Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2343612 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Peter11

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11325 Dátum: 2021.03.05 17:06:06 »
Sziasztok! Versoban a változó szelepvezérlőt lehet javítani? Ezt a hibát pár hónapja állapították meg hibakód alapján, miután nem gyorsult 100 fölé az autó. A probléma azóta nem jelentkezett, most viszont gyorsításkor 2-3000 között felbőg a motor. Ugyanaz a szelepvezérlő hiba okozhatja ezt is? Borsod v. Szabolcs megye előnyben! Szakszervizben cserélnék a vezérlőt jó 600 eFt- ért :( Ott is csak egyszer találkoztak ezzel a hibával, az is Verso volt.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11326 Dátum: 2021.03.05 21:21:47 »
Mikori Verso?

Peter11

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11327 Dátum: 2021.03.06 09:49:58 »
2015. 02. hó

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11328 Dátum: 2021.03.06 11:05:04 »
Mennyi km. van benne?

Peter11

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11329 Dátum: 2021.03.06 11:27:21 »
53e, jellemzően vidéki kisvárosi használattal, nem nyomom neki, így keveset is eszik. Lehet, hogy ez okozta?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11330 Dátum: 2021.03.06 14:58:47 »
53e, jellemzően vidéki kisvárosi használattal, nem nyomom neki, így keveset is eszik. Lehet, hogy ez okozta?
Szia!
Nagyrészt városban mész, többnyire rövidebb távokon?  Milyen gyakran cserélsz motorolajat és milyen gyakran?

Peter11

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11331 Dátum: 2021.03.06 15:11:40 »
Napi városi használat, heti 1-2 alkalommal 20-30 km, havi 1x 150 km, évi 4-5 alkalom autópálya. Szóval nem a garázsban áll. Olajat évente cseréltettem eddig szakszervizben.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11332 Dátum: 2021.03.06 17:28:40 »
Szia!
Nagyrészt városban mész, többnyire rövidebb távokon?  Milyen gyakran cserélsz motorolajat és milyen gyakran?

Azt akartam kérdezni a végén, hogy pontosan milyen olajat... ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11333 Dátum: 2021.03.06 17:35:25 »
Napi városi használat, heti 1-2 alkalommal 20-30 km, havi 1x 150 km, évi 4-5 alkalom autópálya. Szóval nem a garázsban áll. Olajat évente cseréltettem eddig szakszervizben.
Ha nem tévedek, akkor olyan 100-200 km az, amit mész vele városban havonta, az nem annyira durva szerintem. Évente majdnem 9000, annak elég lehet az egy olajcsere / év.
Szóval a motorolaj a kérdés, milyen   :hmmmm: Esetleg még a gyújtógyertyacsere és légszűrőcsere gyakoriság így elsőre.

Peter11

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11334 Dátum: 2021.03.06 18:40:56 »
Olajat elvileg 'gyárit' tesznek bele, de nincs meg a számla, nem tudom milyen volt legutóbb. Levegőszűrőt mindig cserélnek. Legutóbbi szerviz októberben volt. Ha gyújtógyertya cserével orvosolható lenne, én lennék a legboldogabb  :) Köszönöm a jószándékú segítséget.  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11335 Dátum: 2021.03.06 19:49:48 »
Olajat elvileg 'gyárit' tesznek bele, de nincs meg a számla, nem tudom milyen volt legutóbb. Levegőszűrőt mindig cserélnek. Legutóbbi szerviz októberben volt. Ha gyújtógyertya cserével orvosolható lenne, én lennék a legboldogabb  :) Köszönöm a jószándékú segítséget.  :clap:

Az olaj nagyon nem mindegy, főleg VVt-i motoroknál tudtommal. De gondolom Valvematic-nál is ez van.
Az a helyzet, hogy sokszor nagyon meglepő, milyen egyszerű baja van adott esetben. Vissza fogok térni rá.

Én mindig az egyszerűbb és olcsóbb felől közelítek, nem egyből egy hatszázezres alkatrészcserével kezdek, mint a szerviz.
Vannak ám még hasonló kérdéseim más esetekben  ;) , mint pl. mikor cserélt valaki a kéziváltós Toyotában váltóolajat. Vagy a motornál hűtőfolyadékot, vagy a fékrendszerben / kuplungnál fékfolyadékot, ilyenkor sokan érdekesen néznek rám. Gyújtógyertyát is, igen. Apósom járta meg ezzel pl., előző kocsijában kétszer cserélt motort, gyújtógyertya miatt.  Aztán megvette a 2012-es Corsáját, az lassan többet van szerelőnél, mint nála. Vételkor mondtam, hogy cseréltessen folyadékokat benne, persze nem foglalkozott vele. Most éppen egy fékmunkahenger miatt szereltette - azért, mert kilencéves fékfolyadékkal ment, és berohadt. Persze lecserélték a fékfolyadékot is  ::)

De visszatérve a VVt-i-re, YaV-nál láttam az 1.3 VVt-i-nél, hogy van egy szelep a  motor hátsó részén, ami beleszól a szabályzásba. Nem nagy tétel, van, hogy házilag javítható is. Esetleg érdemes lenne megnézni, valami ilyennek lenni kellene Versonál is szerintem, és talán tud okozni hasonló hibajelenséget is. Rákerestem Verso-ra a toyodiy-en, valami hasonlót találtam itt:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2015_TOYOTA_VERSO_ZGR20L-GWFDPW_1104.html
Ezen a 11101J jelű alkatrész lehet valami olyan, amire gondolok, erre érdemes  lenne esetleg kicsit rákeresni  :hmmmm: Persze egyelőre ez tipp.

Egyébként nem értem, hogy pontosan mi az, hogy 2-3000 között felbőg a motor? Ha az erőátvitel jó, akkor hogy tud felbőgni? Arra gondolsz, hogy más hangja lesz, azt gondolom ebből, vagy hogy van ez pontosan??
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.06 19:55:47 írta vd1234 »

Peter11

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11336 Dátum: 2021.03.07 12:00:13 »
Erőteljes gyorsításkor megindul, ahogy szokott, majd 2000 fordulatot elérve a mutató felugrik 3000-re (felbőg, mint amikor gyorsan akarok váltani, és hamarabb kinyomom a kuplungot, mint ahogy visszaesik a fordulat - gáz elvételkor ugye vár kb. 1 mp-et és csak utana esik a fordulatszám, ezért nem lehet 'sportosan' váltani), majd visszaesik az eredeti 2000 környékére, közben kicsi megtorpanás érezhető, aztán húz tovább, majd mégegyszer megcsinálja ezt a fordulatszám kilengést. Előzés közben 2x is megcsinálta egymás után. Szóval van megtorpanás az erőátvitelben.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11337 Dátum: 2021.03.07 12:53:59 »
Lehet, hogy nem értem ezt még mindig.
Hogy tud a fordulatszám felmenni 2000-ről 3000-re sebességnövekedés nélkül, ha nem csúszik a kuplung?
Kéziváltós az autó, nem??

Peter11

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11338 Dátum: 2021.03.07 15:53:16 »
Igen, kézi. Ezt nem értem én sem. Igen, olyan, mint amikor csúszik a kuplung.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11339 Dátum: 2021.03.07 16:03:34 »
Akkor csúszik is. Akármilyen valvematic, ha az erőátvitel zár, akkor nem pöröghet fel a motor.
Ha viszont csúszik, akkor ott csúszik, ahol a motor nyomatéka megnő annyira, hogy elég hozzá. Ez 2000-től is lehet akár, annyira nem ismerem ezeket az újabb motorokat... 1-ben annyira nem jön elő, de magasabb fokozatokban igen.
Ötvenvalahányezer km alatt elkopik a kuplung...?  :eek:
Hát ha az, akkor nem 600 ezer lesz vélhetőleg, lássuk meg benne a jót  ::)
Hagyd is a szabályzó szelepeket egyelőre... van kuplung holtjáték?
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.07 16:07:51 írta vd1234 »