A
VDO Dayton CD 2304 Mp3-t már Februárban építettem be, de a nagy hideg miatt elmaradt a sebességfüggő hangerő szabályozás beépítése. Bár próbáltam a megfelelő drótot kibogarászni a műszerfal mögötti dzsungelből, sikertelenül jártam. A nagy hidegben gyorsan feladtam...
Ma viszont teljesen jó idő volt, és az
izzócserék mellett bevállaltam ezt is. De már nem foglalkoztam a műszerfal mögötti kábelhalommal, hanem a motortérből, a sebességmérő jeladóról ágaztam le a kábelt (a piros drót sárga csíkkal - ha valakit érdekel, ugyanis a jeladónak 3 drótja van).
És elsőre sikerült. A VDO gyönyörűen bekalibrált a motor jelére. 4-es fokozatban már 30 Km/h-ás sebességnél hallani, hogy erősödik a hangerő. A 3-as fokozat pont szinkronba emeli a hangerőt a motor/kaszni zajával. Így 120-nál is ugyanolyan hangosnak tűnik, mint amikor áll az autó. Ez egy zseniális találmány!
Nagyon bejött a kis fejegység. Pl. a rádiójánál az tetszik a legjobban, hogy meg lehet vele kerestetni az összes fogható adót, és ezeket ABC sorrendbe is tudja tenni (az adó neve benne van az RDS-be, ugye). Így a le/fel gombokkal ugyanúgy "zongorázhat" az ember a csatornák között mint otthon a TV-nél. Igényesen van megoldva. Pl ha leveszed az előlapot, magától kiadja a CD lemezt. Ha viszont 10 mp alatt nem veszed ki, akkor visszaszippantja. És mindig ugyanonnan folytatja a CD lejátszást, észben tartja hol hagytad abba (audio/mp3 egyaránt). Ugyanakkor slusszkulcs nélkül is tud működni, de 1 óra után magától kikapcsol - pont mint a gyári beszerelésű rádiók.