Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2335822 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

avensisandras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10995 Dátum: 2018.07.10 22:47:42 »
Reméljük a gyújtótrafó nem károsodott, mert az ilyen tényleg nagyon odavág neki  :cry:

ezt én meg tudom állapítani valahogy?

Ha ennél lehet állítani előgyújtást, akkor azt kellene megnézni, illetve az üzemanyagszűrőt és a légszűrőt sem ártana...

sikerült közeli időpontot kapnom a szervizbe de ezeket valószínűleg amúgy sem  tudom megcsinálni magam. A légszűrőt még kicserélem, az menni fog egyedül is  :-)

Azóta a feleségem is ment a kocsival (mert igazából főleg ő jár vele) és ő azt mondja, hogy talán jobb lett, de még nem tökéletes. Én is hasonlóan érzem. 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10996 Dátum: 2018.07.11 06:39:13 »
ezt én meg tudom állapítani valahogy?
(...)
sikerült közeli időpontot kapnom a szervizbe de ezeket valószínűleg amúgy sem  tudom megcsinálni magam. A légszűrőt még kicserélem, az menni fog egyedül is  :-)
(...)
Azóta a feleségem is ment a kocsival (mert igazából főleg ő jár vele) és ő azt mondja, hogy talán jobb lett, de még nem tökéletes. Én is hasonlóan érzem.
Szervizleírásokban vannak mérésre vonatkozó adatok, melyik tekercs mekkora ellenállású kell legyen, de most nem erre gondoltam, hanem pl. egy túlterhelt  tekercs meglágyítja a szigetelést maga körül, és hamarabb átüt valahol a nagyfeszültség, tönkremegy a gyújtótrafó. Ez utóbbi eléggé megjósolhatatlan, mikor történik meg, ezért írtam, hogy remélhetőleg nem lesz ilyen. Most megy még, és ha romlást nem tapasztalsz vele, akkor a normál üzemi állapot visszatérésével (normális gyertyák) valószínűleg nem romlik tovább az esélye a túlélésre. Egy szakszerű mérést megér viszont, jobb, mintha éles helyzetben mondaná be az unalmast.
A többit azért javasoltam, mert ha a gyertyákra nem figyeltek oda, akkor valószínűleg ezekre sem, előgyújtás-probléma esetén is lehet gyengébb a motor, sőt, olvaszthatja el a gyertyát (meg mást is). A karbantartás szokott a legolcsóbb lenni, ahogy sokan elmondták itt is  :yes:
Vezérlést (ha szíjas) cseréltettél már, esetleg tudod, hogy mikor cserélték?
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.11 06:45:07 írta vd1234 »

avensisandras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10997 Dátum: 2018.07.11 23:30:23 »
Vezérlést (ha szíjas) cseréltettél már, esetleg tudod, hogy mikor cserélték?

Ajjaj, erre nem gondoltam. Azt honnan lehet tudni, hogy szíj van-e benne? A motor kódja 3ZZ

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10998 Dátum: 2018.07.12 05:21:51 »
Ajjaj, erre nem gondoltam. Azt honnan lehet tudni, hogy szíj van-e benne? A motor kódja 3ZZ
Tudtommal ez már láncos motor.
Pl.:
https://www.youtube.com/watch?v=Eh59_-Kt4js
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.12 05:24:16 írta vd1234 »

avensisandras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10999 Dátum: 2018.07.12 19:27:21 »
A karbantartás szokott a legolcsóbb lenni, ahogy sokan elmondták itt is  :yes:

Kicseréltem most a légszűrőt is. Azért elég koszos volt. Most így belegondolva, nem is tudom, mikor cseréltem utoljára. Eddig mindig tartottam a 10e km-es periódust, de most nem tudom, hova írtam fel, hogy mikor volt utoljára cserélve...

Holnap megfuttatom a kocsit autópályán és nemsokára már a szervizbe is eljutok, majd beszámolok, ott mit mondtak. Minden segítséget köszök szépen!

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11000 Dátum: 2018.07.13 07:05:33 »
Miért nem cseréled az olajjal együtt?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11001 Dátum: 2018.07.13 10:34:20 »
Miért nem cseréled az olajjal együtt?
Ugyanezt akartam kérdezni. Ha szervízciklusban cseréli az ember, akkor nincs zavar, hogy mit mikor kell. Én speciel a szervízkönyvbe is beiratok mindent a mai napig, amellett, hogy vezetem a részletes excell táblát otthon a kocsiról.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11002 Dátum: 2018.07.13 11:17:26 »
...amellett, hogy vezetem a részletes excell táblát otthon a kocsiról.

Tegnapig én is így tettem (Google Sheets), aztán megtaláltam ezt...
Spritmonitort telepítettem, közben eszembe jutott, hogy ha már a fogyasztást lehet logolni, akkor tuti, hogy szervizre is kell legyen hasonló megoldás.

Átírtam mindent az xls táblából, bővítgettem egyéni preferencia szerint, innentől ebben fogom vezetni a szervizt és a tankolást is.
Azt is beállítottam, hogy pl. a gyújtógyertya cserére harmincezrenként figyelmeztessen.

Drivvo

« Utoljára szerkesztve: 2018.07.13 11:18:58 írta TCr »

avensisandras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11003 Dátum: 2018.07.16 19:57:33 »
Miért nem cseréled az olajjal együtt?

Az olajat és a szűrőt szervizben szoktam cserélni csak mivel most nem tudom, mikor lett cserélve, ezért gondoltam, legyen csere. És azért csak a légszűrő, mert azt tudom én is cserélni 2 perc alatt :-)

Közben voltam Toyota márkaszervizben, megvizsgálták az autót. Kb 1 órán keresztül nézték, műszerrel satöbbi. A diagnózis az, hogy: Mivel nem találtak hibát, ezért valószínűleg a benzin minősége okozza a dolgot (auchan-nál szoktam tankolni). A tanács az volt autózzam ki a benzint, tankoljak nevesebb kutaknál és ha továbbra is jelentkezik a hiba, menjek vissza és megnézik még részletesebben (oszcilloszkóppal meg hasonló dolgokkal). Én ezt a magyarázatot, útmutatást elfogadtam.

Ja, olajcserére már nem volt idő, de megoldom majd máskor.

TCr kollegának is írom, hogy spritmonitort szoktam használni, de oda csak a tankolást írom, de ezentúl odaírok mindent.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11004 Dátum: 2018.08.22 22:46:01 »
Beszerzés: hétfőn lebeszéltem, kedden nálam volt, használt 30.000, 1 hét gari.
Beszerelés: szerelőm csinálta, saru le, ülés ki, kárpit felhajt, doboz kinyit, csere és vissza. Szerintem fél óra.
Kalibrálás nem volt: hibakódot törölte, "tesztelte" kicsit.
Nem tudom kell-e bármit kalibrálni, amúgy.
Na ez most hasznos volt. Yaw rate sensor kuka, nem tudtak árat mondani elsőre, de bontottat javasoltak. Hab a tortán, hogy féltengely gömbcsukló nekiállt kattogni, így felújítás is lesz potom 100k-ért. Pont jókor kezdett el darálni. Nyaralás eltolva. :wacko:

Kr86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11005 Dátum: 2018.08.29 23:00:22 »
Sziasztok. (Futómű)

 

Adott egy Toyota Avensis T27- es kombi 2013 , 2.0 D4D. Volt vagy 3000 km előtt egy atrocitásom egy BMW-sel. Fordultam be szabályosan és jobbról belém jött kb. 30-40 km/h-val. Mivel nekem ki volt fordulva a jobb oldali kerék a kerékdobból , az ütközés energiáját a jobb oldali kerék nyelte el. A kasznin 1 karcolás se esett de , mar akkor gondoltam hogy valami baja lesz a futóműnek. Lett is. A helyzet az hogy az első tünetek pár száz kilométerrel többel jelentkeztek. Autópályán egyenesen haladva 70-80-ig hallható olyasmi féle zaj mint amikor a leállósáv festésére ráhajtunk. Aztán elcsendesül egészen 110-120-ig erőteljesebben lehet hallani és a padlólemez is vibrál a lábamnál, utána csend. A padlólemez vibrálás 150-ig kicsit erősödik. Többel nem mertem vele menni. Egyenes haladásban ez a szitu, viszont ha balra kormányozok (a jobboldali kereket terhelem) a zaj nem erősödik, de viszont ha jobbra kormányozok (a bal kereket terhelem) ez a zaj felerősödik.

-Üresbe kitettem, csak gurítottam az autót és ,akkor is hallani a megadott sebességtartományban a zajt

-A bal oldali kerékcsapagy ki lett cserelve

-A kormány nem ráz

-A fékezés normál

-A gumikat kicseréltem a télire és nem változott semmi

-A jobb oldali kerék nem log (csapagy)

-Centrírozva lettek a gumik

-Az autó eddig 106.000 km futott

 

 

Van valakinek valami fele ötlete, vagy tapasztalata? Ingazok külföldön,emiatt  a szerelőm nem napra kész. A marka szervizbe nem igazan akarom vinni mert ott aztán rendesen lerántják az embert.

Előre is köszi!

 

Üdv. krissz

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11006 Dátum: 2018.08.30 09:31:45 »
itt nincs mit tenni. meg kell emelni és meg kell nézni. padlólemez vibrál?  :surrender:
a BMW biztositási pénzt rá kell dobni.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11007 Dátum: 2018.09.01 08:52:16 »
Sziasztok. (Futómű)

 

Adott egy Toyota Avensis T27- es kombi 2013 , 2.0 D4D. Volt vagy 3000 km előtt egy atrocitásom egy BMW-sel. Fordultam be szabályosan és jobbról belém jött kb. 30-40 km/h-val. Mivel nekem ki volt fordulva a jobb oldali kerék a kerékdobból , az ütközés energiáját a jobb oldali kerék nyelte el. A kasznin 1 karcolás se esett de , mar akkor gondoltam hogy valami baja lesz a futóműnek. Lett is. A helyzet az hogy az első tünetek pár száz kilométerrel többel jelentkeztek. Autópályán egyenesen haladva 70-80-ig hallható olyasmi féle zaj mint amikor a leállósáv festésére ráhajtunk. Aztán elcsendesül egészen 110-120-ig erőteljesebben lehet hallani és a padlólemez is vibrál a lábamnál, utána csend. A padlólemez vibrálás 150-ig kicsit erősödik. Többel nem mertem vele menni. Egyenes haladásban ez a szitu, viszont ha balra kormányozok (a jobboldali kereket terhelem) a zaj nem erősödik, de viszont ha jobbra kormányozok (a bal kereket terhelem) ez a zaj felerősödik.

-Üresbe kitettem, csak gurítottam az autót és ,akkor is hallani a megadott sebességtartományban a zajt

-A bal oldali kerékcsapagy ki lett cserelve

-A kormány nem ráz

-A fékezés normál

-A gumikat kicseréltem a télire és nem változott semmi

-A jobb oldali kerék nem log (csapagy)

-Centrírozva lettek a gumik

-Az autó eddig 106.000 km futott

 

 

Van valakinek valami fele ötlete, vagy tapasztalata? Ingazok külföldön,emiatt  a szerelőm nem napra kész. A marka szervizbe nem igazan akarom vinni mert ott aztán rendesen lerántják az embert.

Előre is köszi!

 

Üdv. krissz

Tipikus kerékcsapágy hang lehet ez, a másik oldalt is kicserélném.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cziva janos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11008 Dátum: 2018.09.02 20:11:41 »
Udvozlom!A kerdesem az lenne hogy  a Toyota Land Cruiser 2004 es 4200 cm 150kw os motor csavarjainak meghuzasi nyomatéka mennyi!Valaszokat elore is koszonom.Cziva Janos

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11009 Dátum: 2018.09.03 17:14:16 »
Üdv!
Ez nehéz kérdés, főleg úgy, hogy a kérdésből nem derül ki konkrétan melyik csavarról van szó.