Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 413856 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Klímás Topic
« Válasz #1095 Dátum: 2013.06.12 15:12:20 »
minden klíma lecsapatja a kondenzvizet és kivezeti. a klíma levegője mindig száraz, ugyanis a vízkiválás nem a szélvédőn történik, hanem a klímaberendezésben.

Szóval klímától nem párásodhat a szélvédő....
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Klímás Topic
« Válasz #1096 Dátum: 2013.06.12 15:16:50 »
Akkor lehet, hogy gyenge a klímám szárító hatása, és túl erős a hűtéséé :D - nem tudom, de amit írtam, nem elmélet :whistling: ;) :flowers:
Az lehet, hogy valamiért túl sok nedvesség jött be kintről, de az sajna a hideg felületen csapódott ki. :hug:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1097 Dátum: 2013.06.12 16:03:02 »
Amennyiben automata klímás autónk van, úgy az ablaklehúzást követően csak a kívánt hőmérsékletet kell beállítani a vezérlőpanelen és más dolgounk nincs.

A lényeg, hogy a klimatizáció az üvegfelületeken akadályozza meg az utastér felmelegedését! Így a leghatékonyabb és leggyorsabb. Testre, arcra SOHA nem szabad klímát irányítani.
Ehhez képest, az automata pontosan ezt csinálja. Legalábbis az Avensisünkben biztosan. Mindig a műszerfali beömlőkre állítja a légáramot (esetleg a lábtérrel kombinálva). Részben pont ezért utálom  :nonono:

Tehát, a klíma hatása nem az életkor előrehaladtának függvénye, hanem a használaté:flowers:
Azé IS, igen - de, az életkor előrehaladtával, sok ember érzékenyebb lesz a klíma esetleges rossz hatásaira. Emellett, fiatal korban is elég jelentős eltérések lehetnek abban, hogy ki mennyire érzékeny a klímára.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Klímás Topic
« Válasz #1098 Dátum: 2013.06.12 16:03:51 »
Akkor viszont a szárítószűrőt érdemes górcső alá venni. Ez az elem felelős a páramentes levegőért.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1099 Dátum: 2013.06.12 16:07:31 »
Fülledt esős időben a kintről jövő párás levegő lecsapódik a klíma által lehűtött szélvédőn, akkor is, ha 1 hónappal korábban cseréltem pollenszűrőt, kitakarítva az elpárologtatót. Ez van. :hug:
Lehet, hogy a te autódban ez van - de ez nem normális dolog. Bekapcsolt klímával pont hogy a szélvédőre kell irányítani a levegőt, ha párátlanítani szeretnénk azt! És amíg megy a klíma, nem is párásodhat újra, hiszen a klíma folyamatosan fújja rá a párátlanított, száraz levegőt.

Maximum a lehűtött üveg külső felületén csapódhatna le a pára... de azt meg a menetszél tarja elvileg szárazon. Ha pedig mégsem, akkor ablaktörlő bekapcs  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Klímás Topic
« Válasz #1100 Dátum: 2013.06.12 16:09:38 »
Ehhez képest, az automata pontosan ezt csinálja. Legalábbis az Avensisünkben biztosan. Mindig a műszerfali beömlőkre állítja a légáramot (esetleg a lábtérrel kombinálva). Részben pont ezért utálom  :nonono:
De az automata klima nem a 2-3 fokos hideget fujja, hanem varial a homerseklettel. Nekem Aurisban is sokszor jott az "arcomba" (sose ereztem) de csak a legalacsonyabb fokozatban. LAbbal is sokszor kombinalta.
A felesegem eleg erzekeny a klimara es huzatra (fulfajas, szarado szemek) es sose panaszkodott az Aurisban, mig a manual klimas autoknal szokott (pedig direkt a szelvedore allitom).


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Klímás Topic
« Válasz #1101 Dátum: 2013.06.12 16:10:26 »
Maximum a lehűtött üveg külső felületén csapódhatna le a pára... de azt meg a menetszél tarja elvileg szárazon. Ha pedig mégsem, akkor ablaktörlő bekapcs  :)
Elvileg, kiveve ~90%-os paratartalom eseten  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Klímás Topic
« Válasz #1102 Dátum: 2013.06.12 16:10:38 »
Ehhez képest, az automata pontosan ezt csinálja. Legalábbis az Avensisünkben biztosan. Mindig a műszerfali beömlőkre állítja a légáramot (esetleg a lábtérrel kombinálva). Részben pont ezért utálom  :nonono:
...
Érdekes, a Micra is pont így csinálja, de csak középre fúj, a fene a bürkéjét. Egyetlen-egyszer csinált olyat, hogy amikor már lehűlt az utastér, és levette a venti fokozatot is, lekapcsolt láb fújásra.  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1103 Dátum: 2013.06.12 16:14:16 »
Na, ha már többen is leírtátok, hogy miként használjátok a klímát, ha beültök a felhevült kocsiba...

Ha van időm, kinyitom az összes ajtót, és hagyom pár percig szellőzni a kocsit indulás előtt. Ekkor még a motor persze nem jár - "takarékosság" címszó.

Induláskor teljesen leengedem legalább a két első, de lehetőleg az összes ablakot. Ezután a szellőzést belső keringtetésre kapcsolom, a klímát pedig max hűtésre és max ventillátor-fokozatra. Így ki tudja nyomni az utastérből a felmelegedett levegőt.

Kis idő (mondjuk, 1-2 perc) elteltével az ablakokat szinte teljesen felhúzom; majd kb. ugyanennyi idő elteltével teljesen. Ekkor a klíma még mindig maxon megy, és belső keringtetésen.

Ezt mindaddig így hagyom, míg le nem hűlt az utastér a kívánt mértékben. Mikor ez megvan, lejjebb veszem a hűtést és a ventillátort, és kikapcsolom a belső keringtetést.

Befújás iránya minden esetben: lábtér + szélvédő.

--------------------

Napi utolsó leállítás előtt, ha eszembe jut, 1-2 perccel kikapcsolom a klímát, hogy ki tudjon valamennyire száradni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1104 Dátum: 2013.06.12 16:18:23 »
De az automata klima nem a 2-3 fokos hideget fujja, hanem varial a homerseklettel. Nekem Aurisban is sokszor jott az "arcomba" (sose ereztem) de csak a legalacsonyabb fokozatban. LAbbal is sokszor kombinalta.
Az Avensis sajnos nem csinálja ilyen jól. Előszeretettel fújja "arcba", és a ventillátort kettes-hármasnál kb. soha nem veszi lejjebb (van neki amúgy vagy nyolc fokozata, vagy még több, fene tudja). Szokta lábtérrel is kombinálni, de főleg miután már lehűlt, favorizálja az arcba fújást. Ezt pedig nem szeretem, pláne mióta párszor már megfáztam tőle.

Persze ezt ki lehet védeni azzal, hogy magukat a befúvókat elfordítom úgy, hogy ne pont rám fújják a levegőt - de akkor is huzatot csinál, ráadásul lábra egy idő után már nem fújja, pedig nagy melegben bizony oda is kéne. Szélvédőre meg egyáltalán nem fújja. Szóval: nem jó  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Klímás Topic
« Válasz #1105 Dátum: 2013.06.12 16:18:51 »
Na, ha már többen is leírtátok, hogy miként használjátok a klímát, ha beültök a felhevült kocsiba...


Az automata klima mindezt megcsinalja helyetted (persze nem az ablaklehuzasra es ajtonyitasra gondolok  :D).
De ezek szerint akkor a T25-os Ave-ban meg nem volt minden a helyen automata klima ugyben.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.12 16:20:31 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1106 Dátum: 2013.06.12 16:23:13 »
Az automata klima mindezt megcsinalja helyetted (persze nem az ablaklehuzasra es ajtonyitasra gondolok  :D).
De ezek szerint akkor a T25-os Ave-ban meg nem volt minden a helyen automata klima ugyben.
Megcsinálja, csak nem jól :D ... a pofámba lapátolja a levegőt, és pl. belső keringtetést nem kapcsol. Pedig úgy hatékonyabb (lenne) a hűtés.

Ja, és későn is reagál... már rég lehűlt, de még mindig zúgatja a ventit, mondjuk, a 8-ból négyes-ötös fokozaton  :nonono:

Megjegyzem, E12 Corollában (faceliftes, 2005-ös) is ugyanilyen kretén volt az automata klíma. Az is csak annyit tudott, hogy ha bekapcsoltad, felb...ta a ventit maxra, és az ábrázatodba zúdította a levegőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Re:Klímás Topic
« Válasz #1107 Dátum: 2013.06.12 16:40:14 »
Megcsinálja, csak nem jól :D ... a pofámba lapátolja a levegőt, és pl. belső keringtetést nem kapcsol. Pedig úgy hatékonyabb (lenne) a hűtés.

Ja, és későn is reagál... már rég lehűlt, de még mindig zúgatja a ventit, mondjuk, a 8-ból négyes-ötös fokozaton  :nonono:

Megjegyzem, E12 Corollában (faceliftes, 2005-ös) is ugyanilyen kretén volt az automata klíma. Az is csak annyit tudott, hogy ha bekapcsoltad, felb...ta a ventit maxra, és az ábrázatodba zúdította a levegőt.
Nem rossz a klima, csak, ha auto üzemmódra állítod, akkor a hőfokot kell tekerni és ahhoz mértem variálja a ventillátor sebességét.
Az enyémben ugyan tekerni kell, attól még van benne auto funkció. A befúvás irányát én adom meg.

Való igaz, hogy nem sokat használom én sem az auto állást, de végülis megtanulható a működése. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Klímás Topic
« Válasz #1108 Dátum: 2013.06.12 16:46:50 »
Akkor viszont a szárítószűrőt érdemes górcső alá venni. Ez az elem felelős a páramentes levegőért.

Dehogy. A szárítószűrő a hűtőközeget szűri, abból választja ki az esetleges vizet, és szennyeződéseket. 

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Klímás Topic
« Válasz #1109 Dátum: 2013.06.12 16:49:25 »
Na, ha már többen is leírtátok, hogy miként használjátok a klímát, ha beültök a felhevült kocsiba...

Ha van időm, kinyitom az összes ajtót, és hagyom pár percig szellőzni a kocsit indulás előtt. Ekkor még a motor persze nem jár - "takarékosság" címszó.

Induláskor teljesen leengedem legalább a két első, de lehetőleg az összes ablakot. Ezután a szellőzést belső keringtetésre kapcsolom, a klímát pedig max hűtésre és max ventillátor-fokozatra. Így ki tudja nyomni az utastérből a felmelegedett levegőt.

Kis idő (mondjuk, 1-2 perc) elteltével az ablakokat szinte teljesen felhúzom; majd kb. ugyanennyi idő elteltével teljesen. Ekkor a klíma még mindig maxon megy, és belső keringtetésen.

Ezt mindaddig így hagyom, míg le nem hűlt az utastér a kívánt mértékben. Mikor ez megvan, lejjebb veszem a hűtést és a ventillátort, és kikapcsolom a belső keringtetést.

Befújás iránya minden esetben: lábtér + szélvédő.

--------------------

Napi utolsó leállítás előtt, ha eszembe jut, 1-2 perccel kikapcsolom a klímát, hogy ki tudjon valamennyire száradni.

Nem értem ezt a belső keringetést. Amikor napon áll a kocsi, de nem is kell feltétlen napon, nyáron nagy melegben a zárt autó felmelegszik. Miért jó az ha a klímával a benti 50-60 fokos levegőt hűttetem a kinti 30-35 fokos helyett?  ::) Sztem belsőre akkor kell állítani, amikor az utastér már nagyjából áthűlt.