Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2336655 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

torok2istvan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11100 Dátum: 2018.12.17 10:09:41 »
Sziasztok.Van egy 2006 toyota yaris autóm.2 éve van nálam most produkál egy olyan hibát "szerintem"kormány oldal alulról oldalról kopogást hallani.Nem mindig fékezésnél és motorféknél hallani ha gázt adok nem vagy elnyomja a motorhang nem tudom.Aztán nem produkálja és megint.Ritkán járok vele.Független kanyarodástól, tolatástól, úttól.2018.12.12 volt vizsgáztatva ismerős csinálta nem talált semmit.Köszönöm a válaszokat. 

r_attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Hűtőrendszer probléma? Vagy nem is probléma?
« Válasz #11101 Dátum: 2018.12.31 23:37:45 »

Jó napot kívánok! És Boldog Új Évet!

Nagyon érdekes helyzetet tapasztalok, nem  is tudom van-e baj vagy nincs.

Az autó egy 2002-es Toyota Camry, 2.4 benzin. 325.000 km, végig vezetett szervízkönyv, mindent megkapott amit kellett, motor bontatlan, hűtővíz előírás szerint cserélve.

Alapvetően egy jelenség indított nyomozásra. Lassan kb. egy hete figyeltem fel arra hogy indításkor a műszerfal felől csobogó hangot hallok, 1-2 másodpercig, majd elhallgat.

A helyzet az hogy átnéztem a következőket:

- nem "gőzöl" a kipufogó sem hideg, sem meleg motornál
- hűtővíz cső nem kőkemény, a hűtő tetejéről kijövőt néztem, hidegen-melegen benyomható
- olaj nem gyarapodik, nem fogy, (7500 km / 1/2 liter fogyott, ez a szokásos télen) színe normális, olajbeöntő sapkában nincs lerakódás, semmi, a "barna" sem. Olajszintjelző pálcánál ugyanez a helyzet
- hűtővíz fagyállós, színe tisztának, rózsaszínnek látszik, nem olajszagú
- a sapkák körül minimális kicsapódás látszik, olyan mint eddig, semmi különös szerintem, mindig is volt egy kis nyom, eddig a szerelők szerint semmi gond nem volt ezzel...
- fűtés tökéletes, gyorsan melegszik a hűtővíz és gyorsan van fűtés is, mint eddig is mindig
- hűtő ventilátor ki-be kapcsol, OBD szerint 95 fok körül
- vizet nem forralja, a kiegyenlítő tartályban (ennek külön tartálya van és a hűtőn van a nyomássapka) sem forró a víz
- az autó hidegen-melegen indul, egyenletesen jár, minden jól működik érzésre. Nem lett erőtlen, nem rángat.
- hibakód nincs
- hőfokmérő a normális módon működik, jelez, nem alacsonyabb sem magasabb a mutató állása, szokás szerint mozog kicsit fel-le a használat alapján

De...

Ma reggeli esemény, ami megijesztett. Gondoltam megnézem a vizet, szintet.

Olajszint rendben. Két nap állás után a 4 fokban, azt láttam hogy a vízszint a maximum fölött kb. 2 cm-el van. Én mindig a maximumon tartom a szintet, gondoltam kiszedem a felesleget. Kis fecskendővel meg is oldottam, gondoltam nézem a szintet hogy változik. Jöttek a napi feladatok, bevásárlás, stb... Elmentem vele egy 10 km-t városban, a szint picit lett magasabb. Utána egy 20 km autóút jött 110 km/h sebességgel. Utána a víz majdnem a tartályt kitöltötte. Nem 2 cm hanem kb. 5 cm a max. szint fölött. A tartály kb. 4/5 -ig tele. Víz nem forr, kézmeleg, nem büdös, cső benyomható. OBD szerint a víz 93...95 fok, ventilátor ki-be kapcsol, fűtés ok. Autó ok. Ilyen magasan még nem láttam a vízszintet még forró nyáron sem. Utána a kocsi állt kb. 2 órát. Indulás előtt ellenőrzés. Víz lejjebb ment, de megint kb. 2 cm -el a max jel fölött. A víz OBD szerint 26 fokos. Hazajöttem, kb. 5 km, vízszint megint feljebb ment. Forrás nincs, kifolyás kicsapódás nincs, hibakód nincs, minden jól működik, de a csobogás megvan induláskor.

A kocsi most áll a parkolóban, izgatott vagyok reggelre lemegy-e a víz a reggel 4 fokban beállított max. jelig?

Aggódom, mert ez egy Toyota, ezzel jellemzően nincsnek bajok, nem jellemző rá a hengerfej tömítés hiba sem a márkaszerviz szerint... de bármi lehet.

Sajnos nem tudom hogy eleve van-e baj és ha igen mi lehet? Természetesen amit lehet megmutatom a szerelőmnek (bár pénteken a márkaszervíz szerint nem kell aggódni rajta, majd januárban valamikor megnézik ha akarom) de hátha addig is lesz ötlet, gondolat.

Előre is köszönöm!

R. Attila


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11102 Dátum: 2019.01.01 07:47:04 »
Szia!
Az enyémen is ilyen megoldással van a hűtőrendszer, ezért elgondolkodtam: itt viszont bemelegedés után elég kemény lesz mindkét vastag gumicső, ami a hűtőre megy, a hűtősapka 0,9 bar névleges túlnyomásnál nyit. (Ha levegő van benne, akkor felmelegedve az a tágulásiba kerül, kihűléskor onnan hűtőfolyadékot szív vissza, így légtelenít automatikusan.)
Ha ezt nézem, akkor elképzelhető, hogy nálad ez nem tartja a nyomást, ezért nem lesznek kemények a csövek és jól telik a tágulási. Ha máshol tudna a nyomás elszökni, ott lenni kellene (hűtőfolyadékszínű)  szivárgásnyomnak.
A csobogó hang levegős rendszerre utal szerintem. Megpróbálnék emelkedő helyre állni és visszahűlés után levenni a hűtősapkát, hogy a hűtő színültig van-e hűtőfolyadékkal? Ha nem, akkor pótolni. Nálam a hűtő elöl van, gondolom nálad is, így a levegő talán utat talál magának a magasabb pont felé.
A hűtősapkát ellenőrizném, hogy a  tömítések épek-e és szelepmozgás szempontból is, hogy a rugó nem sérült vagy gyenge, illetve a sapka  fészkében nincs-e kosz, sérülés, hogy nem tud zárni valamiért? A tágulásihoz vezető járat a műanyagban és a tömlő is rendesen átjárható és tiszta-e? Szerintem ez a legvalószínűbb ok, hogy a sapkánál van gond. A cseréje szerintem nem drága.
Furcsa, de azt is el tudom képzelni, hogy valahol valahogy egy kvázi  visszacsapó szelep lett a rendszerben, ami melegedéskor nem ereszt észrevehetően, kihűléskor viszont levegőt enged be, esetleg a vízpumpa tömszelencéje. De ez csak tipp, mert ha a nyomás a rendszerben közel állandó, akkor mitől. Nem zajosabb esetleg a vízpumpa?

TtkRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.01 07:52:47 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hűtőrendszer probléma? Vagy nem is probléma?
« Válasz #11103 Dátum: 2019.01.01 19:09:03 »
Jó napot kívánok! És Boldog Új Évet!

Nagyon érdekes helyzetet tapasztalok, nem  is tudom van-e baj vagy nincs.
.
.
.
.
 
S
R. Attila

Nos, én ennyi adatból a hűtősapka hibájára gondolnék.  Valszeg el vannak tömődve a szuszogó lyukak. Szereznék egy ráillő másikat és kipróbálnám azzal, hogy mit mutat. A csobogás, meg szimpla levegősödés lehet, ki kell légteleníteni a hőcserélőt.  Biztosan van a YT-n erről valami okosság.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

r_attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
UPDATE - Hűtőrendszer probléma? Vagy nem is probléma?
« Válasz #11104 Dátum: 2019.01.01 22:28:31 »
Jó estét kívánok!

Köszönöm a támogató szavakat, javaslatokat, mindet megfontolom. Holnap megint autózás, így figyelni fogom hogy meleg rendszernél mennyire keményebbek a csövek, illetve a folyadékszintet is. Egy új sapka beszerzését is elindítom, mivel "filléres" dolog és biztosan nem árt ha a 16 éves tömítésekkel szerelt sapka új lesz. Köszönöm még egyszer!

És akkor az UPDATE!

Tegnap este leállítottam az autót. Előtte addig jutottam hogy a 26 fokra visszahűlt víz ismét a max. szint fölött volt 2 cm -el mikor elindultam haza, itthon pedig mikor megint normális hőfokon volt magasabban állt. Ma délelőtt +1 -fok volt, tehát kb. annyi mint amikor előző nap (+4 fok) beállítottam a vízszintet a max. szintre. És lássunk csodát (!) a vízszint visszaállt az előző nap beállított max. jelzésre. Ezek szerint a rendszer jól működik, a 90 fokos vízhőmérséklet változás ekkora hőtágulást okoz a rendszerben. Gondolom ha nyáron mondjuk +40 fokon állítom be a szintet, ahhoz képest a kb. 95 fokos víz nem fog ekkorát emelkedni a tágulási tartályban. Nem számoltam ki a pontos mennyiséget, de érzésre nem lehet 1/2 liter sem. Összefoglalva, akkor a rendszer mégiscsak jól működik? Továbbra is foglalkoztat, mi lehet a csobogás?

A légtelenítés is eszembe jutott, de még nem találtam sehol arra vonatkozó anyagot, hogy hol lehet, illetve lehet-e légteleníteni? A hűtőt viszont megnéztem. Teljesen tele van hűtőfolyadékkal.

Támogató hozzá szólásaitokat köszönöm, továbbra is beszámolok a fejleményekről és köszönöm a további ötleteket.

R_Attila

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Hűtőrendszer probléma? Vagy nem is probléma?
« Válasz #11105 Dátum: 2019.01.03 00:07:12 »
Jó napot kívánok! És Boldog Új Évet!

Nagyon érdekes helyzetet tapasztalok, nem  is tudom van-e baj vagy nincs

Helló!
A hűtőrendszer üzemmelegen kb. 1 bar túlnyomás alatt üzemel. Emiatt a gumi vízcsövek kemények lesznek.
Valóban a hűtősapka lehet a probléma, de a kiegyenlítő tartályt és a hűtőt összekötő csövet is nézd meg hogy nem-e repedezett, vagy laza a csatlakozás. Az is nagyon fontos, hogy a tágulási tartályból lehűléskor visszakerüljön a folyadék a hűtőrendszerbe!
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:UPDATE - Hűtőrendszer probléma? Vagy nem is probléma?
« Válasz #11106 Dátum: 2019.01.03 19:08:44 »


Támogató hozzá szólásaitokat köszönöm, továbbra is beszámolok a fejleményekről és köszönöm a további ötleteket.

R_Attila

Mondom én, hogy sapkahiba lesz az, nagy valószínűséggel...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11107 Dátum: 2019.01.04 21:36:14 »
Kezd csúszni a kuplungom a COV-ban. Van ajánlott, vagy nagyon nem ajánlott márka? Az Unix ezeket ajánlja fel: A.Z. Meisterteile, Ashika, Exedy, Jakoparts, Luk, Mapco, Sachs, Unix, Valeo. Laikusként a Valeot, a Sachsot vagy a Lukot választanám, de csak azért, mert ezek neve cseng ismerősen. Persze a kérdés valahol akadémikus, mert a szerelő fogja eldönteni, (neki úgyis kedvezménye is van, bár azt nem feltétlenül szokták áthárítani a vevőre...) és a java egy árban van 50-55e közt.  TTG-hez gondoltam vinni.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.05 21:23:25 írta music »
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11108 Dátum: 2019.01.04 21:56:22 »
Most kíváncsiságból ránéztem, ha már CoV alkatrész.
Kuplungszett még olcsóbb is, mint a Carinához: LuK 26000, Sachs 28000 (HUF), persze kedvezménnyel, ez teljesen jó!
Sachs-ot simán bevállalnám, talán a LuK-ot is.

Szerk.:
Nem olcsóbb, de egy árban van.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.04 21:58:32 írta vd1234 »

Jozsac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11109 Dátum: 2019.01.09 12:12:07 »
Sziasztok nem tudom jó helyen vagyok-e :winkiss:
Segítséget kérnék 2008 as dízel rav 4 es -en magas az alapjárat üzemmeleg motornál is mi lehet a baj semmilyen müszer nem ír hibát mégis 1200 as a fordulat
hátha valaki járt már így
Köszi a válaszokat

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11110 Dátum: 2019.01.09 13:10:43 »
Kezd csúszni a kuplungom a COV-ban. Van ajánlott, vagy nagyon nem ajánlott márka? Az Unix ezeket ajánlja fel: A.Z. Meisterteile, Ashika, Exedy, Jakoparts, Luk, Mapco, Sachs, Unix, Valeo.
No, végül is a kérdés huszárvágással dőlt el, mert Aisin került bele. S bizony a váltó is előnyére változott az olajcsere után.
music     

iskola10

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11111 Dátum: 2019.01.25 19:37:41 »
Sziasztok!
Segitsegeteket szeretnem kerni :-)
Toyota Corolla Verso
2007-es
2.2 D4D 136 LE
A hiba
Vilagitanak a sargalampak
Beinditom az autot hidegen tokeletesen  megy csak vilagitanak a sargalampak.

Amint bemelegszik a motor, elaszik a kek homerseklet jelzo lampa, utana elveszi a teljesitmenyt, alig akar menni

Van benne 4 db uj porlaszto, DPF szuro, EGR szelep tisztitva, levegoszuro uj
Hibaolvasasnal nem egyertelmu a hiba sajnos
Koszonom elore is
Hatha valakinek volt mar ilyen problemaja

 

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11112 Dátum: 2019.01.25 21:11:40 »
Hibaolvasasnal nem egyertelmu a hiba sajnos
?

iskola10

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11113 Dátum: 2019.01.26 17:17:02 »
Szia
nem egyertelmu mert a DPF uj es 100-150 km utan jott elo a hiba jelenseg.
Kiolvasas utan megint a DPF-et irta hibanak, gondolom ennyi ido alatt nem tomodik el
Koszonom

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11114 Dátum: 2019.01.26 17:46:42 »
Szakműhelyben voltál vele? Vagy te olvastad ki a kódot? Az új alkatrészek a korábbi hibajelzés miatt kerültek bele?