Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 418851 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #1515 Dátum: 2017.08.07 13:37:01 »
Bármelyik utcasarkon lévő klímás meg tudja csinálni (nem kell speckó "autóklímás" legyen). Ugyanaz szokott lenni a hűtőközeg mint a lakás-klímákban (rá van írva a csőre vagy a betöltő nyílásra), és a csatlakozója is ugyanaz, így egy autós klímafeltöltés 10 perces feladat. Annyi kell hozzá, hogy az autó és a motor legyen jó meleg amikor töltenék.

Kivéve: HSD (hibrid) autókba való klíma, mert ahhoz más olaj kell, nem a normál.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1516 Dátum: 2017.08.07 14:50:04 »
Uhaim!

A járművek komforttéri hűtőköreiben, ahogy a háztartási és egyes ipari hűtőgépekben is  túltúlnyomó részt R 134a fedőnevű hűtőközeg vala (tűz elleni biztonság, 03 károsító képtelenség!!). Az épület komfort "klímák" pedig a régóta használni tiltott R 22 hűtőközeg helyettesítőjét az R407C, R417A, R404A,R507, R410A alkalmazzák. Összetételükre a 2. sz. táblázatban elérhető az infó.

A hűtőközeg /R XYVZ / határozza meg az alkalmazandó kenőanyag fajtát!::) :whistling:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Klímás Topic
« Válasz #1517 Dátum: 2017.08.07 15:22:47 »
gépjárműves klímagázok : R12, R134a, R1234yf, R744.
A 2012 es YHSD ben még úgy emlékszem R134a van.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1518 Dátum: 2017.08.07 15:48:24 »
gépjárműves klímagázok : R12, R134a, R1234yf, R744.
A 2012 es YHSD ben még úgy emlékszem R134a van.

Az R12 tiltott de maradhat amíg megmarad, amiben megmarad, . Az R1234yf, R744 hűtőközegeket meg lecserélném, ha a hardver erre lehetőséget ad. Az R134a tökéletesen megfelel minden elvárásnak úgy hűtéstechnikai mint biztonságtechnikai szempontból, véleményem szerint.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Klímás Topic
« Válasz #1519 Dátum: 2017.08.07 16:12:09 »
Az R134a használható észterolajjal (higroszkóp) vagy olcsóbb megoldásként a kompresszorhoz előírt viszkozitású PAG (46, 100, 150) olajjal. A klímások előszeretettel használnak a 3 különböző viszkozitású PAG olajfajta helyett univerzális PAO olajat.
A Denso szerint ellenjavalt a nem megfelelő PAG vagy az univerzális PAO kompesszor olaj használata.

A PI hez még PAG46 az előírás, a későbbiekhez a nem javasolt a PAG. ND-11
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.07 16:44:38 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Klímás Topic
« Válasz #1520 Dátum: 2017.08.07 17:27:25 »
Az ND-11 poliészter olaj (POE) az újjabb elektromos kompresszorral szerelt HSD k olaja, hosszú csereperiódusú, csökkentett higroszkópos tulajdonságú, elektromosan nem vezetőképes szintetikus olaj.

"A hibrid üzemű járművek elektromos klímakompresszorát nagyfeszültségen üzemelő, beépített villamos motor hajtja meg. Az ilyen kompresszorokban használatos kompresszorolaj többek között e villamos motor tekercsével is érintkezésbe lép. Ezért az olajnak különleges követelményeknek kell megfelelnie: Nem gyakorolhat negatív hatást a kompresszorban alkalmazott anyagokra. Meghatározott elektromos rövidzárlati ellenállással kell rendelkeznie." forrás : Hella
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.07 17:43:02 írta Agyarka »

Blau

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Klímás Topic
« Válasz #1521 Dátum: 2017.08.15 17:33:34 »
Sziasztok!

Toyota Carina E klímával van problémám. Már végignéztem mindent de nem akar bekapcsolni a kompresszor. Valamiért nem jut oda a 12v. (vagyis testet mérek rajta) Klímavezérlőt cseréltem (kesztyűtartó alatt) megnéztem az összes relét ami oda tartozhat, minden biztosítékot, vezetékeket... A kapcsolón világít a visszajelző lámpa.

Van valakinek tippje? Rejtett relé, vagy bizti?

Előre is köszi!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1522 Dátum: 2017.08.15 18:58:28 »
Sziasztok!

Toyota Carina E klímával van problémám. Már végignéztem mindent de nem akar bekapcsolni a kompresszor. Valamiért nem jut oda a 12v. (vagyis testet mérek rajta) Klímavezérlőt cseréltem (kesztyűtartó alatt) megnéztem az összes relét ami oda tartozhat, minden biztosítékot, vezetékeket... A kapcsolón világít a visszajelző lámpa.

Van valakinek tippje? Rejtett relé, vagy bizti?

Előre is köszi!


Nem baxtatás!!  Hűtésre van állítva a hőmérséklet állító tekerentyű?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Blau

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Klímás Topic
« Válasz #1523 Dátum: 2017.08.15 20:33:58 »
Sajnos jelen helyzetben ez mindegy. Hideg és meleg állásban is el kell indulnia a kompresszornak. Carina ez, nem űrtechnika!  :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1524 Dátum: 2017.08.15 22:18:46 »
Sajnos jelen helyzetben ez mindegy. Hideg és meleg állásban is el kell indulnia a kompresszornak. Carina ez, nem űrtechnika!  :)

nemnem.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Klímás Topic
« Válasz #1525 Dátum: 2017.08.16 12:10:24 »
Nem szökött el belőle a gáz? Ugyanis gázhiány esetén a vezérlő letiltja a kompresszor indítását, hogy megóvja azt a tönkremeneteltől.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Blau

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Klímás Topic
« Válasz #1526 Dátum: 2017.08.16 17:38:32 »
Korábban volt egy repedt klímacsövem, ami miatt elszökött a gáz. A kompresszor ettől függetlenül elindult, csak nem hűtött. Azóta a csövet kicseréltem, a klímát feltöltöttem. Tavaly tette is a dolgát, idén viszont már nem akarja...

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Klímás Topic
« Válasz #1527 Dátum: 2017.08.17 08:44:17 »
Ha kevés gáz van benne, akkor még megy a kompresszor, mert kap kenést, de úgy már nem tud rendesen hűteni a rendszer. Ha egyáltalán nincs benne gáz, akkor viszont letilt, hogy ne süljön be a kompresszor, annak idején ezt mondta a klímásom. Nézesd meg a rendszer gáztömörségét, hogy nem ereszt-e valahol. UV jelzőanyaggal hamar kiderül hol van a bibi.
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.17 08:47:47 írta FLInt »
Toyotáról csak jót vagy semmit...

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Klímás Topic
« Válasz #1528 Dátum: 2017.08.17 12:44:50 »
Lehet, hogy a nagy melegek miatt, de néha úgy érzem, mintha nem hűtene a klímám úgy mint régen...10 éves a kocsi, azóta semmi klímajavítás/ellenőrzés nem volt, működik rendesen.
Kb. mekkora hőmérséklet különbségnek kellene/illene/ lenni a beszívott és kifújt levegő között, mondjuk ~10 perc után? (mert a légcsatornákat, stb. előbb le kell hűteni, gondolom)
Lakásklímánkon nagyjából 12°C szokott lenni.

Érdemes bevizsgáltatni?  :hmmmm:
Kösz a válaszokat!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Klímás Topic
« Válasz #1529 Dátum: 2017.08.17 13:08:46 »
Lehet, hogy a nagy melegek miatt, de néha úgy érzem, mintha nem hűtene a klímám úgy mint régen...10 éves a kocsi, azóta semmi klímajavítás/ellenőrzés nem volt, működik rendesen.
Kb. mekkora hőmérséklet különbségnek kellene/illene/ lenni a beszívott és kifújt levegő között, mondjuk ~10 perc után? (mert a légcsatornákat, stb. előbb le kell hűteni, gondolom)
Lakásklímánkon nagyjából 12°C szokott lenni.

Érdemes bevizsgáltatni?  :hmmmm:
Kösz a válaszokat!

Lakás és autó klímát is évente, de max 2 évente illik és javallott takarítani, fertőtleníteni! Nézesd meg gyorsan...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS