Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 413725 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Klímás Topic
« Válasz #1035 Dátum: 2013.01.04 15:09:40 »
Azt nem mondtam, hogy ebből lehet tudni.  :flowers: Csak hogy kipróbáltam és meglepett.  :)
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Klímás Topic
« Válasz #1036 Dátum: 2013.01.04 15:36:14 »
Azt nem mondtam, hogy ebből lehet tudni.  :flowers: Csak hogy kipróbáltam és meglepett.  :)
És miből lehet tudni? :hmmmm:
Meg kell várni a kánikulát :otlet: [rohog] ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1037 Dátum: 2013.01.04 18:42:47 »
Ezen kivül télen honnan tudod hogy egyáltalán jó a manuális klima? :hmmmm:
Mert, hogy gyorsabban lesz meleg ,elég relativ és nem bizonyitja, hogy jól hűt a klima :szemez:

Péter!
Manuális, jármű komforttéri hűtőberendezés, működésének és hatásosságának pillanatnyi ellenőrzése "házilag", standard felhasználók számára.Csikorgós téli napon nem ajánlott.+

0,Az alábbi ellenőrzést célszerű, a jármű üzemmeleg állapotában, működő motor mellett elvégezni! Pl.;Hazaérkezést követően, ha az egyéb viszonyok lehetővé teszik.

1,A jármű komfort terének felfűtése ( ez már akár adott is lehet), környezeti hőmérséklet fölé.(dT~10 C)Közben,az előre odakészített szoba hőmérő (ha nincs húshőmérő kéznél) elhelyezése a jól megválasztott anemosztáthoz, (mérő edényzettel a kifújt levegőáramba helyezve).

2, hűtőkör bekapcsolása (A/C gomb benyomása), motorház fedél felnyitása, a kívánt hőmérsékleti tartomány kiválasztása.

3, Közepe ventilátor fokozat beállítása

4, a mérés néhány percet igénybe vesz, addig a motortérben szemrevételezésel ellenőrzendő a hűtőköri kompresszor működése(mágnenses kuplung ki-be kapcsolgatása)
5, visszatérve a komforttérbe, a hőmérséklet változása érzékelhető lesz, mértéke a hőmérő leolvasásával megtudható. A befújt levegő hőmérsékletének ≥7-8 C kell lennie a környezeti hőmérséklet függvényében. :) ;)
 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1038 Dátum: 2013.01.04 18:49:03 »
Az kb. 100 + fordulatot jelent. A menetszél így a klíma működése miatt a már átmelegedett klímahűtőn át éri el a hűtőt és a motorteret, szerintem ez is számít.

Ez valós! Ráadásul, még a ventilátor sem fog bekapcsolni, ha megfelelően hideg, és megfelelően nagy a hűtő levegő (menetszél) tömegárama, és nincs retesz kötésben a hűtési kompresszorral. :yes: ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Klímás Topic
« Válasz #1039 Dátum: 2013.01.04 19:53:49 »
Péter!
Manuális, jármű komforttéri hűtőberendezés, működésének és hatásosságának pillanatnyi ellenőrzése "házilag", standard felhasználók számára.Csikorgós téli napon nem ajánlott.+

0,Az alábbi ellenőrzést célszerű, a jármű üzemmeleg állapotában, működő motor mellett elvégezni! Pl.;Hazaérkezést követően, ha az egyéb viszonyok lehetővé teszik.

1,A jármű komfort terének felfűtése ( ez már akár adott is lehet), környezeti hőmérséklet fölé.(dT~10 C)Közben,az előre odakészített szoba hőmérő (ha nincs húshőmérő kéznél) elhelyezése a jól megválasztott anemosztáthoz, (mérő edényzettel a kifújt levegőáramba helyezve).

2, hűtőkör bekapcsolása (A/C gomb benyomása), motorház fedél felnyitása, a kívánt hőmérsékleti tartomány kiválasztása.

3, Közepe ventilátor fokozat beállítása

4, a mérés néhány percet igénybe vesz, addig a motortérben szemrevételezésel ellenőrzendő a hűtőköri kompresszor működése(mágnenses kuplung ki-be kapcsolgatása)
5, visszatérve a komforttérbe, a hőmérséklet változása érzékelhető lesz, mértéke a hőmérő leolvasásával megtudható. A befújt levegő hőmérsékletének ≥7-8 C kell lennie a környezeti hőmérséklet függvényében. :) ;)
OK, de ugye a 7-8 C fok +2 C foknál könnyen elérhető  klima nélkül is , de azért tetszik a megoldás. :szemez:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1040 Dátum: 2013.01.04 23:19:34 »
OK, de ugye a 7-8 C fok +2 C foknál könnyen elérhető  klima nélkül is , de azért tetszik a megoldás. :szemez:

Nem akarom túlságosan igénybe venni a türelmedet, de alacsony környezeti hőmérséklet esetén, lazán előfordulhat az erőteljes utóhűtés, ami a kívánt elpárolgási nyomás és a hozzá tartozó hőmérséklet "alálendülését " okozhatja. Na ezért fontos a relációjel!! És bizony az R 134a közeg tud többet is, mint a kívánt 0 C -os elpárolgási hőmérséklet. p.v. 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Klímás Topic
« Válasz #1041 Dátum: 2013.04.13 15:59:49 »
Nekem a klíma tisztításáról volna pár kérdésem.

Már tavasszal tapasztaltam, hogy amikor páramentesítésre használta a klímát, nagyon büdös lett az autóban. Elvittem tisztíttatni és mondta a srác, hogy ez tipikus klíma szag. Mert azt hittem ég valami amikor bekapcsolom a klímát. Olyan füstszaga van (volt). Meg is csinálták a tisztítást, úgy, hogy a hűtő radiátort mosták le gombaölő folyadékkal. Enyhébb lett a szag de nem múlt el. Elvitte 1 hónap múlva és megint megcsinálták és pollen szűrőt is cseréltünk. De most már ott tartok, hogy sima fűtő állásban is van szaga és hűtéskor is.
Mit csináljak még? Honnan jöhet a szag? Mit tisztítsak meg? Szerintem a spray ebben az esetben, mint halottnak a csók. Eddig olyan spray-s megoldással csináltattam és azt gondoltam, minden rendben lesz. De nem. Mióta az enyém már azóta mosatni kellett volna szerintem a radiátort. Fújjak olyan habot a csőbe a beömlőkön keresztül? De az sem szed ki semmit, mint ahogy a gáz sem. Szerintem mosni kellene valahogy.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #1042 Dátum: 2013.04.13 17:21:20 »
Nekem a klíma tisztításáról volna pár kérdésem.

Már tavasszal tapasztaltam, hogy amikor páramentesítésre használta a klímát, nagyon büdös lett az autóban. Elvittem tisztíttatni és mondta a srác, hogy ez tipikus klíma szag. Mert azt hittem ég valami amikor bekapcsolom a klímát. Olyan füstszaga van (volt). Meg is csinálták a tisztítást, úgy, hogy a hűtő radiátort mosták le gombaölő folyadékkal. Enyhébb lett a szag de nem múlt el. Elvitte 1 hónap múlva és megint megcsinálták és pollen szűrőt is cseréltünk. De most már ott tartok, hogy sima fűtő állásban is van szaga és hűtéskor is.
Mit csináljak még? Honnan jöhet a szag? Mit tisztítsak meg? Szerintem a spray ebben az esetben, mint halottnak a csók. Eddig olyan spray-s megoldással csináltattam és azt gondoltam, minden rendben lesz. De nem. Mióta az enyém már azóta mosatni kellett volna szerintem a radiátort. Fújjak olyan habot a csőbe a beömlőkön keresztül? De az sem szed ki semmit, mint ahogy a gáz sem. Szerintem mosni kellene valahogy.

Ennek egyszerű a diagnosztikája: a hőcserélő tetején lévő tálca (kondenzvíz-gyűjtő)  lefolyója van eltömődve. Tisztítást követően eltűnik a pangó víz okozta büdösség.

A lefolyócsövet (kb. egy centi átmérőjű műanyag, vagy gumicső) a tűzfal (torpedólemez) magasságában a középvonaltól a menetirány szerinti jobb oldal irányában keresd a kocsi kasztnijának az alján.  Ezt a klímatisztítók nem szokták takarítani, mert hülye helyen van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Klímás Topic
« Válasz #1043 Dátum: 2013.04.13 19:02:40 »
Aha.
Amikor a srác befújta a gombaölőt, az alul kifolyt. Vagy te valami más nyílásról beszélsz? A befúvás az utastér felől történt, valami hajlított réz csővön át, amin apró lyukak voltak. Ilyesmi, csak hosszabb volt a fém cső és rézből volt talán, amit ott a helyszinen a megfelelő szögben meghajtogatott:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #1044 Dátum: 2013.04.13 19:14:17 »
Aha.
Amikor a srác befújta a gombaölőt, az alul kifolyt. Vagy te valami más nyílásról beszélsz? A befúvás az utastér felől történt, valami hajlított réz csővön át, amin apró lyukak voltak. Ilyesmi, csak hosszabb volt a fém cső és rézből volt talán, amit ott a helyszinen a megfelelő szögben meghajtogatott:


Teljesen másról.  A klímások csak a levegőjáratokat tisztítják. Én meg a kondenzvízlefolyóról.  El van dugulva, a pangó víz, meg büdös.  Ha a lefolyó nincsen eldugulva, akkor nincsen szag.  :hug:

Egyszerű próbája:  működő klímánál 5 percet követően illik a kocsi alatt némi víztócsának lenni. (maga alá pisil a jószág) Mondjuk ehhez nem elég a +15 fok.

Takarít(ta)sd ki a lefolyót és megoldódik a büdösség. nem is értem, hogy a klímás miért nem mondta.  :nonono:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Klímás Topic
« Válasz #1045 Dátum: 2013.04.13 19:20:18 »
Nekem azt mondta, hogy ha alul kifolyik a bent befecskendezett vegyszer, akkor jó. Akkor ő ill. te másról beszéltek? Pedig a tisztítástól "maga alá pisil a jószág". Mivel egyből kifolyt. Ezek szerint még jobban ki kell tisztítani azt (?) a járatot. Vagy egy másik járatról beszélsz....?

Teljesen másról.  A klímások csak a levegőjáratokat tisztítják.

A levegő járatokat nem nagyon tisztíotta szerintem. Tehát a levegő beömlő nyílásokon nem dugott be semmit és nem is fújt oda semmit.

Amit csinált, az kb. az, hogy kiszedte a kesztyűtartót, és még az alatta az utas lába fölött levő takaró lemezt. Aztán még ott szétszedett valami és utána jött a kannából kiöntött lötty befújása a linkelt eszközzel. (sűrített levegőt csatlakoztatott rá) Középtáj felé irányította a csövet, viszonylag hosszan benyomta. Alul meg folyt kifelé.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.13 19:29:41 írta Soma01 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #1046 Dátum: 2013.04.13 19:29:51 »
Nekem azt mondta, hogy ha alul kifolyik a bent befecskendezett vegyszer, akkor jó. Akkor ő ill. te másról beszéltek? Pedig a tisztítástól "maga alá pisil a jószág". Mivel egyből kifolyt. Ezek szerint még jobban ki kell tisztítani azt (?) a járatot. Vagy egy másik járatról beszélsz....?

Azt hiszem érthetően írtam, nade mégegyszer.

A klímás az utastéri levegőjáratokat tisztítja ki. Ha alapos, akkor felnyomja a habot az utastéri hőcserérőig is.    Ha a hőcserélő lefolyócsöve tiszta, akkor lefolyik a tisztítófolyadék a kocsi alá, az aszfaltra.  Ha nem folyik ki a kocsi alá, akkor el van dugulva, ki kell tisztítani.
Ha a levegőjáratokból visszafolyik az utastérbe a tisztítóhab, az nem jelent semmi sem.

Nem tudom, hogy érthető-e...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Klímás Topic
« Válasz #1047 Dátum: 2013.04.13 19:48:10 »
- a levegő járatokba nem fújt semmit, tehát igy NEM:

vagy így sem:

Nem!

- habot nem fújt sehová,

- alul kifolyt amit belül befújt ebből:

Ott van mellette a kanna is, abból öntött bele a piros tartályba.

De azért azt a csövet alul meg fogom keresni. Dugjak be valami drótot vagy mit?
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.13 20:01:40 írta Soma01 »

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Klímás Topic
« Válasz #1048 Dátum: 2013.04.13 21:01:23 »
Nekem a klíma tisztításáról volna pár kérdésem.


Visszakerestem a saját  2011 es írásomat:

Én a kondenzvíz kivezető gumicsövet visszahúztam, a klímaHABNAK a vezetékét koppanásig beleigazgattam, a kis rés ami a gumicsövön  maradt hüvelykujjal befogtam, és    :gun_bandana: egy lendületben fél flakonnal beleengedtem. Hatásos lett.   :nuke:
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Klímás Topic
« Válasz #1049 Dátum: 2013.04.13 21:38:05 »
Köszi mindkettőtöknek!

Veszek egy ilyen habot és megcsinálom én is és. A légbeömlő nyílásokba is nyomjak? Mert nem sok értelmét látom, mert: ok, befújom, de mi jön ki? Úgy értem, a kosz amit felold a hab, az hol távozik?
Vagy hogy kell használni és milyen márkát érdemes venni?