Szerző Téma: Búcsú a Toyota sportautóktól  (Megtekintve 57848 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #15 Dátum: 2008.12.26 16:32:17 »
Mit gondolsz, az Aygo vagy az IQ minek lett? Hogy az átlag stimmeljen. Azért vannak itt IS-F-ek, LS460-ok, Land Cruiserek, stb. Mivel sportautókból nem tudna annyit eladni a Toyota, ami a modellt önmagát nyereségessé tenné, vagy a többi modell eladási darabszámait növelné (mondván ez a Corolla nem Supra, de Toyota, jó lesz ez is), nem fogja ilyen autókkal rontani az emissziós átlagot.
Nekem is hiányoznak a sportautók, de el kell fogadni, hogy a jelen piaci helyzet nem indokolja, hogy ezeket is előtérbe helyezze a Toyota.
És ha megnézed, hogy a nagy autógyártókat, hogy kiket fenyeget a csőd és kiket nem, akkor talán gazdasági részről is megérted a dolgot.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #16 Dátum: 2008.12.26 16:33:20 »
A Toyota úgy is nagyon benne van az új "márkák" létrehozásában, (Lexus, Scion) csinálhatnának egyet a sportautóknak is, vagy ha nem is teljesen újat, de a TRD-vel, mint pl. a Fiat-Abarth házasság...
kisa
born to ride

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #17 Dátum: 2008.12.26 16:38:49 »
De az emissziós értéket gyártónként kell hozni... Ezért van pl. a Mercinek Smartja.
(De ha lenne mondjuk egy önálló Supra márka, akkor az hogy hozná szerinted a határértékeket?)

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #18 Dátum: 2008.12.26 16:51:28 »
De az emissziós értéket gyártónként kell hozni... Ezért van pl. a Mercinek Smartja.
(De ha lenne mondjuk egy önálló Supra márka, akkor az hogy hozná szerinted a határértékeket?)

Ez érdekes. A Merci meg tudja oldani, hogy kompenzáljon a Smarttal? A Toyotának azért nagyobb modellpalettája van (még Európában is), és a közhiedelem szerint a legkörnyezetbarátabb márka a nagyok között... Eladási darabszámot is néznek az emissziós normánál, vagy csak átlagot számolnak?
kisa
born to ride

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #19 Dátum: 2008.12.26 16:56:01 »
Nem csak a Smart jelenti a megoldást. A sok dizel is.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #20 Dátum: 2008.12.26 17:11:10 »
Nem csak a Smart jelenti a megoldást. A sok dizel is.
Tájékozatlan vagyok, nem ismerem az ide vonatkozó előírásokat, nem néztem utána pontos adatoknak.
A Toyota is árul dízelt (szerintem több modellben, mint a Mercedes), továbbá az általad említett kisautók (Aygo, IQ, plusz szerintem a Yaris-Corolla páros is környezetbarátabb, mint a nagyobb motorokkal szerelt A-B-C Osztályok), legtovábbá a hibid modellek......
Nem értem, de igazából nem érint, mert azon túl, hogy nincs annyi pénzem (főleg ilyesmire) a legtöbb sportautóba bele sem férek :sorcerer: (201cm) :surrender:
kisa
born to ride

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #21 Dátum: 2008.12.26 17:25:22 »
A szabályozás a teljes modellpaletta átlagát számolja. Ez asszem most 150g/km, de ebben nem vagyok biztos. Az új autók (mostanában megjelentek, megjelenők), már a következő szabály szellemében születnek javarészt, hiszen ezeket még akkor is szeretnék majd forgalmazni. Az új előirások pedig igy néznek ki:

"CO2-célok és szankciók (újonnan forgalomba hozott személyautókra):

- az átlagos CO2-kibocsátást 130 g/km-re kell leszorítaniuk a gyártóknak
- minden gyártó flottája 65 százalékának meg kell felelnie e célnak 2012-re
- 2013-ra már a flották 75 százalékának kell teljesíteni az előírást
- 2014-re 80, 2015-re 100 százalékos teljesítés az előírás
- a kibocsátáscsökkentés zömét a motor és a sebességváltó hatékonyságának javításával, illetve a jármű tömegének csökkentésével kell elérni
- 7 g/km-nyi emissziómérséklést „ökoinnovációval” is el lehet érni (például napelemeknek a jármű tetejére szerelésével)
- további 10 g/km kibocsátáscsökkenés jön 2015-re egyéb forrásokból
- az átlagos kibocsátás 2015-re 120 g/km lesz (jelenleg 158)
- 2020-ra az átlagos kibocsátást 95 g/km-re kell csökkenteni
- 2014-ben döntik el, pontosan hogyan kell elérni a 2020-as célt
- 2018-ig évente és autónként 5 euró a büntetés az előírást meghaladó kibocsátás miatt az első gramm túllépésért, 15 a másodikért, 25 a harmadikért
- 3 grammnál nagyobb túllépés után grammonként 95 euró a büntetés
- 2018 után minden egyes gramm túllépését 95 euróval büntetnek"

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #22 Dátum: 2008.12.26 18:45:02 »
Én ezt az emisziós dolgot szám adatilag értem viszont élőben nem értem! ugyebár azt mondják hogy a dizel környezet barátabb mint a benzines autó,nah most ha ké autót nézünk meg gyári adatokkal!
haverom 2es 1,6os TD golfja és az én celicám szintén gyári állapotban!
Hát srácok az a dízel golf okádta azt a ***a füstöt és sok ilyen dizel van hogy okádja a füstöt, de számadatilag jobb! Az én kocsim meg határértéken belűl volt mindig is! Az környezetkímélőbb ha elmegy egy olajkályha füstölve előttem, mint egy turbós benzines ami elméletileg jobb mint a sima benzines kocsi?

Néha vannak kétejeim, mert bizonyos fórumokon olyanokat olvasok ilyen téren:S
A szívó benzin motor állítólag nagyon káros, a feltöltős motorok nem csak erősebbek de állítólag az égés segítik több oxigén bevitelével? nah ilyeneket olvasgatok, ha ez tényleg igaz akkor a tökéletesebb éges miért környezet ellenes dolog???

Nem csak a Smart jelenti a megoldást. A sok dizel is.
gy Toyota sosem hagy cserben...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #23 Dátum: 2008.12.26 20:39:20 »
De az emissziós értéket gyártónként kell hozni... Ezért van pl. a Mercinek Smartja.
(De ha lenne mondjuk egy önálló Supra márka, akkor az hogy hozná szerinted a határértékeket?)

Porsche? Boldogul és boldogulni is fog. Már most tudott dolog, hogy a határértékek időhatárait ki fogják tolni egyrészről; másrészről ki fogják alakítani a kiskapukat (minden bizonnyal olyan formában, hogy a bizonyos darabszám ALATT gyártó cégek mentességeket kapnak), pont azért, hogy az ilyen cégek mint pl. a Porsche, fennmaradhassanak.

Én nem veszem be ezt az emissziós dolgot; a Toyota ugyanazon a kőkeményen racionális alapon irtotta ki a sportautókat a programjából, melynek alapján kiirt minden mást is, ami nem eredményez egy bizonyos (nyilván precízen meghatározott) százalék feletti profitot. Más tömeggyártók (mint pl. a VW) éppenséggel most hoznak be új, sportos modelleket (pl. Scirocco) a programjukba, pedig nekik is teljesíteniük kell az emissziós normákat.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.26 20:45:23 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #24 Dátum: 2008.12.26 20:42:28 »
Én ezt az emisziós dolgot szám adatilag értem viszont élőben nem értem! ugyebár azt mondják hogy a dizel környezet barátabb mint a benzines autó,nah most ha ké autót nézünk meg gyári adatokkal!
haverom 2es 1,6os TD golfja és az én celicám szintén gyári állapotban!
Hát srácok az a dízel golf okádta azt a ***a füstöt és sok ilyen dizel van hogy okádja a füstöt, de számadatilag jobb! Az én kocsim meg határértéken belűl volt mindig is! Az környezetkímélőbb ha elmegy egy olajkályha füstölve előttem, mint egy turbós benzines ami elméletileg jobb mint a sima benzines kocsi?

Néha vannak kétejeim, mert bizonyos fórumokon olyanokat olvasok ilyen téren:S
A szívó benzin motor állítólag nagyon káros, a feltöltős motorok nem csak erősebbek de állítólag az égés segítik több oxigén bevitelével? nah ilyeneket olvasgatok, ha ez tényleg igaz akkor a tökéletesebb éges miért környezet ellenes dolog???

Amelyik dízel nagyon füstöl, az el van romolva! Talán ne ebből induljunk ki. Ezzel együtt tény, hogy a dízelek NEM környezetkímélőbbek, mint a kortárs benzinesek; éppenséggel összességében véve több károsanyagot bocsátanak ki. De CO2-emisszió terén jobbak, és most nagyon erre irányult a figyelem, ebben határozzák meg a határértékeket. Ebben pedig jobbak a dízelek, mint a velük összehasonlítható méretű benzinesek. Ezért ha sok a dízel modell egy gyártó flottájában, az kedvezően befolyásolja a CO2-emisszó flottaátlagát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #25 Dátum: 2008.12.26 20:44:47 »
Ja-ja, ez vezet olyan torzszüleményekhez, mint egy dízel TT.

Torzszülemény annak, aki nem szereti a dízeleket. Erre mondhatnám azt, hogy az erős benzines autók meg üzemanyagpusztító anakronisztikus dinoszauruszok. Muszáj provokálni  ::) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #26 Dátum: 2008.12.26 23:15:27 »

Nem a gyártást állította le csak Európának nem szán Sport kocsit, viszont USA és Ázisa megmaradt nekik! Valahogy én sem értem egyébbként, mert a toyota sportkocsijai igen híresek, ha csak a celicából és a Suprából indulunk ki...

Nem bepofazas, de a Celica nem sportauto. Maga a Toyota sem mondja, hogy az.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #27 Dátum: 2008.12.27 08:48:39 »

Nem a gyártást állította le csak Európának nem szán Sport kocsit, viszont USA és Ázisa megmaradt nekik! Valahogy én sem értem egyébbként, mert a toyota sportkocsijai igen híresek, ha csak a celicából és a Suprából indulunk ki...

Nem bepofazas, de a Celica nem sportauto. Maga a Toyota sem mondja, hogy az.

Ezt már elemezgettük korábban; ha pontosak akarunk lenni, akkor sportos autó a Celica, ezen belül egy középkategóriás sportkupé; tehát valóban nem sportkocsi a szó szoros értelmében; sem a teljesítménye, sem a menettulajdonságai nem olyanok, mint egy sportkocsié. És valóban, maga a Toyota sem árulta sportkocsiként a Celicát. A Celica kb. ugyanaz, mint ami pl. az Opelnél volt a Manta vagy a Calibra, a Fordnál a Capri vagy a Cougar, a VW-nél a Scirocco vagy a Corrado, stb.

Mindenesetre ez alól van egy kivétel, amit mind a teljesítménye, mind a menettulajdonságai alapján méltán tekinthetünk sportkocsinak: ez az összkerékhajtású, turbófeltöltéses változat, amit ugye elsősorban rallye-homologációs célra szántak. EZ sportkocsi, kétség nélkül. (És Szepi autója is ilyen.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #28 Dátum: 2008.12.27 09:19:16 »
Mindenesetre ez alól van egy kivétel, amit mind a teljesítménye, mind a menettulajdonságai alapján méltán tekinthetünk sportkocsinak: ez az összkerékhajtású, turbófeltöltéses változat, amit ugye elsősorban rallye-homologációs célra szántak. EZ sportkocsi, kétség nélkül. (És Szepi autója is ilyen.)

Persze, az R32-es Golf is sportauto. De a  GOLF maga nem az! A Celica sem az. Furcsamod, ami kimaradt az MR2-es, az az. Filozofiaban is az, nem csak kullemben. Kar ezen barmit is magyarazni, amikor azt mondjuk "Búcsú a Toyota sportautóktól", akkor itt szvsz. és Europarol beszelek, Supran es MR2-on kivul nincs mirol beszelni.  :flowers:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
« Válasz #29 Dátum: 2008.12.27 09:28:54 »
Mindenesetre ez alól van egy kivétel, amit mind a teljesítménye, mind a menettulajdonságai alapján méltán tekinthetünk sportkocsinak: ez az összkerékhajtású, turbófeltöltéses változat, amit ugye elsősorban rallye-homologációs célra szántak. EZ sportkocsi, kétség nélkül. (És Szepi autója is ilyen.)

Persze, az R32-es Golf is sportauto. De a  GOLF maga nem az! A Celica sem az. Furcsamod, ami kimaradt az MR2-es, az az. Filozofiaban is az, nem csak kullemben. Kar ezen barmit is magyarazni, amikor azt mondjuk "Búcsú a Toyota sportautóktól", akkor itt szvsz. és Europarol beszelek, Supran es MR2-on kivul nincs mirol beszelni.  :flowers:

Jó, mondom, ha szűken értelmezzük a "sportautó" kifejezért, akkor stimmel amit írsz. De én magam is hajlamos vagyok a "sportautó" kifejezést használni gyűjtőnévként valamennyi sportos autóra és sportkocsira, és akkor ebbe belefér az összes sportos Toyota modell a Paseotól a kihegyezett Corollákon, a Celicán meg az MR-en át a Supráig (és gondolom, a topikindító is így értette); és a "sportkocsi" kifejezést alkalmazni azokra, amelyeket az imént definiáltunk, tehát amelyek menetteljesítményeikben és -tulajdonságaikban egyaránt kiérdemlik ezt a jelzőt.

Terminológiai agyalás  :yawn: ... Én sem zárkózom el alapvetően az ilyesmitől, de már lerágtuk.

Amúgy az MR-el kapcsolatban tök igazad van, és érdekes, hogy ez a modell szokott utoljára eszébe jutni azoknak, akik Toyota sportautókat emlegetnek - pedig minden idők összes valaha volt Toyotája közül ez a legsportosabb modell  :yes: ... Vérbeli "menetgép", semmi másra nem gyártva, mint vezetésre  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )