Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2312700 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Nokine

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11040 Dátum: 2018.09.16 19:48:37 »
Mivel az új akkura csak akkor érvényes a garancia, ha a szervíz rakja be, ezért gondolom normálisan cserélték ki. Bár ezt már többször is megnéztük.
A márkaszervíz azt mondta, hogy másnapra helyre kell jönnie. Kb. 70 km-re lakunk a márkaszervíztől, akkor még hazajöttünk, de már visszamenni nem tudunk, azóta csak rosszabb a helyzet.
Az akku csere előtt soha nem produkált hasonlót, de csere után már az első indítással észleltük a problémát.
Hibakód nincs - két géppel is ellenőrizték :(

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11041 Dátum: 2018.09.16 22:06:09 »
Kedves Toyotások!

2007-es Toyota Corollában Bosch szervízben akkumulátort cseréltek. A csere után azonnal jelentkező problémaként az autó lefullad, gyakorlatilag nincs alapgáz. Lassításkor leáll, forgalomban közlekedni vele nem lehet. A Bosch szervíz elküldött márkaszervízbe, a márkaszervíz viszont azt mondta, hogy erre nincs szoftver, program. stb. - az autó újra fogja "tanulni" a beállításait. 4 nap telt el, de a helyzet változatlan, gyakorlatilag az autóval közlekedni nem lehet, lassításnál lefullad. Több interneten olvasható "tanítási" trükköt is kipróbáltunk, hasztalan. Valakinek hasonló tapasztalata, esetleg ötlete? Előre is köszönöm!

Szia!

Ez egy meglehetősen bosszantó dolog... :censored:
Elsőnek mindenképpen az akku megfelelő csatlakozását nézném meg, remélhetőleg ez rendben van, ahogy később említed. Testpontokat is érdemes lenne megnézni, rámérni a kábelekre, és mekkora feszültség mérhető a negatív akku saru és a motor/kaszni között?
Ez az újratanulás dolog elég furcsa nekem. Előrebocsátom, hogy ezt a típust nem ismerem, csak hangosan gondolkodok, hátha.
Carinákon is van ECU, akku lecsatolással szoktuk is resetelni, akku visszarakás után ez is megtanul a vezetés közben dolgokat, de van egy olyan része, ami ún. hosszabb távú adatokat tartogat, ezt nem felejti el. Vagyis nonszensznek gondolom, hogy 2007-re ezt annyira másképp csinálta a Toyota, hogy akkucserénél az ECU elfelejt létfontosságú dolgokat, pl.  hogy egy alapjáratot tartani kellene, még ha mondjuk magasabb fordulaton is. Szerintem ez a hiba nem az újratanulással jön helyre.

Hirtelen találtam egy kis szöveges (!) összefoglalót:
https://www.youtube.com/watch?v=Z6WDsZcbEKM

Ezeket javasolja megnézni:
1. Water and debris in the fuel system and/or fuel filter clogged
2. Ignition components defective or damp
3. Malfunctioning emission system components
4. Incorrectly gapped or damaged spark plugs
5. Vacuum leak in the vacuum hoses, intake manifold or in the fuel injection system
6. Valve clearance incorrectly adjusted
7. Dirty throttle body (stalls when coming to a stop or braking hard)

A fentiekből azt tartom valószínűleg, amit egy nem körültekintő (értsd barbár) akkucsere alatt el tudtak (valószínűleg akaratlanul) barmolni. Mire gondolok? Az első például nem valószínű, mert ez a baj most hirtelen jelentkezett. De ugye akkut kivettek és beraktak, az nehezebb egység, szűk helyre, neki lehet verni több dolognak. Csatlakozók rendben vannak a környékén (illetve az útvonalon, ahol beemelték), nem állnak furcsán, nem törött valami, stb.? Szívórészen valami sérülés, repedés/törés, akár a légtömegmérő sérülése? Esetleg vákuumcsőnél valamelyik lecsúszott, elszakadt, ilyesmi...?

A motor simán indul, indulás után leáll? Ha gázpedállal emeled a fordulatot, akkor felpörög és nem áll le, jól értem? Ha tudod tartani a fordulatot a pedállal, akkor ha valaki óvatosan féktisztítóval befúj a szívórészhez/vákuumcsövekhez, akkor tömítetlenség esetén emelkedni fog a fordulat.

Persze lehet, hogy tényleg újratanul és helyrerázódik, de ennyi úton már azért ez jórészt megtörténhetne szerintem.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11042 Dátum: 2018.09.17 08:43:01 »
ez egy barbár akkucsere volt! az újratanulásra fogni egy hatalmas kamu.
lehet hogy ezek a barmok elöször forditott polaritással köthették be..

most rohadtam le nyáron a horvát tengerparton zárlatos lett az akksi, az autó nem is forgatta az öninditót.  döglött volt minden.
az 50 fokos porban koszban szépen kicseréltem az akksit helló. semmiféle újratanulás nincs az ecunak ilyenkor.
járó motornál rá kéne mérni a töltöfeszültségre meg ilyenek.

nagy balhét vernék ki a szervizben ezért.  :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.17 08:44:43 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11043 Dátum: 2018.09.17 09:11:01 »
Kedves Toyotások!

2007-es Toyota Corollában Bosch szervízben akkumulátort cseréltek. A csere után azonnal jelentkező problémaként az autó lefullad, gyakorlatilag nincs alapgáz. Lassításkor leáll, forgalomban közlekedni vele nem lehet. A Bosch szervíz elküldött márkaszervízbe, a márkaszervíz viszont azt mondta, hogy erre nincs szoftver, program. stb. - az autó újra fogja "tanulni" a beállításait. 4 nap telt el, de a helyzet változatlan, gyakorlatilag az autóval közlekedni nem lehet, lassításnál lefullad. Több interneten olvasható "tanítási" trükköt is kipróbáltunk, hasztalan. Valakinek hasonló tapasztalata, esetleg ötlete? Előre is köszönöm!

Ez a betanulás dolog igaz. Én idén cseréltettem akkut márkaszervizben. 10 perc múlva jött vissza a munkafelvevő, hogy kicsit hosszabb időt fog igénybe venni a művelete, mert ki kell tisztítani a fojtószelep házat. Így, hogy kitakarították nekem nem fulladt le, de extém alacsony (600RPM  alatt) volt az alapjárat és mondták, hogy kb 40-50 km alatt betanulja. Nálam így is lett 1 nap városi használat (30-40km) után beállt normálisra. Valószínűleg a hosszú magas fordulatú használat (országút) nem segíti a betanulást.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11044 Dátum: 2018.09.17 09:56:57 »
Fojtószelepház tisztítás (illetve alapjárati léptetőmotor) jól jöhet, érdemes megpróbálni, hirtelen Camry videót találtam:
https://www.youtube.com/watch?v=i82s4ZfR2js
Ha kap az ember, akkor ilyen spec. spray-vel, de szerintem karburátortisztító spray is jó lehet - végső esetben féktisztító...
Eszembe jutott, hogy például a légszűrő mostanában lett cserélve?
A betanuláshoz: az enyém mindig simán indult akku levétel és visszarakás után, az alap dolgok megmaradtak, nekem furcsa, hogy egy 2007-es Corolla ennyitől eldobja magát. De legalább hallottam ilyet most.
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.17 09:58:36 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11045 Dátum: 2018.09.17 10:00:45 »
...

nagy balhét vernék ki a szervizben ezért.


+1  :yes:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11046 Dátum: 2018.09.17 12:32:47 »
Fojtószelep tisztítása lesz a megoldás... Nem a szerviz hibája, jó eséllyel már a határértéken kívül esik az alapjárati nyitás értéke, és ezt nem akarja alkalmazni a motorvezérlő a tanulási folyamat során.

Ha tisztítás után se lesz jobb, akkor viszont tényleg vissza a Bosch szervizbe, és garanciában oldják meg, ott megvan a műszerezettség, és a szakértelem is (elvileg)...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11047 Dátum: 2018.09.17 21:09:22 »
Fojtószelepház tisztítás (illetve alapjárati léptetőmotor) jól jöhet, érdemes megpróbálni...
Erről jut eszembe, hogy két hete TTG-nél(:D) féltengelycserém felújításom volt. Ha már állt a kocsi 3 napot, akkor kértem a torok környékének teljes tisztítását(15k). Átvételkor a fordulatszám folyamatosan ugrált. Le nem fulladt, mert 500rpm elérésekor az ECU azonnal ad egy fordulatszám emelést. Erre elvileg van benne direkt egy szubrutin, egyszerűen nem fulladhat le. Ha lefullad, akkor ott valami más is van.
Amíg tettem-vettem átvétel után pár percig a szervíz udvarán, járó motorral, addig a kocsi végig 500-2000 közt jojózott. Aztán megemelte 1800-ra és úgy hagyta. Viszont mire hazaértem Esztergomig, már megtanulta a 850-et.
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.17 21:11:37 írta Silent »

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11048 Dátum: 2018.10.11 08:03:21 »
Meglepődve olvasgatom, hogy fojtószelepházat stb tisztogatni kell egy autóban. Nyilván a nem rendeltetésszerű használat (persze sokak szerint az rendeltetésszerű, de szerintem nem:), sok városi araszolás, rövid távú indítgatások nem kedveznek az autónak. Ameddig ezt nem értik meg az emberek nem lesz jobb. Városba nem való ennyi belsőégésű motor. Lehetne más alternatíva, csak az nem a befolyásos emberek érdeke, akik működtetik ezt a rendszert. Én ritkán autózom városban, rövid távon, de meg is lehet nézni az autómat épp ezért nincs leharcolva, s annyiszor cserélhetnék akksit, ahányszor akarok, az autó utána is teszi a dolgát. Ja és annak is szép halála volt, nem egyik pillanatról a másikra, hanem kb fél év alatt végelgyengülésben mondta fel a szolgálatot.
                                                                                                                                                   

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11049 Dátum: 2018.10.11 12:16:34 »
Meglepődve olvasgatom, hogy fojtószelepházat stb tisztogatni kell egy autóban.
Ez elég meglepő egy autókedvelő fórumon. Ez ilyen comingout akar lenni?

Nyilván a nem rendeltetésszerű használat (persze sokak szerint az rendeltetésszerű, de szerintem nem:), sok városi araszolás, rövid távú indítgatások nem kedveznek az autónak.
A személygépkocsi célja a használat, nevezetesen hogy közlekedjenek vele végpontok közt. A használat egyébként semminek nem kedvez, az emberi szervezetnek sem, mégis próbálja az emberiség a maximálisan elérhető életkort elérni. Ettől még nem nyiffantja ki magát senki.

Városba nem való ennyi belsőégésű motor.
Meg az ember se, meg a poloskák se, meg a széntüzelés sem, meg a szemetelés sem. És akkor?

Lehetne más alternatíva, csak az nem a befolyásos emberek érdeke, akik működtetik ezt a rendszert.
..és akkor fennállása óta első ízben megjött az első gyíkemberes konteó a ToyotaKlub fórumra....

Én ritkán autózom városban, rövid távon, de meg is lehet nézni az autómat épp ezért nincs leharcolva
Láttad már vidéki 3 gyerekes házaspár szalonból vásárolt kocsiját 5 év használat után? Nézz meg párat, az kigyógyít a téveszmékből.


zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11050 Dátum: 2018.10.12 09:45:08 »
Ez elég meglepő egy autókedvelő fórumon. Ez ilyen comingout akar lenni?
A személygépkocsi célja a használat, nevezetesen hogy közlekedjenek vele végpontok közt. A használat egyébként semminek nem kedvez, az emberi szervezetnek sem, mégis próbálja az emberiség a maximálisan elérhető életkort elérni. Ettől még nem nyiffantja ki magát senki.
Meg az ember se, meg a poloskák se, meg a széntüzelés sem, meg a szemetelés sem. És akkor?
..és akkor fennállása óta első ízben megjött az első gyíkemberes konteó a ToyotaKlub fórumra....
Láttad már vidéki 3 gyerekes házaspár szalonból vásárolt kocsiját 5 év használat után? Nézz meg párat, az kigyógyít a téveszmékből.
Hagyjad már ezt a demagóg dumát :nono:. Én is szeretek vezetni, de a dugóban állást, araszoglatás kinek okoz örömet? Rossz a sofőrnek, rossz az autónak, rossz a levegőnek. Inkább megyek gyalog/bringával. G86-nak teljesen igaza van abban, hogy a belső égésű motorok számát (főleg a dízelekét) célszerű lenne csökkenteni a legalább a belvárosokban a légszennyezés miatt (aminek csak egy részét okozzák a személyautók, de a fűtést sokkal nehezebb szankcionálni). Fejlettebb országokban már fokozatosan, egyre több helyről tiltják ki. Az is tény, hogy ezek a rövid távok (főleg télen) nagyon nem tesznek jót a motornak, aksinak stb. ezért én sem használom városon belüli és 10 km-nél rövidebb utakra az autót. Nem lenne ennyi kövér disznó Magyarországon, ha nem autóval járnának 4-5 km-es távolságokra...
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.12 09:48:01 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11051 Dátum: 2018.10.12 10:22:37 »
1.) Az is tény, hogy ezek a rövid távok (főleg télen) nagyon nem tesznek jót a motornak, aksinak stb. ezért én sem használom városon belüli és 10 km-nél rövidebb utakra az autót.
2.) Nem lenne ennyi kövér disznó Magyarországon, ha nem autóval járnának 4-5 km-es távolságokra...
1. Kétségtelen, hogy lehetne drasztikusan csökkenteni ezen a fajta forgalmon, de nem mindenki teheti ezt meg. Mondok egy példát. Igen ritkán megyek be a városba a leendő dugódíjas övezetbe (Nagykörúton belüli rész), de ha megyek, akkor általában összegyűlt már 3-4-5 elintézendő dolog. Ilyenkor bizony szégyen-gyalázat, autózom. Autózom, mert még mindig olcsóbb az elhasznált (értékét tekintve) max. két villamosjegynyi benzin, mint amit tömegközlekedésre költenék - bérletem nincs, mert nem éri meg, nem használnék el kb. 30 db jegyet 1 hónapban, ami fölött már megéri - és az esetek 95%-ban még a parkolóhely keresést is beleszámítva, bár végeztem agykontrollt, úgyhogy nekem szokott lenni..., bőven gyorsabb, és vagy munka előtt intézem ezeket, vagy utána, de a munkahelyemről haza tömegközlekedni, az nagy időveszteség. Bicikli meg azért nem jön szóba, mert télen a fülemre felfázom, nyáron izzadok, és az intéznivalók általában nagy csomagmérettel járnak, arra meg nem ez az ideális eszköz.
2. Dehogynem lenne, annyi különbséggel járna az egész, hogy több csokit/csipszet ennének... [rohog] [rohog] [rohog]
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11052 Dátum: 2018.10.12 12:14:08 »
én sem használom városon belüli és 10 km-nél rövidebb utakra az autót. Nem lenne ennyi kövér disznó Magyarországon, ha nem autóval járnának 4-5 km-es távolságokra...

én napi 2-8kmt használom az autót de a gyereket kell iskolába vinnem. vagy úgy érkezüik meg a gyerek mint egy fos a tele drága BKVn vagy mint egy ember.
utána eldobom az autót és bkvval jövök be a belvárosba.
a biciklizés ráérős szingliknek való mert volt biciklis kollégám beesett leizzadva reggel 8ra és kilencig csak zuhanyozott.  úgyhogy  :whistling:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11053 Dátum: 2018.10.13 10:29:57 »
Hagyjad már ezt a demagóg dumát :nono:. Én is szeretek vezetni, de a dugóban állást, araszoglatás kinek okoz örömet? Rossz a sofőrnek, rossz az autónak, rossz a levegőnek. Inkább megyek gyalog/bringával. G86-nak teljesen igaza van abban, hogy a belső égésű motorok számát (főleg a dízelekét) célszerű lenne csökkenteni a legalább a belvárosokban a légszennyezés miatt (aminek csak egy részét okozzák a személyautók, de a fűtést sokkal nehezebb szankcionálni). Fejlettebb országokban már fokozatosan, egyre több helyről tiltják ki. Az is tény, hogy ezek a rövid távok (főleg télen) nagyon nem tesznek jót a motornak, aksinak stb. ezért én sem használom városon belüli és 10 km-nél rövidebb utakra az autót. Nem lenne ennyi kövér disznó Magyarországon, ha nem autóval járnának 4-5 km-es távolságokra...
Ha a városba be kell menni, akkor a tömegközlekedést választja az ember, ha az a versenyképesebb. Ha a kocsi a versenyképesenbb még úgy is, hogy a dugóban kell araszolni, akkor ez van. Azt ne minősítsük már demagóg dumának, hogy a kocsit karban kell tartani és hogy ez bárkinek meglepetés.
A kövér disznózást meg hagyjuk már. Egyrészt etikátlan, másrészt tele a villamos túlsúlyos emberekkel. Azért van ennyi kövér ember, mert a napi stresszt a zabálásban meg az aggresszív vezetési stílusban vezetik le. Nekik nem tömegközlekedés kéne, hanem pszichológus. Sluszpoén, hogy 75 kilósan ugyanazt a jegyet fizeted a villamosra mint a 150 kilós. Második sluszpoén, hogy a 150 kilós polgártárs egészségügyi költségeit te is fizeted.
Legyen sok-sok P+R körbe a városban, akkora helyekkel hogy ne verjék le egymást az autósok, a P+R esetleges árát lehessen letömegközlekedni, legyen dugódíj, legyen értelmes belvárosi parkolás, legyenek bicikliutak, legyen elég elektromos töltő, ne legyen nonstop felásva 20 éve teljes Budapest. Tiltsák be a széntüzelést, csökkentsék a szénhidrogénes fűtést, legyen több hőszivattyús megoldás fűtésre. Ha ez biztosítva van, akkor majd vissza lehet térni rá, hogy tiltsák ki a benzin-dízel motorokat, meg hogy a gyíkemberek összeesküdtek ellenünk. Ez utóbbiból annyi igaz, hogy a 400ft benzinből ~320ft az adótartalom, ami minden kormányzatnak úgy kell mint a falat kenyér.

a biciklizés ráérős szingliknek való mert volt biciklis kollégám beesett leizzadva reggel 8ra és kilencig csak zuhanyozott.  úgyhogy  :whistling:
Épp összehajtható bringákat nézek. Csomagtartóban mindig elfér és jól lehet vele közlekedni, ha a belváros közepén a mélygarázsban letettem a kocsit.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11054 Dátum: 2018.10.19 07:32:40 »
Tegnap elkezdett világítani a rettegett check engine, kiolvastam, P0420 hibakód.
Számíthatok a legrosszabbra, hogy cserélni kell a 4 éves, 60e km-t futott katalizátort, vagy van rá esély, hogy csak valami szenzor rakoncátlankodik?