Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2313942 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

mesti77

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10980 Dátum: 2018.07.05 18:09:22 »
Sziasztok!

Egy 2001-es benzines, 1.6-os Toyota Avensis T22 faceliftem van, ami az utóbbi időben az alábbi hibajelenséget produkálja:

- gyorsításkor kb 2500-3500-as fordulattól fölfele erőtlen. Ez azt jelenti, hogy gyorsul, de érezhetően nem annyira, mint amikor jó volt az autó
- a check engine lámpa kigyulladt.

Voltam vele "általános" szervizben, ott kiütötték a check engine-t, valamit talán csináltak és jobb lett kb egy hétig, de akkor sem volt tökéletes. Nem mondták meg mit csináltak, nem is tudom, hogy csináltak-e valamit és nem is kértek érte pénzt (valamennyit, azért hagytam, főleg, mert korrektek voltak). Azt mondták várják még a szakértő válaszát. Én elhoztam onnan a kocsit, mert nem akartam otthagyni napokig (így is két napig ott volt)
Aztán most bejelentkeztem toyota szervizbe, de csak két hét múlva tudnak fogadni. Azért írok ide, hátha lehet valami egyszerű probléma is, amit akár én is meg tudok oldani. Pl gyújtógyertya csere esetleg? Vagy ez csak valami bonyolultabb dolog lehet?

csatoltam egy képet az egyik kiszedett gyertyáról.

Szia!
Én első körben cserélném a gyertyákat, mert a képe alapján megérett a cserére. Aztán megnézném változott e valamit a dolog.
Hasonló probléma volt egy ismerősöm kocsiján, 3000-es fordulat fölött alig húzott és szinte ledadogott a motor. A gyertyákat kivettük, ha még lehetett annak nevezni őket. Azóta semmi gond a géppel szépen megy.
A gyertyát érdemes időben cserélni, mert az ára aprópénz ahhoz képest, ha a rossz gyertya agyonvágja a "gyújtótrafót".

szilárd30

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10981 Dátum: 2018.07.05 18:11:38 »
Sziasztok!
Egy elég cifra helyzet áll fent ennél a kis csodánál...
1999 1.3 vvti. Az akkumulátor meghibásodása (zárlatos lett) után természetesen cserélve lett de sajnos azóta beindul az autó és azonnal leáll.
Vagyis az indulás elég betegesen kb 2 másodperc..
Elkezdtem nyomozni mi lehet a gond kiment két biztosíték az egyik, a 120 Amperes nagy bizti az aksinál meg egy 15-ös ami az ajtó visszajelzőjének az biztosítéka. csere után visszajött minden mert ugyebár a nagy biztosíték miatt nem volt se műszerfal se centrálzár stb.
Ezek most már működnek viszont a probléma továbbra is jelen van. Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, további szép napot mindenkinek! 

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10982 Dátum: 2018.07.05 19:20:52 »
Sziasztok!
Egy elég cifra helyzet áll fent ennél a kis csodánál...
1999 1.3 vvti. Az akkumulátor meghibásodása (zárlatos lett) után természetesen cserélve lett de sajnos azóta beindul az autó és azonnal leáll.
Vagyis az indulás elég betegesen kb 2 másodperc..
Elkezdtem nyomozni mi lehet a gond kiment két biztosíték az egyik, a 120 Amperes nagy bizti az aksinál meg egy 15-ös ami az ajtó visszajelzőjének az biztosítéka. csere után visszajött minden mert ugyebár a nagy biztosíték miatt nem volt se műszerfal se centrálzár stb.
Ezek most már működnek viszont a probléma továbbra is jelen van. Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, további szép napot mindenkinek! 

A kérdést hová írtad?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10983 Dátum: 2018.07.05 22:39:51 »
Nem kérdezett, objektíven elsorolta a tényeket, és építő jellegű hozzászólást vár.

Az akkumulátor és a hűtőfolyadék szintje között nincs összefüggés. Én utántölteném, figyelném a folyadékszintet, és keresném a szivárgás jeleit. Amennyiben kifele nem fogy, akkor sajnos befelé tűnik el.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10984 Dátum: 2018.07.06 09:44:43 »
Sziasztok!
Egy elég cifra helyzet áll fent ennél a kis csodánál...
1999 1.3 vvti. Az akkumulátor meghibásodása (zárlatos lett) után természetesen cserélve lett de sajnos azóta beindul az autó és azonnal leáll.
Vagyis az indulás elég betegesen kb 2 másodperc..
Elkezdtem nyomozni mi lehet a gond kiment két biztosíték az egyik, a 120 Amperes nagy bizti az aksinál meg egy 15-ös ami az ajtó visszajelzőjének az biztosítéka. csere után visszajött minden mert ugyebár a nagy biztosíték miatt nem volt se műszerfal se centrálzár stb.
Ezek most már működnek viszont a probléma továbbra is jelen van. Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, további szép napot mindenkinek!
Olyan eset nem lehetséges, hogy eldobta a kulcsokat és azért nem megy 2 másodpercnél tovább? Tehát az immo nem fogadja el a kulcsokban a chipet? Lehet érdemes lenne megpróbálni feltanítani az egyik kulcsot.

david.varosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10985 Dátum: 2018.07.06 16:58:06 »
Sziasztok,

Kb egy hónapja lecseréltük régi autónkat egy 2012-es Verso-ra (2.0D 126hp) amibe 128ezer km van. Magyar autó, ténylegesen vezetett elektronikus szerviz könyvében látszik, hogy mindent Toyota sezrvizben csináltattak vele, még a kerékcserét is ott oldotta meg az előző tulaj, komolyabb javítás nem volt az autón.

Bejelentkeztem folyadék cserére, ami jövő héten lesz esedékes, szépen kipucolgatam és használtam az autót. Mentem vele kb 1000 km-t, nagyon tetszett is.  Egyszer csak pályán 130nál tempomattal mentem és minden előjel nélkül, kigyulladt a check engint+felkiáltójelt+vsc visszajelző. Azt hittem rosszul látok, de sajnos nem. Mentem tovább és egy idő után a tempomat elszállt és a motor teljesítménye is visszaesett. Megálltam, újraindítottam az autót a hiba ugyan úgy ott volt. A teljesítménye visszajött, de a hibakód maradt.
Elvittem kiolvastattam egy szervizben a hibakódot: p062d. Ki is törölték, de az ottani szerelő csak a kód törlését tudta megoldani, nem volt másra ideje.
Írtam a Toyota sakurának, hogy mi lehet ez a kód ezt a választ kaptam: A P062D hibakód elméletileg mind a 4 injektor cseréjének szükségességére utal. Rögtön felhívtam, hogy tényleg ennyire komoly probléma lenne, azt mondta hogy szerinte igen, és kb 6-800 ezer lenne a csere. Ez pár napja volt, azóta mentem kb 300km-t és még nem jött újra elő a hibakód, de rettegek hogy ismét megjelenik és gondolom jogosan félek ettől.
Ja és a sakurában azt mondták hogy 3 hét múlvára tudnak időpontot adni, hogy egyáltalán ránézzenek az autóra.

A sztorihoz hozzá tartozik, hogy nagyon nehezen vettem magam rá a dízelre, sok autót megnéztem és még ha drágább is volt ez mint a többi a kevés km és a fiatal kora miatt választottam ezt. A fogyasztása is döntő volt a választás során, de abban már az első úton csalódtam kicsit, mert 7,5 volt, amit azóta sem sikerült lejjebb vinnem, pedig nem hajtom...

Van valamilyen tippetek mi lehet ez a hiba?
Ilyen injektor és üzemagyag rendszer tisztítók segíthetnek?
Tudtok jó szervizest Bp. környékén?

Előre is köszönöm a válaszokat.

szilárd30

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10986 Dátum: 2018.07.06 17:33:34 »
ÜDV! Akárhogy néztem az oldalt nem találtam azt az opciót amivel közvetlen írhatok.. Így válaszként tudtam megjeleníteni amit szerettem volna. Megpróbálom az újra tanítást, de szerintem valami más lesz a probléma. Mivel két áramkör van az egyik ami kiment ami a biztosítékpanelhoz megy a másik viszont a gyújtáshoz trafók stb. Annak a biztosítéka nem ment ki így gondolom a zárlat ott valamit elintézett..
csak nem tudom azon mi fut a hétvégén megnézem a trafókat és az üzemanyagszivattyút, meg amit látok hogy onnan kap áramot.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10987 Dátum: 2018.07.06 20:06:52 »
Sziasztok,

Kb egy hónapja lecseréltük régi autónkat egy 2012-es Verso-ra (2.0D 126hp) amibe 128ezer km van. Magyar autó, ténylegesen vezetett elektronikus szerviz könyvében látszik, hogy mindent Toyota sezrvizben csináltattak vele, még a kerékcserét is ott oldotta meg az előző tulaj, komolyabb javítás nem volt az autón.

Bejelentkeztem folyadék cserére, ami jövő héten lesz esedékes, szépen kipucolgatam és használtam az autót. Mentem vele kb 1000 km-t, nagyon tetszett is.  Egyszer csak pályán 130nál tempomattal mentem és minden előjel nélkül, kigyulladt a check engint+felkiáltójelt+vsc visszajelző. Azt hittem rosszul látok, de sajnos nem. Mentem tovább és egy idő után a tempomat elszállt és a motor teljesítménye is visszaesett. Megálltam, újraindítottam az autót a hiba ugyan úgy ott volt. A teljesítménye visszajött, de a hibakód maradt.
Elvittem kiolvastattam egy szervizben a hibakódot: p062d. Ki is törölték, de az ottani szerelő csak a kód törlését tudta megoldani, nem volt másra ideje.
Írtam a Toyota sakurának, hogy mi lehet ez a kód ezt a választ kaptam: A P062D hibakód elméletileg mind a 4 injektor cseréjének szükségességére utal. Rögtön felhívtam, hogy tényleg ennyire komoly probléma lenne, azt mondta hogy szerinte igen, és kb 6-800 ezer lenne a csere. Ez pár napja volt, azóta mentem kb 300km-t és még nem jött újra elő a hibakód, de rettegek hogy ismét megjelenik és gondolom jogosan félek ettől.
Ja és a sakurában azt mondták hogy 3 hét múlvára tudnak időpontot adni, hogy egyáltalán ránézzenek az autóra.

A sztorihoz hozzá tartozik, hogy nagyon nehezen vettem magam rá a dízelre, sok autót megnéztem és még ha drágább is volt ez mint a többi a kevés km és a fiatal kora miatt választottam ezt. A fogyasztása is döntő volt a választás során, de abban már az első úton csalódtam kicsit, mert 7,5 volt, amit azóta sem sikerült lejjebb vinnem, pedig nem hajtom...

Van valamilyen tippetek mi lehet ez a hiba?
Ilyen injektor és üzemagyag rendszer tisztítók segíthetnek?
Tudtok jó szervizest Bp. környékén?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Szerintem el van kormolódva, koszolódva. Én teleönteném prémium  üzával, tennék alá egy diesel tisztitó adalékot (aka: Kék Spuri)  és kimennék az autópályára és 3000 rpm környékén kicsit meghajtanám a motort, hagy tisztuljon.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10988 Dátum: 2018.07.06 22:08:55 »
Sziasztok,

Kb egy hónapja lecseréltük régi autónkat egy 2012-es Verso-ra (2.0D 126hp) amibe 128ezer km van. Magyar autó, ténylegesen vezetett elektronikus szerviz könyvében látszik, hogy mindent Toyota sezrvizben csináltattak vele, még a kerékcserét is ott oldotta meg az előző tulaj, komolyabb javítás nem volt az autón.

Bejelentkeztem folyadék cserére, ami jövő héten lesz esedékes, szépen kipucolgatam és használtam az autót. Mentem vele kb 1000 km-t, nagyon tetszett is.  Egyszer csak pályán 130nál tempomattal mentem és minden előjel nélkül, kigyulladt a check engint+felkiáltójelt+vsc visszajelző. Azt hittem rosszul látok, de sajnos nem. Mentem tovább és egy idő után a tempomat elszállt és a motor teljesítménye is visszaesett. Megálltam, újraindítottam az autót a hiba ugyan úgy ott volt. A teljesítménye visszajött, de a hibakód maradt.
Elvittem kiolvastattam egy szervizben a hibakódot: p062d. Ki is törölték, de az ottani szerelő csak a kód törlését tudta megoldani, nem volt másra ideje.
Írtam a Toyota sakurának, hogy mi lehet ez a kód ezt a választ kaptam: A P062D hibakód elméletileg mind a 4 injektor cseréjének szükségességére utal. Rögtön felhívtam, hogy tényleg ennyire komoly probléma lenne, azt mondta hogy szerinte igen, és kb 6-800 ezer lenne a csere. Ez pár napja volt, azóta mentem kb 300km-t és még nem jött újra elő a hibakód, de rettegek hogy ismét megjelenik és gondolom jogosan félek ettől.
Ja és a sakurában azt mondták hogy 3 hét múlvára tudnak időpontot adni, hogy egyáltalán ránézzenek az autóra.

A sztorihoz hozzá tartozik, hogy nagyon nehezen vettem magam rá a dízelre, sok autót megnéztem és még ha drágább is volt ez mint a többi a kevés km és a fiatal kora miatt választottam ezt. A fogyasztása is döntő volt a választás során, de abban már az első úton csalódtam kicsit, mert 7,5 volt, amit azóta sem sikerült lejjebb vinnem, pedig nem hajtom...

Van valamilyen tippetek mi lehet ez a hiba?
Ilyen injektor és üzemagyag rendszer tisztítók segíthetnek?
Tudtok jó szervizest Bp. környékén?

Előre is köszönöm a válaszokat.
Nekem a márkaszervíz mindenre azt mondta eddig hogy csere, ilyen szempontból ne bízz meg bennük. Volt már olyan hogy a H7 bajonettet nem rakták a helyére, hanem inkább közölték, hogy lejött a foncsor és ki kéne cserélni. Persze 105.000 jó magyar forintért.
Először is: az injektorokat be lehet méretni. Másodszor: ha nem túl gatya, akkor 30k HUF körüli áron fel lehet tudtommal újítani. De én benzines vagyok, lehet tévedek. Ha rosszul tudom, valaki javítson ki.
Jelentkezz be valahova beméretni őket, hogy ismerd az állapotukat. Addig is, ahogy Trotter mondja, tömd meg valami jófajta adalékolt naftával, hátha kipucolja. Ez a kutakon a drágábbik fajta dízel szokott lenni.
UI:
Anno a dízellel a Nyíri dízelhez küldött a szerelőm a spec dízel alkatrészek felújítására. Ők Hűvösvölgyben a Budenz u.-ban vannak.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.06 22:10:39 írta Silent »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10989 Dátum: 2018.07.07 08:13:32 »
Sziasztok,

Kb egy hónapja lecseréltük régi autónkat egy 2012-es Verso-ra (2.0D 126hp) amibe 128ezer km van.

kemény egy történet. Sakuránál vetted? úgy tudtam hogy ők korrektek.. vagy mégsem?
próbáld meg a maszek szervizeket.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

david.varosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10990 Dátum: 2018.07.07 19:26:50 »
Sziasztok,
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Nem a sakuránál vettem, magánszemélytől, csak a sakuráról csak jót hallottam, ezért kérdeztem őket.
Első dolgom lesz hétfőn a tisztító adalkok beszerzése...
jelentkezem a fejleményekkel!

Üdv,
Dávid

radosg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10991 Dátum: 2018.07.09 10:53:36 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni: van egy 2006-os évjáratú RAV4-esem, a 177 LE-s modell. Menet közben letiltott a motor (nem állt le) ezért be kellett szállítani egy Toyota márkaszervízbe (nevet szándékosan nem írok). Megállapították, hogy a részecskeszűrő okozza a problémát, de megpróbálják regenerálni (kiviszik autópályára és számítógépre kötve regenerálják). Másnap kellett menni az autóért. Közölték, hogy a regenerálás nem sikerült, de a hibakódot kiütötték és lehet vele menni. A részecskeszűrő cserét felajánlották, de az összeg kicsit soknak tűnt. Valamint közölték, hogy valószínűleg hengerfejes is a kocsi. Mivel eddig semmilyen erre utaló jelet nem tapasztaltam, megkérdeztem miből jutottak erre a következtetésre. Válasz: fogy a hűtővíz a kiegyenlítőtartályból és bugyog benne a víz. Ezt elég furcsának tartottam mivel minden héten megnéztem a folyadékszinteket és amióta nálam van (több mint egy éve) soha nem fogyott egy deci se belőle. Mivel erre is egy horror összeget mondtak érzékeny búcsút vettünk egymástól. A részecskeszűrőt leszedettem és kitisztíttattam (nem savazásos technológiával). Majd elvittem egy másik szerelőhöz a hengerfej "probléma" miatt. Megállapította, hogy kiegyenlítő tartály túlfolyó szelepén nyomja ki a vizet a rendszer (sehol máshol nincs folyás). Szétszedték az egész hűtőrendszert, amibe dugulást nem találtak. Megnézték a termosztátot és a vízpumpát is. Ezekkel semmi probléma nem volt. Elvitték próbaútra: feltöltötték a hűtőrendszert maximum szintig. A próbautak során a tartályban a víz mindig lecsökkent a minimum szintre (túlfolyón kinyomta), de tovább nem. A vízhőmérséklet folyamatosan az optimális szinten volt, minimális túlmelegedés sem volt. A motorolaj és a hűtőfolyadék nem keveredik egymással és a kipufogó füst se fehéres színű. A szerelő azt tanácsolta, hogy a hengerfejet ne bántsuk egyenlőre, mert semmi nem utal arra hogy hengerfejes lenne a kocsi, de nem tudja mi okozhatja a problémát. Szerinte nyugodtan használhatom, amíg nem forralja a vizet vagy nem ürül ki teljesen a kiegyenlítő tartály. Azóta már menten én is vele, de a hűtővíz ugyanazon a szinten (minimum) van és nem is melegszik túl (kisebb mértékű bugyogás látható), felmegy az üzemi hőmérsékletre és onnan nem mozdul a mutató. (Az autóban 250ezer km van jelenleg, viszont 120ezer km-nél (garanciális visszahívás) a motorblokkot és a hengerfejet is kicserélték.)
Ha valakinek lenne hasonló tapasztalata vagy találkozott ezzel e jelenséggel kérem segítsen! Köszönöm!

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10992 Dátum: 2018.07.09 16:36:57 »
Olvass vissza, nem régen egy Verso tulajdonosa írt hasonló esetről.
A Toyota 2.2-es D-CAT motorjának és a sima 2.2-es dízel motornak is típushibája, hogy előbb-utóbb hengerfejes lesz. Nem tudom nálad is ez van-e de mindenképpen hallgatnék a márkaszervizre, gyaníthatóan nem ez az első eset amivel találkoztak. Esetleg kérdezz meg másik márkaszervizt, vagy a TTG-t.

avensisandras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10993 Dátum: 2018.07.09 21:34:53 »
Én első körben cserélném a gyertyákat, mert a képe alapján megérett a cserére. Aztán megnézném változott e valamit a dolog.

Jelentem, kicseréltem a gyertyákat. Most mintha nem lenne hiba, de nem vagyok benne biztos. A hiba ugyanis eddig csak akkor jelentkezett, ha erősen gyorsítottam, de én elég öregurasan vezetek így kevés az összehasonlítási alapom. A gyertyacsere előtt egyértelműen azt mondtam, hogy megakad a gyorsulás, most utána azt mondom, hogy nem vagyok benne biztos, talán nem.

Tudom, hogy nehéz eset vagyok. :-) Próválom még egy ideig, aztán meglátjuk.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10994 Dátum: 2018.07.10 11:21:23 »
Jelentem, kicseréltem a gyertyákat. Most mintha nem lenne hiba, de nem vagyok benne biztos. A hiba ugyanis eddig csak akkor jelentkezett, ha erősen gyorsítottam, de én elég öregurasan vezetek így kevés az összehasonlítási alapom. A gyertyacsere előtt egyértelműen azt mondtam, hogy megakad a gyorsulás, most utána azt mondom, hogy nem vagyok benne biztos, talán nem.

Tudom, hogy nehéz eset vagyok. :-) Próválom még egy ideig, aztán meglátjuk.
Szia!
Az a gyertya pár csereperióduson túl volt már. Lehet, hogy még gyári??  Általában a normál gyertyákat 30.000 km-enként, vagy kétévente cserélni kell. Nem látszik, de szinte  biztos, hogy már rendesen át is fújt. Ezt a felső kerámia-fémtest átmenetnél lehet látni, barnás elszíneződés.
Reméljük a gyújtótrafó nem károsodott, mert az ilyen tényleg nagyon odavág neki  :cry:
Ha ennél lehet állítani előgyújtást, akkor azt kellene megnézni, illetve az üzemanyagszűrőt és a légszűrőt sem ártana...
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.10 11:23:15 írta vd1234 »