Egyébként érdekes ez a dolog...
Nekem is volt már téli hideg nap, mikor pár óra állás, beindítás után 2500-3000-ig szinte felpörgette magát kb. 10 másodpercig! Én nem voltam vele szervizben, ritkán fordul elő..
Más jelenség, de hasonló:
Ez a hideg motornál elinduláskor, váltáskor fordulatszám emelkedés viszont teljesen általános dolog -szerintem az összes ilyen corollánál! Ezért nem is szeretek vele rövid távon menni!
Még nyáron is jellemző, csak nem annyira kiugróan, mint mikor mondjuk 0 fokos a motorral elindulok...
Más autóknál nem tapasztaltam ilyet... Gyakorlatilag nem lehet szépen váltani, csak lassan, úgy, hogy jóval előbb leveszem a gázról a lábam és utána nyomom be a kuplungpedált, rakom a sebességet, kuplung fel, majd gáz.
Mi az, hogy automata szívató?
Olyan, hogy automata szivató ezekben az autókban nincs, esetleg a karburátorosoknál volt, ennél max a computer megkapja a hőmérsékleti jeleket és annak megfelelően szabályoz. De hogy miért ilyen zavaróan, azt nem tudom!
Ez a hideg motornál váltáskori fordulatszám emelkedés szerintem a típus jellegzetessége, bár utálatos dolog.
A hideg motorral indítás utáni fordulatszám extrémen magas szinten tartása néhány másodpercig (értsd 2000 felett hidegen sokallom egyből elindítás után...) viszont inkább hibajelenség, de mi okozza, azt én sem tudom. Ha valaki tud vmi okosat szólni hozzá szívesen várjuk szerintem, lehet a légtömegmérővel van valami.