Szerző Téma: Audio kérdések  (Megtekintve 540966 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Audio kérdések
« Válasz #915 Dátum: 2009.04.19 16:42:56 »
És milyen autód van??

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Audio kérdések
« Válasz #916 Dátum: 2009.04.19 17:04:11 »
És milyen autód van??

E11 2001.

bilesaron

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Re: Audio kérdések
« Válasz #917 Dátum: 2009.04.19 18:00:17 »

Helló Petya,
betetted már hátra a két hangszórót? Nekem mondjuk 5ajtós van, de hogyan buheráltad le onnan hangszórórácsot?
Milyen hangszórót vettél végül?

Szia!

Holnap csinálom a "nagy" műveletet :clap:.. ::). Szerintem egész más az 5 ajtós és a 3 ajtós hátsó hangszóró projekt, de nekem úgy sikerült szétszedni a burkolatot hogy az ajtónál leszedtem a küszöböt, mivel ez össze kapcsolódik a hátsó-oldalsó burkolattal, ami mellesleg 1 egész nagy elem. Szóval küszöb burkolat ki, a hátsó-oldalsó elemet pedig 1 lapos csavarhúzóval kicsavarható patent tartja lent az ülésnél + a többi hejen (ablaknál, hátul a csomagtér felöli oldalnál, B-oszlopnál patentok fogják körbe + még mögötte közép tájékon is, jól a helyén van az elem + ki van tömve rendesen....a burkolat rendesen hajlik, nem törik, de azért csak óvatosan. A hangszórót egy tartó lemezre kell fölcsavarozni, a kábel hátra van vezetve.
 A hangszórók.....régebben  vettem egy haveromtól 2db 13 cm-es Pioneer TS-G1346-ost (2 utas, koaxiális hangszóró..max. telj.: 120W, norm. telj.: 25W). Egyenlőre ezeket berakom, majd meglátom ill. meghallom :D hogy szólnak, aztán később majd fejlesztek rajta ha úgy alakul. Egy külföldi oldalon amúgy azt olvastam tegnap hogy 16 cm-esek kellenek hátra, ugyan akkorák mint előre :wacko:..lehet akkor ez a 2db 13 cm-es hangszórók kicsik lesznek. Majd holnap minden kiderül....

Az 5 ajtósnál gondolom ugyan úgy kell szét szedni az ajtót mint elől. A pioneer honlapján van egy móricka ábra róla, de az nem sokat mond nekem, hátha neked igen, nézd meg. Sajnos nem tudok mást segíteni, mert az ajtót még nem szedtem szét. De ha bármi van szólj...hogy mennek a dolgok, mire jutottál.

Hát holnap megnézem hogy hátul mi a helyzet a panellal, hogy lehet leszerelni. Kicsit parázok tőle, mert ha valamelyik patent eltörik, akkor van ám nyekergés egy egy kátyúnál.
Kíváncsi vagyok a 13cm-es bemegy e Neked, de sztem is 16 vagy 17 lesz a jó .
Amúgy milyen színű a 3ajtósod? 3ajtósba nagyon kis csecsén néz ki az auris:P csak sajnos nagyon ritka!


Szia bilesaron!

Igen igazad van, bebuktam a dolgot mert a 13cm-es hangszóró igen csak kicsi. 16.5-es vagy 17-es kell, úgyhogy most a jobb hátulja az utastérnek le van bontva :D a kis hangszórót betettem ugyan de asszem veszek 2 db 17 cm-eset és azt fogom betenni majd a héten. Amúgy 3 furat van.....legalábbis nálam...a hátsó ülést előre kellett hajtanom, és a hajlatban egy derékszögű vas tartót is ki kellett szedni amit 2 db 8-as csavar tart. A patentok teljesen jól, igaz egyet sikerült eltörnöm :D de nem kipattintáskor hanem a burkolatot addig nyaggattam, hogy amikor kirángattam, beakadhatott valamibe és patt. A lényeg az hogy amikor vissza rakod a burkolatot az ajtóra, akkor minden patent a burkolaton legyen. Szerintem teljesen jó anyagokból van az autó, látszik hogy minőségi, minden ott van.
 A kocsim sötétkék én amúgy 3 ajtóst nem is láttam még :flowers: nem is gondoltam volna hogy ilyen kevés van belőle.
Sok sikert az építéshez!! Majd írj mire jutottál.

Szia,
hát szétszedtem, megmértem, én 17 cm-t mértem. Mondjuk ahogy nézem lehet 16,5 ill 17est is kapni, kíváncsi vagyok, Te mekkorát mértél, mert feltehetőleg mindkettőben ugyanakkora a hangszóró hely.
Kedden megveszem a hangszórót és beteszem, beszámolok az élményekről :-)

3ajtós sötétkék jó választás volt, kis vagány :-) Mennyiért vetted?

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Audio kérdések
« Válasz #918 Dátum: 2009.04.19 18:28:22 »

Szia,
hát szétszedtem, megmértem, én 17 cm-t mértem. Mondjuk ahogy nézem lehet 16,5 ill 17est is kapni, kíváncsi vagyok, Te mekkorát mértél, mert feltehetőleg mindkettőben ugyanakkora a hangszóró hely.
Kedden megveszem a hangszórót és beteszem, beszámolok az élményekről :-)

3ajtós sötétkék jó választás volt, kis vagány :-) Mennyiért vetted?

Hali!

Én is 17cm-t mértem, ma rendeltem két Pioneer TS-G1703i-t (http://www.pioneer.co.uk/uk/products/car_accessories/Toyota/Auris/10_2006/index.html) ezeket ajánlják az Aurishoz, 9500 Ft 1 pár. Szerintem ár érték arányban ez a legjobb, eléggé körbe néztem, nézegettem JBL-t is, de aztán Pioneer mellett döntöttem. Már tűkön ülök, képzelem aki az egész audió rendszert átalakítja az mit érezhet :D. A lényeg hogy kell neked hangszóró keret is hátra (http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?shop_id=1313&cikk=M000M572204) elvileg ami a régebbi corollába jó az jó az Aurisba is. Gondoltam nekem is kellene venni, de nekem annyi hogy a fém tartóra fölcsavarozom a hangszórót és kész.....neked a hátsó ajtóban ott van még az ablak is + stb. stb. Szerintem nézzél utánna, nem vagyok biztos benne hogy pont ez a keret kell hátra, ami előlre kell az máshogy néz ki, de mind a kettő 17cm-es és 3 furat van. Néztem hangszóró csatlakozó átalakítót is, de nincsen.....amúgy meg át kell saruzni és annyi vagy forrasztani.
 Akciósan vettem a drágát :D 3.2-volt full alap 3 ajtós. De már rakattam bele riaztót a Toyotánál + vettem hozzá ködlámpákat, azt még tavaly raktam be. Most egy kis hifi project...aztán szeretnék majd rá alufelnit. Jövő hónapban viszem 1. szervizre.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Audio kérdések
« Válasz #919 Dátum: 2009.04.19 20:48:30 »
wolfman!
Sztem azért gyengusz a hang, mert nem megfelelő beszerelés, elhelyezés miatt gyakorlatilag nincs mögötte hangdoboz. Meg lehet hallgatni bármilyen márkás hangszórót magába, kiábrándító lesz a hang. Persze ez csak távdiagnosztika...Nekem ugyanez a szett van, nincs gond a hangjával. Persze egy komolyabb fejről hajtva még várható javulás.
Gabe 254.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Audio kérdések
« Válasz #920 Dátum: 2009.04.20 09:30:04 »
Beszerelés? Olyan nem volt, szinte csak kézben hallgattam meg. De a gyári hangszóró kézben is jobban szólt.

Azóta beszéltem valami írástudóval. Valahogy sejtettem, hogy ilyesmi lehet a háttérben, írtam is, hogy össze lehet esetleg hangolva a rendszer. Nos hát valami ilyesmi történt, illetve forog fenn a gyári hifiknél. Tényleg olyan 8-10 Wattot tol az ilyen fejegység gyárilag, viszont akkor mitől szól jól? Hát kérem attól, hogy a tömeg, amit a hangszóróban meg kell mozgatnia viszonylag kicsi. Így aztán olcsón lehet viszonylag jól hangzó rendszereket összehozni. Ha normális fejről van meghajtva, állítólag mindjárt máshogy fog szólni.

Meg aztán ezek a hangszórók állítólag bejáratósak, kell nekik olyan 120-150 óra  :eek:, míg bejáródnak, és ez pont a mély tartományokban lesz érezhető. És azt mondta, akinél érdeklődtem, hogy a 16-os beépíthető. Miután kicsit megnyugodtam, eszembe jutott, hogy hátha van beépítő keret külön erre a célra és lám, van. Csak az a bibi, hogy nem az E11-hez, hanem az E12-höz.  :censored: :censored: :censored: Basszus nem hiszem el, hogy ezt a szériájú Corollát ebből a szempontból sem ismerik. Számtalanszor tapasztaltam már, hogy E12 előtt mintha nem is létezett volna Corolla, ha tesztet keresek például. De ha létezett, akkor is az E10 után mindjárt az E12 jött, és a kettő között meg valami homályzóna húzódik.... Itt is lehet kapni beépítő keretet E10-hez, meg E12-höz... És a kettő között...?

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Audio kérdések
« Válasz #921 Dátum: 2009.04.20 11:17:58 »
Itt is lehet kapni beépítő keretet E10-hez, meg E12-höz... És a kettő között...?
Az itt hirdetett esetleg nem jó? (MDF-D.09)
http://www.tme.eu/hu/katalog/autos-hangszorok-szerelesi-kellekek_100230/#id_category%3D100230%26

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Audio kérdések
« Válasz #922 Dátum: 2009.04.20 12:57:29 »
Beszerelés? Olyan nem volt, szinte csak kézben hallgattam meg. De a gyári hangszóró kézben is jobban szólt.

Azóta beszéltem valami írástudóval. Valahogy sejtettem, hogy ilyesmi lehet a háttérben, írtam is, hogy össze lehet esetleg hangolva a rendszer. Nos hát valami ilyesmi történt, illetve forog fenn a gyári hifiknél. Tényleg olyan 8-10 Wattot tol az ilyen fejegység gyárilag, viszont akkor mitől szól jól? Hát kérem attól, hogy a tömeg, amit a hangszóróban meg kell mozgatnia viszonylag kicsi. Így aztán olcsón lehet viszonylag jól hangzó rendszereket összehozni. Ha normális fejről van meghajtva, állítólag mindjárt máshogy fog szólni.

Meg aztán ezek a hangszórók állítólag bejáratósak, kell nekik olyan 120-150 óra  :eek:, míg bejáródnak, és ez pont a mély tartományokban lesz érezhető. És azt mondta, akinél érdeklődtem, hogy a 16-os beépíthető. Miután kicsit megnyugodtam, eszembe jutott, hogy hátha van beépítő keret külön erre a célra és lám, van. Csak az a bibi, hogy nem az E11-hez, hanem az E12-höz.  :censored: :censored: :censored: Basszus nem hiszem el, hogy ezt a szériájú Corollát ebből a szempontból sem ismerik. Számtalanszor tapasztaltam már, hogy E12 előtt mintha nem is létezett volna Corolla, ha tesztet keresek például. De ha létezett, akkor is az E10 után mindjárt az E12 jött, és a kettő között meg valami homályzóna húzódik.... Itt is lehet kapni beépítő keretet E10-hez, meg E12-höz... És a kettő között...?
Na mondjuk ez a tömeg dolog, így ebben a formában baromság.

Az, hogy te nehezebbnek érzed az egész hangszórót, az a kosár és a mágnes közötti súlykülönbségekből adódik. Ezek viszont nem mozgó alkatrészek. Ami viszont konkrétan mozog a hangszóróban (membrán), az szinte fix, hogy könnyebb a Hertz szettben. Ettől lesz "gyorsabb" hangja a nem gyári cuccnak. Amiért gyengébben szólhat (halkabban) az az érzékenységben lévő különbség. Emiatt több energiát zabálhat, bár nem hiszem, hogy a gyári cicegő olyan érzékeny lenne...

A bejáratás valós. Idővel sokat finomodik egy szett hangja. Tapasztalatom szerint elsősorban magasban, de változik a mély is.
Gabe 254.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Audio kérdések
« Válasz #923 Dátum: 2009.04.20 13:56:23 »
Na mondjuk ez a tömeg dolog, így ebben a formában baromság.

Az, hogy te nehezebbnek érzed az egész hangszórót, az a kosár és a mágnes közötti súlykülönbségekből adódik. Ezek viszont nem mozgó alkatrészek. Ami viszont konkrétan mozog a hangszóróban (membrán), az szinte fix, hogy könnyebb a Hertz szettben. Ettől lesz "gyorsabb" hangja a nem gyári cuccnak. Amiért gyengébben szólhat (halkabban) az az érzékenységben lévő különbség. Emiatt több energiát zabálhat, bár nem hiszem, hogy a gyári cicegő olyan érzékeny lenne...

A bejáratás valós. Idővel sokat finomodik egy szett hangja. Tapasztalatom szerint elsősorban magasban, de változik a mély is.

Ahogy elnéztem, a súlybeli különbség - a mambránt illetően - valós. Tekintve hogy az egyik 13-as, a másik 16-os, valamint hogy a membrán anyaga is jobban volt preparálva el tudom fogadni azt, amit mondott. Nyilván egy rősebb mágnes kell, hogy egy nehezebb, akár merevebb anyagot megmozgasson, de nem véletlenül majd egy kiló (na jó, több, mint hetven deka) egy-egy hangszóró.

Elhiszem a srácnak, ő is tesztelget  ::) néha-néha.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Re: Audio kérdések
« Válasz #924 Dátum: 2009.04.20 16:06:47 »
wolfman

Egyértelműem és biztosan az a gond hogy nincs erősítőd !!!!
Ez biztos! A Gyári fejegység kb. ha 2-3 wattos kimenő teljesítményű, ez nem hajtja meg a hangszóród. Nállam ugyanez történt egy Focal hangszóróval.



Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Audio kérdések
« Válasz #925 Dátum: 2009.04.20 17:17:57 »
wolfman

Egyértelműem és biztosan az a gond hogy nincs erősítőd !!!!
Ez biztos! A Gyári fejegység kb. ha 2-3 wattos kimenő teljesítményű, ez nem hajtja meg a hangszóród. Nállam ugyanez történt egy Focal hangszóróval.

Azér egy 4x50W-os fej csak-csak elboldogulna vele még naturban is.... Csak az a baj, hogy foggalmam nincs, hogy mit vegyek bele, ami (háttér)színben, tudásban (AUX, MP3, esetleg USB) és formavilágban is megfelel.....

Fejvásárlás lesz ebből, az tuti....

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Audio kérdések
« Válasz #926 Dátum: 2009.04.20 18:29:16 »
Sziasztok!

Érdekes nekem is gyári fejegységem van, próbából beraktam 1 nem gyári hangszórót és teljesen jól szól, semmi baja nincs.....nem halk, nem rezeg + cicereg...semmi rendellenesség. Szép tiszta hangja van, jó mély van és jó magas. Szerintem csak minőség kérdése az egész. Márkás hangszóró kell....abban lehet valami hogy a nem gyári fejegység erősebb. De szerintem az a hagszóró amink recsegő hangja van csak úgy magában, vagy rendellenes zaja van, vagy halk az kuka és kell venni egy új normális hangszórót.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Audio kérdések
« Válasz #927 Dátum: 2009.04.21 09:02:07 »
No, akkor a marketingködösítések tisztázása végett...(az adatok nem pontosak, de irányadóak)
Egy gyári vagy bármilyen fejegység tartós kimenő teljesítménye a legjobb eseteben kb 2*10 watt lehet. Ez az autó elektromos rendszeréből és az onnan felvett feszültség*áramerősségből adódik (ugye a watt az tulajdonképp úgy is nevezhető, hogy VA (azaz volt*amper)
Nem akarok hülyeséget mondani, de egy fejegység simán az elektromos rendszerről nem tud többet felvenni, mint kb 2 amper, ami a 12 voltos feszkóval szorozva megadja, hogy mennyi az annyi.
Ehhez hasonló szituáció, mikor egy gagyibb házimozi erölködőre ráírják, hogy 7*120 watt teljesítmény. Na, ez az amit aztán így soha nem fog kilökni magából. Elég egy pillantás a hátsó adatlapra, ahol meg rá vagyon írva, hogy max teljesítményfelvétel mondjuk 300 watt. Akárhogy is nézem, ez messze van a 840-től. Az autóknál is ez a helyzet. Nem vesz föl akkora teljesítményt, amekkorát ráírnak, hogy le tud adni. Nem véletlen, hogy ahol komoly hangnyomás teljesítményre hajtanak, meg úgy általában egy normális autóhifinél ott külön tápot kap a hifi közvetlenül az akksiról, meg kap a rendszer egy jókora (1-2 farádos) kondit, hogy amikor kell, legyen kakaó.
Ami meg a mozgó alkatrészek súlyát illeti még 1szer: konkrétan a gyári 13 centis és a Hertz 16 centis hangszórók membránját nem mértem meg, de elég valószínűnek tartom, hogy a felhasznált anyagok milyensége miatt mégiscsak a komolyabb szett membránja a könnyebb.
Az erősebb mágnes pedig azért kell, hogy egy egy komolyabb terhelésnél ne csak huppogjon a hangszóró, hanem szóljon rendesen. kis túlzással: minél erősebb mágnes, annál jobb hang. Nem véletlen, hogy annyi helyen hallunk a neodium mágnes használatáról. Pl magas hangszóróknál, ahol a méret meg a jó hőelvezetés szempont. Ez a mágnes ugyanis kicsi de erős.
Bocsánat ha voltak pontatlanságok majd jön talán vki szakibb, aztán megerősít vagy megcáfol. (Ear?)
Gabe 254.

bilesaron

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Re: Audio kérdések
« Válasz #928 Dátum: 2009.04.21 12:09:25 »

Szia,
hát szétszedtem, megmértem, én 17 cm-t mértem. Mondjuk ahogy nézem lehet 16,5 ill 17est is kapni, kíváncsi vagyok, Te mekkorát mértél, mert feltehetőleg mindkettőben ugyanakkora a hangszóró hely.
Kedden megveszem a hangszórót és beteszem, beszámolok az élményekről :-)

3ajtós sötétkék jó választás volt, kis vagány :-) Mennyiért vetted?

Hali!

Én is 17cm-t mértem, ma rendeltem két Pioneer TS-G1703i-t (http://www.pioneer.co.uk/uk/products/car_accessories/Toyota/Auris/10_2006/index.html) ezeket ajánlják az Aurishoz, 9500 Ft 1 pár. Szerintem ár érték arányban ez a legjobb, eléggé körbe néztem, nézegettem JBL-t is, de aztán Pioneer mellett döntöttem. Már tűkön ülök, képzelem aki az egész audió rendszert átalakítja az mit érezhet :D. A lényeg hogy kell neked hangszóró keret is hátra (http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?shop_id=1313&cikk=M000M572204) elvileg ami a régebbi corollába jó az jó az Aurisba is. Gondoltam nekem is kellene venni, de nekem annyi hogy a fém tartóra fölcsavarozom a hangszórót és kész.....neked a hátsó ajtóban ott van még az ablak is + stb. stb. Szerintem nézzél utánna, nem vagyok biztos benne hogy pont ez a keret kell hátra, ami előlre kell az máshogy néz ki, de mind a kettő 17cm-es és 3 furat van. Néztem hangszóró csatlakozó átalakítót is, de nincsen.....amúgy meg át kell saruzni és annyi vagy forrasztani.
 Akciósan vettem a drágát :D 3.2-volt full alap 3 ajtós. De már rakattam bele riaztót a Toyotánál + vettem hozzá ködlámpákat, azt még tavaly raktam be. Most egy kis hifi project...aztán szeretnék majd rá alufelnit. Jövő hónapban viszem 1. szervizre.

Szia,
nos, én is rendeltem egy ugyanilyen hangszórót, mint amit Te.
De az 5 ajtósnál bonyolultabb a levétele a hátsó résznek, mint gondoltam. Ugye az ablak izé is ott van, és a kárpit egyben jön le, én arra számítottam két részből áll és az alja csak elpattan. Baromi erős patentok tartják az egészet, nem is gondoltam volna! Jó minőség. De baromi félek leszedni az egészet. Kézzel illetvbe alulról felkukkantva, egy mély lyuka van a hangszórónak, amibe belemegy, de miadtán nem fejtettem le az ajtót, kérdés mire lehet csavarni a hangszórót, vajon a lyukba belefeszül e, vagy kell e keret ?! A másik, hogy simán van csatlakozó, összedugom mint a tvt a hifivel, vagy szerelgetni is kell e vajon a kábeleket össze?! Elég analfabéta vagyok ehhez :-)

3,2ért baromira megérte, jó vétel volt :-)

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Audio kérdések
« Válasz #929 Dátum: 2009.04.21 17:14:22 »

Szia,
nos, én is rendeltem egy ugyanilyen hangszórót, mint amit Te.
De az 5 ajtósnál bonyolultabb a levétele a hátsó résznek, mint gondoltam. Ugye az ablak izé is ott van, és a kárpit egyben jön le, én arra számítottam két részből áll és az alja csak elpattan. Baromi erős patentok tartják az egészet, nem is gondoltam volna! Jó minőség. De baromi félek leszedni az egészet. Kézzel illetvbe alulról felkukkantva, egy mély lyuka van a hangszórónak, amibe belemegy, de miadtán nem fejtettem le az ajtót, kérdés mire lehet csavarni a hangszórót, vajon a lyukba belefeszül e, vagy kell e keret ?! A másik, hogy simán van csatlakozó, összedugom mint a tvt a hifivel, vagy szerelgetni is kell e vajon a kábeleket össze?! Elég analfabéta vagyok ehhez :-)

3,2ért baromira megérte, jó vétel volt :-)

Hallihó!

Igazság szerint nem kell félni a patentoktól, nagyon jól meg van csinálva......ilyen fehér kerek patentok vannak, amik bele vannak ágyazódva a lemezen fúrt lyukakba + a fehér patentok másik fele benne egy szilárd távtartóban.....kipattanáskor a fehér patent a lyukban marad, semmi gáz, nem fog eltörni..strapabíró. Na ezt tuti módon elmagyarázhattam, inkább vissza sem olvasom [rohog] :flowers:. De gondolom Te is láttad hogy néz ez ki, nincs mitől félni. Neked kondolom még le kell húzni a csatlakozót a hátsó ajtómodulokról...bowdent kiakasztani stb. Az a gáz még nem szedtem szét Auris ajtót:S
 Csatlakozónak elvileg lennie kell. Nekem is fel volt rögzítve egy kis műanyag tartóra. Én a csatlakozót levágtam és a vezetékre tettem föl csúszó sarukat amik meg mennek a hangszóróra....mondjuk ez a pioneer csoda nem tudom milyen kivitelű csatlakozás szempontjából.....majd kiderül. Én saruval fogom megoldani, nem forrasztgatok össze vissza. Keret amúgy valószínű kelleni fog neked, jobb ha veszel. De majd ha megjön a hangszóród, úgyis látni fogod passzol-e vagy nem passzol. Nekem elvileg holnap jön, már tűkön ülök hogy berhelhessem a kis Aurist :D
 Na szóval le azzal a burkolattal, legyél férfi :yes: :flowers: Majd írj a fejleményekről.