Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2313558 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10905 Dátum: 2017.10.12 14:19:45 »
Biztosan a Te autórádiódhoz való, korábban működött vele? Mert egy dolog a csatlakozó, más dolog a kompatibilitás. Van vagy 20 féle, szabvány kék mini isoval szerelt, de mindegyiknek más az elektronikája, és csak adott típushoz jó.
Ez a hibàsnak tünö Yatour egység biztosan passzol az autoràdiomhoz, mert eddig müködött vele... Jo lenne ha csak egy biztositék ment volna meg benne, de még nem bontottam szét (pedig az illesztö csavarokat làtva a megnyitàs valamilyen formàban lehetségesnek tünik).

Itt akkor nem csak az a döntö szempont, hogy legyen egy olyan kàbelem melynek egyik vége az autoràdio bementelével kompatibilis, mig a màsik vége a Yatour egységhez illik (20-pines vagy VGA)?
A Yatour egységek is gépkocsitipushoz/fejegységekhez kötöttek? Erre nem is gondoltam...
Tudtok esetleg adni egy linket/tàblàzatot, ahol a Yatour egység ilyennemü kompatibilitàsàt összegzik? Nyilvàn engem egy E12-es Corolla CD lejàtszos fejegységéhez passzolo Yatour dobozka tipusa érdekelne.   
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.12 14:31:27 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10906 Dátum: 2017.10.14 20:40:12 »
Sziasztok,

Mostanàban azt veszem észre, hogy nehezebb terepen hàtramenetben furcsa gàzszag àramlik be az utastérbe... Nehezebb terepen valo tolatàs alatt
a következöket értem egyszerre: lejtön felfelé, göröngyös ùton és pl. magas jàrdaszegélyre àllàs soràn parkolàs végett.
Normàl hasznàlat mellett, vagy akàr autopàlyàn temposan haladva egyszer sem fordult még ilyen elö...

Nem tudom lehet-e ez összefüggésben azzal, hogy pàr éve cserélve volt a leömlö, egy bontott került be, amelynek felülete a szaki szerint egy picit görbe volt, igy két tömitéssel szerelte fel.
Szerintem semmiképp sincs rendben ez a gàzszag, még ilyen nehezitett körülmények közötti tolatàs soràn sem, ugye...?

Egyébként hàtramenetben egy kicsit furcsa a motor hangja is, mintha valami berezonàlna (persze eleve a motorhang ilyenkor magasabb, tehàt ezen
kivül hallatszik még valami furcsa hang). Ez jelezhet akàr valami kuplunggal, vàltoval kapcsolatos gondot esetleg?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10907 Dátum: 2017.10.14 20:53:03 »
Sziasztok,

Mostanàban azt veszem észre, hogy nehezebb terepen hàtramenetben furcsa gàzszag àramlik be az utastérbe... Nehezebb terepen valo tolatàs alatt
a következöket értem egyszerre: lejtön felfelé, göröngyös ùton és pl. magas jàrdaszegélyre àllàs soràn parkolàs végett.
Normàl hasznàlat mellett, vagy akàr autopàlyàn temposan haladva egyszer sem fordult még ilyen elö...

Nem tudom lehet-e ez összefüggésben azzal, hogy pàr éve cserélve volt a leömlö, egy bontott került be, amelynek felülete a szaki szerint egy picit görbe volt, igy két tömitéssel szerelte fel.
Szerintem semmiképp sincs rendben ez a gàzszag, még ilyen nehezitett körülmények közötti tolatàs soràn sem, ugye...?

Egyébként hàtramenetben egy kicsit furcsa a motor hangja is, mintha valami berezonàlna (persze eleve a motorhang ilyenkor magasabb, tehàt ezen
kivül hallatszik még valami furcsa hang). Ez jelezhet akàr valami kuplunggal, vàltoval kapcsolatos gondot esetleg?

A gázszag gond, a kipufogógáz szag viszont normális, főleg hideg autónál. Gázos az autó?

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10908 Dátum: 2017.10.14 21:32:00 »
A gázszag gond, a kipufogógáz szag viszont normális, főleg hideg autónál. Gázos az autó?
Benzines az auto, de az ilyenkor beàramlo büz màs mint a kipufogogàz szaga, sokkal töményebbnek és "földgàzszerübbnek" tünik... Nem csak hideg motorral fordul ez elö a Corollàmmal. Ilyen megterhelésnél akkor bàrmelyik autonàl normàlis jelenség, ha valamiféle gàz kerül be az utastérbe? Ez azért egy kicsit meglepne...
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.14 21:36:12 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10909 Dátum: 2017.10.14 22:35:40 »
Tolatáskor mindenki beletolat az előzőleg kipufogott gázfelhőbe, erőltetve ez nyilván több kipufogógáz. Persze a kuplungot is meg lehet ilyenkor pörkölni egy kicsit, annak a szaga viszont más, ha már pörkölted meg tudod milyen. Az E12 kori könnyen odakapott akár egy rosszul sikerült emelkedőn indulástól is. Jó nem olyan sűrűn 2 év alatt 3x.
Jut eszembe:
Egy fiat furgont is sikerült már megégetni, pont egy magas járdaszegényre tolatáskor.

Annyira nem tesz ez jót a kuplungnak, de nem is a világvége.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.14 22:40:30 írta BlueD4D »

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10910 Dátum: 2017.10.14 23:20:44 »
Most, hogy mondod, elég sanszos, hogy a büz eredete nagy valoszinüséggel a pörkölödésnek indult kuplungtol szàrmazhatott. Tehàt még nem égett, csak felhevülhetett rendesen...
Amùgy a kuplungom elég kemény most màr (még a 1é éves eredeti van benne)... dugoban araszolva rendesen igénybe is veszi a làbam. A szaki szerint ki lehetne cserélni, még akkor is, ha a tàrcsa még nem csùszik.
Kuplungbol amùgy a LUK a jo vàlasztàs, vagy van màs is, amivel érdemes lehet szemezni, ha oda kerül a dolog?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10911 Dátum: 2017.10.15 00:29:15 »
Most, hogy mondod, elég sanszos, hogy a büz eredete nagy valoszinüséggel a pörkölödésnek indult kuplungtol szàrmazhatott. Tehàt még nem égett, csak felhevülhetett rendesen...
Amùgy a kuplungom elég kemény most màr (még a 1é éves eredeti van benne)... dugoban araszolva rendesen igénybe is veszi a làbam. A szaki szerint ki lehetne cserélni, még akkor is, ha a tàrcsa még nem csùszik.
Kuplungbol amùgy a LUK a jo vàlasztàs, vagy van màs is, amivel érdemes lehet szemezni, ha oda kerül a dolog?

Az enyém is jó kemény volt, ha hátrébb tolod az ülést kicsit könnyebb. Nem tudom milyen lehet a friss, vagy 5 éves. Állítólag vajpuha a toyotáké, meg a váltó is nagyon precíz... Én egyiktől sem voltam annyira elragadtatva.
Bírja még az a kuplung...nem lenne túl olcsó gondolom kicserélni.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10912 Dátum: 2017.10.15 01:10:10 »
Végül te miért cserélted le a kuplungot? Az enyémnél màr nagyon padloig kell taposni, hogy zökkenömentes legyen a vàltàs... azért màr 12 éves, ha csere utàn sokkal jobb lenne, akkor belevàgnék...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10913 Dátum: 2017.10.15 15:22:18 »
Végül te miért cserélted le a kuplungot? Az enyémnél màr nagyon padloig kell taposni, hogy zökkenömentes legyen a vàltàs... azért màr 12 éves, ha csere utàn sokkal jobb lenne, akkor belevàgnék...

A múlt idő arra vonatkozik, hogy már nem vezetem azt az autót, helyette egy diesel yarist ami legtöbb ponton visszalépés, de a kuplung terén pont nem. A yarisban kimondottan jól kezelhető, középen fog - de ha nem nyomom padlóig recseg a váltás. Amúgy sincs dolga a kuplungnak a rövid egyessel könnyeden indul, emelkedőn is gáz nélkül araszolok, illetve nincs szükség kézifékes indulásra sem. Kimondottan hegyi kocsi lenne, ha a 2. viszont nem lenne brutál hosszú és 1500 alatt is menne a turbo:D Így legfeljebb a dugók királya...
A fránya E12-ben piszkosul hosszú az egyes, azért szenved a kuplung az én agyvizem is felforrt az emelkedőn araszolástól, nem is voltam hajlandó elindulni 1 autónyi gurulásért, akár alapjáraton már szépen áramlott felfelé, de az indulás...
A szüleim Avensisében már hosszú évek óta csúszik a kuplung, de ez csak engem zavar, szóval eltarthat egy darabig mire beadja a kulcsot, biztos lesz ott más költség is fék, gumi , futómű, nem muszáj azt javítani ami működik.

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10914 Dátum: 2017.10.16 15:10:39 »
Üdv!

Rav4 kapcsolatban érdeklödnék: Egy-egy lendületesebb kanyarodásnál elmegy egy pillanatra a gyújtás és így a kormány szervó sem műödik. Ez után ismét minden rendben van. A kompúteres vizsgálat semilyen komolyabb rendellenességet nem jelez. Van-e valakinek valamilyen ötlete?

Köszönöm a válaszokat.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10915 Dátum: 2017.10.16 15:29:18 »
Üdv!

Rav4 kapcsolatban érdeklödnék: Egy-egy lendületesebb kanyarodásnál elmegy egy pillanatra a gyújtás és így a kormány szervó sem műödik. Ez után ismét minden rendben van. A kompúteres vizsgálat semilyen komolyabb rendellenességet nem jelez. Van-e valakinek valamilyen ötlete?

Köszönöm a válaszokat.


"Minőségi" galvanikus kontaktus van a gyújtás kapcsolóban.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10916 Dátum: 2017.10.18 08:09:31 »
Kedves Micila!

Köszönöm a gyors választ. Mivel én teljesen laikus vagyok ezt úgy értsem, hogy kontakt hibás a gyújtás kapcsoló (a betét)?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10917 Dátum: 2017.10.18 09:54:52 »
Kedves Micila!

Köszönöm a gyors választ. Mivel én teljesen laikus vagyok ezt úgy értsem, hogy kontakt hibás a gyújtás kapcsoló (a betét)?

 :yes: :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Avatár

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Corolla verso MMT hiba!!!
« Válasz #10918 Dátum: 2017.10.19 19:42:04 »
Sziasztok!

2004 -es. Corolla verso 1.8 MMT váltós autóm van.
Újonnan vásároltam 4 kuplugcserén és 356000 km-en túl!
Az autót végig kímélten vezettem, de akezdetektől szívtam a váltó hibáival.
2 szer gariban,2 szer saját kölcségen javítattam a kuplungot,de sajnos most ismét
Beadta a kulcsot!
A hiba; p0920 váltó a tuátor cserét javaso a szervíz 520000.-Ft javítási költségért!!!

Van-e javaslata valakinek a hiba orvoslására vagy csak a csere segíthet??
Előre is köszi.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Corolla verso MMT hiba!!!
« Válasz #10919 Dátum: 2017.10.20 10:18:06 »
Sziasztok!

2004 -es. Corolla verso 1.8 MMT váltós autóm van.
Újonnan vásároltam 4 kuplugcserén és 356000 km-en túl!
Az autót végig kímélten vezettem, de akezdetektől szívtam a váltó hibáival.
2 szer gariban,2 szer saját kölcségen javítattam a kuplungot,de sajnos most ismét
Beadta a kulcsot!
A hiba; p0920 váltó a tuátor cserét javaso a szervíz 520000.-Ft javítási költségért!!!

Van-e javaslata valakinek a hiba orvoslására vagy csak a csere segíthet??
Előre is köszi.

Sajnos csak a csere.  Tudom, hogy nem segít, de ha az első garis csere után nem is, de a második után azonnal eladtam volna.  Köztudomású, hogy egy rossz kostrukció, törvényszerűen mindegyik elromlik, akár mit is csinálsz vele, hiába kíméled.   Jót akartak a Toyotások, de nem jött össze.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.