Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2330062 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11025 Dátum: 2018.09.12 14:28:15 »
Jó, mindenki oda viszi, ahová akarja. De lassan már az lesz, hogy gyertyacsere is TTG.


TptkXRN2...

1. Nem értem, hogy a cartárs fenti problémájának megoldására ajánlott TTG-s történethez hogy jön a te gyertyacserés sztorid?
2. Nem tudom, hogy hol láttad, hogy gyertyacsere szintű problémák megoldására a TTG-t szoktuk (szokták) ajánlani, de én szerencsére sem itt, sem a FB csoportban nem tapasztaltam ilyet.

Így nem is tudom hová tenni a kirohanásod.
Te sem gondolhatod, hogy a hasonló volumenű (fenti) problémák megoldásához minden autótulajdonosnak autószerelői vénával kellene rendelkeznie és magának megcsinálnia a hibakeresést / hibaelhárítást.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11026 Dátum: 2018.09.12 17:16:32 »
1. Nem értem, hogy a cartárs fenti problémájának megoldására ajánlott TTG-s történethez hogy jön a te gyertyacserés sztorid?
2. Nem tudom, hogy hol láttad, hogy gyertyacsere szintű problémák megoldására a TTG-t szoktuk (szokták) ajánlani, de én szerencsére sem itt, sem a FB csoportban nem tapasztaltam ilyet.

Így nem is tudom hová tenni a kirohanásod.
Te sem gondolhatod, hogy a hasonló volumenű (fenti) problémák megoldásához minden autótulajdonosnak autószerelői vénával kellene rendelkeznie és magának megcsinálnia a hibakeresést / hibaelhárítást.
Ez itt már OFF:
Ha visszaolvasol, látni fogod, hogy:
1. A gyertyacsere sztori maga silentnek ment, a példa meg egy egyszerű műveletet szemléltet, amihez nem kell különösebb felkészültség.
2. A felvázolt probléma valószínűleg sokkal egyszerűbb annál, minthogy legmagasabb szintű toyotás képzés kelljen a megoldásához.
3. Nem volt kirohanás, csupán azt a tendenciát látom, hogy jön valaki egy gondjával, akkor jön egyből 1-2 hsz konkrét segítség helyett, hogy márkaszerviz vagy TTG. Szerintem ez felesleges, mert ez a topic nem ezért van: "Szervizbe menj" tanácsért nem jön ide szerintem az ember. A fontosabb érvemet ezzel kapcsolatban meg láthattad feljebb.
ON

TptkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.12 17:20:38 írta vd1234 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11027 Dátum: 2018.09.12 19:41:53 »
A mondandóm lényege inkább itt az, hogy ha (otthon is) könnyen kezelhető problémákkal a TTG-hez jár sok autós, akkor egyrészt kevesebb idejük jut a komolyabb bajokra, másrészt meg emelkedni fognak a munkadíjak is.
Például a gyertyacserénél maradva az itt  kényelmes tempóban 15 perc. Ebben benne van az előkészület és az elpakolás is. Anyagköltség kb. 3600 Ft. A beszerzés <45 perc. Egy órán belül tehát minden megvan ;)
Csodálom azokat akik tudnak autót szerelni. Én sajnos nem tudok. Sok mindent megcsinálok a ház körül, nulláról felépítek egy szervert és átadom üzemeltetésre, de az autószerelés totál ismeretlen terep és már nem is fog bekerülni a repertoárba. Mire foglalkoznék vele, addigra önvezető kocsik lesznek amikhez programozni kell majd tudni.... Mindenesetre ezzel sokan mások is így vannak. Mi muglik izzót még cserélünk, vagy esetleg egy-egy apróbb komponenst kicserélünk. Viszont bármilyen nagyobb dologgal már a szervízbe megyünk. Én spec egy airmix motor kiszerelésének se állnék neki, annak ellenére hogy értem hogyan kéne.. Inkább kifizetem a szakit aki nem zúz szét semmit és biztosan nem ég le a keze munkája után a kocsi. A gyertyacsere a motort érinti, én ahhoz nem nyúlok. Olajbetöltés a max. Ez van.

1. Nem értem, hogy a cartárs fenti problémájának megoldására ajánlott TTG-s történethez hogy jön a te gyertyacserés sztorid?
2. Nem tudom, hogy hol láttad, hogy gyertyacsere szintű problémák megoldására a TTG-t szoktuk (szokták) ajánlani, de én szerencsére sem itt, sem a FB csoportban nem tapasztaltam ilyet.
Sokszor írjuk mostanában, hogy TTG, meg menj szervízbe. Én spec csak nagyobb volumenű eseteknél igyekszem írni, nameg olyan eseteknél ahol más szerelők sikertelenek voltak. Ha valaki tud szerelni, akkor annak tényleg fura lehet, hogy a csapból is ugyanaz a cég folyik, a számára egyszerű problémák említése esetén is.

2. A felvázolt probléma valószínűleg sokkal egyszerűbb annál, minthogy legmagasabb szintű toyotás képzés kelljen a megoldásához.

Én ez alapján ajánlottam a TTG-t:
Elvittem a márkaszervizbe elmondtam, hogy mi is történt csináltak egy diagnosztikát de semmit sem írt ki minden rendben van azt mondták. Egy hónapig ment a kocsi semmi baj nem volt azután megintcsak leált nem indult vártam egy kicsit megint ment. Visszavittem a szervizbe 1 hónapig volt ott az autó de semmit nem tudtak csinálni nem találnak semmit kilett cserélve a gyújtáselosztó meg amiket mondtak hogy az lehet a baj de semmi a kocsi nem jó. !
Egy hónap márkaszervíz elvileg azt jelenti, hogy látta hozzáértő szerelő, de nem boldogult vele. Nálam ez Novoth Tibi vagy TTG. Novothnál több hónap bejutni. Amikor hívtam a TTG-t akkor nem vették fel, de Szuti 1 órán belül visszahívott és másnap ránéztek, majd adtak időpontot egy héten belülre. A lehetőségekhez képest próbáltam a legjobb ajánlást adni.

...azt a tendenciát látom, hogy jön valaki egy gondjával, akkor jön egyből 1-2 hsz konkrét segítség helyett, hogy márkaszerviz vagy TTG. Szerintem ez felesleges, mert ez a topic nem ezért van: "Szervizbe menj" tanácsért nem jön ide szerintem az ember.
Ebben igazad van. Viszont azok akik a kocsi hibája miatt idejönnek, 95%-ban nem akarnak autót szerelni. Sőt, ha akarnának se tudnának. Azt akarják hogy a fórum mondja meg mi a baj és ezt közölhesse egy szerelővel, hogy ne kelljen neki sokat fizetni a próbálgatásra. És annál a 2 kommentjénél több nem is lesz. Azért kettő, mert két topicba is beírja, de gyakran még azt se írja meg, hogy mi lett a sztori vége, vagy hogy kösz/böff/villáskulcs.
Szerintem ne akadjunk fenn ezen. Ha van jó ötleted a jelenségre, akkor klikk a kommentre és tedd ide a linket. Ha a srácnak van hozzá kedve, ideje, érzéke, akkor neki fog állni és megcsinálja. ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11028 Dátum: 2018.09.13 09:54:15 »
Csodálom azokat akik tudnak autót szerelni. Én sajnos nem tudok.
+1
Anno a Fiat Regatánál még meg tudtam csinálni, hogy a porlasztót kipucoltam, mert folyton eldugult, aztán később kiderült, hogy nem ez volt a fő baj, hanem az ACpumpa is haldoklóban volt. (De ezekre is jóapám tanított meg, aki már 13 éve nem él.) A mostani autókhoz én nem merek nyúlni, kb. az izzócseréig terjed a tudásom, és hiába két mozdulat adott esetben valaminek a kicserélése, ha tudni kell azt a két mozdulatot. Ezért van a szakember, mert ő kitanulta ezt.
(Az megint más kérdés, hogy nem mindenki szakember, aki annak látszik... PL. a szomszédságban valaki költözött, zongorája is volt. A zongoraszállító külön szakma a bútorszállításon belül, miután többmázsás tárgyról beszélünk, nagyon nem mindegy, ki fogja meg, és hol. A szomszéd költöztetője zongoraszállítónak is mondta magát, de aztán amikor már a harmadik fordulóban vitték neki a falnak a hangszert, akkor kénytelen volt botrányt csinálni belőle, és nemhogy nem fizetett a szállításért, hanem még nekik kellett fizetniük a károkozásért. Mivel a fél ház végignézte, volt tanú elég...)
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11029 Dátum: 2018.09.13 10:11:13 »
szerintem meg vd1234 kollégának van igaza.

itt tényleg ez van 90% ban: vidd szervizbe
másik kedvencem mikor vki user manualt vagy szervizkönyvet keres.. menj vegyél a márkaszervizben.. Ó valóban, ezt nem is tudtam.. :cry:  nulla segítség ez, gyerekek.  :nonono:

senki sem akar/tud segíteni .
ez totál  máshogy van pl a  skodásoknál és más fórumokban is.

pl itt ez a carinás kolléga:

"csináltak egy diagnosztikát de semmit sem írt ki "
ilyen nincs ez kamu.  rossz  az autó, valamit mutatnia kell a diagnak.
úgy tudom ez 90es évekbeli autó tehát ki kell villogtatni a hibakódot.

valaki mutassa meg neki hogy van ez. csinálja meg magának.   :surrender:
ebből ki lehet indulni.
én az autószerelőhöz kinyomtatott VAG hibakódlistával megyek.

« Utoljára szerkesztve: 2018.09.13 10:13:49 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11030 Dátum: 2018.09.13 13:20:11 »
Azért ketté kell választani a dolgot. Egy dolog, ha hibád van, és segítséget szeretnél legalább egy diagnózis formájában, és egy másik, amikor valamit keresel, pl. használati utasítást.
Ez utóbbinál szerintem egyáltalán nem sértő az illetőt márkaszervizbe küldeni, ugyanis nem köztudott dolog, hogy a márkaszervizek adnak alvázszámért cserébe manualt pendrive-ra. Az egyszeri ember úgy tudja, hogy vagy nem is adnak, vagy csak aranyáron. Nekem is új volt ez az infó, amikor megtudtam, pedig márkaszervizbe járatom mindkét kocsit.
A másik, amikor konkrét hibára keresnek segítséget.
Itt szerintem a legnagyobb segítség az lenne, ha a fórummotor tudna valami használható keresőfunkciót is, mert a mostani - legyünk őszinték - csak arra nem jó, amire használná az ember. A fórumozók konkrét segítségének csökkenése több okból is származtatható. Minden bizonnyal az összetételé a legnagyobb szerep, egyre kevesebben fórumoznak (itt) olyanok, akik tapasztalati úton szerzett gyakorlati segítséget tudnak adni, maguk a segítségkérők is nem ritkán olyat kér(dez)nek, ami netes távdiagnosztika útján nem gyógyítható, és az is már belejátszik, hogy a fórum maga is tizenéves múltra tekinthet vissza - az indexes ősfórumot is beleszámítva pedig már lassan húszra - és az ember annyi minden információval találkozik itt, hogyha maga nem gyakorlati ember, egyszerűen nem emlékszik, hogy pont erről volt-e szó, vagy csak hasonlóról, arra meg végképp nem, hogy mikor és hol. De az is kétségtelen, hogy a segítőkészség is erősen lecsökkent - beleértve azt a jelenséget is, hogy aki ritka, neadjisten egyszeri vendég itt a fórumon, és véletlenül tényleg kapott segítséget, az annyit se mond, hogy bú vagy bá.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11031 Dátum: 2018.09.13 13:25:29 »
én az autószerelőhöz kinyomtatott VAG hibakódlistával megyek.
De az Te vagy, és ez egyáltalán nem nevezhető általánosnak. Az ilyen ember ritkán fordul a fórumhoz segítségért, mert megoldja magának.
Csak hogy ismerd meg a másik oldalt, én pl. hosszú ideig halogatom a probléma megoldását, aztán rászánom magam, hogy először is megértsem, mi a gond, és (az esetek 90%-ban belássam, hogy meghaladja a kereteimet az orvoslása), majd megkeressem a személyt, aki meg fogja oldani. Akkor újabb halogatás a tényleges megkeresés, és egyszer aztán tényleg bekövetkezik a problémamegoldás.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11032 Dátum: 2018.09.13 17:10:24 »
De az is kétségtelen, hogy a segítőkészség is erősen lecsökkent - beleértve azt a jelenséget is, hogy aki ritka, neadjisten egyszeri vendég itt a fórumon, és véletlenül tényleg kapott segítséget, az annyit se mond, hogy bú vagy bá.

hát igen. egyrészt beesik egy frisssen reggelt javítsuk meg az autóját vagy mondjunk valami. aztán se puszi se pá.  ez szívás. nekünk  :whistling:

a másik meg eltűntek az ős tagok (Palaczk mér ment át a FBra máig nem értem, Gyöngyi, Misi, akik régi vágásúak és ki mertek csavarni egy csavart az autón. eltelt tizenév közben jött egy új autó gen ami már szinte űrautó ott már nincs piszkálás.

igazából nemtudom.  ennyi.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11033 Dátum: 2018.09.13 17:12:51 »
De az Te vagy, és ez egyáltalán nem nevezhető általánosnak. Az ilyen ember ritkán fordul a fórumhoz segítségért, mert megoldja magának.
Csak hogy ismerd meg a másik oldalt, én pl. hosszú ideig halogatom a probléma megoldását, aztán rászánom magam, hogy először is megértsem, mi a gond, és (az esetek 90%-ban belássam, hogy meghaladja a kereteimet az orvoslása), majd megkeressem a személyt, aki meg fogja oldani. Akkor újabb halogatás a tényleges megkeresés, és egyszer aztán tényleg bekövetkezik a problémamegoldás.

engem a skodával rákényszeritett az élet. VAG kábel és notebook nélkül a klotyóra nem megyek ki. 
sok órát töltöttem a diagnosztikával a kocsimban amikor baj volt.   :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11034 Dátum: 2018.09.13 17:21:49 »
másik kedvencem mikor vki user manualt vagy szervizkönyvet keres.. menj vegyél a márkaszervizben.. Ó valóban, ezt nem is tudtam.. :cry:  nulla segítség ez, gyerekek.  :nonono:
Az ugye megvan, hogy szervízkönyvet márkaszervízben ingyen adnak? Mindenhova máshova is el lehet küldeni, de ott csak pénzért lesz.
A másik amit mondtál, hogy nincs segítőkészség: nézd végig kik írnak és miket írnak. Általában nem a hobbi autószerelők írnak be, akik nekiállnak maguk, ha megmondod mit kell. Ráadásul sok esetben olyan a jelenség, hogy nem mondod meg neten át hogy mi a gond. Sokan nem szeretik hallani, hogy szerelőhöz kel menni és fizetni kell. Arról álmodoznak, hogy csak meg kell igazgatni valami csatlakozót és megjavul. Lehet olyat, hogy nem írjuk ki hogy menjen szerelőhöz, ilyen is volt már. 4 nap múlva írt a user hogy itt miért nem segít senki.
Nekem is szokott rakoncátlankodni a kocsi, de eddig mindig a szerelőhöz vezetett az első utam és nem a fórumra. A Passaton még sok mindent megcsináltam, de a T25-höz már nem nyúlok. Fórumon a szerelés tapasztalatait szoktam megosztani, nem kérek tanácsot, mert van annyi tapasztalatom, hogy oda kell vinni.
Szerencsére ez egy demokratikus moderátorokkal megáldott fórum, így aki nem ért egyet azzal, hogy szervízbe van irányítva a delikvens, az nyugodtan megírhatja a DIY teendőket. :hug:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11035 Dátum: 2018.09.13 21:42:17 »
Csak megerősítésként, hogy vannak aik szeretik ezt a fórumot és nagyon hálásak a tanácsokért, infókért. Igaz, hogy nem ebből lett miliárdos Cukorhegyi....

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11036 Dátum: 2018.09.14 00:02:28 »
Még egy dolog. Ez itt nem a reklám helye...
Múlt héten voltam a Duettnél, mert már nagyon bosszantó volt, hogy a riasztó ajtónyitásra nem mindig kapcsolja ki magát, és dudál a kocsi ilyenkor (arra van kötve). Bő egy órát küzdöttek vele, megbontották a műszerfalat is, hogy hátha gányoltan kötötték be anno a riasztót, és esetleg most megcsinálva rendesen megszűnik a téves riasztás. Miután a helyzet érdemben nem javult - pontosan az autó és a riasztó együttesen egyszer sem tudta produkálni a jelenséget -, nem kértek ezért egy fityinget sem. Pedig 70 percet szerelt az ürge, és nem ingyé' dolgozik ő sem. Tehát adott esetben elmenni egy (valamilyen) szervizbe egyáltalán nem azt jelenti, hogy két marékkal szórod a pénzt.  :excl:
music     

Nokine

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11037 Dátum: 2018.09.16 12:38:08 »
Kedves Toyotások!

2007-es Toyota Corollában Bosch szervízben akkumulátort cseréltek. A csere után azonnal jelentkező problémaként az autó lefullad, gyakorlatilag nincs alapgáz. Lassításkor leáll, forgalomban közlekedni vele nem lehet. A Bosch szervíz elküldött márkaszervízbe, a márkaszervíz viszont azt mondta, hogy erre nincs szoftver, program. stb. - az autó újra fogja "tanulni" a beállításait. 4 nap telt el, de a helyzet változatlan, gyakorlatilag az autóval közlekedni nem lehet, lassításnál lefullad. Több interneten olvasható "tanítási" trükköt is kipróbáltunk, hasztalan. Valakinek hasonló tapasztalata, esetleg ötlete? Előre is köszönöm!

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11038 Dátum: 2018.09.16 18:52:45 »
@Nokine
Jo àllapotban van az ùj akku? Furcsa, hogy nem tanulja meg ismét az auto a régi beàllitàsokat... az még inkàbb, hogy a màrkaszervizben sem tudtak érdemben segiteni... A generàtort megnézték? Az akkucsere elött sosem volt hasonlo jelenség?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11039 Dátum: 2018.09.16 18:58:35 »
normálisan kicserélték azt az akksit?
visszarakták a sarun lévő egyéb kábeleket is?  beszarás komolyan mondom..
a vezérlő  "újratanulás " az MAP szenzor csere, fojtószelep tisztitás és ilyenkor van.
hibakód van?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002