Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 417439 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

pokijani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Klímás Topic
« Válasz #990 Dátum: 2012.09.02 10:10:00 »
Üdv!
92-es Carina E-be vettem 60 e. huf-ér komplett bontott klímát, egy nap alatt beszereltem, 14 e. huf-ér levákuumozták, feltöltötték+ a gázt megfestették. 2 éve használom semmi probléma nem volt vele ezidáig. Nekem MEGÉRTE!!!  :clap:   ::)
Üdvözöllek madmisi!
Köszönöm a hozzászólásodat. Az általad leírtak megerősítettek abban, hogy érdemes a klíma beszerelésével foglalkoznom. Amit leírtál abból arra a következtetésre jutottam, hogy eléggé jártas vagy a témában ahhoz, hogy a segítségedet kérjem. A helyzet az, hogy találtam egy törött Carinát amiben a klíma működőképes, de nem tudom, hogy egy komplett klíma milyen részekből áll és a kocsiban mi hova van felszerelve. Nem szeretnék úgy járni, hogy hiányosan szereljem ki. Ennek érdekében sokat segítenél ha részletesen leírnád a klíma összes részeit, és tartozékait, illetve azt is, hogy mi hol van elhelyezve, és hogyan lehet azokat kiszerelni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.02 10:13:20 írta pokijani »

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Klímás Topic
« Válasz #991 Dátum: 2012.09.03 11:30:41 »
Igazából pontos magyar nyelvű megnevezést nem minden alkatrészre tudok mondani. Egyik fórumtárstól kaptam én is egy angol nyelvű Carina klíma leírást (.pdf), ez alapján szereltem be én is. Ha dobsz egy e-mail címet elküldöm Neked.

pokijani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Klímás Topic
« Válasz #992 Dátum: 2012.09.03 13:39:20 »
Igazából pontos magyar nyelvű megnevezést nem minden alkatrészre tudok mondani. Egyik fórumtárstól kaptam én is egy angol nyelvű Carina klíma leírást (.pdf), ez alapján szereltem be én is. Ha dobsz egy e-mail címet elküldöm Neked.
Üdv.
Az e-mail címem tjan2@t-online.hu
Köszi.

pokijani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Klímás Topic
« Válasz #993 Dátum: 2012.09.03 16:18:33 »
Üdv. madmisi!
Köszi megkaptam az anyagot, nagy segítség. :clap:

pokijani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Klímás Topic
« Válasz #994 Dátum: 2012.10.17 12:13:45 »
Helló!

Toyota Carina E 1,6-os kocsimba utólag most szereltünk be eredeti használt klímát. Azt tapasztalom, hogy amikor a klímát bekapcsolom a 850-es fordulat szám vissza esik 500 fordulatra ami úgy gondolom már alacsony és ezen alacsony fordulatszámon a motor is beremeg.Szeretném tudni, hogy reális-e ekkora fordulatszám esés, és ha nem mit tudok tenni annak érdekében, hogy ne essen ekkorát a fordulat. Továbbá keresek komlett klíma hűtő ventilátort, ugyanis amit feltettünk annak lóg a tengelye. :lol: :cry:


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Klímás Topic
« Válasz #995 Dátum: 2012.10.17 20:16:21 »
Helló!

Toyota Carina E 1,6-os kocsimba utólag most szereltünk be eredeti használt klímát. Azt tapasztalom, hogy amikor a klímát bekapcsolom a 850-es fordulat szám vissza esik 500 fordulatra ami úgy gondolom már alacsony és ezen alacsony fordulatszámon a motor is beremeg.Szeretném tudni, hogy reális-e ekkora fordulatszám esés, és ha nem mit tudok tenni annak érdekében, hogy ne essen ekkorát a fordulat. Továbbá keresek komlett klíma hűtő ventilátort, ugyanis amit feltettünk annak lóg a tengelye. :lol: :cry:

A másik topicba válaszoltam!
Xanyi

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #996 Dátum: 2012.11.07 22:18:33 »
Ne szivasd már szegényt. :-D
Milyen 20000?! Nekem a teljes töltést Toyota szervizben 5000-ért csináltak meg. ;-)

Mit töltöttek bele, száraz nitrogént?  Egyébként fájt?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #997 Dátum: 2012.11.07 22:22:04 »
Lényegében a szárítőszűrő feladata a nedvesség és a különböző szennyeződések eltávolítása a rendszerből, emellett pedig a gáz+ olaj puffereként is szolgál. A benne lévő szűrőegység meghatározott mennyiségű nedvesség felszívására képes, ezért azt ajánlott 4 évente cserélni, vagy cseréltetni.

És a háztartási hűtőszekrényetekben az elmúlt 10-12  évben hányszor csréltettél szárító szűrőt?????
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Klímás Topic
« Válasz #998 Dátum: 2012.11.08 23:45:34 »
És a háztartási hűtőszekrényetekben az elmúlt 10-12  évben hányszor csréltettél szárító szűrőt?????
Ezzel a kérdéssel kapcsolatban nekem két megállapításom van.

- Autóban nem tartunk  sokáig tojást.
- Hűtőszekrényben nem utazunk nyaralni.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #999 Dátum: 2012.11.09 10:52:21 »
Ezzel a kérdéssel kapcsolatban nekem két megállapításom van.

- Autóban nem tartunk  sokáig tojást.
- Hűtőszekrényben nem utazunk nyaralni.

Nem a fentiekre válaszul!

Tisztelt fórumozók! A szakmai érintettség okán engedtessék meg, hogy kicsit terjengősebben írjak.Pusztán az információ átadása okán!
Nos! A gépjárművek komplex légellátó rendszerébe (légkezelő berendezés) integrált, zárt hűtési rendszer ( a továbbiakban; rendszer) , rendszer elemének (szárító szűrő) cseréjéről és annak szükségszerűségéről van szó. Nem érintve a rendszer szerteágazó részeit, nézzük meg a hűtési kört. Mint azt korábban kiemelten írtam, zárt. Azt jelenti, hogy a kapcsolódó rendszerelemek, hidraulikailag tömören kapcsolódnak egymáshoz. Azt feltételezve és szándékolva, hogy a rendszer a használata során, a környezetétől anyagáramlás mentesen -se be, se ki -működik. Kivételt képez, a szerelői beavatkozások alkalma. A rendszer első üzembe helyezése előtt, majd minden olyan alkalommal, amikor a rendszer megbontását követően azt helyreállították - akár házi split rendszer, akár ipari rendszer, akár járműipari rendszer- nyomáspróbát kell végezni, a tömörség vizsgálat okán. A rendszert túlnyomással és vákuummal is tesztelik. A sorrend nem felcserélhető! A vákuumos eljárás a tömörségvizsgálaton túl, még azt a fontos célt is szolgálja, hogy a kis valószínűséggel a rendszerben rekedt vizet, onnan maradék nélkül eltávolítsa, természetesen a túlnyomás vizsgálatra használt száraz nitrogénnel együtt. Amennyiben a mindkét vizsgálat eredménye kielégítő, akkor történik meg a rendszer hőközlő közeggel (folyékony halmazállapotú hűtőgáz),járművek komforttéri rendszerei esetén R 134a típusu gázzal való feltöltése, az előírt mennyiséggel.Ezt követően a rendszerben, a környezetéhez képest, minden üzemállapotban, túlnyomás uralkodik.Mivel a rendszer működése során, mozgó alkatrészeket is tartalmaz ezért azok kenésére(valamint a beépített tömítő anyagok tulajdonságaik megőrzése érdekében) kenőanyagot is juttatnak a rendszerbe a gázzal egy időben. A használt kenőanyag észterolaj.Mivel az észterolaj a vízzel keveredve savat hoz létre - ami fölöttébb káros a rendszer elemeire - ezért fontos arról gondoskodni, hogy a rendszerben ne legyen víz semmilyen formában.Amennyiben meghibásodást követően a rendszerből eltávozik a hűtőközeg, azután a rendszer és a külső környezet között egyensúlyi állapot jön létre. Ekkor lép szerepbe a szárító szűrő  és - az időben észlelt meghibásodást követően - a feladatának megfelelően a rendszerbe jutó vizet megköti- a telítettségének eléréséig -.A szűrőben alkalmazott higroszkópos anyag vákuumos környezetben hajlandó megszabadulni a megkötött víztől. Gondoljunk csak bele, hogy a rendszer kialakításakor is érintkezik a környezeti levegővel, a tárolást nem is taglalva. Így beépítését követően a megkötött vizet vákuumozással távolítják el belőle is. Ezért sokkal fontosabb, a savas közeget eltávolítani a rendszerből, természetesen a vele érintkezésbe került szűrőanyaggal együtt.
Tehát! Ameddig egy hűtési rendszer hidraulikailag tömör, és a belső állapot az elvártnak megfelelő, addig szakmailag nem indokolt annak megbontása.Ide értve, a kíváncsiságból elkövetett nyomás ellenőrzést is. Véleményem szerint, a közszájon forgó információt, és annak terjesztését, - miszerint, időközönként cserélni kell a szárító szűrőt akkor is ha más nem indokolja  - az abban érdekeltek anyagi haszonszerzése motiválja. Az érdekeltek alatt a kereskedelmével és/vagy a beszerelésével foglakozókat értem, azok között is az ilyen káros dogmákat terjesztőkre. Elképzelhető, hogy esetleg nem fogalmaztam teljesen érthetően mindenki számára. Akiben kérdés merült fel, annak szívesen válaszolok, ha tudom a választ.   
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #1000 Dátum: 2012.12.07 13:54:15 »
Az normális a mostani 2-5 fokos időkben, hogy benyomom a klíma gombját (semmi automata klíma és társai, csak egy gomb), az alapjárat felugrik 600-1200-1300-ra, majd kb 10-20mp után visszaesik 600-ra és az út hátralévő részében úgy is marad.
Persze kérdi az ember hogy minek klímázni 2 fokban:
-Kicsit keringjen az anyag a rendszerbe a tömítések miatt
-Száraz levegővel történő páramentesítés.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Klímás Topic
« Válasz #1001 Dátum: 2012.12.07 18:40:29 »
Szerintem igen. Ha jól tudom 5 fok alatt automatikusan kikapcsol a manuális klíma, szerintem erről van szó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #1002 Dátum: 2012.12.07 18:53:51 »
Szerintem igen. Ha jól tudom 5 fok alatt automatikusan kikapcsol a manuális klíma, szerintem erről van szó.
Így persze némi kontradikció áll fent, első sorban a klíma karbantartás tekintetében :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Klímás Topic
« Válasz #1003 Dátum: 2013.01.01 12:06:21 »
Az normális a mostani 2-5 fokos időkben, hogy benyomom a klíma gombját (semmi automata klíma és társai, csak egy gomb), az alapjárat felugrik 600-1200-1300-ra, majd kb 10-20mp után visszaesik 600-ra és az út hátralévő részében úgy is marad.
Persze kérdi az ember hogy minek klímázni 2 fokban:
-Kicsit keringjen az anyag a rendszerbe a tömítések miatt
-Száraz levegővel történő páramentesítés.
Én is probálgattam a klimát, hidegben, hideg motornál. Mire elkezdett melegedni a viz, akkor kezdett fűteni. Akkor a klima ha melegre van állitva se fűt? (manuális A/C)

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Klímás Topic
« Válasz #1004 Dátum: 2013.01.01 12:46:54 »
Én is probálgattam a klimát, hidegben, hideg motornál. Mire elkezdett melegedni a viz, akkor kezdett fűteni. Akkor a klima ha melegre van állitva se fűt? (manuális A/C)

Az autóklímák (nagyobb része) csak hűtésüzemmódot tud. A fűtőfunkció a hagyományos hűtővíz- hőcserélős megoldású...
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)