Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2335408 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #165 Dátum: 2004.04.29 08:52:02 »
Idézetet írta: "music"

Én úgy tudom, hogy az immobilzer jeladója a kulcs fejébe van beépítve. Namármost, akkor vagy nem müködik az immo-d - ez megmagyarázhatja a világító LEDet is - vagy müködik, de akkor hogy került be a chip a kulcsba?? :crazy:


Passzolom mindkét kérdést  

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: összefoglaló átvizsgálás után
« Válasz #166 Dátum: 2004.04.29 09:04:41 »
Idézetet írta: "BPeti"
Sziasztok!

A sok tanács, vizsgálódás után elmondanám, mire jutottam:
- légszűrő csere most volt februárban (friss műszakis amúgy a kocsi)
- kipufogó füst: egyszerűen nincs semmi füst. Barátnőm nyomta kíméletlenül neki, én meg figyeltem, de csak hang volt, füst semmi, tehát nem feketés :)
- gyertyák: NGK van benne és mintavételezéssel ;-) megnéztem a két legjobban hozzáférhetőt. Eredmény: háááát nem vagyok biztos benne  :? Egy biztos, hogy nem feketék. nekem tiszta újnak tűntek. Konkrétan a szikrázó rész inkább halvány szürke fém színű, alatta kicsit barnás, olyan rozsdásodó szín.
Ami érdekes még, hogy az egyik gyertyán alig volt rajta az a gumi akármi. Nem volt szerintem rápattanva, de a szerelés után sem oldódott meg a dolog.
- alapjárat : zöldkártya szerint gyárilag 800-900 kellene, hogy legyen. Ezzel köszönő viszonyban sincs. Örülök, ha eléri a 600-at, bár se nem rezonál, se nem fullad le soha, azért a különbség mégis jelentős!
- amit mondtam, hogy egyik cső szakadt, az valóban a bemutatott cső, ezt ellenőriztem. Minden más cső tökéletes állapotban van
- talán nincs hozzá semmi köze, de nemrég cserélt katalizátora van, aminek a szerelése óta indulásnál egy pillanatra repedtfazék hangja van, aztán ez elmúlik. Erre már kaptam is választ, hogy valamit rosszul húztak össze, de mivel nem tudom, miket befolyásolhat még, megemlítem.

Ezek után elmentem egy újabb teszt körre, hogy mi a helyzet. Tehát: Gázra tövig lépve és rajta hagyva a lábamat sokáig semmi nem történik, majd egyszer csak összeszedi magát és megindul, mint a veszett. Fordulaton jól látszik, hogy ~2000 körül álldogál, majd intenzíven elindul 4000ig, ahol megsajnálom és nem nyomom tovább.  No meg jön a környéken levő rövidke utcák vége is  :lol:

Szóljatok ám, ha unjátok már, hogy itt nyűglődök ezzel a dologgal.  :shock:


Alapjáraton csavarj egy kicsit! :)
A karbi hátulján az utastér felöl van 1 hatalmas kiálló csavar azt kell kicsit csavarni és magasabb lesz az alapjáratod! :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #167 Dátum: 2004.04.29 09:06:21 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Profy"

Felhomályosítottak arrol hogy a gyári kulcs ellenálása más és ez
vezérli a gyári immót is!  :shock: Ezért nem műxik az inditó motor  ha a két ha vezetéket összeérinted.Nálam csak 3x os immó vezérlés volt!  :?
Szerintem azért nézesd meg valami riasztós szakival! :D

Lehet, hogy az lesz belőle. Az mit jelent, hogy "3x os immó vezérlés volt"?

Azt tudtátok, hogy a Carinában van elektronikus meg mechanikus immó is?
Amikor régebben a zárszerkezetet csesztettem, volt benne egy fehér pöcök, ami a szerelő szerint immobiliser, de valószínűsíti, hogy csak a ráncfekvarrott modellekban van, mert a sajátjában nem rémlett neki.


Hát volt a gyári + a risztó 2x-esen vezérelte az immót!Tehát ha ki is kötötték volna akkor is letiltott az elektronika! :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

BPeti

  • Vendég
Re: összefoglaló átvizsgálás után
« Válasz #168 Dátum: 2004.04.29 10:20:09 »
Idézetet írta: "Profy"

Alapjáraton csavarj egy kicsit! :)
A karbi hátulján az utastér felöl van 1 hatalmas kiálló csavar azt kell kicsit csavarni és magasabb lesz az alapjáratod! :D

Fogok, de az nem oldja szerintem meg a problémát. Hogyan okozhatna az ilyent?

Péter

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #169 Dátum: 2004.04.29 10:26:12 »
Privát üzit olvastad?

BPeti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #170 Dátum: 2004.04.29 10:48:43 »
Idézetet írta: "Szonár"
Privát üzit olvastad?

Mármint ki?  :wink:
Én nem kaptam, de az enyém után írtad, ezért kérdezem.

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #171 Dátum: 2004.04.29 11:51:32 »
Pedig neked küldtem.
Nem írja felül a profil mellett?

BPeti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #172 Dátum: 2004.04.29 11:55:01 »
Idézetet írta: "Szonár"
Pedig neked küldtem.
Nem írja felül a profil mellett?

Határozottan azt írja, hogy "Nincsen új privát üzeneted"  :roll:
e-mail?

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #173 Dátum: 2004.04.29 12:06:35 »
Idézetet írta: "BPeti"
e-mail?

Sent.

BPeti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #174 Dátum: 2004.04.29 12:11:26 »
Idézetet írta: "Szonár"
Sent.

i've got it ;)
bocs a többiektől, hogy itt magánkodtunk  :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: összefoglaló átvizsgálás után
« Válasz #175 Dátum: 2004.04.29 12:39:07 »
Idézetet írta: "BPeti"
Idézetet írta: "Palaczk"

Nézd ... A következőképpen tenném föl a kérdést : mi történik , ha álló helyzetben lépsz rá a gázra ? Tehát kocsi áll , váltó üresben , motor alapjáraton jár . Ekkor beletaposol a gázba - hirtelen és erősen . Ekkor mi történik ? Normális esetben ilyenkor a motornak azonnal fel kell pörögnie . Ha igen - akkor minden rendben van  :!:  Na , ezt próbáld ki , aztán írd meg , mire jutottál .

Már ki is próbáltam. Alapjáratot most éjfélkor nem kezdtem el állítgatni, de hideg motorral szivató kb. 1200-on tartotta. Ekkor beletapostam és tisztára ugyanaz a jelenség: felkúszik 2200-2300 köré, kivár :banging: és utána, mint a veszett, megy fel az egekbe.


Ehm ... Akkor itt biztos , hogy nem stimmel valami . Egyből fel kéne pörögnie , és egyenletes gyorsasággal . Vidd el és nézesd meg a karburátort . Ellenőrizzék le , állítsák be , tisztítsák meg , ha kell .

Persze az alapjáraton állíthatsz magad is , de ez a lomha gáz-reakció nem amiatt van .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #176 Dátum: 2004.04.29 14:48:29 »
Idézetet írta: "Profy"

Hát volt a gyári + a risztó 2x-esen vezérelte az immót!Tehát ha ki is kötötték volna akkor is letiltott az elektronika! :D


Hmmm, nem vágom a témát. Most akkor mi is van az indításgátlómmal?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #177 Dátum: 2004.04.29 14:50:29 »
Mondjak valami érdekeset ? Ha nem kezditek itt el ezt a diskurzust , a büdös életben rá nem jövök , hogy a Carinánkban immobiliser van  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #178 Dátum: 2004.04.29 14:56:26 »
Legalább te is tanulsz tőlünk, nem csak mi tőled :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #179 Dátum: 2004.04.29 23:51:07 »
FAAAAAAKKKKKKKKK !!!!!!!!!!!!!!!

Haverom (az enyémmel megegyező típusú) '86-os Camryjének a váltója beadta a kulcsot

A dolog egyik pillanatról a másikra következett be - semmi előjele nem volt ! A srác négyesből ötösbe próbált kapcsolni , ahogy szokott ; a váltó azonban néhány mp után egyszerűen kidobta az ötöst . Gyakorlatilag azonnal igen különös hangok kezdtek hallatszani belőle : recsegés , kattogás (olyasmi , mint a végső stádiumban lévő , haldokló féltengelycsukló hangja) , zörgés - méghozzá mind sebességben haladva , mind üresben gurulva (utóbbi esetben halkabb) . Egytől négyig rendben működik , de ha megpróbálja az ember ötösbe kapcsolni , először is hatalmasat reccsen , továbbá vagy egyáltalán nem veszi be a fokozatot , vagy rögtön utána kidobja  :axe:  . Próbáltam kézzel a helyén tartani a kart : hát erre igen furán reagált - valamiféle erő visszanyomta , olyan volt , mintha valaki megfogta volna a kar másik végét és lassan elkezdte volna visszanyomni , még életemben nem éreztem ilyet ! Utána jött csak a hab a tortán : egy újabb próbálkozásomra maga a váltókar ugyan bement az ötös fokozatnak megfelelő pozícióba (nagy reccsenéssel) , de amikor fölengedtem a kuplungot , a váltó továbbra is ÜRESBEN volt , nem kapcsolta az ötöst - viszont a kart nem lehetett kivenni ötösből !!! Próbáltuk járó motorral , leállított motorral , kinyomott kuplunggal , fölengedett kuplunggal - semmi ! Aztán pár perc után egyszer csak , hopp , sikerült ... De innentől be is fejeztük a próbálkozásokat : az autót a legközelebbi parkolóban ideiglenesen nyugállományba helyeztük ... mert nyilvánvalóvá csak egy dolog vált : hogy itt valami nagy baj van , ami alkalmasint minden további megtett méterrel rosszabbodhat ...

Mindezek alapján sajnos arra gyanakszom , hogy valami szétment/eltört a váltó belsejében . Valami , ami az ötös fokozathoz kapcsolódik . Talán az ötös szinkrongyűrűje , vagy valamelyik csapágy , fene tudja ... És az most alighanem ott kószál a váltó belsejében , kis fémdarabkák formájában , készen arra , hogy mást is tönkretegyen !

Egy dolog biztos : ezt nem fogjuk olcsón megúszni . El kell vinni szerelőhöz , váltót leszerelni , szétszedni ... Aztán a jó ég tudja , mi lesz : megéri-e majd javítani , vagy olcsóbbra jön esetleg ki egy komplett bontott váltó beszerzése és beszerelése ... Akárhogy is : a kilátások mindenféleképpen rózsásak !

Valakinek van esetleg tapasztalata , meglátása a dologgal kapcsolatosan  :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )