Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2337353 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10935 Dátum: 2017.11.18 09:30:30 »
szorult a gázpedál gondolom és ugyérezted mintha remegne. bowdenes teknika má csak ilyen.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Doky1988

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10936 Dátum: 2017.12.03 18:39:12 »
Üdvözlet.
Bejött mára a hideg havas idő, mentem le kb este 5 óra tájékán az autóhoz, beindítottam, és egyik pillanatról a másikra elkezdett kb 2500on pörögni mintha nyomtam volna a gázt, vagy 10másodpercig, aztán abbahagyta.Elég meglepő volt.Ez természetes jelenség egy E12 2005ös Corollánál? Illetve szokott még olyat is csinálni, hogy míg be nem melegszik addig váltáskor felpörög jobban az alapjárat kb 2000-2200 körülig és nehezen esik vissza.Az alapjárati dolgot váltásnál nyáron is csinálgatta, de akkor olyan 1500 max 2000ig.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10937 Dátum: 2017.12.03 22:47:14 »
Üdvözlet.
Bejött mára a hideg havas idő, mentem le kb este 5 óra tájékán az autóhoz, beindítottam, és egyik pillanatról a másikra elkezdett kb 2500on pörögni mintha nyomtam volna a gázt, vagy 10másodpercig, aztán abbahagyta.Elég meglepő volt.Ez természetes jelenség egy E12 2005ös Corollánál? Illetve szokott még olyat is csinálni, hogy míg be nem melegszik addig váltáskor felpörög jobban az alapjárat kb 2000-2200 körülig és nehezen esik vissza.Az alapjárati dolgot váltásnál nyáron is csinálgatta, de akkor olyan 1500 max 2000ig.
Automata szivató, ez ilyen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10938 Dátum: 2017.12.04 00:21:16 »
Üdvözlet.
Bejött mára a hideg havas idő, mentem le kb este 5 óra tájékán az autóhoz, beindítottam, és egyik pillanatról a másikra elkezdett kb 2500on pörögni mintha nyomtam volna a gázt, vagy 10másodpercig, aztán abbahagyta.Elég meglepő volt.Ez természetes jelenség egy E12 2005ös Corollánál? Illetve szokott még olyat is csinálni, hogy míg be nem melegszik addig váltáskor felpörög jobban az alapjárat kb 2000-2200 körülig és nehezen esik vissza.Az alapjárati dolgot váltásnál nyáron is csinálgatta, de akkor olyan 1500 max 2000ig.
VVT-i, ez ilyen. Pláne télen. Nekem ma 1800 volt a kezdő alapjárat, aztán 600-ra ejtette 10 perc után. Normál melegben 800 körül marad.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10939 Dátum: 2017.12.04 09:16:03 »
VVT-i, ez ilyen. Pláne télen. Nekem ma 1800 volt a kezdő alapjárat, aztán 600-ra ejtette 10 perc után. Normál melegben 800 körül marad.
Nekem ma +1 fokban olyan 2000 körülig ment fel, aztán másodpercek múlva elkezdett szépen csökkenni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10940 Dátum: 2017.12.04 10:31:08 »
Nekem ma +1 fokban olyan 2000 körülig ment fel, aztán másodpercek múlva elkezdett szépen csökkenni.
Gondolom a motor mérettől és az egyéni koszolódástól is függ.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10941 Dátum: 2017.12.04 15:22:09 »
Egyébként érdekes ez a dolog...

Nekem is volt már téli hideg nap, mikor pár óra állás, beindítás után 2500-3000-ig szinte felpörgette magát kb. 10 másodpercig! Én nem voltam vele szervizben, ritkán fordul elő..

Más jelenség, de hasonló:
Ez a hideg motornál elinduláskor, váltáskor fordulatszám emelkedés viszont teljesen általános dolog -szerintem az összes ilyen corollánál! Ezért nem is szeretek vele rövid távon menni!

Még nyáron is jellemző, csak nem annyira kiugróan, mint mikor mondjuk 0 fokos a motorral elindulok...
Más autóknál nem tapasztaltam ilyet... Gyakorlatilag nem lehet szépen váltani, csak lassan, úgy, hogy jóval előbb leveszem a gázról a lábam és utána nyomom be a kuplungpedált, rakom a sebességet, kuplung fel, majd gáz.
Mi az, hogy automata szívató?
Olyan, hogy automata szivató ezekben az autókban nincs, esetleg a karburátorosoknál volt, ennél max a computer megkapja a hőmérsékleti jeleket és annak megfelelően szabályoz. De hogy miért ilyen zavaróan, azt nem tudom!

Ez a hideg motornál váltáskori fordulatszám emelkedés szerintem a típus jellegzetessége, bár utálatos dolog.
A hideg motorral indítás utáni fordulatszám extrémen magas szinten tartása néhány másodpercig (értsd 2000 felett hidegen sokallom egyből elindítás után...) viszont inkább hibajelenség, de mi okozza, azt én sem tudom. Ha valaki tud vmi okosat szólni hozzá szívesen várjuk szerintem, lehet a légtömegmérővel van valami.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.04 15:25:34 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Doky1988

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10942 Dátum: 2017.12.04 22:08:13 »
Olyan 30mptol kezdodik el durvan ingadozva.Ez termeszetes jelenseg?!?!

https://youtu.be/gbZpfu8pCTg

Ha berakom 1be es gurulok vele abbahagyja..
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.04 22:10:17 írta Doky1988 »

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10943 Dátum: 2017.12.06 22:59:37 »
Szia!
Állítottak a gázpedálon, így megszűnt a hiba :)

Folyamatosan rezgett, vagy csak szakaszosan? Mert nekem is remeg/rezeg, de csak ilyen kb 1-2 masodperces intervallumokban, enyhen.. :wacko:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10944 Dátum: 2017.12.07 05:13:59 »
Szia!
Állítottak a gázpedálon, így megszűnt a hiba :)

Kik?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10945 Dátum: 2017.12.07 23:23:51 »
Ezt általános alanynak nevezik a nyelvtudományban, akkor használják, amikor nem akarják, vagy nem tudják megnevezni a konkrét alany(oka)t.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10946 Dátum: 2017.12.08 07:13:14 »

Vonalakkal és fura jelekkel telerótt papírhalmokkal bíbelődés után nem csodálom, hogy a kérdésem valódi tartalmától oly elrugaszkodott válsz is születhet. Egyébként sokkal pontosabb válasz várható a kérdezettől, így kivárom mit reagál.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10947 Dátum: 2017.12.08 17:28:27 »
Olyan 30mptol kezdodik el durvan ingadozva.Ez termeszetes jelenseg?!?!

https://youtu.be/gbZpfu8pCTg

Ha berakom 1be es gurulok vele abbahagyja..

Nem, ez messze nem az.
Olyannal már találkoztam amelyik hidegen lassan változtatta a fordulatszámot 1000-1800 között, de az sem normális, de legalább élhető.
Az, ha megemeli akár 2500 környékére, tartja pár másodpercig, aztán kezdi szépen visszaengedni az oké.

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10948 Dátum: 2017.12.09 11:22:50 »
Valaki tudja, hogy a Lexus RX (2006) ban a service menüpontból hogy lehet úgy kilépni, hogy meg is jegyezze, az ott beállított dolgokat.
Egész pontosan a parkolókamera képére vetített, segédvonalakat szeretném, újra megjeleníteni.
Belépek a service menüpontban, végigcsinálom a kalibrálást, ilyenkor nagyon királyul működik minden.
De ebből a sevice menüből még csak kétféleképpen sikerült kilépnem.
1: Leállítom az autót.
2: Hosszan nyomom a Menü gombot.
Sajnos kilépés után, tolatáskor, újra a system not ready üzenet jelenik csak meg a képen.

Doky1988

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10949 Dátum: 2017.12.16 19:57:02 »
Viszont meglepően érdekes, sokak tanácsára telehajintottam Shell V Power Racing 100-as benyával, azóta nem csinált ilyet. Lehet nem ártana 1 kis fojtószelep vagy alapjárati motor takarítás... :)

Nem, ez messze nem az.
Olyannal már találkoztam amelyik hidegen lassan változtatta a fordulatszámot 1000-1800 között, de az sem normális, de legalább élhető.
Az, ha megemeli akár 2500 környékére, tartja pár másodpercig, aztán kezdi szépen visszaengedni az oké.