Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 413754 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Gubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Klímás Topic
« Válasz #1080 Dátum: 2013.05.11 08:14:55 »
Sziasztok!
Ave 2005.D4D dupla digit klímám a következőt produkálja. Az anyós ülés felé jéghideg levegőt fúj, felém megy csak olyan langyoskát. A hőfokot hiába állítgatom csak a befújás intenzitása változik a hőmérséklet ugyan az marad. A dual üzemmód sem segít. Talán valami légkeverési hibára gondolok. Mi okozhatja ezt? Kérem segítsetek!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Klímás Topic
« Válasz #1081 Dátum: 2013.05.11 19:56:32 »
Ugyan nem ismerem a típust, de szerintem megszorult a légkeverő "csap".
Attila 31
  - Avensis
- Prius

pokijani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Klímás Topic
« Válasz #1082 Dátum: 2013.05.13 10:03:25 »
1994-es évjáratú Carinát utólag klímásítottunk.
Kérdésem helyes-e, hogy a tűzfalon lévő - az alapjárat megemeléséért felelős - vákumszelep egyik csöve nincs bekötve sehova? Szerintem ezáltal a vákumszelepen keresztül szűretlen levegő kerül be a szívótorokba, ami káros lehet.
Ha valakinek van 1992 -1996-os olyan Carinája melyben gyárilag beépített klíma van, vagy bárki tud kérem segítsen!!!

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Klímás Topic
« Válasz #1083 Dátum: 2013.05.14 15:40:10 »
1994-es évjáratú Carinát utólag klímásítottunk.
Kérdésem helyes-e, hogy a tűzfalon lévő - az alapjárat megemeléséért felelős - vákumszelep egyik csöve nincs bekötve sehova? Szerintem ezáltal a vákumszelepen keresztül szűretlen levegő kerül be a szívótorokba, ami káros lehet.
Ha valakinek van 1992 -1996-os olyan Carinája melyben gyárilag beépített klíma van, vagy bárki tud kérem segítsen!!!

Ment a mail!

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Klímás Topic
« Válasz #1085 Dátum: 2013.06.12 09:46:39 »
Mert fiatal vagy ;)
Nem azért. 1999 óta van jogsim, először 2000-ben vettünk klímás autót, azóta ilyen van. A klímát meg kell tanulni használni, máskülönben ízületi fájdalom, gyulladás és légúti megbetegedéseket lehet kapni tőle.

Rengetegen teszik azt, hogy nagy melegben beülnek az autójukba, maxra nyomják a ventillátort, a leghidegebbre a hőmérséklete és a testükre irányítják a levegő útját. EZ garantált megfázás! Rengeteg helyen le van írva a klíma használatának HELYES módja:
Felhevült autó utasterét úgy lehet a leggyorsabban elfogadható szintre hűteni - amellett, hogy az egészségünkre is vigyázunk -, hogy 1. indulás előtt már lehúzzuk az összes ablakot, elindulunk
2. induláskor bekapcsoljuk a klímát magas fokozaton
3. a levegőt az üvegfelületekre irányítjuk
4. ha már érződik a befújt levegő hőmérsékletén (néhány perc elteltével), hogy a rendszer áthűlt, felhúzzuk az abkakokat és beállítunk olyan hőmérsékletet, ami a külső hőmérsékletnél kb 5 fokkal alacsonyabb csak. Ha kint 30+ fok van, akkor a napsütést ellensúlyozó legelfogadhatóbb hőmérsékletet kell beállítani. Ha a rendszer minden része megfelelően működik (és jól van méretezve gyárilag), akkor a ventillátor I-es, maximum II-es fokozata is elégnek kell, hogy legyen a tartós kellemes hőmérséklet eléréséhez és tartásához.

Amennyiben automata klímás autónk van, úgy az ablaklehúzást követően csak a kívánt hőmérsékletet kell beállítani a vezérlőpanelen és más dolgounk nincs.

A lényeg, hogy a klimatizáció az üvegfelületeken akadályozza meg az utastér felmelegedését! Így a leghatékonyabb és leggyorsabb. Testre, arcra SOHA nem szabad klímát irányítani.

Ha hosszú út után 2-3 perc van még a célunk eléréséhez, úgy célszerű a klímát vagy kikapcsolni (ventillátor menjen még), vagy melegebbre állítani a hőfokot és az ablakot résnyire lehúzni, hogy a külső levegőhöz a szervezetünk még az érkezés előtt alkalmazkodni tudjon. Így elkerülhető a klímás autóból kiszállást követően a rosszullét (a nagy hőmérsékletkülönbség miatt).

Tehát, a klíma hatása nem az életkor előrehaladtának függvénye, hanem a használaté:flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Klímás Topic
« Válasz #1086 Dátum: 2013.06.12 10:34:14 »
Annyi tennék hozzá, hogy a szélvédőre irányított légáram közvetlenül az arcunkba folytatja útját, illetve esős, párás melegben így használva az üvegfelület lehűlése miatt pára keletkezik a szélvédő belső felén, amit nem lehet lefúvatni. Ajánlott tehát ezt elkerülni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Klímás Topic
« Válasz #1087 Dátum: 2013.06.12 10:38:08 »
Pára csak akkor keletkezik, tudtommal, ha a szellőzőrendszer nem megfelelően szellőzik, pl. elhasználódott pollenszűrő miatt.
Fülledt esős időben a klíma által befújt száraz levegő miatt nem lesz pára az ablakokon, klíma nélkül viszont előfordulhat. (nekem mindkét autómon így működik)

Részben emiatt IS ajánlott a klíma tisztítása alkalmával a pollenszűrőt is ellenőrizni, illetve, ha kell, cserélni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Klímás Topic
« Válasz #1088 Dátum: 2013.06.12 10:39:59 »
Annyi tennék hozzá, hogy a szélvédőre irányított légáram közvetlenül az arcunkba folytatja útját, illetve esős, párás melegben így használva az üvegfelület lehűlése miatt pára keletkezik a szélvédő belső felén, amit nem lehet lefúvatni. Ajánlott tehát ezt elkerülni.
Nem csapódik ki a pára, mert éppen a klíma miatt nincs pára a kocsiban.
Persze, ha csak éppen akkor kapcsolod be, akkor ez előfordulhat. Folyamatos auto klíma esetén nálam ilyen nem volt.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Klímás Topic
« Válasz #1089 Dátum: 2013.06.12 10:40:17 »
Annyi tennék hozzá, hogy a szélvédőre irányított légáram közvetlenül az arcunkba folytatja útját, illetve esős, párás melegben így használva az üvegfelület lehűlése miatt pára keletkezik a szélvédő belső felén, amit nem lehet lefúvatni. Ajánlott tehát ezt elkerülni.
Ez ellen úgy védekezek, hogy a napellenzőt lehajtom és máris ki van védve ez a zavaró helyztet. Amúgy, pedig, ha a szellőzőből kijövő levegő "megkavarva" jut el hozzánk, már az is sokkal kevésbé kellemetlen, mintha direktben érne el.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Klímás Topic
« Válasz #1090 Dátum: 2013.06.12 10:43:53 »
Én úgy szoktam csinálni hogy: kinyitom a két első ajtót és/vagy leengedem a két első ablakot, hogy a  meleg kicsit kiszellőzzön. Beindítom a kocsit, klímát benyomom 1es ventifokozatal, külső levegő beszívással. Amikor elindulok, feljebb húzom az ablakokat, aztán feljebb kapcsolom a ventit, vagy az 1es fokozatál irányítom jobban magamra a légáramot, hogy azért érződjön. Leállás előtt párszáz méterrel meg kikapcsolom a klímát, csak a venti megy, sőt feljebb is veszem a ventit, hogy fújja kifelé a vizet, párát.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Klímás Topic
« Válasz #1091 Dátum: 2013.06.12 14:56:03 »
Pára csak akkor keletkezik, tudtommal, ha a szellőzőrendszer nem megfelelően szellőzik, pl. elhasználódott pollenszűrő miatt.
Fülledt esős időben a klíma által befújt száraz levegő miatt nem lesz pára az ablakokon, klíma nélkül viszont előfordulhat. (nekem mindkét autómon így működik)

Részben emiatt IS ajánlott a klíma tisztítása alkalmával a pollenszűrőt is ellenőrizni, illetve, ha kell, cserélni.
Fülledt esős időben a kintről jövő párás levegő lecsapódik a klíma által lehűtött szélvédőn, akkor is, ha 1 hónappal korábban cseréltem pollenszűrőt, kitakarítva az elpárologtatót. Ez van. :hug:
Ez ellen úgy védekezek, hogy a napellenzőt lehajtom és máris ki van védve ez a zavaró helyztet. Amúgy, pedig, ha a szellőzőből kijövő levegő "megkavarva" jut el hozzánk, már az is sokkal kevésbé kellemetlen, mintha direktben érne el.
Ez jó ötlet, én csak simán magam mellé irányítom a levegőt, legfeljebb egy perccel később érzem a hatást.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Klímás Topic
« Válasz #1092 Dátum: 2013.06.12 15:00:40 »
Én úgy szoktam csinálni hogy: kinyitom a két első ajtót és/vagy leengedem a két első ablakot, hogy a  meleg kicsit kiszellőzzön. Beindítom a kocsit, klímát benyomom 1es ventifokozatal, külső levegő beszívással. Amikor elindulok, feljebb húzom az ablakokat, aztán feljebb kapcsolom a ventit, vagy az 1es fokozatál irányítom jobban magamra a légáramot, hogy azért érződjön. Leállás előtt párszáz méterrel meg kikapcsolom a klímát, csak a venti megy, sőt feljebb is veszem a ventit, hogy fújja kifelé a vizet, párát.
:yes: Ha van rá időm, beindítom a kocsit, klímát, belsőre állítom a keringetést, maxra a ventillátort, és várok két percet. Beülve máris más. Elinduláskor persze külsőre átállítom, leveszem a fokozatot.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Klímás Topic
« Válasz #1093 Dátum: 2013.06.12 15:03:27 »
Fülledt esős időben a kintről jövő párás levegő lecsapódik a klíma által lehűtött szélvédőn, akkor is, ha 1 hónappal korábban cseréltem pollenszűrőt, kitakarítva az elpárologtatót. Ez van. :hug:
Nekünk ezidáig még soha nem párásodott klíma mellett egyetlen autónk sem, lehetett bármilyen idő odakint.  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Klímás Topic
« Válasz #1094 Dátum: 2013.06.12 15:08:22 »
Nekem kivulrol szokott az athutott szelvedore kicsapodni a para (de ez csak akkor, ha a szelvedore van iranyitva a klima). Ha mar nagyon nem latok, torlok ablaktorlovel  :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX