Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 413772 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Klímás Topic
« Válasz #1020 Dátum: 2013.01.02 12:37:51 »
A járműved agya, az általad kért komforttéri(utastér) hőmérséklet és az onnan nyert levegő hőmérséklet összevetése után készenléti aktív, vagy működési aktív állapotba hozza a  gk. komplex légellátó berendezése (klímája), hűtőkörét. ;)
Részleteiben, személyes üzenetben, ha érdekel.
Na ez nekem máris magas :szemez:
A klimámnak szerintem nincsen agya- manuális. Ha bekapcsolom hűt , kikapcsolom nem csinál semmit. A ventivel fokozom a hűtást.
A fűtés: ha pirosra csavarom fűt, ha fehérre akkor csak fúj.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Klímás Topic
« Válasz #1021 Dátum: 2013.01.02 12:46:30 »
Na ez nekem máris magas :szemez:
A klimámnak szerintem nincsen agya- manuális. Ha bekapcsolom hűt , kikapcsolom nem csinál semmit. A ventivel fokozom a hűtást.
A fűtés: ha pirosra csavarom fűt, ha fehérre akkor csak fúj.
akkor neked egyszerű. ha benyomod a klímát megy, ha kinyomod, nem megy. ezek szerint automatában akkor megy a klíma, ha a kinti levegő nem elég hideg a kívánt belső hőmérséklet eléréséhez? mert ez azt jelentené, hogy télen automatában nem lhet lefűteni a párát (mert nem kapcsol be a klímaberendezés, mert kint hideg van).

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Klímás Topic
« Válasz #1022 Dátum: 2013.01.02 17:17:55 »
Nekem eddig utasként egy Renault Laguna II, Volvo c30 és Avensis II automata klímaberendezését volt alkalmam megfigyelni, mind a háromnál külön gomb (ac) kapcsolta a klíma kompresszort. Az automatika csak a befújt levegő hőmérsékletét és irányát szabályozta, de a kompresszort nem.

Így ha pl. az Avensisnél 27 fokos külső hőmérsékletnél 16 fokos belső hőmérsékletet állítottam be, de a kompresszort nem kapcsoltam be, akkor a 27 fokos külső levegőt fújta be az általa megválasztott erősséggel és irányba, ez volt a leghidegebb amit tudott, hiába volt aktív az "auto mode", be kellett kapcsolni a kompresszort is. A befújt levegő hőmérsékletének szabályzása  úgy történik, hogy a kinti levegő egy része a fűtőradiátoron megy át, a másik része pedig a klíma utastéri hőcserélőjén. Hűtés esetén gondolom a fűtéscsap zárva van, és minél hidegebb befújt levegőt akar a rendszer, annál nagyobb részét a klíma hőcserélőjén engedi át. A fenti 3 kocsinál ehhez azonban külön be kell kapcsolni a kompresszort. Hidegben való párátlanítás esetén pedig annyi a különbség, hogy a fűtéscsap is nyitva van.

Az általam megfigyelt kocsiknál automatán is csak akkor ment a klíma, ha az külön be volt kapcsolva, külső (és belső) hőmérséklettől függetlenül. A külső hőmérséklet indirekt úgy szól bele a dologba, hogy ha jól tudom van egy hőmérő a klíma utastéri hőcserélőjénél is, ami ha fagypont alá süllyed, akkor az elektronika lekapcsolja a kompresszort, hogy a pára ne fagyjon rá. Ez így működik a manuális klímáknál is. Ezt ha egyszer lesz időm és kedvem fagyoskodni leellenőrzöm az Avensis-ünkön (T22, manuális klíma).


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Klímás Topic
« Válasz #1023 Dátum: 2013.01.02 17:57:30 »
...A külső hőmérséklet indirekt úgy szól bele a dologba, hogy ha jól tudom van egy hőmérő a klíma utastéri hőcserélőjénél is, ami ha fagypont alá süllyed, akkor az elektronika lekapcsolja a kompresszort, hogy a pára ne fagyjon rá. Ez így működik a manuális klímáknál is...
:yes:
Pontosabban egy termisztor. Pl. itt 88625 számon.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #1024 Dátum: 2013.01.02 19:45:12 »
micila jól írta a működési elvet le.

Itt máshogyan fogalmazva
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Klímás Topic
« Válasz #1025 Dátum: 2013.01.02 21:50:24 »

Egy szép nagy lópisztolyt kapcsol az le! :no: ;)
Én ugyemléxem,h nálam ha megy a klíma,világít a kis zöld A/C lámpa és áttekerem kékről pirosra a hőfokot,akkor a zöld a/c lámpa elalszik.
De majd holn.reggel kipróbálom melóból hazamenet.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1026 Dátum: 2013.01.02 23:03:02 »
Én ugyemléxem,h nálam ha megy a klíma,világít a kis zöld A/C lámpa és áttekerem kékről pirosra a hőfokot,akkor a zöld a/c lámpa elalszik.
De majd holn.reggel kipróbálom melóból hazamenet.

Jól emlékszel, de az még csak készenléti aktív állapota, a járműved komplex-termikusan szabályozott -  légellátó rendszerének (vagyis az un.:klímának). ;)
Egyébként mit melózol, hogy éjjel kell csinálni? Csak nem gyerekgyár? :D :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Klímás Topic
« Válasz #1027 Dátum: 2013.01.03 10:17:32 »
Tévedtem!
Nem kapcsol le a zöld a/c jelzés,ha átforditom meleg levegöre.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Klímás Topic
« Válasz #1028 Dátum: 2013.01.03 10:24:03 »
Tévedtem!
Nem kapcsol le a zöld a/c jelzés,ha átforditom meleg levegöre.
Az nekem is világít folyamatosan. Csak álló helyzetben lehet megmondani a fordulatszám alapján.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Klímás Topic
« Válasz #1029 Dátum: 2013.01.03 12:07:37 »
Tévedtem!
Nem kapcsol le a zöld a/c jelzés,ha átforditom meleg levegöre.

Arra emlékeztél, hogy lekapcsol. :hmmmm: Igen, de nem a hőfokbeállítóra, hanem a ventillátor leállítására valóban...
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Klímás Topic
« Válasz #1030 Dátum: 2013.01.03 15:24:02 »
Arra tuti emlékeztem,hogy ha nullára állítom a ventit,akkor lekapcs a klima,majd ha ujra elkapcs nulláról,klima indul. Az oké,tudtam,h igy megy.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Klímás Topic
« Válasz #1031 Dátum: 2013.01.04 14:31:54 »
Nekem 1-2 hete tűnt fel, hogy ha a klímát bekapcsolom hidegben (0 fok körül volt) és ráadtam a meleget, lényegesen gyorsabban lett meleg az utastér.  :eek: Ez nekem új.  :D
         

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #1032 Dátum: 2013.01.04 14:47:46 »
Nekem 1-2 hete tűnt fel, hogy ha a klímát bekapcsolom hidegben (0 fok körül volt) és ráadtam a meleget, lényegesen gyorsabban lett meleg az utastér.  :eek: Ez nekem új.  :D
Nem lehet hogy azért, mert a kompresszor miatt emelkedik a fordulatszám és a motor is gyorsabban melegszik fel?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Klímás Topic
« Válasz #1033 Dátum: 2013.01.04 15:02:12 »
Nem lehet hogy azért, mert a kompresszor miatt emelkedik a fordulatszám és a motor is gyorsabban melegszik fel?
Az kb. 100 + fordulatot jelent. A menetszél így a klíma működése miatt a már átmelegedett klímahűtőn át éri el a hűtőt és a motorteret, szerintem ez is számít.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Klímás Topic
« Válasz #1034 Dátum: 2013.01.04 15:06:18 »
Nekem 1-2 hete tűnt fel, hogy ha a klímát bekapcsolom hidegben (0 fok körül volt) és ráadtam a meleget, lényegesen gyorsabban lett meleg az utastér.  :eek: Ez nekem új.  :D
Ezen kivül télen honnan tudod hogy egyáltalán jó a manuális klima? :hmmmm:
Mert, hogy gyorsabban lesz meleg ,elég relativ és nem bizonyitja, hogy jól hűt a klima :szemez: