Nah felébredtem visszaolvastam és én is reagálok rá ahogy persze hallottam, Palaczk kösz amit írtál jól eset:)
Nah de visszatérve hogy mi sport kocsi és mi nem! Valahol olvastam, az számít sportkocsinak amiből kevesebbet gyártanak mint egy széria autóból, futóműve keményebb egy sima utcai autónál, nagy motor és farhajtás! Elméletileg ez számít sportkocsinak!
Visszatérve a Celicára, azt tudnotok kell, hogy az első 3 generáció nevezhető sportautónak, mert az akkori technika alapján nagy motorosok voltak 1,6os benzinesek és hátsó kerekesek!
majd jött az enyém a 4genes ott szakították a sportautó hagyományával első kerekes illetve 4wd volt ez egészen a 6generációig igy volt és itt őszintén bevallom, mihelyst megjelent az első kerék számomra elveszítette a sportosságát! Jött a 7genes Celica csak első kerék teljesen utcai autó futóművel sőt nagyon gatya a futóműje szerencsésen teszteltem és igen nem tetszik!
Ahogy a Toyota is bejelentette állítólag a 8genes celica (subaru toyota keverék) lesz igazi sport autó, mert annak szánják!
DE visszatérve a sportautókra a Toyota első sport kocsija ténylegesen egy AW11 es MR2es volt (a hachiroku nem sport autó, hanem egy olcsó kategóriás családi autónak szánták, az más hogy mire használják a mai nap) Majd ugyebár jött a supra nah itt vannak ugyebár kételyek de tény hogy túra kocsinak szánták a suprát! És ime jöttek a lexus sport autók illetve most ha kifog jönni a FT-HS Toyota azt is sport kocsinak számolják!
Emisziós érték nézzük meg az FT-HS et v6os motorral és hibryd hajtással akarják gyártni de hogy ebből mi valósúl meg nem tom emisziós értéken belűl lenne jócskán szerintem!!!
ÉS még egy kis Celica a 4wd celica sport felszereltségű, autó!