Bent van az iPod a kocsiban :vag2: Sajnos a fotódokumentáció elmaradt, mert csőbe húztak: miután megvettem az IceLinket, kiszaladtam szerelő barátomhoz megmutatni, ő meg addig forgatta, nézegette, mire azon kaptam magunkat, hogy a műszerfal a hátsó ülésen figyel, mi meg könyékig matatunk a kábelekben
Egyébként pofonegyszerű a beszerelése. Íme a rövid procedúra egy amatőr szavaival.
Szükség volt a következőkre:
- 1 db Toyota Corolla E12 :vag2:
- 1 db iPod
- 1 db Dension IceLink adapter
- 1 db 10-es csőkulcs
- 1 db 12-es fúró
- minimális mennyiségű szigetelőszalag és kétoldalas ragasztó
A műszerfal leszedését és a gyári fejegység kiszerelését nem részletezem. Miután kivettük a fejegységet, az IceLink csomagjából ki kell venni a megfelelő kábelt, és a fejegységbe a megfelelő helyre be kell csatlakoztatni. Itt az én kazettás fejegységem hátlapja
kuf oldala alapján:
http://www.igeny.hu/corolla/Im000126_jelolessel.jpgHa van CD-tár a kocsiban, egyszerű a helyzet: be kell dugni az IceLink csatlakozót a CD-tár helyére. (Erről bővebben később.) Az IceLink kábel másik vége belemegy egy Toyotához való átalakítóba, melybe belecsatlakoztatható az IceLink dokkolója. Tehát egyelőre annyi történt, hogy a fejegységbe bedugtunk egy kábelt, ami belement egy átalakítóba, ami fogadta az iPod bölcsőjét. Ekkor mi természetesen ki is próbáltuk, működik-e rendesen a bölcső. Rövid tapasztalatok:
- a fejegység Tape/Disc gombjával az iPod simán kiválasztható
- az iPodon lévő számok sorszámát képtelen rendesen kijelezni a fejegység; ennyi látszik: MD 1-01, ahol az 1-es a CD sorszáma (megmagyarázom), a 01 pedig a track sorszáma; értelemszerűen a track sorszáma max. 99-ig mehet el, ami egy 2-3000 számmal feltöltött iPodnál kevéske
- a fejegységgel az iPod vezérelhető: a számokat lehet léptetni, bele lehet tekerni; a CD-váltó gombok (1 és 2) váltják a CD-ket; a 3. gomb (display) vált a kijelző üzemmódjai között
- az IceLink képes arra, hogy az iPodon lévő playlistek közül az első 5-öt kvázi CD-ként - ahogy egy CD-váltót - kezelje; ezek váltására jó az 1-es és a 2-es gomb, illetve a kijelző megfelelő száma kijelzi, melyik playlistet használjuk éppen
- a 3. gombbal a kijelző üzemmódjai a következők: 1. track sorszáma (hosszú listáknál használhatatlan); 2. trackből eltelt idő; 3. ARTIST (itt jön a lényeg: LÁTSZIK AZ ID3 INFORMÁCIÓ!!! :buli: ) 4. TRACK (számcím)
- hosszú címeknél, előadónál a kijelző nem scrollozik, hanem több részletben jeleníti meg az információt, majd visszavált az első néhány karakter megjelenítésére
- a CD-váltó gombokkal 1-6 között lehet léptetni; az első 5 CD-nek az első 5 playlist felel meg, a 6. "CD" egy pofás kis menüt jelenít meg az iPodon, amin kereszül be lehet pl. állítani a töltést, a nyelvet, stb (lásd korábban linkelt IceLink manual)
- amikor a bölcsőben van, alaphelyzetben az iPod semmire sem reagál, csak a fejegységről irányítható; az előbb említett okos kis menüből lehet engedélyezni a használatot
Ezek után világos volt, hogy én bizony haza nem megyek a beépítés nélkül, úgyhogy már csak egy helyet kellett keresni a bölcsőnek. Ami felmerült:
- felfúrni a bölcsőt a műszerfalra (ezt én semmiképp nem akartam)
- beapplikálni egy megfelelően haljított és belülről rögzített lemezt a klímakonzol és a középkonzol közé, amire a bölcső felcsavarozható (macerás)
- berakni a bölcsőt a váltó és a pohártartók közötti kis szögletes rekeszbe (majdnem ez mellett döntöttünk, kár, hogy az iPodot innen nehéz lett volna úgy kezelni, hogy közben a dokkolóban marad)
- a könyöklő felső rekeszébe rakni a bölcsőt (ez sem rossz, de ehhez nem elég hosszú a gyári IceLink kábel)
- a hamutartó és a klíma közötti rekeszbe rakni a bölcsőt (ez lett végül a nyertes megoldás)
Tehát a hamutartó fölötti rekeszbe kellett berakni a bölcsőt. Én nem akartam összefurkálni az autót, ráadául szerettem volna, ha bölcsőstől kézbe vehető az iPod, így azt találtuk ki, hogy a bölcsőt nem rögzítjük, és a kábelének engedünk 25-30 cm játékot. Innentől kényszerpályán voltunk:
- kell fúrni egy lyukat a rekeszbe, hogy a bölcső kábele bele tudjon menni az átalakítóba
- az átalakítót - ami egy kb. 12 centis rudacska - rögzíteni kell; mi a középkonzol belső felére ragasztottuk
Tehát úgy állt a helyzet, hogy a fejegységbe csatlakoztatott kábel ment a középkonzol belsejére felragasztott átalakítóba, aminek a másik végébe csatlakozott a hamveder fölötti fiókban elrejtett, de a fiókból kb. 20 centire kihúzható bölcső. Ekkor már csak össze kellett rakni a dolgokat, és kész is voltunk.
Aztán nagy okosan rájöttem valamire. A fejegységbe csatlakoztatható kábelen dupla csati van, így a közben majdnem el is felejtett CD-tárat vissza lehetett dugni az IceLink csatlakozó megfelelő helyére! :10: Így összeszerelés után van kazettás magnóm, 6 lemezes CD-táram, és iPodom. Király. (Mondjuk a fejegységet megpróbálom elcserélni egy bontásra váró Corolla CD-s felegységére, és az így fölöslegessé váló CD-tárat szerelő barátomnak adom, pont jó lesz az Édesanyja Avensisébe.)
Tehát a beszerelés után a következő mérleg húzható:
+ megmaradt a CD-tár
+ van egy fejegységről szinte teljes körűen vezérelhető iPod a kocsiban, amit gyakorlatilag egy láthatatlan fúrással beszereltünk
+ látszanak az ID3 tagek a fejegység kijelzőjén (erről álmodni sem mertem)
+ az iPod 30 gigás, így tényleg iszonyat sok zene ráfér
+ jól szól a cucc
- van egy egy centis lyuk a hamutartó fölötti rekesz bal felső sarkában
- az iPod nincs tökéletesen stabilan rögzítve, így menet közben esetleg elmozdulhat (bár raktam mellé egy rongyot, tökéletesen stabilan áll)
- a rekesz fele tárolásra használhatatlan - na bumm...