Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 311152 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Klímás Topic
« Válasz #1545 Dátum: 2018.01.14 18:51:17 »
Ha már klíma: ti mennyi időnként töltitek? Vagy elég akkor, ha nem hűt?
11 év alatt még nem kellett, majd ha meleg lesz megint megmérem ,hány fokot tud még. :hmmmm:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1477
  • Autó: Toyota Corolla HB E12 facelift 1.6 VVTi Sol 110 LE (2005) angol szerelés
Re:Klímás Topic
« Válasz #1546 Dátum: 2018.01.14 19:31:00 »
En ilyenkor az ablakok belsö pàramentesitésére hasznàlom a klimàt. De most is, a beinditàsa utàn kellemetlen, égett porszag jön az utastérbe...
Màr rég keresem ennek a szagnak a forràsàt, és megoldàst a kiküszöbölésére, de eddig még nem jàrtam sikerrel...
Van esetleg valaki, aki hasonlo cipöben jàr és esetleg tudna tanàcsot adni? Elöre is köszönöm.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4130
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB 1.8 Miracle
Re:Klímás Topic
« Válasz #1547 Dátum: 2018.01.14 20:40:23 »
A nejemet zavarja. Engem nem, úgyhogy még nem keresem az okát. :ph34r:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4130
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB 1.8 Miracle
Re:Klímás Topic
« Válasz #1548 Dátum: 2018.01.14 20:46:43 »
OK, ez jó megoldás, köszönöm ;)
Sajna egy Jazzt néztem murvás telepen :cry:
Visszamész olyankor amikor mínuszok vannak. Beülsz a kocsiba és 15 perc alatt párás lesz belülről. Ha ekkor beindítod a kocsit klímával, akkor látszik a klímahatékonyság. Avensis például 5-6 másodperc alatt már lepárátlanítja a szélvédőt, az egész kocsi páratartalmát pedig 3 perc alatt minimális szintre hozza.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8916
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Klímás Topic
« Válasz #1549 Dátum: 2018.01.14 21:09:30 »
Ha már klíma: ti mennyi időnként töltitek? Vagy elég akkor, ha nem hűt?
Nekem nem kellett még hozzányúlni, jól dolgozik.
Ha gond van a hatékonyságával, akkor kell megnézetni.

Egyébként csodálkozva látom a kocsik zöménél, hogy ilyen időben folyik az ablakokon belül a víz, olyan párosak. Olyan kocsiknál is, amikben tuti van klíma. Nálam csont száraz volt az utastér mindig, igaz gyakorlatilag folyamatosan AUTO módban van a fütés-hütés és a pollen szűrőt is sűrűn cserélem (kB 30e km, ami nálam évente majdnem 2x)

Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.14 21:15:09 írta Nagycitrom »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4130
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB 1.8 Miracle
Re:Klímás Topic
« Válasz #1550 Dátum: 2018.01.14 22:53:54 »
Nekem nem kellett még hozzányúlni, jól dolgozik.
Ha gond van a hatékonyságával, akkor kell megnézetni.
Néha hallom, hogy tölteni kell, mert nem jó. Azt hittem ez olyan rendszeres dolog. Ezek szerint akkor nem kell hozzányúlni ha nincs gond.

Egyébként csodálkozva látom a kocsik zöménél, hogy ilyen időben folyik az ablakokon belül a víz, olyan párosak. Olyan kocsiknál is, amikben tuti van klíma. Nálam csont száraz volt az utastér mindig, igaz gyakorlatilag folyamatosan AUTO módban van a fütés-hütés és a pollen szűrőt is sűrűn cserélem (kB 30e km, ami nálam évente majdnem 2x)
Szerintem nem használják tudatosan páramentesítésre. Vagy sajnálják, mert félnek a fogyasztás növekedésétől.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5927
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Klímás Topic
« Válasz #1551 Dátum: 2018.01.15 07:13:51 »
Ha már klíma: ti mennyi időnként töltitek? Vagy elég akkor, ha nem hűt?

És a háztartási hűtő hűtési körét?
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5927
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Klímás Topic
« Válasz #1552 Dátum: 2018.01.15 12:41:41 »
Sziasztok!
Hogy lehet ilyen hidegben(pl 0 C fokban) megállapítani, hogy jó a klima?
Pár télell elébb mintha már megírtam volna éppen a te kérdésedre, sztep báj sztep. Pörgesd vissza az emlékeidet és a topicot!
Ez téma volt 2014 nyarán, én is mértem, de akkor volt mit, hiszen25-30 fokban lehet mérni a hűtést hogy 10 fok alá viszi, vagy nem, de most más módszer kellene- gondolom :hmmmm:

:clap:
Furi egy "nyár" vót az szent. :D :D :flowers:
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
  • Autó: Yaris II-2007, 1,3 terra
Re:Klímás Topic
« Válasz #1553 Dátum: 2018.01.15 13:34:53 »
És a háztartási hűtő hűtési körét?

Ott azért nem kell, mert a kompresszor+hajtómotor, egy (zárt)térben van a hűtőközeggel. Csak a villamos hozzávezetéseknél kell tömítettnek lennie (műgyanta), ezért nincs gázvesztés.
Ugyanakkor az autóknál a kompresszor hajtása a külső ékszíjakról történik, ahol tengelytömítő-gyűrű adja a tömítettséget. Itt a használat, öregedés, stb. miatt romlik a tömitettség mértéke idővel és létrejön a gázvesztés. Éppen emiatt a szimmering miatt javasolják télen is az időszakos használatot, rugalmasan tartandó azt.
Én így tudom...
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Klímás Topic
« Válasz #1554 Dátum: 2018.01.15 23:56:37 »
Ott azért nem kell, mert a kompresszor+hajtómotor, egy (zárt)térben van a hűtőközeggel. Csak a villamos hozzávezetéseknél kell tömítettnek lennie

Így van, az egész le van forrasztva, örökélet+1 nap. Kérdés az elektromos és hájbrid autóknál is alkalmazzák-e ezt? Mert a töltögetést meg a klímakuplung mizériákat nem lenne rossz elfelejteni, vagy mint az elektromos szervó elterjedhetne ez is.

A micra pl olyan okos, hogy ha szélvédőre kapcsolod már tolja is rá a klímát. Engem kimondottan idegesít, mert friss levegőt/kevertet fújok rá állandóan, de pl. hölgyeknek kiváló. Általában menni szokott a dolog klíma nélkül is, de néha eldurvul a helyzet és be kell vetni.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5927
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Klímás Topic
« Válasz #1555 Dátum: 2018.01.16 07:00:26 »
Ott azért nem kell, mert a kompresszor+hajtómotor, egy (zárt)térben van a hűtőközeggel. Csak a villamos hozzávezetéseknél kell tömítettnek lennie (műgyanta), ezért nincs gázvesztés.
Ugyanakkor az autóknál a kompresszor hajtása a külső ékszíjakról történik, ahol tengelytömítő-gyűrű adja a tömítettséget. Itt a használat, öregedés, stb. miatt romlik a tömitettség mértéke idővel és létrejön a gázvesztés. Éppen emiatt a szimmering miatt javasolják télen is az időszakos használatot, rugalmasan tartandó azt.
Én így tudom...
Így van, az egész le van forrasztva, örökélet+1 nap. Kérdés az elektromos és hájbrid autóknál is alkalmazzák-e ezt? Mert a töltögetést meg a klímakuplung mizériákat nem lenne rossz elfelejteni, vagy mint az elektromos szervó elterjedhetne ez is.

A micra pl olyan okos, hogy ha szélvédőre kapcsolod már tolja is rá a klímát. Engem kimondottan idegesít, mert friss levegőt/kevertet fújok rá állandóan, de pl. hölgyeknek kiváló. Általában menni szokott a dolog klíma nélkül is, de néha eldurvul a helyzet és be kell vetni.
Kedves cartársak!
A hűtőgáz hogy kerül az elpárologtatóhoz és a kondenzátorhoz? Mailben átküldi a kompresszor? Mikor láttátok utoljára a hűtőszekrényeiteket hátulról?
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.16 07:10:27 írta micila »
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
  • Autó: Yaris II-2007, 1,3 terra
Re:Klímás Topic
« Válasz #1556 Dátum: 2018.01.16 10:21:59 »
Kedves cartársak!
A hűtőgáz hogy kerül az elpárologtatóhoz és a kondenzátorhoz? Mailben átküldi a kompresszor? Mikor láttátok utoljára a hűtőszekrényeiteket hátulról?

"A hűtőgáz hogy kerül az elpárologtatóhoz és a kondenzátorhoz? Mailben átküldi a kompresszor? Mikor láttátok utoljára a hűtőszekrényeiteket hátulról?"

Persze értem a kérdésedet, természetesen csőrendszeren keresztül...lehet, hogy pongyolán fogalmaztam, de Te úgyis értetted a mondanivalót. Szóval akkor írd meg szakszerűbben, ha kérhetem.







Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5927
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Klímás Topic
« Válasz #1557 Dátum: 2018.01.16 14:17:45 »
"A hűtőgáz hogy kerül az elpárologtatóhoz és a kondenzátorhoz? Mailben átküldi a kompresszor? Mikor láttátok utoljára a hűtőszekrényeiteket hátulról?"

Persze értem a kérdésedet, természetesen csőrendszeren keresztül...lehet, hogy pongyolán fogalmaztam, de Te úgyis értetted a mondanivalót. Szóval akkor írd meg szakszerűbben, ha kérhetem.

Egy demo ahogy a hűtőgép dugattyús kompresszora dolgozik. A hűtőközeg továbbítása forrasztott csőcsonkoláson keresztül történik. A jellemző meghibásodás; a csövek sérülése és közegvesztés. Egy működést bemutató sematikus ábra.
A járművek kompresszora és a jármű klímákról írt cikk saga. A matyi orbitális hülyeséget írt az elpárologtató által végzett feladat és az abból levezetett elnevezésről, de a többi helyálló, nopláne a konklúzió. "[kepallobal=443340]Sok szerviz ajánlja a klíma töltetének cseréjét, de amíg a légkondi jól hűt, addig még a nyomásellenőrzésnek sincs értelme[/kepallobal]".
Ebben a cikkben kicsit boncolgatják a járművek klímájának hűtőköri rendszerét és a kompresszort, valamint a meghibásodásokat taglalják.
A dugattyús részegységben a tömítettség karmantyúk segítségével alakul ki, kb. mint a fék munkahenger dugattyúnál.
A szívott-nyomott térben cirkulál a hűtőközeg-olaj keverék, a mechanikus hajtást nem járja körbe a hűtőközeg.
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
  • Autó: Yaris II-2007, 1,3 terra
Re:Klímás Topic
« Válasz #1558 Dátum: 2018.01.16 16:34:45 »
Köszönöm, pár dolgot másképp látok mostantól. Engem a "hermetikus" kompresszormotor kifejezés tévesztett meg...jók voltak a mellékelt videók!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5927
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Klímás Topic
« Válasz #1559 Dátum: 2018.01.16 17:49:59 »
Köszönöm, pár dolgot másképp látok mostantól. Engem a "hermetikus" kompresszormotor kifejezés tévesztett meg...jók voltak a mellékelt videók!

OK! ;)
Remélem, hogy azok a cartársak is olvasták(-ják), akik hasonlóan fals infókat tudtak(-nak) helyesnek, de túl magabiztosak ahhoz, hogy egészségesen kétkedjenek és kérdezzenek.
A sematikus ábra jó, de a blog hasonló faxságokat tud összehordani mint matyesz. Ez volt a legelső ábrát tartalmazó, amit megfelelőnek (folyamat helyesnek és egyszerűnek) tartottam.
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu