Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 418629 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Klímás Topic
« Válasz #90 Dátum: 2005.06.28 19:39:03 »
Megnéztük a Carina légkondiját, mert nem emlékeztem rá, hogy pisil-e, de igen :D Ez megnyugtatott :D
Laco 73 :D

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Klímás Topic
« Válasz #91 Dátum: 2005.06.28 23:42:01 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Nagyon fontos a klímatálca lefolyócsövének tisztántartása. Ez az alfa és omega ebben a műfajban. Ha az ürítőcső eldugaszolódik, akkor a tálnán fentmarad a kondenzvíz, mely melegágya az elszaporodó baktériumoknak és gombáknak, ergó ettől van kanálisszag a verdában. Ehhez a pollenszűrőnek semmi köze, mert az a kocsiszekrényben van a ventilátor mögött, míg a hőcserélő a motortérben. A pollenszűrő eltömődése csupán a ventilátor teljesítményét rontja, szélsőséges esetben akár le is éghet.

Tehát tessék a kifolyócsövet vizslatni és takarítani!
Ettől függetlenül lehet a kereskedelemben kapható fertőtlenítőszerekkel operálni a kilakult szag megszüntetésére.

Ha jó a cső, akkor ha megállsz és helyben járatod a verdát klímával, akkor pár perc múlva a kocsi magaalápisil. Ha nem, jöhet a pucoválás!
Általában a torpedólemez magasságában kell pisilni, és a bal oldalon, legalábis a Carina E esetében.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.


Ez a torpedolemez melyik is lenne?  :oops:
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Klímás Topic
« Válasz #92 Dátum: 2005.06.29 08:07:28 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Nagyon fontos a klímatálca lefolyócsövének tisztántartása.

És ez mekkora, milyen kinézetű, anyagú, színű, szagú, halmazállapotú cső? Lehet, hogy nekem is meg kéne pucerálni, mert a légkondi kikapcs után egy kissé dohos szagot lehet érezni.

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Klímás Topic
« Válasz #93 Dátum: 2005.06.29 09:25:57 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Trotter66"
Nagyon fontos a klímatálca lefolyócsövének tisztántartása.

És ez mekkora, milyen kinézetű, anyagú, színű, szagú, halmazállapotú cső? Lehet, hogy nekem is meg kéne pucerálni, mert a légkondi kikapcs után egy kissé dohos szagot lehet érezni.


Hol jön ki ez a cső?
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Klímás Topic
« Válasz #94 Dátum: 2005.06.29 09:27:45 »
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Trotter66"
Nagyon fontos a klímatálca lefolyócsövének tisztántartása.

És ez mekkora, milyen kinézetű, anyagú, színű, szagú, halmazállapotú cső? Lehet, hogy nekem is meg kéne pucerálni, mert a légkondi kikapcs után egy kissé dohos szagot lehet érezni.


Hol jön ki ez a cső?


Trotter kollega mar irta lentebb, hogy a torpedolemeznel kell pisilnia. En mar ott tartok, hogy a torpedolemez utan erdeklodom. Nem nagyon ismerem, melyik is lehet az :)
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Klímás Topic
« Válasz #95 Dátum: 2005.06.29 09:33:08 »
Idézetet írta: "axl"
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Trotter66"
Nagyon fontos a klímatálca lefolyócsövének tisztántartása.

És ez mekkora, milyen kinézetű, anyagú, színű, szagú, halmazállapotú cső? Lehet, hogy nekem is meg kéne pucerálni, mert a légkondi kikapcs után egy kissé dohos szagot lehet érezni.


Hol jön ki ez a cső?


Trotter kollega mar irta lentebb, hogy a torpedolemeznel kell pisilnia. En mar ott tartok, hogy a torpedolemez utan erdeklodom. Nem nagyon ismerem, melyik is lehet az :)


Jah igen, este olvastam  :oops: . Mi ez a lemez? :)
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

rezol

  • Vendég
Klímás Topic
« Válasz #96 Dátum: 2005.06.29 14:05:37 »
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "axl"
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Trotter66"
Nagyon fontos a klímatálca lefolyócsövének tisztántartása.

És ez mekkora, milyen kinézetű, anyagú, színű, szagú, halmazállapotú cső? Lehet, hogy nekem is meg kéne pucerálni, mert a légkondi kikapcs után egy kissé dohos szagot lehet érezni.


Hol jön ki ez a cső?


Trotter kollega mar irta lentebb, hogy a torpedolemeznel kell pisilnia. En mar ott tartok, hogy a torpedolemez utan erdeklodom. Nem nagyon ismerem, melyik is lehet az :)


Jah igen, este olvastam  :oops: . Mi ez a lemez? :)
Ez nem csak tengeralattjárókon van?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Klímás Topic
« Válasz #97 Dátum: 2005.06.29 14:27:28 »
Naszóval, torpedólemez:
Nem a legszaxerűbb megnevezés, inkább szleng, de ha azt írom, hogy tűzfallemez, akkor jobb??? :-) :lol:

Egyebekben meg a motorteret és a kasztni belső terét keresztirányban lezáró lemezt nevezik ennek.  :idea: Vagy az egyik oldalon Te ülsz, a másikon meg a motor dolgozik. :-)

Túlfolyócső:  :arrow: Mitomén, kb. o,50, vagy o,75-ös műanyag csövecske, akár szilikongumiból, akár más színű csőből. Mondjuk én csak műanyagcsövet láttam különféle márkákon de elképzelhetőnek tartom, hogy akár fémcső is lehet. A Carinán tuti műanyagcső volt, a NIssanon is az van, és majdnem ugyanazon a fördrajzi helyen található, valszeg az összes japánban nagyjából egy helyen található.
Puceválni lehet, mivel 1xűen le lehet húzni. Cloroxot, vagy Hypot bele, oszt hullik a baci 1000-el. :-)

Klíma használatot követően, a motort nem azonnal leálítani, hanem klíma nélkül járatni, így legközelebb nem lesz indításnál dohos szag, mert noincsen ideje megpimpósodni a maradék kondenzvíznek.
De ezt már valaki nagyon helyesen már korábban itt leírta.

 :idea: Magyarán pár száz méterrel az úticél előtt klíma kikapcs, ablak tetszés szerint lehúz, és probléma meg van oldva.

Remélem az összes kérdésre válaszoltam.  8)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Klímás Topic
« Válasz #98 Dátum: 2005.06.29 14:42:27 »
tűzfal! nemhogy ezzel kezdted volna :D
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Klímás Topic
« Válasz #99 Dátum: 2005.06.29 14:44:49 »
Idézetet írta: "Kpeki"
tűzfal! nemhogy ezzel kezdted volna :D


Ja, csak miért is az?

Mert, ha a motor kigyullad, akkor az védi meg az utasteret. Elvileg.
Az, hogy miért torpedólemez, azt viszont nem tudom, de én még így tanultam annó. :-) Mert azt taposod. A belső felét taposólemeznek is hívják. :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Klímás Topic
« Válasz #100 Dátum: 2005.06.29 14:52:59 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Kpeki"
tűzfal! nemhogy ezzel kezdted volna :D


Ja, csak miért is az?

Mert, ha a motor kigyullad, akkor az védi meg az utasteret. Elvileg.
Az, hogy miért torpedólemez, azt viszont nem tudom, de én még így tanultam annó. :-) Mert azt taposod. A belső felét taposólemeznek is hívják. :-)


Én meg így ismerem, de legalább tudom, hogy ugyis hívják :)
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Klímás Topic
« Válasz #101 Dátum: 2005.06.29 15:22:48 »
Most már minden világos, csak nehogy rossz csövet húzzak le valahonnan  :oops:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Klímás Topic
« Válasz #102 Dátum: 2005.06.30 08:57:40 »
Idézetet írta: "squiddy"
Most már minden világos, csak nehogy rossz csövet húzzak le valahonnan  :oops:


Az alján arrafele nem is lehet más cső...... Ha esetleg mégis, akkor lehet dörgölni a fejecskét, hogy honnan jött le....... :-)

A viccet félretéve egyes típusokon láttam már akkutálca levezetőcsövet is, valamint karbis kocsinál a porlasztótalp alatti csöpptálca-lefolyót is, a hűtővíz-kiegyelítőtartály túlfolyójáról nem is beszélve.
Ezen kívül is lehet, csak most más nem jut eszembe hirtelen. :oops:

 :idea: Alternatívaként, ha nem vagy biztos benne, járasd klímával, akkor magaalápisil, osztt mindját könnyedén lehet azonosítani.... :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Klímás Topic
« Válasz #103 Dátum: 2005.06.30 09:59:23 »
Idézetet írta: "Trotter66"
... láttam már akkutálca levezetőcsövet is ...

Ilyen nekem is van. Neztem is, hogy mik nincsenek :) ... anno a polszkimnak nem volt am ilyenje :)
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Pelican

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
    • http://www.pel.hu
Klímás Topic
« Válasz #104 Dátum: 2005.07.01 16:03:20 »
Nekem is az a problémám, mint amit már írt valaki, hogy a klíma kikapcsolása után van hűtőgépszag a kocsiban.
Ha megy a klíma, akkor semmi gond.
Van ennek köze a túlfolyó csőhöz?
93 Toyota Carina E 2.0 GLi, liftback, automata