Sziasztok!
Februárban vásároltam egy elmű által használt 2005-ös D4D 102le Toyota Hiace gépjárművet 112000kmel.
Egy-két hét után alapjáraton elkezdett erősen rángatni alapjáraton az autó. Mikor elvittem toyotába olaj stb. szervizre azt mondták mind a 4 injektor cserés.
Ezután gondolkodtam és ha mind a 4 rossz lenne be sem indulna az autó szerintem.
Egy autószerelő ismerősömmel megnéztük gépen, az alábbi értékeket kaptuk. A 2. hengernél semmit nem változott az érték, a többinél időnként változott.
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/06/16/268DSC_0802.jpgLehúzgáltam egyesével az injektorokat és a 2. hengernél nem változott az alapjárat, így gondoljuk ez a hibás.
Ezután tanácsolta rakjak bele piros Spuri adalékot, meg is tettem először 60literhez 250ml-t, csak rosszabb lett az alapjárat, ezután megint 60literhez 250ml-t adtam, semmi változás.
Majd 60 literhez 500ml-t adtam ekkor 100km után elkezdte szabályozni az alapjáratot, megállást követően kis rángatás majd kicsit emelt az alapjáraton és tökéletes lett.
Ezután 3000-4000km(6-7 tankolás) tökéletes volt minden, adalék nélkül.
Mindig máshol tankolok, utoljára omv maxxmotion dízelt kapott.
Ezután 1 hetet állt az autó, mivel cseréltem a futóművet. Majd ezt követően ismét elkezdett rángatni alapjáraton.
Ismét kapott 60literhez 500ml Spurit, de csak rosszabb lett a helyzet.
Azt nem értem, hogy tudta egy időre megjavítani?!
Ezen kívül még random csörög a motor, valószínűleg az injektor. Főleg váltáskor kuplung benyomáskor, kiengedéskor el is hallgat. De van,hogy állandó sebességnél is csörög pár másodpercet.
Ennyi km-nél már el tud valami kopni az injektorban, vagy csak valami lerakódás van benne?
Esetleg valaki tud-e valami adalékot, amit érdemes lehet kipróbálni, mielőtt szétbontjuk a motort?
Köszönettel, Norbi