valóban hasonlít a Rekord P2-esre , nomeg a korabeli Kapitänre is :)

Próbáltam kis méretű képeket keresni , remélem , OK ez így ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #187 Dátum: 2004.04.30 10:47:11 »
...és volt benne elektromos ablak is, továbbá elöl nem ülés volt, hanem pad, amin akár szorongva bár, de négyen is elfértek. De ez már nagyon OFF, ki fogunk kapni :smackbottom:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #188 Dátum: 2004.04.30 10:47:20 »
Nem tudom , miért nem láthatók a képek - az "Előnézet"ben még látszottak  :cry:  ... Na mindegy, így hagyom , hátha később megjelennek , ha már ennyit vacakoltam az összekeresgélésükkel  :?  !

Mindenesetre addig is , akit érdekel , megnézheti itt : http://sovavto.0catch.com/gaz/M13-e.htm
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #189 Dátum: 2004.04.30 10:49:33 »
Idézetet írta: "music"
...és volt benne elektromos ablak is, továbbá elöl nem ülés volt, hanem pad, amin akár szorongva bár, de négyen is elfértek. De ez már nagyon OFF, ki fogunk kapni :smackbottom:


Régen a legtöbb kocsiban "pad" volt elöl , nem külön ülések . Nekem volt még olyan ('66-os) 408-as Moszkvicsom , amiben szintén pad volt elöl - bár a háttámlák külön voltak  :D

Szerintem nem kapunk ki , mert ide többnyire autó-rajongó emberkék járogatnak , ugye - ezek pedig igen érdekes infók , és hát anno az indexes topikon is volt szó mindenféléről  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #190 Dátum: 2004.04.30 10:51:51 »
megkérdezem itt is: nem emlékeztek arra, hogy Ürömben hol van az a bizonyos szerelö, aki Toyotákhoz ért? Valamikor szó volt róla, de attól tartok, hogy az indexen, és nem mostanában. (Mivel én nemrég olvastam el az egészet, ezért az idöérzékemre nem hagyatkozhatom...)
music     

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #191 Dátum: 2004.04.30 11:05:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem tudom , miért nem láthatók a képek ...


Ezért:
"We have detected a hotlinking error. Hotlinking is when you link to images or NON html files on 0catch.com from another host. Hotlinking is not allowed for our FREE Accounts. Hotlinking is allowed for our paid accounts. Your account can be upgraded in the user section when you have logged in. "

Egyébként gyönyörû autók,az FMV-ben az egyik igazgató fiának is ilyenje volt.Hátul csapból folyt a víz (vagy a vodka)  :D .

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #192 Dátum: 2004.04.30 12:54:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Közben gondolkodtam a dolgon ... Talán ez a hozzáállás az , amiről le kéne szoktatni magunkat . Én is mondtam már másnak érvként , hogy a Toyota nem a soha-el-nem-romló autó , hanem "csak" a-legritkábban-elromló autó - ezt tudomásul kell venni . Más márkák tulajai csak röhögnek azon , hogy Toyotások körében mekkora traumát vált ki , ha mégis elromlik valami - ők képesek szeretni az autóikat a hibáikkal együtt is . Nekünk is ezt kell tennünk - basszuskulcs , a barátnőjétől sem azt várja el az ember , hogy valamiféle mesebeli tökéletes lény legyen , hibák nélkül  :wink:  ... Legalábbis józan ésszel nem ezt várja el  :lol:

Ok, elfogadom az érvelésed, hisz a  meghibásodási statisztikák sem 0%-ot írnak a Toyotákra, hanem 3-4% körüli értéket, márpedig ez óhatatlanul azt jelenti, hogy biza ez a típus is le bír rohadni.
Attól függetlenül szerintem mindannyian azért is választottuk a Toyotát, mert számítunk rá, hogy soha nem fog cserbenhagyni minket.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #193 Dátum: 2004.04.30 13:06:34 »
Azért az a Camry 18 éves autó, huszonakárhány éves konstrukció, ki tudja hány százezer kilométerrel... És ez az eset is csak kivétel ami erősíti a szabályt. Fogadni mernék, hogy ilyen korú OFF autóknál sokkal több egyéb gond is van.... De azért együtt érzek vele. Apám '95-ös Hiacének most tört el az egyik laprugója. Igen ám, csak 560.000 :!:  kilométer van az autóban, kemény körülmények között, ami normál stílusú vezetéssel ~700-800.000 körüli kilométernek felel meg....
Ja és ugye nem tudhatjuk, hogy az előző tulajok hányszor recsegtették meg a váltót, és hogyan váltottak vele amúgy....  :roll:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #194 Dátum: 2004.04.30 14:35:55 »
Ebben a kocsiban elvileg csak 200 ezer km van . És az utastér állapotából ítélve nem is nagyon hiszem , hogy sokkal több lehetne benne . Ezért is lepett meg kicsit (... :x ...) a dolog . Mondjuk , vonóhorgos az autó , és tényleg nem lehet tudni , hogy az előző tulaj(ok) mit művelt(ek) vele  :?  ... De amúgy egészségesnek , nem-széthajtottnak tűnik . Erre egyszer csak puff , elszáll az ötös  :evil:  !

Most hívtam fel két bontót : az egyik (a pesti) 45 ezret kér egy váltóért , majdnem infarktust kaptam , *** meg  :shock:  ... A másik (a pécsi) "olyan 35 körül" mondta . Szóval ha ügyesek vagyunk , 30 ;) ... De ez is még mindig egy hatalmas nagy valag pénz , pláne , hogy egyéb tennivalók is lennének a kocsin (benzinszűrő , AC-pumpa , vezérműszíj , karosszéria-dolgok) :( ...

Tényleg : nincs senkinek ötlete így leírás alapján , hogy mi dögölhetett meg a váltóban ? Az ötös szinkrongyűrűje , vagy mi  :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )