Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 413952 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #870 Dátum: 2012.06.14 11:53:14 »
Persze. Beállítod, hogy neked kellemes legyen a hűs levegő, van olyan, hogy a külső levegő melegebb, mint neked jó lenne, a klíma meg nagyon hideg. Ekkor kell "langyítani" a belépő levegőt oly módon, hogy meleget keverünk hozzá.
De télen max fűtésnél is jó szolgálatot tesz a klíma szárító funkciója.  Nem árt azt is észbentartani, hogy időnként a klíma szárítószűrőjét is kell cserélni, persze ezt nem lehet megoldani csak klímásnál, mert tudtommal le kell fejteni a gázt. stb.
Ahha. Télen be se volt kapcsolva. Na úgyis elviszem majd köv. hónapban klímáshoz hogy nézzen rá, azt tudom csak hogy olajcsere alkalmával szokott kapni új pollenszűrőt.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #871 Dátum: 2012.06.14 12:36:57 »
Ahha. Télen be se volt kapcsolva. Na úgyis elviszem majd köv. hónapban klímáshoz hogy nézzen rá, azt tudom csak hogy olajcsere alkalmával szokott kapni új pollenszűrőt.
Mondjuk ezzel a menet közben ne kapcsold be dologgal még mindig nem értek egyet:
Klíma használatát nem tanítják sehol, szerintem használati utasításban sincs benne, szal tessék user-biztosra tervezni, egy finoman kapcsoló kuplunggal, ami nem egyből adja rá a terhelést a kompresszorra.
És akkor mi az az RPM határ, ami már nagy terhelést ró a klímára?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Klímás Topic
« Válasz #872 Dátum: 2012.06.14 13:20:48 »
Sziasztok! A Carinámban mostanában sűrűbben (kb. 15 mp-enként) kapcsolgat ki-be a klímakompresszor, mint régebben.  Mitől lehet ez? A klíma amúgy viszonylag jól hűt, csak aggódom a sűrű  ki-be kapcsolgatás miatt, amit érezni is a kocsi lendületének változásain.  :cry:

üdv!
Nyomáskapcsoló szórakozik vagy tényleg a határon van a gáz mennyisége és nem kapcsol be.
Nézesd meg klímással!
Az AC kapcsoló világit a ki-be kapcsolgatáskor folyamatosan?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #873 Dátum: 2012.06.14 15:07:23 »
Mondjuk ezzel a menet közben ne kapcsold be dologgal még mindig nem értek egyet:
Klíma használatát nem tanítják sehol, szerintem használati utasításban sincs benne, szal tessék user-biztosra tervezni, egy finoman kapcsoló kuplunggal, ami nem egyből adja rá a terhelést a kompresszorra.
És akkor mi az az RPM határ, ami már nagy terhelést ró a klímára?

Nem kell ezt annyira misztifikálni, csak ésszel alkalmazni. Nekem mondjuk automataklíma van, így aztán akkor kapcsol, amikor ő úgy érzi. Sohasem nézegetem, hogy mikor kapcsol, mikor nem és akkor milyen a fordulatszám.  Nem is igazán látom-érzem, mert csak egy piktogramm jelenik meg a pontátrixos kijelzőn, ami a sebváltó felett van, azt meg menet közben nem nézegetem.  Teszi a dolgát és annyi. A motorban meg 300 Nm figyel, nem igazán lehet menet közben sem észrevenni, hogy mikor kapcsol ki és be.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #874 Dátum: 2012.06.14 15:22:03 »
Nem kell ezt annyira misztifikálni, csak ésszel alkalmazni. Nekem mondjuk automataklíma van, így aztán akkor kapcsol, amikor ő úgy érzi. Sohasem nézegetem, hogy mikor kapcsol, mikor nem és akkor milyen a fordulatszám.  Nem is igazán látom-érzem, mert csak egy piktogramm jelenik meg a pontátrixos kijelzőn, ami a sebváltó felett van, azt meg menet közben nem nézegetem.  Teszi a dolgát és annyi. A motorban meg 300 Nm figyel, nem igazán lehet menet közben sem észrevenni, hogy mikor kapcsol ki és be.
Hát eddig az automata klíma úgy működött, hogy anyósülésről vezérelték a kétállású kapcsolót (autópályán) :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #875 Dátum: 2012.06.14 15:53:24 »
Hát eddig az automata klíma úgy működött, hogy anyósülésről vezérelték a kétállású kapcsolót (autópályán) :D
[rohog] [rohog] [rohog] [rohog]

De most már nem  fogod távirtányítani, hanem a hőfokkal operálsz.  :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #876 Dátum: 2012.06.14 16:01:33 »
[rohog] [rohog] [rohog] [rohog]

De most már nem  fogod távirtányítani, hanem a hőfokkal operálsz.  :yes:
Azért előzés előtt ki lehet kapcsolni?  ::)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Klímás Topic
« Válasz #877 Dátum: 2012.06.14 16:02:39 »
Prego, télen a mi manuál klímánk nem kapcsol be kb +5 fok alatt, így az említett szárító funkció nálunk nem működik, csak az automata klímánál.
Ezt könnyen ki is próbálhatod majd hidegben, ha bekapcsolod a klíma gombot, nem történik semmi (nem kapcsol be a kompresszor). Innin tudod, hogy hideg van neki...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Klímás Topic
« Válasz #878 Dátum: 2012.06.14 16:03:01 »
Azért előzés előtt ki lehet kapcsolni?  ::)
Igen, nálam is az a TURBÓ!!!  :devil:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #879 Dátum: 2012.06.14 16:20:44 »
Igen, nálam is az a TURBÓ!!!  :devil:
Én motorféknek szoktam használni :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Klímás Topic
« Válasz #880 Dátum: 2012.06.14 16:33:34 »
Az utobbi idoben azt vettem eszre, hogy a vezetoi oldalon tul hideg van klimaval. Hiaba allitom feljebb a homersekletet, ugy veszem eszre nem igazan valtoztat. Maximum ha kiveszem automata modbol, es a mode-ot ugy allitom be, hogy csak a labamra fujjon. Na, akkor mintha lenne kulonbseg, ha a hofokot szabalyozom.
Ha viszont siman az utaster szellozon fuj, akkor allithatom 30 fokra is, akkor is kb. 7-8 fokos levego jon. Az a gyanum, hogy a futes megdoglott a vezetoi oldalon. Ez egyelore nem annyira zavar, mert a klimat legfeljebb alacsony ventillator fordulattal es felfele iranyitva hasznalom, de attol tartok, hogy telen a futes sem lesz okes. Mi lehet a problema? Korabban irtam, talan 1 eve az Avensis topikba, hogy furcsa bugyborekolo hangot hallok a muszerfal mogul, aztan kiderult, hogy az inkabb a szellozest nyito/elzaro kis motor zugasa. Sokszor ugy hangzik, mintha vegtelen ciklusban kinyitna/bezarna/kinyitna/bezarna. Egy berreges hallatszik, kb. mintha egy kis szivattyu zugna, csak kattogobb hangja van.
Megdoglott vajon a szabalyozo motor, ami a hideg/meleg aranyat allitja be? Ebbol ketto is van vajon, egy a vezeto oldalon, egy az utas oldalon? A dual klima miatt gondolom igen. Mennyire durva beavatkozas ezt kioperalni, es kb. mibe fajhat? Nyaron mar nem hinnem, hogy megcsinaltatom, de osszel mar kellemetlenebb lesz, plane telen fagyoskodni.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #881 Dátum: 2012.06.14 16:51:16 »
Az utobbi idoben azt vettem eszre, hogy a vezetoi oldalon tul hideg van klimaval. Hiaba allitom feljebb a homersekletet, ugy veszem eszre nem igazan valtoztat. Maximum ha kiveszem automata modbol, es a mode-ot ugy allitom be, hogy csak a labamra fujjon. Na, akkor mintha lenne kulonbseg, ha a hofokot szabalyozom.
Ha viszont siman az utaster szellozon fuj, akkor allithatom 30 fokra is, akkor is kb. 7-8 fokos levego jon. Az a gyanum, hogy a futes megdoglott a vezetoi oldalon. Ez egyelore nem annyira zavar, mert a klimat legfeljebb alacsony ventillator fordulattal es felfele iranyitva hasznalom, de attol tartok, hogy telen a futes sem lesz okes. Mi lehet a problema? Korabban irtam, talan 1 eve az Avensis topikba, hogy furcsa bugyborekolo hangot hallok a muszerfal mogul, aztan kiderult, hogy az inkabb a szellozest nyito/elzaro kis motor zugasa. Sokszor ugy hangzik, mintha vegtelen ciklusban kinyitna/bezarna/kinyitna/bezarna. Egy berreges hallatszik, kb. mintha egy kis szivattyu zugna, csak kattogobb hangja van.
Megdoglott vajon a szabalyozo motor, ami a hideg/meleg aranyat allitja be? Ebbol ketto is van vajon, egy a vezeto oldalon, egy az utas oldalon? A dual klima miatt gondolom igen. Mennyire durva beavatkozas ezt kioperalni, es kb. mibe fajhat? Nyaron mar nem hinnem, hogy megcsinaltatom, de osszel mar kellemetlenebb lesz, plane telen fagyoskodni.

Szinte bizonyos, hogy az állítómotor egyik műanyag fogaskereke adta be a kulcsot, ledarálódott, ez okozza a fix hideg levegő beáramlást.  Nemrég én is cseréltem az SC-be. szerencsére nem volt pénztárcába  mélyen nyúlós 10E környékén megállt.

Nem tudom, hogy pontosan a Toy-ban hogyan van, de az majdnem biztos, hogy ez a hiba.  Ha kell, akkor megbíizható, és becsületes szakembert tudok ajánlani, aki Toyota szakszervízben szerezte tudását, ebből adódóan rendelkezik a speciális típusismerettel és az esetlegesen szükséges speciális szerszámzattal is.

Szvsz. a léptetőmotor a középső doboz egyik oldalára van felfogatva, ha szerencséd van, akkor a műszerfal aljáról látható/tapintható.

Mégegyszer: Az Ave lelkét nem ismerem, így csak a hibát valószínűsítettem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Klímás Topic
« Válasz #882 Dátum: 2012.06.14 20:51:08 »
Na, ugy tunik a jo oreg Ave erti a trefat. Munkabol hazafele jovet addig piszkaltam, amig egyszercsak elkezdett meleget fujni (felraktam 30 fokra, majd vissza 16-ra, majd megint fel...). Meg is orultem, hogy megjavult magatol. Erre azt veszem eszre, hogy hiaba veszem minimumra (LO), tovabbra is atomforro levegot kapok az arcomba. Nagyszeru. Igy nem fogom tudni a telet megvarni, mert megfovok az autoban! Kenytelen voltam lezarni a vezeto oldali szellozoket, es kikapcsolni a ventillatort, kulonben pillanatok alatt 50 fok lett volna az autoban. Ha viszont valahogy kihuzom telig, lesz futesem, jeee :)
Ezeknek a fogaskerekeknek utananezek, hatha nalam is csak ennyi lesz a problema. Azert merem remelni, hogy nem kell az egesz muszerfalat megbontani ahhoz, hogy kiszedjem :) Csinalt esetleg mar valaki ilyet T25-os Ave-n? Bar gondolom kb. ugyanaz lehet minden Toyotan.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Klímás Topic
« Válasz #883 Dátum: 2012.06.14 21:43:37 »
Én már akkoriban írtam mikor a kattogást hallottad, hogy a gázpedálnál felnézve látható szervómotor adta meg magát. Ez szabályozza a vezető oldali hőmérsékletet. Valószínüleg mostanra készül teljesen megdögleni. Az utasoldali máshol van, az a kesztyűtartó felöl érhető el.

Viszont ez sajnos nem Renault, asszem 80-90 ezer Ft környéke az a szervómotor. Éljen Toyota  [rohog]

Speciális szerszámzat nem szükséges hozzá, egy db csillagcsavarhúzóra lesz szükség. Lábtérnél burkolat le (2 db csillagfejü csavar), aztán befexik felnéz, meglát a szervómotor, szintén csillagcsavarok fogják. Ennyi. Cseredarab bontóból...
Xanyi

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Klímás Topic
« Válasz #884 Dátum: 2012.06.14 21:59:56 »
üdv!
Nyomáskapcsoló szórakozik vagy tényleg a határon van a gáz mennyisége és nem kapcsol be.
Nézesd meg klímással!
Az AC kapcsoló világit a ki-be kapcsolgatáskor folyamatosan?
Szia! Köszi a tanácsot! A klíma amúgy teszi a dolgát, folyamatosan nyomja be a hideget, az AC kapcsoló is egyfolytában világít, ha be van nyomva, csak a kompresszor sűrű ki-be kapcsolgatása aggaszt. Megnézetem klímással, nehogy nagyobb baj legyen belőle, remélem nem húz le nagyon.
Toyotáról csak jót vagy semmit...