Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2330964 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11175 Dátum: 2019.04.30 14:42:29 »
Utolsó olajcsere alkalmával erre hívta fel az (OFF) szerelő a figyelmem, hogy lehetséges, hogy hamarosan cserés lesz, még nem csöpög, de "levedzik".
Kuplungszettel együtt cserélendő?
Fájdalmas mutatvány?
A gyári váltócsapágyakból az egyik 20k, a másik 18k volt. Szerelési díjakkal meg csetreszekkel 140k volt márkaszervízben. Nem márkaszervízben ugyanez a mutatvány 90k körül van. Ha nincs rágyógyulva a tengelyekre egyik csapágy sem, akkor 30k-val olcsóbb mindenhol, mert nem kell leemelni a váltót.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11176 Dátum: 2019.04.30 14:43:22 »
...oké már kezdte feladni...

Ez miben nyilvánult meg?
Mik voltak a tünetek?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11177 Dátum: 2019.04.30 21:01:48 »
Ez miben nyilvánult meg?
Mik voltak a tünetek?
Elég nehéz volt a kuplung lenyomása, mondjuk ez nekem nem tűnt fel, mert hozzászoktam, csak ha valaki beleült. Szintén nekem nem tűnt fel, hogy eléggé fent fogott. Illetve 1-2-szer úgy éreztem, mintha megcsúszott volna, de ez nem tuti. Ha megtartottam volna az autót tuti előbb-utóbb kuplungot kellett volna cserélnem.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11178 Dátum: 2019.05.12 09:42:53 »
P0420 kapcsán... Alany 1.0 Yaris.
- asszony vezeti 100km-enként jön
- én vezetem 500 km alatt sem
alapvető különbség a vezetési stílusban, hogy asszony minden lassításkor, fékezéskor áll a kuplungon. Tehát minden sebességvesztéskor alapjáraton ketyeg a motor....
Én akkor nyomom ki a pedált, ha váltok, akár fel, akár le... tehát gyorsításkor gyorsulok, lassításkor motorfékezek, fékezek.

Lehet más is van a háttérben, ez csak egy észrevétel.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11179 Dátum: 2019.05.19 10:35:11 »
Sziasztok!

Pénteken volt hűtőfolyadék "csere" D4D 2.0 dízelen (Febi 19400).
A szerelő szerint a gyári 7,4 l helyett 5 l ment bele (nem tudom, mennyi jött le).
Azért vittem cserére, mert a melegebb időben, városban már néhányszor elindult a ventillátor, és szerintem sokáig ment. A szintje is lement a minimumra.
A leengedett folyadék még teljesen tiszta volt, de már vagy 5 éves.
Jelenleg az a jelenség, hogy a szuszogócsövön folydogál a folyadék, ill. a szintje csökken.
Eddig +1 liter belement.
10 km-en lemegy a max-ról a min.-re.
Ez most a normális légtelenítési jelenség, vagy valahol van légtelenítő csavar, amit használni kellett volna?
Vagy gyanakodjak valamire? (Vízpumpa, stb...) hengerfejességre utaló jel, az 5 éves tiszta lötyit tekintve nincs. Péntek óta nemigen lett hengerfejes.
A blokkba tud szorulni gőz? Az tud olyan túlnyomást csinálni, hogy kinyit a szuszogó szelep?
Hogyan légtelenítsem?

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11180 Dátum: 2019.05.20 08:57:23 »
Sziasztok!

Ma reggeli indításnál a motortér felől egy igen hangos koppanás, "reccsenés" hallatszott, ami kb. 1 mp alatt el is múlt.
Utána tünetmentesen autóztam 30+ km-t.

Történt már valamelyikőtök autójával ilyesmi tünet, van ezzel kapcsolatosan tapasztalatotok?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11181 Dátum: 2019.05.20 18:21:50 »
Körbeforgatta a cicát a hosszbordás szíj?  :lol:

Amúgy ha a motortérben nincs semmi furcsaság, akkor max elkezdeném figyelni mikor/milyen körülmények között jön elő legközelebb a hang.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11182 Dátum: 2019.05.20 21:05:24 »
Sziasztok!

Ma reggeli indításnál a motortér felől egy igen hangos koppanás, "reccsenés" hallatszott, ami kb. 1 mp alatt el is múlt.
Utána tünetmentesen autóztam 30+ km-t.

Történt már valamelyikőtök autójával ilyesmi tünet, van ezzel kapcsolatosan tapasztalatotok?
Nem írtad mikor történt, hogy indítzás vagy megmozdulás, de nálam az Mx5 szokott ilyet csinálni, ha kézifékkel áll egy ideig és a fék rározsdásodik. Ilyenkor az első mozdulásnál koppan majd reccsen egy embereset. Engem kitör a frász, aztán kész.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11183 Dátum: 2019.05.21 07:51:26 »
Garázsban tartom, cica nem tud bejutni, szerencsére. :)
Tegnap munkából hazainduláskor, illetve a ma reggeli indítózáskor sem csinálta, eddig egyszeri eset volt.

Indítózáskor csinálta.
A jelenség, amit leírtál, az nálam is elő szokott fordulni, az nem is izgat, viszont ettől most én is besz*rtam.
Hirtelen azt hittem, hogy a lánc szakadt el.

Sem a motortérben, sem a garázsban (a földön) nem találtam semmi nyomát.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11184 Dátum: 2019.05.27 15:00:10 »
Mielőtt szerelőhöz kerül az autó, kérdezném, mi lehet a zaj forrása?
Menet közben hallatszik egy ütemes, fémes "cicergő" hang, szerintem egy cicergés-egy kerék fordulat lehet az üteme. Néha nem hallatszik. Elöl-hátul volt fék cserélve, hátul dob és kerékcsapágy is; levettem a hátsó kereket, csapágy gyönyörű; elöl tárcsa és betétek szintén; megemelve az autót, kerekeket megpörgetve semmi hangja nincs (bal oldalon legalábbis, mert onnan vélem hallani a hangot) A jobb külső féltengely csuklón érzek kicsi kotyogást.
A Corollán volt anno féltengely csukló probléma, ez nem annak tűnik, az leginkább kanyarban jött ki, ez meg egyenseben is.
Előre is köszi a tippeket (ha van)! :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11185 Dátum: 2019.06.05 22:59:14 »
Nem saját autó, de Toyota. A 6 sebességes váltó 5.-jét elkezdte kidobálni. Utánanéztem, vagy szinkrongyűrű, de valószínűbb, hogy az 5. fokozat fogaskereke és a kapcsolódó alkatrészek valamelyike kopott el. A márkaszervizben ismerik a jelenséget, azt mondta, hogy mivel ki, majd szét kell szedni a váltót, mert akkor derül ki, hogy mi ment tönkre, aztán megrendelni ezeket - mert nincs raktáron, nem jellemző, de előforduló hiba - legalább két hétig ott kell hagyni a kocsit, és anyagilag valahol 480e-1500ezer forint között van a javítás. A kiszedés, visszarakás eleve 18 munkaóra, ami 12.000-rel szorozva már elég tekintélyes szám, de létezik, hogy ennyibe fáj egy váltójavítás?
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11186 Dátum: 2019.06.06 10:10:12 »
Nem saját autó, de Toyota. A 6 sebességes váltó 5.-jét elkezdte kidobálni. Utánanéztem, vagy szinkrongyűrű, de valószínűbb, hogy az 5. fokozat fogaskereke és a kapcsolódó alkatrészek valamelyike kopott el. A márkaszervizben ismerik a jelenséget, azt mondta, hogy mivel ki, majd szét kell szedni a váltót, mert akkor derül ki, hogy mi ment tönkre, aztán megrendelni ezeket - mert nincs raktáron, nem jellemző, de előforduló hiba - legalább két hétig ott kell hagyni a kocsit, és anyagilag valahol 480e-1500ezer forint között van a javítás. A kiszedés, visszarakás eleve 18 munkaóra, ami 12.000-rel szorozva már elég tekintélyes szám, de létezik, hogy ennyibe fáj egy váltójavítás?
Ez csak márkaszervízben ennyi. TTG-t kérdezd meg. Múltkor láttam egy T25 váltót bontottan 75k-ért, akkor már inkább cseréli az ember.
Mikor a váltómat Mayernél levették a váltócsapágyak cseréjéhez, szétszedték, pneumatikus préselték róla a rágyógyult alkatrészt, újrapasztázták, új olaj ment bele, az volt összesen 140k HUF. Ebből a két váltócsapágy volt 38k. Igaz, hogy ez 2015-ös ár, de az óradíj 12k/h volt akkor is.
5. fokozat hibájához 90k a márkaszervizes alkatrész ára ha jól emlékszem, tehát az én költségmhez képest ~50k többlet díj lehet. Most nem azért, de egymillióért szerintem már gyári új váltót lehet rendelni. :hmmmm:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11187 Dátum: 2019.06.06 14:27:58 »
Ezt az árat a Mayernél mondták. A probléma, hogy az autó külföldön van, csak nyáron jönnek haza pár hétre, és itthon még mindig olcsóbb megcsináltatni, mint kint. De mivel van vele más is, meg már 10 éves, lehet, hogy autócsere lesz a vége.
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11188 Dátum: 2019.06.06 16:57:54 »
Ezt az árat a Mayernél mondták. A probléma, hogy az autó külföldön van, csak nyáron jönnek haza pár hétre, és itthon még mindig olcsóbb megcsináltatni, mint kint. De mivel van vele más is, meg már 10 éves, lehet, hogy autócsere lesz a vége.
Passz... Azt tudom, hogy nekem a szétszedés-munka-összerakás + alkatrész 140k volt. Nincs valami gépmunka, vagy egyéb benne?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11189 Dátum: 2019.06.07 13:41:29 »
Vagy a legrosszabbal számolva ők a komplett váltócserére adták neg a max árat.
Attila 31
  - Avensis
- Prius