Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2336956 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10815 Dátum: 2017.06.01 16:14:41 »
Ugyan nem látom, hogy mi okozta ezt, de szerintem egy kondi pukkahatott szét.
Nem tudom én se, de megtisztogattam a nyákot, és azóta is működik tökéletesen újra. Fura.

Más. Észrevettem autópályán, hogy egy egyenletes sebességgel haladva egy különös bizsergést/pulzálást érzek a pedálon és a padlólemezen. Nagyon enyhe, és ritmusosan csinálja ca. 1mp-ig. Utána 1mp szünet, és újra 1mp pulzálás. Ötletem sincs, hogy mi a szösz lehet ez. Valakinek?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10816 Dátum: 2017.06.02 07:08:49 »
Nem tudom én se, de megtisztogattam a nyákot, és azóta is működik tökéletesen újra. Fura.

Más. Észrevettem autópályán, hogy egy egyenletes sebességgel haladva egy különös bizsergést/pulzálást érzek a pedálon és a padlólemezen. Nagyon enyhe, és ritmusosan csinálja ca. 1mp-ig. Utána 1mp szünet, és újra 1mp pulzálás. Ötletem sincs, hogy mi a szösz lehet ez. Valakinek?

Érzi a ritmust. Más?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10817 Dátum: 2017.06.02 09:18:41 »
Nem tudom én se, de megtisztogattam a nyákot, és azóta is működik tökéletesen újra. Fura.

Más. Észrevettem autópályán, hogy egy egyenletes sebességgel haladva egy különös bizsergést/pulzálást érzek a pedálon és a padlólemezen. Nagyon enyhe, és ritmusosan csinálja ca. 1mp-ig. Utána 1mp szünet, és újra 1mp pulzálás. Ötletem sincs, hogy mi a szösz lehet ez. Valakinek?
Állj meg egy csendes helyen, Adj rá gyújtást, de ne indítózz. Hallasz valamit? Ha igen, akkor a lábadnál lévő légkeverő motor csatlakozóját nézd meg. Ez inkább tipp, ha nagyon érezni a rezonanciát akkor inkább váltó, motor, hosszbordás szíj környékén érdemes nézelődni.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10818 Dátum: 2017.06.02 12:43:02 »
Egy gyors kérdés: az mitől lehet, hogy amikor pl. bő gázzal indulnék mondjuk rámpán, vagy zöld lámpánál sportosabban, a kuplung felengedésekor bőg egyet? Egy fütyülő/nyikorgó bőgés hallható. Nem mindig, csak olykor-olykor.

luises

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10819 Dátum: 2017.06.12 21:57:05 »
Sziasztok,

Van egy 2-es D4D Avensisem, a problémám az, hogy a klímakompresszor 3-4 másodpercenként ki-be kapcsolgat.
Így gyakorlatilag nem hűt. -gázzal fel van töltve..
Valakinek volt már ilyen tapasztalata? Mi lehet azok?
A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv Luises

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10820 Dátum: 2017.06.13 08:59:01 »
Sziasztok,

Van egy 2-es D4D Avensisem, a problémám az, hogy a klímakompresszor 3-4 másodpercenként ki-be kapcsolgat.
Így gyakorlatilag nem hűt. -gázzal fel van töltve..
Valakinek volt már ilyen tapasztalata? Mi lehet azok?
A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv Luises

Lefagy az elpár, nem megfelelően működik az expanziós szelep, magasnyomású folyadékfázistól eltömődés a rendszerben, tönkrement az elpár hőmérséklet jeladó szonda...
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

luises

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10821 Dátum: 2017.06.13 21:38:49 »
Köszi a gyors választ!

Ezek valamelyikét hibakóddal megmutatja, ha kiolvastatom? Ezek helyileg hol találhatók?
Az egyik klímacsövem törött volt , lehet, hogy beleköltözött valaki.- azt ki lehet takarítani?
Mikor az autószerelőm megjavíttatta és feltöltette, azt mondja ,hogy működött. Nálam rögtön elkezdte feladni és azóta így szívok vele.
Bekapcsolás után néha elkezd villogni az AC gombon lévő led. A klímáshoz visszavitte az autószerelőm , de nem tudott vele mit kezdeni.
A kémlelőablakon keresztül úgy látom cirkulál a gáz. Több infóm nincs.

Továbbra is köszi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10822 Dátum: 2017.06.14 10:33:53 »
Köszi a gyors választ!

Ezek valamelyikét hibakóddal megmutatja, ha kiolvastatom? Ezek helyileg hol találhatók?
Az egyik klímacsövem törött volt , lehet, hogy beleköltözött valaki.- azt ki lehet takarítani?
Mikor az autószerelőm megjavíttatta és feltöltette, azt mondja ,hogy működött. Nálam rögtön elkezdte feladni és azóta így szívok vele.
Bekapcsolás után néha elkezd villogni az AC gombon lévő led. A klímáshoz visszavitte az autószerelőm , de nem tudott vele mit kezdeni.
A kémlelőablakon keresztül úgy látom cirkulál a gáz. Több infóm nincs.

Továbbra is köszi

Egy Techstream-es kiolvasás alapján többet tudnánk róla, hogy hol a hiba. Utána jöhet a hibaelhárítás.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

hatnor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10823 Dátum: 2017.06.16 17:13:32 »
Sziasztok!

Februárban vásároltam egy elmű által használt 2005-ös D4D 102le Toyota Hiace gépjárművet 112000kmel.

Egy-két hét után alapjáraton elkezdett erősen rángatni alapjáraton az autó. Mikor elvittem toyotába olaj stb. szervizre azt mondták mind a 4 injektor cserés.
Ezután gondolkodtam és ha mind a 4 rossz lenne be sem indulna az autó szerintem.

Egy autószerelő ismerősömmel megnéztük gépen, az alábbi értékeket kaptuk. A 2. hengernél semmit nem változott az érték, a többinél időnként változott.
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/06/16/268DSC_0802.jpg

Lehúzgáltam egyesével az injektorokat és a 2. hengernél nem változott az alapjárat, így gondoljuk ez a hibás.

Ezután tanácsolta rakjak bele piros Spuri adalékot, meg is tettem először 60literhez 250ml-t, csak rosszabb lett az alapjárat, ezután megint 60literhez 250ml-t adtam, semmi változás.
Majd 60 literhez 500ml-t adtam ekkor 100km után elkezdte szabályozni az alapjáratot, megállást követően kis rángatás majd kicsit emelt az alapjáraton és tökéletes lett.

Ezután 3000-4000km(6-7 tankolás) tökéletes volt minden, adalék nélkül.
Mindig máshol tankolok, utoljára omv maxxmotion dízelt kapott.
Ezután 1 hetet állt az autó, mivel cseréltem a futóművet. Majd ezt követően ismét elkezdett rángatni alapjáraton.

Ismét kapott 60literhez 500ml Spurit, de csak rosszabb lett a helyzet.

Azt nem értem, hogy tudta egy időre megjavítani?!

Ezen kívül még random csörög a motor, valószínűleg az injektor. Főleg váltáskor kuplung benyomáskor, kiengedéskor el is hallgat. De van,hogy állandó sebességnél is csörög pár másodpercet.

Ennyi km-nél már el tud valami kopni az injektorban, vagy csak valami lerakódás van benne?

Esetleg valaki tud-e valami adalékot, amit érdemes lehet kipróbálni, mielőtt szétbontjuk a motort?

Köszönettel, Norbi

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10824 Dátum: 2017.06.16 18:50:07 »
Februárban vásároltam egy elmű által használt 2005-ös D4D 102le Toyota Hiace gépjárművet 112000kmel.

Céges, 12 éves, haszongépjármű - 112e km-el. Vannak kétségeim...
FYI ezek a sorozatú injektorok 250-300 körül szokták megadni magukat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10825 Dátum: 2017.06.16 19:21:33 »
Gázolajszűrő volt cserélve? Mennyi kosz volt benne?

Úgy tűnik nekem valami lerakódás lehet abban a hengerben (befecskendezőben), amit a Spuri feloldott (Ugyanazt az anyagot használjuk injektor tisztításra), de állásban összeállt újra.

Valószínű bontás, és a befecskendezők külső, műszeres mérése nélkül nem lesztek sokkal előrébb...

hatnor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10826 Dátum: 2017.06.16 20:52:59 »
Hát sajnos összetört a hiluxunk és gyorsan kellett egy autó megnéztünk 8 ugyan ilyen elműs hiacet 110-250k volt bennük az óraállás. Magyarországon újonnan üzembehelyezettek. Úgy voltam vele, hogy az elmű minek tekergesse, neki nem lényeg h pár ezerrel többet kapjon érte. Én azt gondolom, a sok Bp. városi menet tett be neki, és csak le van rakódva.

Elvittem a szervizbe, mert a toyotának elég jó áron vannak a szervizcsomagjai, kicseréltettem minden szűrőt, olajat, de így sajnos nem tudom, mi volt az üzemanyagszűrőjében.

Vezérlést áprilisban cseréltettem le, mivel akkor épp jó volt az autó és úgy nézett ki, hogy megmarad, akkor azt mondták szerintük még a gyári szíjak voltak rajta...

Akkor még kap egy kis spurit aztán, ha mégsem javul meg és agyvérzést kaptam a rázkódástól szétbontjuk  :wacko:

Egyébként ezeknél az injektoroknál az alapjárati korrekció egy adott értéken belül kell, hogy legyen? vagy a 4 hengernél közel azonos érték kell?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10827 Dátum: 2017.06.16 22:03:02 »
Közel azonos kellene legyen. Az Easytronicban benne vannak a határértékek általában.

Nem nagyon húznám a dolgot, mert sérülhet a dugó, hengerfej, hengerfal.... És ez mind sokkal drágább, és munkaigényesebb mint egy befecskendező felújítás.

avensis imre

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10828 Dátum: 2017.06.22 11:06:14 »
Sziasztok.

Nemrég vettem egy Avensist. Van benne egy B9010-es gyári Navi.
A Navi már megvételkor sem üzemelt. Folyamatosan azt írja ki hogy: "A program cannot be read."
A legszomorúbb, hogy a Naviban lévő rádió se megy így.
Az előző tulaj azt mondta, hogy azért nem megy mert egy szerelő levette az akku-sarut, és a márkaszervízben vissza tudják telepíteni.
Nos a debreceni márkaszervízben nem tudtak segíteni, mert nincs DVD-jük. (ez elég nagy csalódás)
A kocsival kaptam egy gyári E14-es térkép dvd-t, azzal sem csinál semmit.

Az elmult 2 hónapban sok fórumot nézegettem, és több emberrel is beszéltem telefonon.
De a hallottak ellentmondásosak.

Az egyik verzió, hogy ha bármilyen Toyotába való térképet beteszek azon van egy alapprogram ami feléleszti a készüléket.
Hát ezt már próbáltam 1-2 dvd-vel, de semmi változás.

A másik verzió, hogy a gyártó adott a kocsikhoz egy állítólagos MESTER-dvd-t és csak az tudja feléleszteni, és utána már bármilyen toyotás térkép dvd betehető.  :hmmmm:
Nos ilyen dvd-t sajnos még képen sem láttam,ha egyáltalán létezik.  :no: :no:

Szóval a fő kérdésem a MESTER dvd, létezik? Ha igen honnan lehet egyet szerezni?

Előre is köszönöm a választ.  ::)

E_RAV 4

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10829 Dátum: 2017.06.22 12:39:46 »
Sziasztok!

RAV4 automata váltós, 2000-es benzines autóm (2003-as) motorja gyakran lefullad alapjáraton. Az alapjárat nyugodt, nem ingadozik, de egyszer csak hirtelen leáll a motor. Indításra azonnal, könnyen indul. A jelenség meleg motornál fordul elö, és gyakoribb, ha a környezeti hömérséklet magasabb, meleg nyári napokon. A víz-höfokjelzö stabilan középen áll, sohasem melegszik túl. A leállás néha csak több perc után következik be, néha korábban, de soha sem  közvetlenül pl. a megálláskor a pirosnál. Sokkal többször  fordul elö akkor, mikor már a zöldre indulna a sor. Akkor is leáll, ha a váltót O-állásba rakom, és  P-állásban is. Több szerelö is kereste már a hibát rajta. Megtisztították a légtömegszenzort, hibakód soha  nincs. A CO értékek rendben vannak. Az összes lambdaszonda új rajta. Az alapjárati motor is jó - állítólag, ezt is tisztították. Mi lehet a jelenség oka, illetve Györ környékén tudtok a hiba kijavítására specialistát ajánlani?