Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2313694 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #105 Dátum: 2004.04.11 22:44:03 »
No, ezt jó tudni, mert ott általában körbe sem nézek, lévén mindennek dupla ára, de akkor megfontolom a dolgot. (Bár most tankoltam teli.)
music     

Esteban

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Ablaktorlo motor bekotesi rajz
« Válasz #106 Dátum: 2004.04.13 14:55:37 »
Valaki meg tudna mondani a bekoteset egy ablaktorlo motornak?
Jelenleg egy Toyota Camry '97 -ben van de gyanitom, hogy nem az eredeti motor:

gyari szam: 22155204
modul p/n: 24004000

koszike :)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #107 Dátum: 2004.04.13 15:33:02 »
Idézetet írta: "laczi"
A feleségem Astrájánál az elektromos szerelő a balodalon elől a kárpitot úgy rakta vissza, hogy az eltakarta a motorháztető nyitó fogantyút. Megyek a benzinkúthoz, kérdezi a kutas, hogy ablakmosó folydékot töltsön-e. Mondom, nézzük meg. Akarom nyitni a motorháztetőt, nincs kallantyú. Mondom a kutasnak, reggel még megvolt. Két kutas is kereste, de ők se találták. Ugyanazzal a lendülettel vittem vissza a szervízbe, ott megtalálták a kárpit alatt. Vagyis ez is egy lehetőség a hiányzó kallantyúra.
Üdv:

Bízom benne, hogy a találkozón közös erővel megaláljuk az elveszett kart, de morci leszek ha kiderül, hogy télleg letörött.

BPeti

  • Vendég
vegyes diagnosztika ...
« Válasz #108 Dátum: 2004.04.21 22:15:49 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumban, sőt a Toyotások között is. Végre megvettem álmaim autóját, egy '89-es Corolla 1.3 XL-t, ami gyakorlatilag tökéletesnek tűnik az első tesztek alapján, egy-két nagyon apró dolog van, amit szeretnék tudni, hogy mitől lehet. Ha valaki tud, segítsen, please:
1. frissen cseréltek benne katalizátort, ez mennyiben függhet össze azzal, hogy induláskor lehet hallani a kipuffogónál valami olyasmi hangot, mint amikor ki van lyukadva.  Lehet, hogy tényleg lyukas, csak még kicsit és ezért nem látszik? Szerviz szerint ez kizárt. (most volt műszakin)
2. Nagyon nagyon enyhe érzés, de megkérdezem itt a hozzáértők között ezt is: ha megyek sima mezei úton, lábam a gázon, de nem változtatom, akkor nagyon ritkán megfigyelhető egy-egy olyan jelenség, mintha tizedmásodpercre kiesne a húzás. Nem tudom, érthetően írom-e, de ha nem, majd helyesbítek ;-)
Ezeket leszámítva, (sőt le nem számítva is  :wink: ) tökéletes  jószágnak tűnik :!:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: vegyes diagnosztika ...
« Válasz #109 Dátum: 2004.04.21 23:52:46 »
Idézetet írta: "BPeti"
Sziasztok!

Új vagyok a fórumban, sőt a Toyotások között is. Végre megvettem álmaim autóját, egy '89-es Corolla 1.3 XL-t, ami gyakorlatilag tökéletesnek tűnik az első tesztek alapján, egy-két nagyon apró dolog van, amit szeretnék tudni, hogy mitől lehet. Ha valaki tud, segítsen, please:
1. frissen cseréltek benne katalizátort, ez mennyiben függhet össze azzal, hogy induláskor lehet hallani a kipuffogónál valami olyasmi hangot, mint amikor ki van lyukadva.  Lehet, hogy tényleg lyukas, csak még kicsit és ezért nem látszik? Szerviz szerint ez kizárt. (most volt műszakin)
2. Nagyon nagyon enyhe érzés, de megkérdezem itt a hozzáértők között ezt is: ha megyek sima mezei úton, lábam a gázon, de nem változtatom, akkor nagyon ritkán megfigyelhető egy-egy olyan jelenség, mintha tizedmásodpercre kiesne a húzás. Nem tudom, érthetően írom-e, de ha nem, majd helyesbítek ;-)
Ezeket leszámítva, (sőt le nem számítva is  :wink: ) tökéletes  jószágnak tűnik :!:


Légy üdvözölve :)

- Ha ezt a kipufogó-hangot tényleg csak indulásnál hallod , akkor aligha lehet lyukas . Valszeg valami rezonancia lesz inkább . Ha lyukas lenne , azt folyamatosan lehetne hallani .

- Nem húz tökéletesen egyenletesen a motor ? Ha csak nagyon kis mértékben csinálja , akkor nem gond . Az én Camrym is rángat néha picit - hat éve , 125 ezer kilométeren át - és amúgy kutya baja ; nem kell vele foglalkozni , ha nem rosszabbodik .

200 %-os tökéletességet nem kell elvárni egy 15 éves , x-ezer kilométert futott autótól . De azt igen jó eséllyel elvárhatod , hogy sosem fog ott hagyni az út szélén  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #110 Dátum: 2004.04.22 08:32:26 »
Idézet

1. frissen cseréltek benne katalizátort, ez mennyiben függhet össze azzal, hogy induláskor lehet hallani a kipuffogónál valami olyasmi hangot, mint amikor ki van lyukadva.  Lehet, hogy tényleg lyukas, csak még kicsit és ezért nem látszik? Szerviz szerint ez kizárt. (most volt m?szakin)


Ha gyaníthatóan a katalizátor csere óta csinálja,akkor lehet,hogy rosszul húzták össze a peremeket (félrehúzták vagy nem elég erösen) ekkor -mivel még kicsi a rés- az indítási gázfröccsnél zenélhet.Ha ez így van,az azért gáz mert a rés nöni fog ugyanis a távozó forró kipufogógáz a tömítést elégeti.

Idézet
2. Nagyon nagyon enyhe érzés, de megkérdezem itt a hozzáért?k között ezt is: ha megyek sima mezei úton, lábam a gázon, de nem változtatom, akkor nagyon ritkán megfigyelhet? egy-egy olyan jelenség, mintha tizedmásodpercre kiesne a húzás. Nem tudom, érthet?en írom-e, de ha nem, majd helyesbítek ;-)
Ezeket leszámítva, (s?t le nem számítva is  :wink: ) tökéletes  jószágnak t?nik :!:


A rángatást nálam is csinálta (' 83)
Amúgy a dolog 2 vonalon vezethetö vissza:gyújtás és üzemanyag ellátás.
Utóbbinál egyszerübb esetben benzinszürö,tank levegö utánpótlás hiánya,nehezebb esetben AC vagy karbi.
Gyújtásnál gyertya,kábel,elosztó,megszakító és a vezetékek lazulása lehet.
Nekem pl a megszakító volt a ludas a legutóbbi idült,rapszodikus rángatási problémánál.Kicseréltem,azóta jó.Megszakító cserekor érdemes kondenzátort is cserélni.
Korából nem tudom milyen megszakítója lehet,mert az enyém kalapácsos,míg Palaczk gépe amely az enyém korosztálya már elektronikus megszakítójú,ha ez utóbbi akkor a megszakító problem kilöve.

BPeti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #111 Dátum: 2004.04.22 18:21:10 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézet

Ha gyaníthatóan a katalizátor csere óta csinálja,akkor lehet,hogy rosszul húzták össze a peremeket (félrehúzták vagy nem elég erösen) ekkor -mivel még kicsi a rés- az indítási gázfröccsnél zenélhet.Ha ez így van,az azért gáz mert a rés nöni fog ugyanis a távozó forró kipufogógáz a tömítést elégeti.

Na, ez nagyon valószínű lehet. Akkor ezzel menjek szervizbe? Sajna Zalaegerszegen szerelték be, de gondolom, Pesten vagy a környéken is van szerviz, ahol megoldják :-) Jól sejtem, hogy ez nem valami drága dolog lesz? gyakorlatilag csak munkadíj, nem?
Idézet

A rángatást nálam is csinálta (' 83)
Amúgy a dolog 2 vonalon vezethetö vissza:gyújtás és üzemanyag ellátás.
Utóbbinál egyszerübb esetben benzinszürö,tank levegö utánpótlás hiánya,nehezebb esetben AC vagy karbi.
Gyújtásnál gyertya,kábel,elosztó,megszakító és a vezetékek lazulása lehet.
Nekem pl a megszakító volt a ludas a legutóbbi idült,rapszodikus rángatási problémánál.Kicseréltem,azóta jó.Megszakító cserekor érdemes kondenzátort is cserélni.
Korából nem tudom milyen megszakítója lehet,mert az enyém kalapácsos,míg Palaczk gépe amely az enyém korosztálya már elektronikus megszakítójú,ha ez utóbbi akkor a megszakító problem kilöve.

Azért ez a rángatózás nekem tényleg csak annyira nagyon észrevehetetlen, hogy nagyon figyelni kell, hogy észrevegyem. Sajna én sem tudom, hogy melyik változat, ezt hogy tudom meg? Gondolom, észrevetted, hogy nem vagyok autószerelő mellékállásban?  :oops:

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #112 Dátum: 2004.04.22 18:56:49 »
Ha csak enyhe rángatózás akkor hagyd a fenébe!
A kipufogónál meg max tömítéscsere jöhet a munkadíj mellé.
Max 2ezres tétel szerintem.
Ebböl a tömítés kb 600 Ft. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #113 Dátum: 2004.04.22 19:34:35 »
Hadd ismételjem meg saját magamat a rángatás-problémával kapcsolatosan , úgy tűnik , elkerülte a figyelmet ... Szóval ezt írtam , picit lejjebb :

"- Nem húz tökéletesen egyenletesen a motor ? Ha csak nagyon kis mértékben csinálja , akkor nem gond . Az én Camrym is rángat néha picit - hat éve , 125 ezer kilométeren át - és amúgy kutya baja ; nem kell vele foglalkozni , ha nem rosszabbodik .

200 %-os tökéletességet nem kell elvárni egy 15 éves , x-ezer kilométert futott autótól . De azt igen jó eséllyel elvárhatod , hogy sosem fog ott hagyni az út szélén "

A kipufogó maximum két-háromezer forintos művelet lehet , a leírásból ítélve .

 :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BPeti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #114 Dátum: 2004.04.22 20:44:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hadd ismételjem meg saját magamat a rángatás-problémával kapcsolatosan , úgy tűnik , elkerülte a figyelmet ... Szóval ezt írtam , picit lejjebb :

Bocs, Palaczk, tényleg elkerülte a figyelmemet. Köszi a segítséget mindkettőtöknek! :lol:

 Peti

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #115 Dátum: 2004.04.25 16:15:15 »
Hatalmas problémám van! :(

Tegnap (szombaton) vettem 1 első szettet hi-fi építés céljából! :D
Hangszótó kábel csere miatt szétkaptam az ajtó borítást és a küszöbbnél lévő csati és kábeltartót és egyebeket.A táblatartó levételénél 1 10-es csavar rá volt rakva 2 kábel ami testelte a riasztómat és a inmobizert! :(
A riogatót még újra tudtam inditani de a inmobizer cseszik venni a jelet! :(
Így a kocsim halott éppen.Vajon hogyan kelthetném életre a sast?

Köszi előre is!
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #116 Dátum: 2004.04.25 19:35:36 »
Hali!

Jobb 5letem nincsen:

Akkumulátor pozitívsaru le, fél óra múlva vissza. Közben szükséges visszakötözgetés, szerelés lebonyolítható. Talán segít.

Anno én is félve szedtem szét a Carinám kábelszettjét hasonló okok miatt. Különösen az immo miatt aggódtam. mint utólag kiredült feleslegesen. Visszatápolás után immo villogott egy kicsit, oszt beállt alapállásra.

Remélem segítettem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BPeti

  • Vendég
még mindig gyújtás
« Válasz #117 Dátum: 2004.04.25 20:58:50 »
Sziasztok!

Hétvégén hajtottam kicsit hosszabban az autót és már pontosabbat tudok mondani. A múltkori rángatást hagyom a fenébe, az tényleg nulla. Ami azért továbbra is szerviz igényes (csak érdekelne, mire számíthatok) az az, hogy indulásnál, ha dinamikusabban szeretnék indulni, akkor érezhetően - nehéz megfogalmazni, de - mintha befulladna. Nem húz semmit szinte. Le nem fullad, lassan gyorsulva sincs semmi gond, csak ha "megindulnék", akkor tapasztalom, hogy hiába lépem azt a gázt, mintha rá se bagózna. Lehet, hogy csinálja később is, de azért azt nem várom el a kicsikétől, hogy 110-ről is kilőjön a 15 éves 75 lovas motorral :)

Szóval milyen hibák jöhetnek szóba? Mennyire orvosolhatók? Van tippetek? Érthetően fogalmaztam?

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #118 Dátum: 2004.04.26 08:05:39 »
Azt jó lenne tudni,hogy karburátoros vagy injektoros motorról van szó!
( Palaczk biztos tudja! :D  )
Nekem karbis és főleg emelkedőn adja ezt elő azért,mert gyengusz az AC-m (benzin szivattyú) és elejti a benzint,magyarán egy része visszafolyik a tankba és így nem beer a motorba jutni a kellő mennyiség.

Hasonló jelenséget tud okozni az eltömődött levegőszűrő is,ilyenkor a motor a szó szoros értelmében belefullad a benzinbe.(Benzinben dússá válik a keverék.)

Ha karbis,akkor a gyorsító fúvóka elkoszolódása is lehet.

Több tippem nincs,injektoros motorokhoz nem értek.

BPeti

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #119 Dátum: 2004.04.26 08:39:15 »
Idézetet írta: "Szonár"
Azt jó lenne tudni,hogy karburátoros vagy injektoros motorról van szó!


Igen, karburátoros a motor. Vajon, ha elviszem szervizbe, ott tudni fogják? Vagy elkezdenek sorra cserélni mindent és a végén esetleg úgy jövök ki, hogy 80%-ban felesleges cseréket is fizetni kell?

Nézegettem a fórumot, hogy nem szakszerviz, de hozzáérto" jó szerviz van-e valahol, de még nem találtam ilyent. Vagy érdemesebb szak- szakihoz vinni?