Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 416901 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Klímás Topic
« Válasz #1500 Dátum: 2016.11.06 19:20:28 »
Folyamat sorrendben; kondenzátor és elpárologtató van a vasadban, mint mindenkinek!! Amennyiben ragaszkodsz a hülleségekhez, tedd a kukikönyvben (as.: pöcsbúk), oda valók!!
Amennyiben személyeskedő voltam sokmillió brokival, kérem törölni, mielőtt mentem!! :D :D :D

Nem zavar a szemelyeskedes, csak az, hogy a kerdesre nem nagyon erkezett valasz. Illetve egy, amit ez uton is koszonok a feladojanak, de nem szeretnek egyelore alkalmazni.
Ha csak az a megoldas, akkor inkabb veszek egy ozonos fertotlenitogepet.
Javaslom ennek az atolvasasat az ismereteid bovitesere, az elso bekezdesben a lenyeg is benne van. En is elo fogok venni egy klimas szakzsargon konyvet.
Bar ha az alkatresz igy, vagy hasonloan nez ki, akkor ez gepeszetileg egy lemezes hocserelo.
Itt, a masodik kep alatt pedig magyarul is olvashato egy apro es erdekes megjegyzes, amire veletlen talaltam ra a szakzsargont keresve.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.06 19:22:27 írta remrendes »
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1501 Dátum: 2016.11.06 20:03:08 »
Nem zavar a szemelyeskedes, csak az, hogy a kerdesre nem nagyon erkezett valasz. Illetve egy, amit ez uton is koszonok a feladojanak, de nem szeretnek egyelore alkalmazni.
Ha csak az a megoldas, akkor inkabb veszek egy ozonos fertotlenitogepet.
Javaslom ennek az atolvasasat az ismereteid bovitesere, az elso bekezdesben a lenyeg is benne van. En is elo fogok venni egy klimas szakzsargon konyvet.
Bar ha az alkatresz igy, vagy hasonloan nez ki, akkor ez gepeszetileg egy lemezes hocserelo.
Itt, a masodik kep alatt pedig magyarul is olvashato egy apro es erdekes megjegyzes, amire veletlen talaltam ra a szakzsargont keresve.

Azt azért talán levetted, hogy nem mindegy, hogy ki használja a "szakzsargont"!! Magam csak nyóc évet a padban tőtöttem a témával behatóbban foglalkozva, így ∑∑rum 3.dekádban az épületgépészettel és eszpesöli a hűtéssel, szagkmérnökként /pépörz=jeles->=5,00/ táncsak bírom a szakzsargont. IS!!!

Egyébként ne szídd mejjre min' tót a taknyát, mer' itten mindenki megkapja a "megfelelő" kérdésére a megfelelő választ is. Attól mert publicitást kapó osti, ostikat ír, az még nem leszen igaz. A linkek jók lettek volna, csak nem az álláspontod erősítésére!! Az 1. link egy csőköteges, majd lemezes hőcserélőt ábrázol, ahol a munkaközeg hűtőgáz, míg a hőközlő közeg folyadék! A vasadban van illen körfolyamat? A 2. linkhez; amennyiben valaki hasonlít egy buzira, akkor már az is lesz? Az biza inkább egy radiátor, aminek a hőközlését az átáramló levegő tömegáramával és a radiátor felületének növelésével érték el. A 3. linkhez, már le sem írom amit szeretnék, mert a véleményemért (is) selyemzsinórt kapnék!!! 
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.06 20:26:31 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Klímás Topic
« Válasz #1502 Dátum: 2016.11.06 21:20:56 »
Azt azért talán levetted, hogy nem mindegy, hogy ki használja a "szakzsargont"!! Magam csak nyóc évet a padban tőtöttem a témával behatóbban foglalkozva, így ∑∑rum 3.dekádban az épületgépészettel és eszpesöli a hűtéssel, szagkmérnökként /pépörz=jeles->=5,00/ táncsak bírom a szakzsargont. IS!!!

Egyébként ne szídd mejjre min' tót a taknyát, mer' itten mindenki megkapja a "megfelelő" kérdésére a megfelelő választ is. Attól mert publicitást kapó osti, ostikat ír, az még nem leszen igaz. A linkek jók lettek volna, csak nem az álláspontod erősítésére!! Az 1. link egy csőköteges, majd lemezes hőcserélőt ábrázol, ahol a munkaközeg hűtőgáz, míg a hőközlő közeg folyadék! A vasadban van illen körfolyamat? A 2. linkhez; amennyiben valaki hasonlít egy buzira, akkor már az is lesz? Az biza inkább egy radiátor, aminek a hőközlését az átáramló levegő tömegáramával és a radiátor felületének növelésével érték el. A 3. linkhez, már le sem írom amit szeretnék, mert a véleményemért (is) selyemzsinórt kapnék!!!

Pedig akkor tanulnod kellett volna, nekem a ho- es aramlastan elsosorban masrol szolt.
Az altalad emlitett "radiator" szinten csak egy hocserelo. Szerintem a kozegek nem annyira befolyasoljak az elnevezest.
Ragozhatjuk tovabb, tudok egy par klimaval foglalkozo oldalakat is linkelni.
Egy BME-s ppt erdekessegkent(itt nem emlitenek semmit ezzel kapcsolatban, tenyleg csak erdekesseg), de esetleg egy konkretabb tankonyvtar jegyzet.

Az parolgtato szerintem inkabb csak a funkciojara utal, mint magara az alkatresz megnevezesere. A masik oldalt pl szabad forditasban "cseppfolyositonak" nevezzuk szakzsargonul-magyarul.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.06 21:48:18 írta remrendes »
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #1503 Dátum: 2016.11.07 05:26:53 »
Egy olyan kerdessel fordulok hozzatok, hogy az alairasomban szereplo autonal hogyan fernek hozza a hocserelohoz tisztitas celjabol?

Azt javasolom, hogy a műszerfal felől támadj, bontsd szét az alsó szegmenst, ha kitartó vagy, akkor előbb-utóbb eljutsz az utastéri hőcserélőig.  Már amennyiben ez volt a kérdés.  Robbantott ábrát találsz a toyodiy.com honlapon. Javasolom a regisztrációt, de anélkül is működik. Amennyiben nem akarsz bontani, akkor a mindenki által ismert módszert alkalmazd, habozd be, én is így csinálom.  Az ózongenerátor a hőcserélőt nem takarítja ki, csak fertőtleníti  kissé, inkább a légcsatornákat, az utastér belsejét csírátlanítja. Cserébe nem az olcsó kategória. Volt nálam kölcsönbe egy kisebb darab az volt 40.000.- HUF. A profik milliós értékű generátorral nyomják. Itt ugye az ózontermelés mértéke ugrasztja az árat.  Viszont a kocsiból eltűntek a teljes felújítás eredményeként akaratlanul is terjengő szagok, illatok, a profi takarítás nem volt önmagában elég.  Szóval jó, a kütyü.

Végezetül: kérek mindenkit, hogy maradjon a hangvétel a fórumhoz hagyományaihoz méltóan személyeskedéstől mentes!
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.07 05:28:41 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Klímás Topic
« Válasz #1504 Dátum: 2016.11.07 07:05:38 »
Azt javasolom, hogy a műszerfal felől támadj, bontsd szét az alsó szegmenst, ha kitartó vagy, akkor előbb-utóbb eljutsz az utastéri hőcserélőig.  Már amennyiben ez volt a kérdés.  Robbantott ábrát találsz a toyodiy.com honlapon. Javasolom a regisztrációt, de anélkül is működik. Amennyiben nem akarsz bontani, akkor a mindenki által ismert módszert alkalmazd, habozd be, én is így csinálom.  Az ózongenerátor a hőcserélőt nem takarítja ki, csak fertőtleníti  kissé, inkább a légcsatornákat, az utastér belsejét csírátlanítja. Cserébe nem az olcsó kategória. Volt nálam kölcsönbe egy kisebb darab az volt 40.000.- HUF. A profik milliós értékű generátorral nyomják. Itt ugye az ózontermelés mértéke ugrasztja az árat.  Viszont a kocsiból eltűntek a teljes felújítás eredményeként akaratlanul is terjengő szagok, illatok, a profi takarítás nem volt önmagában elég.  Szóval jó, a kütyü.

Végezetül: kérek mindenkit, hogy maradjon a hangvétel a fórumhoz hagyományaihoz méltóan személyeskedéstől mentes!

Koszonom. Remeltem, hogy el tudom kerulni a bontast, de ha nincs mas hatra, akkor kozepen elore.
Probaltam a habot befuji pl a szellozobe, de csak nehany hetre hozott eredmenyt.
En remelem, hogy nem sertettem meg senkit. A szandekom nem az volt.
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Klímás Topic
« Válasz #1505 Dátum: 2016.11.07 21:35:43 »
Azt javasolom, hogy a műszerfal felől támadj, bontsd szét az alsó szegmenst, ha kitartó vagy, akkor előbb-utóbb eljutsz az utastéri hőcserélőig.  Már amennyiben ez volt a kérdés.  Robbantott ábrát találsz a toyodiy.com honlapon. Javasolom a regisztrációt, de anélkül is működik. Amennyiben nem akarsz bontani, akkor a mindenki által ismert módszert alkalmazd, habozd be, én is így csinálom.  Az ózongenerátor a hőcserélőt nem takarítja ki, csak fertőtleníti  kissé, inkább a légcsatornákat, az utastér belsejét csírátlanítja. Cserébe nem az olcsó kategória. Volt nálam kölcsönbe egy kisebb darab az volt 40.000.- HUF. A profik milliós értékű generátorral nyomják. Itt ugye az ózontermelés mértéke ugrasztja az árat.  Viszont a kocsiból eltűntek a teljes felújítás eredményeként akaratlanul is terjengő szagok, illatok, a profi takarítás nem volt önmagában elég.  Szóval jó, a kütyü.

Végezetül: kérek mindenkit, hogy maradjon a hangvétel a fórumhoz hagyományaihoz méltóan személyeskedéstől mentes!
Sikerult. Szerencsere megoldhato volt komolyabb bontas nelkul. Koszomom.

Küldve az én Nexus 6 eszközömről

Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1506 Dátum: 2016.11.07 21:55:55 »
Azt javasolom, hogy a műszerfal felől támadj, bontsd szét az alsó szegmenst, ha kitartó vagy, akkor előbb-utóbb eljutsz az utastéri hőcserélőig.  Már amennyiben ez volt a kérdés.  Robbantott ábrát találsz a toyodiy.com honlapon. Javasolom a regisztrációt, de anélkül is működik. Amennyiben nem akarsz bontani, akkor a mindenki által ismert módszert alkalmazd, habozd be, én is így csinálom.  Az ózongenerátor a hőcserélőt nem takarítja ki, csak fertőtleníti  kissé, inkább a légcsatornákat, az utastér belsejét csírátlanítja. Cserébe nem az olcsó kategória. Volt nálam kölcsönbe egy kisebb darab az volt 40.000.- HUF. A profik milliós értékű generátorral nyomják. Itt ugye az ózontermelés mértéke ugrasztja az árat.  Viszont a kocsiból eltűntek a teljes felújítás eredményeként akaratlanul is terjengő szagok, illatok, a profi takarítás nem volt önmagában elég.  Szóval jó, a kütyü.

Végezetül: kérek mindenkit, hogy maradjon a hangvétel a fórumhoz hagyományaihoz méltóan személyeskedéstől mentes!


Hagyjátok már el a hőcserélőzést! Illen megfontolás alapján akár a hsz írója is hőcserélő, hisz a mikrokörnyezetében folyamatosan hőt cserél, mert nem adiabatikus az állapota. Azt a technikai elemet elpárologtatónak ismeri és nevezi az aki érti, ismeri a hűtési körfolyamatot és nem godfather. Az emlegetett rendszer elem elnevezésében igenis szerepet játszott a benne létrejövő állapot változás.Érdemes figyelni a szakmai megnyilatkozásokat, és tanulni sem szégyenteljes!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Klímás Topic
« Válasz #1507 Dátum: 2016.11.08 05:22:44 »
Hagyjátok már el a hőcserélőzést! Illen megfontolás alapján akár a hsz írója is hőcserélő, hisz a mikrokörnyezetében folyamatosan hőt cserél, mert nem adiabatikus az állapota. Azt a technikai elemet elpárologtatónak ismeri és nevezi az aki érti, ismeri a hűtési körfolyamatot és nem godfather. Az emlegetett rendszer elem elnevezésében igenis szerepet játszott a benne létrejövő állapot változás.Érdemes figyelni a szakmai megnyilatkozásokat, és tanulni sem szégyenteljes!

Oké, Klímamájsztró, ebben te vagy a vitathatatlan szakember, megjegyeztem, hogy elpárologtató, végül is logikus.

Tanulni, meg mindig érdemes, még akkor is, ha egy hőcserélő godfather vagyok.   :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Klímás Topic
« Válasz #1508 Dátum: 2016.11.08 08:03:18 »
Tegnap este nem volt idom reszletezni, de hatha valakinek segit.
A futesbox es a ventilator kozotti reszen van egy kis ablak, aminek a masik oldalan egy tenyernyi ellenallas van. Gondolom a futomotor fordulatszam szabalyzoe, bar nem ez a lenyeg. Annak az fedelet kisse leengedve be lehet dugni egy 4mm-es PU csovet.

Hagyjátok már el a hőcserélőzést! Illen megfontolás alapján akár a hsz írója is hőcserélő, hisz a mikrokörnyezetében folyamatosan hőt cserél, mert nem adiabatikus az állapota. Azt a technikai elemet elpárologtatónak ismeri és nevezi az aki érti, ismeri a hűtési körfolyamatot és nem godfather. Az emlegetett rendszer elem elnevezésében igenis szerepet játszott a benne létrejövő állapot változás.Érdemes figyelni a szakmai megnyilatkozásokat, és tanulni sem szégyenteljes!

Ebben a temaban tenyleg az utolso hsz-em lesz. Az, hogy a koznyelvben es mi a helyes, az nem biztos, hogy ugyan az. Ld.: Stihl furesz, furoszar, flex...
"Sajnos" mi a gepeszkaron Dr Iro Bela altal irt jegyzetet hasznaltunk, ahol ez pl igy szerepel:
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9516
Re:Klímás Topic
« Válasz #1509 Dátum: 2016.11.08 09:41:38 »
Egyesek azt gondolják, hogy ez klímatechnikai fórum. Kíváncsi lennék, egy igazi klímatechnológiai fórumon, ugyanilyen vehemenciával off-olnák-e szét az egészet, mondjuk Toyotás autós beszólásokkal.
Van itt még ezer más szakmában dolgozó, igen tanult ember és ők sem offolják szét a topikokat a saját szakmai önkielégítésükkel. Különösen nem szemrehányó stílusban nem teszik ezt.

 :nono: :nono: :nono:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1510 Dátum: 2016.11.08 10:00:36 »
Tegnap este nem volt idom reszletezni, de hatha valakinek segit.
A futesbox es a ventilator kozotti reszen van egy kis ablak, aminek a masik oldalan egy tenyernyi ellenallas van. Gondolom a futomotor fordulatszam szabalyzoe, bar nem ez a lenyeg. Annak az fedelet kisse leengedve be lehet dugni egy 4mm-es PU csovet.

Ebben a temaban tenyleg az utolso hsz-em lesz. Az, hogy a koznyelvben es mi a helyes, az nem biztos, hogy ugyan az. Ld.: Stihl furesz, furoszar, flex...
"Sajnos" mi a gepeszkaron Dr Iro Bela altal irt jegyzetet hasznaltunk, ahol ez pl igy szerepel:

Off
A tanár Úr bizonyára magyarázatot is fűzött az ábrához, ami egy légtechnikai berendezés elvi sematikus felépítését ábrázolja. Nem alkalmazzák gjművekben. Avensis-ben SEM.A hőcserélő az utóhűtés-utófűtést - segít a váltószelep -  lehetőségét biztosítja, véleményem szerint. A vázolt megoldásban a hőcserélőkben folyadék hőközlő közeget alkalmaznak, - a hűtési oldalon - elkerülendő a lefagyás veszélyét, valamint a nem kívánt utószárítást. Régi - ma már hiányosnak tekintett az ábra - mert hiányzik a hővisszanyerés ábrázolása, bár kis erőlködéssel belemagyarázható On
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1511 Dátum: 2016.11.08 10:13:36 »
Egyesek azt gondolják, hogy ez klímatechnikai fórum. Kíváncsi lennék, egy igazi klímatechnológiai fórumon, ugyanilyen vehemenciával off-olnák-e szét az egészet, mondjuk Toyotás autós beszólásokkal.
Van itt még ezer más szakmában dolgozó, igen tanult ember és ők sem offolják szét a topikokat a saját szakmai önkielégítésükkel. Különösen nem szemrehányó stílusban nem teszik ezt.

 :nono: :nono: :nono:

OFF
Értem én, hogy van miről hallgatnivaló :yes: :yes: :winkiss: :winkiss: :yes: :yes:!!!!! akkor hogyan??
On
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.08 10:23:08 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Klímás Topic
« Válasz #1512 Dátum: 2017.08.06 10:05:55 »
Sziasztok!
HELP!

Sajnos lecsökkent az Avensis klíma hatásfoka, éppen csak hűvöset fúj... Lehet, hogy kiszökött a gáz...bár mindegy is mi a gond... :whistling:
Abban kérnék segítséget, hogy Békéscsaba környékén melyik autóklímáshoz érdemes vinni... Ráadásul viszonylag sürgős is lenne, mert 1 hét múlva utaznák hosszabb útra... :cry: Tudom, hogy ilyenkor el vannak havazva a klímások...én is keresgélek hátha valaki elvállalja... Azért, ha van több info a környékbeli userektől, azt köszönöm... akár privátban is.
köszönöm
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Klímás Topic
« Válasz #1513 Dátum: 2017.08.07 13:09:49 »
Hasonló okból én Budapesten keresek megbízható, bevált autóklímás mestert.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9516
Re:Klímás Topic
« Válasz #1514 Dátum: 2017.08.07 13:24:49 »
Bármelyik utcasarkon lévő klímás meg tudja csinálni (nem kell speckó "autóklímás" legyen). Ugyanaz szokott lenni a hűtőközeg mint a lakás-klímákban (rá van írva a csőre vagy a betöltő nyílásra), és a csatlakozója is ugyanaz, így egy autós klímafeltöltés 10 perces feladat. Annyi kell hozzá, hogy az autó és a motor legyen jó meleg amikor töltenék.